Sv: The hobbit [Ulvlek]
Inläggen har nummer 32, 171 och 198.
Knapplån, ju
Kul! Nu börjar det hända saker! Eftersom jag är lite rostig börjar jag gå igenom lite smått redan nu, framförallt för att själv komma igång - men för all del också för att faktiskt få resultat. Jag lånar deltagarlistan för att "titta" på er, ok?
1: Niyama
Har hittat hit, inget mer.
2: Habina
Gör något jag själv fått lära mig (den hårda vägen) är farligt/misstänkt: godförklarar sig själv. "Vi goda" säger hon... Gäller inte den "regeln" längre, eller är det en vätte? Eller kanske en Smaug som försöker outa sig själv till vättarna?
3: CaisaLundblad
Pingar min radar rejält när hon speciellt nämner två avgörande roller som hon tror/vill ska finnas kvar på slutet: Smaug och Gandalf. Är det ett sätt att försöka signalera sin roll till någon? Smaug vill såklart inte bli uppäten av vättarna, så han vill väl bli igenkänd. Gandalf... kanske vill bli skyddad av Gwaihir? Känns mer riskabelt kanske, men offensivt spel är ju inte fel. Jättesvårt att veta om man ska bli misstänksam eller inte när två så "stora" roller från varsin sida plockas fram på det här viset - vilket kanske är meningen också?
4: Dramatik
Vill inte säga mycket verkar det som? Svarar på lekledarens (Saurons? ) fråga om framtiden, men med bara två korta meningar som är så slätstrukna som möjligt... Gillar inte att fantisera? Vill inte synas? Liiiiiitet ping...
5: Mumorsan
Verkar inte ha hittat hit?
6: Hedinn
Intressant användning av framtidsbeskrivningen för att påpeka att ledtrådar från de döda kan användas av de levande för att vinna, det kan vara viktigt att komma ihåg och är därför potentiellt en värdefull påminnelse för de goda... Här kryper nålen åt andra hållet motför Dramatik.
7: Myrten
Har varnat för inaktivitet.
8: cirkus
Gör samma som Hedinn ser jag (jag läser igenom allas inlägg allteftersom jag skriver listan). Ska man då tolka det lika välvilligt som jag tolkade Hedinn, eller är det en ond som gömmer sig bakom någon annans idé? (Det var ju redan nämnt, så det gjorde ingen skada att upprepa det.) Vet inte.
9: Vira
Verkar inte vara här?
10: SoffiProppi
Hittat hit, that's all.
11: TeamLundVer
Säger sig inte förstå Bilbos roll. Gudarna ska veta att jag tragglat igenom olika roller i många inlägg förr - och det kan nog dyka upp några frågor från mig också när det visar sig att det är något jag inte fattat igen. Har inte dykt upp nåt mer efter hon fick en förklaring...
12:Monstermom
Tja, jag är ju här, och jag är...
13: Matmissbrukaren
Är på kalas tills vidare.
Inte så mycket än kanske, men lite grann börjar allt misstankarna röra sig åt olika håll.
Matmissbrukaren försvarar och försvarar - men har inget att komma med mot andra spelare?
1: Niyama
Ja, mina tankar om Niyama har jag ju ganska nyss rett ut, så jag sammanfattar bara kort: tyckte hon var lite väl på och säker, men har svängt över till att hålla med om mycket/det mesta. Inte särskilt misstänkt.
2: Habina
I min första teori reagerade jag på hennes godförklaring. Det har hon senare bemött, och då jag själv åkt på däng för att ha godförklarat mig så har jag inget att protestera emot där egentligen. Har sedan inte sagt så mycket. Medelgraden misstänkt.
3: CaisaLundblad
Misstänkte henne först för att hon gjorde nästan exakt samma sak som jag (varför finns det ingen "himlar med ögonen" smiley här? ), vilket såklart måste vara väldigt konstigt... Fick det märkliga i mitt resonemang förklarat för mig, och när man väl höll mig i ett stadigt grepp i håret och tvingade upp mina ögon så kunde till och med jag se att jag kanske villat bort mig litegrann... Liiiiite, lite grann. Nu har hon inte gjort/sagt så mycket utom att försvara Matmissbrukaren en del, men tydligen ska ett teoriinlägg vara på väg bara en stulen dator återlämnas. Så länge är hon inte särskilt misstänkt.
4: Dramatik
Tyckte jag först var lite smått misstänkt slätstruken, har förklarat sig och jag har getts anledning att tänka om (rent principiellt). Har skrivit reaktioner på Matmissbrukaren-Niyama som jag känner igen mycket i från hur jag själv reagerat på det, men försvarar även Matmissbrukaren med att hon uppför sig naturligt enligt sin erfarenhet. Jag vet inte om det gör Dramatik mer misstänkt (eftersom Matmissbrukaren klättrat på min lista) eller Matmissbrukaren mindre misstänkt (eftersom det kan finnas en god poäng i det). Ger alltmer ett intryck av att vilja lugna ner reaktioner, vet inte om det är bra eller dåligt (behärskning är emot min natuuuuuuur! ). Men då det rimligtvis borde vara o-vättigt att mana till eftertanke och lugn så är hon kanske mer åt det goda hållet nu då... Om hon är ulv ihop med Matmissbrukaren helt enkelt, men det kanske är lite väl enkelt
Panik! Nu säger min hund han måste gå ut nuuuuu och hans mage gurglar! Jag återkommer!
