Sv: The hobbit [Ulvlek]
Jag måste rösta snart. Lite tankar:
Niyama - håller jag för närvarande åt det goda hållet. Jag har förklarat varför. Dubbelgång av hennes inlägg tidigare idag. Jag tvivlade verkligen inatt, men efter att ha stött och blött så är hon tillbaka där hon var igår, d v s jag tror just nu att hon är god.
Hedinn tror jag också just nu att hon är god. Det beror på lite olika saker. Hedinn känns god, men det säger inget. Däremot är jag inte övertygad om men ser det i alla fall som rimligt att Monstermom hintade till lyan i början av leken för att visa sig som Smaug. Jag har svårt att tro att en lya med Hedinn i skulle ha missat sådana hintar. Men lyan missade uppenbart att Monster var Smaug.
Men det som framför allt får mig att just nu (det är alltid just nu till motsatsen är bevisad
) tro att Hedinn är god är det här inlägget:
Alltså, Myrten och Niyama, bara för att dela med mig av lite visdomstankar (förhoppningsvis) då jag, utan att vara det minsta säker på var någon av er står, för jag litar inte på er, ändå får känslan av att det är en stor chans att ni är två goda som kastar misstankar mot varandra. Ni misstänker väl främst varandra enbart grundat på att ni har svårt att läsa av den andra personen? Se det såhär: Även om den andra sitter i lyan, så bör det finnas åtminstone två ulvar till, det skadar väl inte att fokusera på dem först?
För jag ser lite skräckscenariot framför mig att misstankarna mot en av er blir större, den röstas ut, visar sig vara god och vips dras alla misstankar till den andra av er och så röstas den ut och så kanske den OCKSÅ är god. Det är något jag tycker låter EXTREMT onödigt och i mina ögon en på tok för stor chansning i det här läget. Som sagt, det finns fler att titta på.
Visst, en ond Hedinn skulle också kunna skriva den här uppmaningen, men varför? Det är väl bara till de ondas fördel att två potentiellt goda spelare, som jag tror att det är fråga om i detta fall, fokuserar på varandra istället för att leta ulvar?
Efter det har jag läst igenom Hedinns teori om
Mumorsan och ja - jag tycker det ligger något i den. Jag har läst alla Monstermoms inlägg och utöver Smaug-hintarna i början är hennes kommentar om Mumorsan det närmaste jag hittar en hint. Jag ska dock titta mer på Mumorsan (prio 1).
Matmissbrukaren tycker jag fortfarande har spelat lite konstigt, men jag är långt ifrån övertygad om att det behöver innebära ondska. Framför allt fick jag intrycket att Monster har teoriat ganska mycket mot MM när jag gick igenom Monsters inlägg. Jag tror inte hon skulle göra det om MM var ond, speciellt inte som MM dragit åt sig uppmärksamhet genom sitt spel. Varför kasta bensin på elden?
Övriga då?
Habina - svårt att säga. Tror dock jag ska hinna titta lite till på henne (prio 2 tror jag).
Soffiproppi - ännu svårare. Men jag undrar... hon har varit väldigt inaktiv men lever, d v s har inte blivit käkad. Är det inte lite anmärkningsvärt? Om hon är god kan hon ju likaväl som någon annan ha en viktig specialroll. Inget säkert tecken på ondska, men något att tänka på. Den låga aktiviteten gör ju dessutom att hon verkligen flyger under radarn.
Vira - alltid jättesvår att läsa. Hon lade väl första rösten på cirkus igår, men efter att cirkus fått en del teorier mot sig. Det är rätt skumt.
Caisa - jag funderar fortfarande på om diskussionen i början med Monster innebär att Caisa sitter i lyan. För övrigt har jag inte reagerat, utom att hon försvarar sig när hon får misstankar mot sig (vem gör inte det?) men då tycks kasta tillbaka dem, att den som misstänker henne är ond. Nu kan det sägas att jag gjorde detsamma med Niyama, men det var som sagt baserat på att jag tyckte hennes spelstil var udda för en god Niyama. Caisa har nämnt en del om min spelstil, men det är ju faktiskt bara hörsägen. Vilket gör mig fundersam. Men annars har jag egentligen inte reagerat.