The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Tror du att MM är ulv, trots att Monster misstänkte henne såpass mycket som hon gjorde? Jag upplevde det som att hon verkligen tryckte på alla misstankar däråt och det är jag väldigt tveksam till att hon hade gjort om MM satt i lyan.

Vänta nu, visste Monster vilka som var ulvar?

Jag förstår inte riktigt vad hon vill ha ut av det. Peka ut mig som Smaug? Låter snarare som att hon försöker få bort blickarna från sig själv genom att använda mitt försvar till att det skulle vara en desperat handling av mig om jag skulle vara Smaug för att få stanna kvar.
Vad skulle det bevisa om jag inte blir äten idag? Att jag är Smaug? Nej, det bevisar ingenting. Vad vi vet så kanske inte ens någon blir äten. Hur ska hon vända och vrida på det då?
Det finns en ängel där ute. Om ängeln valde att skydda mig inatt så vet ju inte hon det. Så hennes tolkning betyder inte ett skit. Detta uttalandet gör mig bara mer misstänksam mot henne och av min lista på dom tre som kan vara cirkus tvilling så är jag mest inne på att hon är den onda efter det här.
Att jag kanske inte blir äten visar absolut ingenting. Som sagt, det finns en ängel där ute.

Detta har stört mig hela dagen. Att Mumorsan var så säker på att jag var smaug att det tydligen skulle bevisas om jag inte blev äten inatt. Det låter som att hon ville godförklaras pga detta och det skaver i mig. Sedan lät det på henne som att det skulle bli ett nöje att se vem som blev äten till natten. Väldigt misstänkt enligt mig.
Kommer rösta nu för jag ska snart iväg till stallet igen och vill vara säker på att hinna lägga min röst i tid.

Matmissbrukaren röstar på Mumorsan.

Usch, det här känns som att leta efter en nål i en ENORM höstack. Det är så himla många inlägg, och jag vet inte riktigt var jag ska börja.

Matmissbrukaren har skrivit massor, och av det en hel del som har varit konstigt. Passagen där hon verkar veta att Caisa är god och skulle visas så om hon siades är allra märkligast. Å andra sidan var det det där med Niyama i början - skulle en ulv ha fått hjälp av kollegorna att tona ned det? Det är möjligt, kanske till och med troligt. Säkert är det dock inte. Skulle kollegorna ta risken? Var de alls inloggade vid tider där det skulle ha hjälpt?

Caisa vet jag inte om jag alls har kommenterat i tråden :crazy:. Det är lite samma som med MM - massor av inlägg som innehåller en hel del vettigt men också en hel del som jag verkligen inte håller med om. Jag har supersvårt att avgöra om det konstiga jag ser bara beror på spelstilen eller om det har ulviga inslag. Jag måste titta närmare på kopplingen Monster - Caisa som Myrten(?) nämnde tidigare.

Jag behöver tyvärr rösta nu. Inte säkert att jag kommer kunna komma in alls mer idag, eventuellt inte imorgon heller (förrän framåt kvällen i så fall, och blir det så LOVAR jag att vara så aktiv jag bara kan då, om jag fortfarande lever).

Men baserat på att Monster skrev att hon hade personkemi med Mu samt Mus kommentar att hon inte gillade rösterna på cirkus pga det de, enligt henne, baserades på vilket inte stämde. Jag får lite känslan av att det är en ulv som försökt godförklara sig själv och hon visade ju även tydligt att hon inte förstod Monsters Smaughint (om det nu var en sån), vilket lyan uppenbarligen missat då Smaug käkades.

Hedinn röstar på Mumorsan

Alltså, Myrten och Niyama, bara för att dela med mig av lite visdomstankar (förhoppningsvis) då jag, utan att vara det minsta säker på var någon av er står, för jag litar inte på er, ändå får känslan av att det är en stor chans att ni är två goda som kastar misstankar mot varandra. Ni misstänker väl främst varandra enbart grundat på att ni har svårt att läsa av den andra personen? Se det såhär: Även om den andra sitter i lyan, så bör det finnas åtminstone två ulvar till, det skadar väl inte att fokusera på dem först?

