Sv: The hobbit [Ulvlek]
Jag behöver tyvärr rösta nu. Inte säkert att jag kommer kunna komma in alls mer idag, eventuellt inte imorgon heller (förrän framåt kvällen i så fall, och blir det så LOVAR jag att vara så aktiv jag bara kan då, om jag fortfarande lever).
Men baserat på att Monster skrev att hon hade personkemi med Mu samt Mus kommentar att hon inte gillade rösterna på cirkus pga det de, enligt henne, baserades på vilket inte stämde. Jag får lite känslan av att det är en ulv som försökt godförklara sig själv och hon visade ju även tydligt att hon inte förstod Monsters Smaughint (om det nu var en sån), vilket lyan uppenbarligen missat då Smaug käkades.
Hedinn röstar på Mumorsan
Alltså, Myrten och Niyama, bara för att dela med mig av lite visdomstankar (förhoppningsvis) då jag, utan att vara det minsta säker på var någon av er står, för jag litar inte på er, ändå får känslan av att det är en stor chans att ni är två goda som kastar misstankar mot varandra. Ni misstänker väl främst varandra enbart grundat på att ni har svårt att läsa av den andra personen? Se det såhär: Även om den andra sitter i lyan, så bör det finnas åtminstone två ulvar till, det skadar väl inte att fokusera på dem först?
För jag ser lite skräckscenariot framför mig att misstankarna mot en av er blir större, den röstas ut, visar sig vara god och vips dras alla misstankar till den andra av er och så röstas den ut och så kanske den OCKSÅ är god. Det är något jag tycker låter EXTREMT onödigt och i mina ögon en på tok för stor chansning i det här läget. Som sagt, det finns fler att titta på.
För övrigt är jag lite förvirrad över Hedinn. Igår var jag nära att rösta på henne eftersom jag såg henne som mest misstänkt innan cirkus seglade upp, men det mesta hon har skrivit det senaste dygnet känns både vettigt och inriktat på att jaga ulvar. Hon försöker medla i dispyten mellan Niyama och Myrten, och såvida det inte är så att en god Niyama är en ulv-Myrten på spåren så känns den rörelsen från Hedinn god. Och om det var så att Niyama var god och Myrten ulv, skulle en ond Hedinn verkligen våga skriva så? Jag vet faktiskt inte, men det känns som att det snarare sätter Hedinn lite mer åt gott än lite mer åt ont.
Sådär. Det tog tid, det var frustrerande, jag känner mig snurrig och inte så lite irriterad, men jag har gått igenom varenda ett av Hedinns inlägg nu.
Varför inte så lite irriterad? För att hon gör mig sjukt förvirrad.
Vi kan ta de lite nyare inläggen jag citerade som exempel.
Jag tycker hon har en svag teori. Jag hittar inte att hon ens andats en misstanke mot mumorsan innan (inte för att hon misstänkt många), men sen har vi det där övergoda fredsinlägget mellan Niyama och Myrten.
Ungefär sådär ser hela hennes inläggshistorik ut. Jag slits mellan att tro hon är god till att tro hon är ond.
Men, nej Hedinn, jag tycker knappt du teoriat. Du har svarat på andras teorier, du har hållt Niyama om ryggen, du har ifrågasatt andras tankar (även mycket jag hållit med dig om), du skriver ibland saker som i stil med "Soffiproppi har knappt skrivit något alls (ska gå igenom hennes inlägg senare) men hon har väl haft rätt vaga teorier?" men sen inte nämnt Soffi mer angående det. Du skriver också en del "non-commitment" som " Som jag skrev igår kväll så misstänker jag egentligen varken dig eller Niyama i nuläget"
"Med det inte sagt att MM är god och cirkus ond, absolut inte. För deras roller har jag ingen aning om men igår kändes det bättre i magkänslan att rösta på cirkus"
Du känns helt enkelt väldigt försiktig, försiktig vad gäller att säga vad du själv tror angående specifika spelare.
Du kanske spelar såhär som god? Jag ondförklarar dig inte alls, jag bara pekar på hur frustrerande förvirrad du gjort mig.
Samtidigt är Mumorsan en av de jag misstänker ganska mycket just nu, och varför skulle du som ulv lägga första rösten på henne om hon var din kollega? Ingen annan som är van vid att spela med dig verkar ju ha reagerat, så jag vet inte...
Jag håller dock inte med om motiveringen, då det snarare känts som att Monster försökt trycka ulvhintar på de som visat sig vara goda än att godförklara ulvarna, även om det är ett möjligt scenario.
Tillägg: Fast ärligt talat fattar jag typ noll av vad Monster höll på med med tanke på att hon var Smaug, så du kanske helt enkelt förstod henne bättre än mig.