Samma för henne som för Niyama, jag har skrivit en hel del i inlägg strax innan detta, sammanfattar med: kändes udda, gick med i hennes försvar till viss del, men ändrade mig sedan. Därefter har hennes reaktioner på vad jag och andra skrivit verkligen ökat på misstankegraden. En av de mest misstänkta.
Till att börja med, det jag skrev om Matmissbrukaren överst innan jag kom till listan var en komihåg-lapp till mig själv, om något jag ville tänka igenom innan jag postade inlägget eftersom det var en tanke som slagit mig men jag hade inte helt tänkt igenom den än... Det var alltså inte egentligen riktat till er, och det betyder också att mina tankar kring Matmissbrukaren inte var klara när jag postade.
(Jag fyllde i hennes och Niyamas plats på listan först, eftersom jag nyss diskuterat dem och hade dem färska i tankarna.)
Nuså, fortsätter jag!
5: Mumorsan
Jag ser att hon dykt upp - det var ju bra! - men hittills kan jag inte tänka vare sig det ena eller andra om henne såklart.
6: Hedinn
Hedinn tyckte jag gav goda vibbar redan första gången jag skrev, och har fortsatt genomgående att pinga radarn åt samma håll - fast det kanske är något man borde misstänka egentligen! (Jäkla ulvspelsparanoia! ) Men än så länge tror jag hon är god.
7: Myrten
Myrten har kloka funderingar - imponerande genomtänkta också, med tanke på att hon tydligen multitaskar! - och ger liknande vibbar som Hedinn! (Med andra ord också samma känsla av att bli grundlurad! ) Men liksom Hedinn tror jag än så länge hon är en av de goda.
8: cirkus
Reagerade på Cirkus tidiga inlägg, och tycker det bara blivit mer förvirrande ju mer hon skriver. Jag får ingen klarhet och det börjar kännas otydligt med avsikt? Vet inte. Men lutar åt det lite mer misstänkta hållet.
9: Vira
Manade till återhållsamhet med misstankar kring aktivitet, och hjälpte mig inse att jag missat att tänka igenom varför Smaug hellre vill synas än de goda specialarna. Skriver inte så mycket i varje inlägg (tack och lov, det här tar lång tid nog som det är!), men har kommit igång i leken ordentligt nu och doppar fingrarna lite här och där... Lutar lite hit, lite dit, beroende på vad hon skriver. Får nog säga att jag inte kommit så långt med mina funderingar på henne, så hon är grundnivåmisstänkt just nu.
10: SoffiProppi
Är nog den som varit minst aktiv nu? Har inget att säga om henne, misstankarna har inte flyttats åt vare sig ena eller andra hållet.
11: TeamLundVer
Delar till viss del mina tankar om Hedinn och Myrten. Tror att Matmissbrukaren och Niyama båda är goda (varför?)... Säger att jag sticker ut för att jag skrivit mycket on och off topic (vad har jag skrivit off topic!?), och ja jag har skrivit mycket men det är väl knappast textmängd som ska bedömas? Eller handlar det om att bara onda skulle vilja synas? Som sagt, jag gillar att gå ut hårt från början och jag har mycket riktigt inte spelat på ett bra tag, och jag har heller inte spelat särskilt mycket alls (två eller tre lekar, tror jag det var), men jag tror inte jag är annorlunda nu än de förra lekarna när det gäller hur aktiv jag är - ska man spela ska man spela såklart!
Tycker som sagt hon är otydlig med sina motiveringar - rätt rejält till och med - vilket kanske kan förklaras av att hon skriver på mobilen, men ändå inte känns bra. Å andra sidan tänker hon likt mig i sina värderingar av många spelare, vilket väl ändå får brädan att vippa över på inte särskilt misstänkt, kanske till och med lite halvsnäll.
12:Monstermom
Ja, här har ni mig, här får ni fundera själva.
Nu vill jag omvärdera lite här, eftersom jag nu haft tid att fundera på den där minneslappen: Med tanke på att Matmissbrukaren fokuserar så på att reagera och försvara sig själv, istället för att kasta misstankarna någon annan stans, känns det alltmer som en genuin reaktion på att bli röstad på. Även om en hel del kvarstår, vill jag nu säga misstänkt men inte till någon extrem grad.
Puh! Nu ska jag ta och titta på vad som hänt medan jag skrivit, och försöka komma på vem jag ska rösta på också!
Inläggen har nummer 32, 171 och 198.