För jag ser lite skräckscenariot framför mig att misstankarna mot en av er blir större, den röstas ut, visar sig vara god och vips dras alla misstankar till den andra av er och så röstas den ut och så kanske den OCKSÅ är god. Det är något jag tycker låter EXTREMT onödigt och i mina ögon en på tok för stor chansning i det här läget. Som sagt, det finns fler att titta på.

För övrigt är jag lite förvirrad över Hedinn. Igår var jag nära att rösta på henne eftersom jag såg henne som mest misstänkt innan cirkus seglade upp, men det mesta hon har skrivit det senaste dygnet känns både vettigt och inriktat på att jaga ulvar. Hon försöker medla i dispyten mellan Niyama och Myrten, och såvida det inte är så att en god Niyama är en ulv-Myrten på spåren så känns den rörelsen från Hedinn god. Och om det var så att Niyama var god och Myrten ulv, skulle en ond Hedinn verkligen våga skriva så? Jag vet faktiskt inte, men det känns som att det snarare sätter Hedinn lite mer åt gott än lite mer åt ont.

Sådär. Det tog tid, det var frustrerande, jag känner mig snurrig och inte så lite irriterad, men jag har gått igenom varenda ett av Hedinns inlägg nu.

Varför inte så lite irriterad? För att hon gör mig sjukt förvirrad.
Vi kan ta de lite nyare inläggen jag citerade som exempel.

Jag tycker hon har en svag teori. Jag hittar inte att hon ens andats en misstanke mot mumorsan innan (inte för att hon misstänkt många), men sen har vi det där övergoda fredsinlägget mellan Niyama och Myrten.

Ungefär sådär ser hela hennes inläggshistorik ut. Jag slits mellan att tro hon är god till att tro hon är ond.

Men, nej Hedinn, jag tycker knappt du teoriat. Du har svarat på andras teorier, du har hållt Niyama om ryggen, du har ifrågasatt andras tankar (även mycket jag hållit med dig om), du skriver ibland saker som i stil med "Soffiproppi har knappt skrivit något alls (ska gå igenom hennes inlägg senare) men hon har väl haft rätt vaga teorier?" men sen inte nämnt Soffi mer angående det. Du skriver också en del "non-commitment" som " Som jag skrev igår kväll så misstänker jag egentligen varken dig eller Niyama i nuläget"
"Med det inte sagt att MM är god och cirkus ond, absolut inte. För deras roller har jag ingen aning om men igår kändes det bättre i magkänslan att rösta på cirkus"

Du känns helt enkelt väldigt försiktig, försiktig vad gäller att säga vad du själv tror angående specifika spelare.
Du kanske spelar såhär som god? Jag ondförklarar dig inte alls, jag bara pekar på hur frustrerande förvirrad du gjort mig. :arghh:

Samtidigt är Mumorsan en av de jag misstänker ganska mycket just nu, och varför skulle du som ulv lägga första rösten på henne om hon var din kollega? Ingen annan som är van vid att spela med dig verkar ju ha reagerat, så jag vet inte...
Jag håller dock inte med om motiveringen, då det snarare känts som att Monster försökt trycka ulvhintar på de som visat sig vara goda än att godförklara ulvarna, även om det är ett möjligt scenario.

Tillägg: Fast ärligt talat fattar jag typ noll av vad Monster höll på med med tanke på att hon var Smaug, så du kanske helt enkelt förstod henne bättre än mig. :p

Senast ändrad:

Detta har stört mig hela dagen. Att Mumorsan var så säker på att jag var smaug att det tydligen skulle bevisas om jag inte blev äten inatt. Det låter som att hon ville godförklaras pga detta och det skaver i mig. Sedan lät det på henne som att det skulle bli ett nöje att se vem som blev äten till natten. Väldigt misstänkt enligt mig.
Kommer rösta nu för jag ska snart iväg till stallet igen och vill vara säker på att hinna lägga min röst i tid.

Matmissbrukaren röstar på Mumorsan.

Jag håller med om att det var konstigt skrivet av Mumorsan, men samtidigt, som Hedinn och jag diskuterade, fanns det verkligen en poäng för Mumorsan att skriva så om hon var ulv?

Jag skrev ju och ändrade ord. Intressant är vad jag menar. Jag tror att en liten språkbarriär kan ligga och pyra här, därför har jag förtydligat vad jag menade.

Jag vet inte om Caisa är god. Jag vet inte heller riktigt vad den diskussionen gick ut på nu i efterhand. Du är inte den enda som försöker reda ut en garnnystan.

Jag hade även Caisa i tankarna när jag röstade. Min röst är ju inte skriven i sten och hinner jag hem innan DL och hinner gå igenom alla nya inlägg som kommer (ni skulle väl kika på Caisa?) så kanske jag ändrar mig.

Tillägg. Hann inte se ditt inlägg #767 innan jag svarade på detta. Måste sticka nu så får återkomma!

Samtidigt är Mumorsan en av de jag misstänker ganska mycket just nu, och varför skulle du som ulv lägga första rösten på henne om hon var din kollega? Ingen annan som är van vid att spela med dig verkar ju ha reagerat, så jag vet inte...
Jag håller dock inte med om motiveringen, då det snarare känts som att Monster försökt trycka ulvhintar på de som visat sig vara goda än att godförklara ulvarna, även om det är ett möjligt scenario.

Vad misstänker du Mumorsan för som inte har med ulvhintarna att göra? Är det samma som MM, dvs det där märkliga med MM och Smaug/specialroller, eller är det något mer?

I övrigt så är det här nog den svåraste leken jag varit med om någonsin. Vart jag än vänder näsan så är det en väg där. Något som är intressant är det någon nu innan skrev; varför har inte SP (och för den delen Habina) åkt om båda av dom är goda? De har ju varit så inaktiva så om jag satt i lyan så hade jag nog käkat dom för ett bra tag sen.

Va? Det här fattar jag inte alls.

Hela ditt inlägg kändes superulvigt tycker jag.

Usch, det här känns som att leta efter en nål i en ENORM höstack. Det är så himla många inlägg, och jag vet inte riktigt var jag ska börja.

Matmissbrukaren har skrivit massor, och av det en hel del som har varit konstigt. Passagen där hon verkar veta att Caisa är god och skulle visas så om hon siades är allra märkligast. Å andra sidan var det det där med Niyama i början - skulle en ulv ha fått hjälp av kollegorna att tona ned det? Det är möjligt, kanske till och med troligt. Säkert är det dock inte. Skulle kollegorna ta risken? Var de alls inloggade vid tider där det skulle ha hjälpt?

Caisa vet jag inte om jag alls har kommenterat i tråden :crazy:. Det är lite samma som med MM - massor av inlägg som innehåller en hel del vettigt men också en hel del som jag verkligen inte håller med om. Jag har supersvårt att avgöra om det konstiga jag ser bara beror på spelstilen eller om det har ulviga inslag. Jag måste titta närmare på kopplingen Monster - Caisa som Myrten(?) nämnde tidigare.

Fast det där var ju tvärtom? Jag vet fortfarande inte vad MM försökte få fram, men som det lät för mig var hon övertygad om att jag skulle visas som ond om hon hade siat mig? Eller att hon trodde att jag på något sätt var övertygad om att hon inte var siaren/inte siat mig? Vilket jag är. Alltså, att hon inte siat mig OM hon är siaren. Huruvida hon är det eller inte vet jag inte. Det skulle i och för sig förklara hennes "ni kommer ångra er om ni lynchar mig"-inlägg.

En sak som jag noterade i MOM's inlägg var att hon skrev att "döda spelare kan ge hintar till de goda som är kvar, då ska man akta sig för det". Jag funderar på om vi inte bara ödslar tid på att teoria om MOM's teorier och röster eftersom att de kan vara totalt neutrala och (som hon själv skrev) så misstänkte hon alla, bara olika personer vid olika tillfällen.

Ja, eftersom inte ens ulvarna fattade att hon var fåret så tror jag inte det går att utläsa så mycket av vilka hon misstänkte och inte. Dock andra små "hintar".

Var skrev hon det förresten? Låter en aning märkligt.

6: Hedinn
Intressant användning av framtidsbeskrivningen för att påpeka att ledtrådar från de döda kan användas av de levande för att vinna, det kan vara viktigt att komma ihåg och är därför potentiellt en värdefull påminnelse för de goda... Här kryper nålen åt andra hållet motför Dramatik.

Här. "Då ska man akta sig för det"-delen i mitt inlägg stämde inte riktigt men här skrev hon att hon skulle ha det i åtanke iaf.

Har misstänkt henne ett tag:
(teori sen igår)
Mumorsan:
Lade en röst på goda Drama, en ganska ”säker” andra röst. Om jag ska gå efter mina tidigare reflektioner kring röstningarna och antar att det döljer sig en ulv bland de som röstade på drama (därav inte sagt att det måste vara så, kan såklart bara varit goda också), så tror jag ändå att det kanske faller på Mumorsan eller Vira. Har ännu inte varit sådär jätteaktiv och är svår att placera, utan att vara inaktiv. Det jag däremot tyckte var konstigt var just hennes teoriande och röst. Hon verkade misstänka MM mer än Drama, och valde att rösta på Drama för att Drama röstat på Monster? (visserligen med en konstig motivering) Men Mumorsans motivering till sin röst på Drama var bara att hon lagt en aggressiv röst på en spelare hon själv trodde var god. Det skaver lite, och när Drama visade sig vara god… ja, varför inte? En av de lite mer misstänkta, dels pga det och dels pga att jag inte fått några ”goda” vibbar därifrån heller, det finns för lite att bedöma, men det som FINNS ger mig dåliga vibbar.
-----

Därefter har hon uppträtt lite... bitskt, alltså lite aggressivt, när hon svarat olika spelar, som jag bara noterat i förbifarten och därför höjt mina misstankar. Även något jag hittade när jag kollade på Hedinn, är att hon hela tiden fortsatt trycka mot att MM skulle vara Smaug, visserligen kan hon självklart vara en god som helt enkelt haft fel, men då jag själv inte tycker MM är så jättemisstänkt skaver det lite.

"Ursprungligen postat av Mumorsan Visa inlägg
Därför att hon just skrev det där inlägget (som nu många säkert tycker att jag "hakat upp mig på" men jag tror att det är viktigt). Alltså "rösta inte ut mig, ni kommer att ångra er"-inlägget. Jag tror inte att man skriver så om man är dvärg. Antingen så är hon en mycket viktig god roll (då tror jag dock att vättarna skulle käka henne direkt) eller så är hon Smaug.

Om hon inte blir käkad så bekräftar det liksom mina tankar på att hon är Smaug, eftersom att ulvarna då tror att hon är Smaug. Då eftersom att de läser in mycket mer än vad goda gör för att hitta just Smaug tidigt så tror jag att de har hittat henne. Det tydligaste "Jag är Smaug-inlägget" jag sett hittills är just MAM's. Om hon blir käkad dock så kan man börja leta någon annanstans eftersom att hon uppenbart inte var Smaug då, eller så är hon Smaug men vättarna tror inte det och käkar henne ändå.

Varför hon skulle vara ett lämpligt nattkäk är för att om de har sett ut någon annan att vara Smaug så äter de nog henne eftersom att hon har påpekat (ja, med det inlägget) att hon har en viktig god roll."

Det kombinerat att hon 1. röstade på Dramatik, och 2. på någon jag inte tror är så misstänkt (MM) i en situation där hennes röst ändå inte tillförde något då cirkus redan var "dömd" i det läget så ja... hon känns ulvig.

Jag är inte övertygad om någonting alls. Tycker det är skitsvårt.

Tack!

Det där lät ju inte så märkligt, men Monster var ju såklart medveten om att vi skulle syna hennes inlägg om hon dog.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 401
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 718
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 546
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar