The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Fast det där var ju tvärtom? Jag vet fortfarande inte vad MM försökte få fram, men som det lät för mig var hon övertygad om att jag skulle visas som ond om hon hade siat mig? Eller att hon trodde att jag på något sätt var övertygad om att hon inte var siaren/inte siat mig? Vilket jag är. Alltså, att hon inte siat mig OM hon är siaren. Huruvida hon är det eller inte vet jag inte. Det skulle i och för sig förklara hennes "ni kommer ångra er om ni lynchar mig"-inlägg.

Ja alltså i själva misstanken var det ju tvärtom dvs att hon misstänkte dig, men sedan kom hon plötsligt med ett inlägg där jag uppfattade det som att hon skrev att hon visste att du skulle sias som god om du siades. Det kan ha varit en ren felskrivning, men självklart hoppades jag att det var en ofrivillig outning av att hon visste att du var god, vilket hon eftersom hon kastade misstankar på dig bara skulle veta om hon var ulv. Men som sagt, det kan ju ha varit en ren felskrivning.

I övrigt så är det här nog den svåraste leken jag varit med om någonsin. Vart jag än vänder näsan så är det en väg där. Något som är intressant är det någon nu innan skrev; varför har inte SP (och för den delen Habina) åkt om båda av dom är goda? De har ju varit så inaktiva så om jag satt i lyan så hade jag nog käkat dom för ett bra tag sen.

Jag gissar att det beror på vilka som sitter i lyan och vad de ser i övrigt. Om de misstänker att någon har en specialroll är det ju inte så konstigt att de väljer att käka den före de inaktiva, särskilt inte om de är osäkra på om någon av de inaktiva kan vara Smaug.

Absolut inte märkligt. Det jag menar är att vi kanske inte borde läsa in så mycket i vad MOM har skrivit eftersom att hon skrev sådär.

Det är sant, det kan nog vara värt att notera dock. Jag är så förvirrad just nu så jag kommer egentligen inte fram till något vettigt.

Jo absolut, allt är värt att notera. Du är inte ensam om att vara förvirrad är jag rädd - tråden är så lång och det är samtidigt så få DL:s som har varit, så det känns som att det är väldigt lite högkvalitetsinformation som finns, och den ska man försöka sålla fram i sida upp och sida ned av annat :crazy:.

Alltså, 10 inlägg från Habina och 15 av Soffiproppi, av 730... Går ju inte få ut något av det. dom går under radarn båda två just nu för att det inte finns något från dom. Var är ni?

Jag letar jakthundsägare...

Nä, jag har tyvärr inte haft så mycket tid som jag trodde. I och för sig vet jag inte om mer tid hjälpt heller, jag blir bara mer förvirrad ju mer jag läser.

hedinn känns lurig, men det kan vara för att jag inte riktigt hänger med i det alla skriver och hon känns lite som en biroll.

soffiproppi kan jag inte säga något om. Hoppas på mer.

matmissbrukaren lutar mer åt det goda hållet än onda, även om det häftiga försvarandet fortfarande skaver.

vira har skrivit mer nu, men hon känns diffus.

Får avbryta här och läsa vidare.

Va? Det här fattar jag inte alls.

Hela ditt inlägg kändes superulvigt tycker jag.

Nä, jag tilla det sen att jag har skitsvårt att få grepp om varför Monster spelat som hon gjort som Smaug, jag förstår typ nada.

"Men baserat på att Monster skrev att hon hade personkemi med Mu samt Mus kommentar att hon inte gillade rösterna på cirkus pga det de, enligt henne, baserades på vilket inte stämde. Jag får lite känslan av att det är en ulv som försökt godförklara sig själv och hon visade ju även tydligt att hon inte förstod Monsters Smaughint (om det nu var en sån), vilket lyan uppenbarligen missat då Smaug käkades."

Och jag förstod heller inte det. Jag håller däremot med Hedinn om att Mumorsan är misstänkt, och Monster lurade ju mig totalt, och fortsätter förvirra mig, men det JAG känner är att Monster höll mig åt goda hållet, kanske iofs för att hon var "tvungen" efter missen med att peka på mig för nåt hon själv just gjort, men det gör att jag inte "automatiskt" tror att någon hon hållit åt det godare hållet varit ond för att hon var Smaug.

Jag är sjukt förvirrad vad gäller allt som har med Monster att göra. Och Hedinn.

Men Hedinn har jag misstänkt, eller varit osäker på, länge, försökte reda ut det och blev bara än mer förvirrad, vad var det du tyckte var så ulvigt med det?

Bara för att försöka komma någon vart med mina tankar så skriver jag ut här vad jag tror så får ni gärna kommentera mina tankar :)

Onda:
Habina
Hedinn
CaisaLundblad
(Om 4: SoffiProppi)

Goda:
Resten...

Vad tror ni? Är jag helt ute och cyklar eller funderar ni i ungefärligen samma banor?

Senast ändrad:

Jag tror mer på Vira som ond än Hedinn. Och om du är god så tror jag verkligen att Soffi är ulv.

KL

Jag måste rösta alldeles strax. Vi ska äta middag här och sedan sticka iväg på konserten.

Om Habina, det jag började skriva när jag blev avbruten (!!!) av mina gäster: egentligen ville jag mest sammanfatta att jag läst alla inlägg och de känns ganska intetsägande.

Jag har ju inte spelat med Habina tidigare och hon är ny, men jag vet inte... Flyger under radarn?

En som mitt intryck definitivt flyger under radarn är Vira. Men hur brukar hon spela som god egentligen? I förra leken gick hon på offensiven, men då hade hon en roll som gav henne information.

Mumorsan, vars inlägg jag ska läsa nu.

Nä, inte vad jag kan komma ihåg, men halva hennes teori mot mumorsan var ju baserat på något en ond Monster skrivit?
Monster har dessutom pekat mumorsan åt både det onda och det lite mer neutrala, om jag minns rätt, vilket hon gjort med flera, och jag vet inte om personkemisgrejen är något jag skulle lägga så stor vikt vid att jag vågade rösta på det. Typ?
Och "Mus kommentar att hon inte gillade rösterna på cirkus pga det de, enligt henne, baserades på vilket inte stämde", varför skulle en ulv gå out of her way för att försvara en god i det läget ändå? Alibi kanske, men det finns, trots att jag också misstänker mumorsan, en del tecken jag inte förstår att hon som ulv skulle göra heller. Som t.ex försvara cirkus, även om hon inte läst allt.

Jag vet inte faktiskt. Vira har inte gett mig ett lika ont intryck som Hedinn har. Jamen då är SP ond då, varför är det en så självklarhet förresten?

Bara för att försöka komma någon vart med mina tankar så skriver jag ut här vad jag tror så får ni gärna kommentera mina tankar :)

Onda:
Habina
Hedinn
CaisaLundblad
(Om 4: SoffiProppi)

Goda:
Resten...

Vad tror ni? Är jag helt ute och cyklar eller funderar ni i ungefärligen samma banor?

Och sen lägger hon ut en lista där hon tror vissa är goda, och andra onda, utan någon motivering alls någonstans? O_o

Jag vet att jag är god, jag tror Soffi är tvilling på uteslutningsmetoden, Habina vet jag inte, Hedinn vet jag inte heller även om hon förvirrar mig så har hon ändå blivit lite mindre misstänkt än innan jag gick igenom alla hennes inlägg.

Vira, här är ännu en misstanke jag har mot Mumorsan: Inga teorier, bara lägga alla i goda/onda. :)

Knapp

Okej nu har jag åtminstone skummat igenom tråden. MM har ju helt klart tagit en väldigt aggressiv framtoning. Hon försvarar sig med näbbar och klor för att en röst blev lagd åt hennes håll. Att börja skriva "om ni röstar ut mig så kommer ni ångra er" känns ytterst konstigt med tanke på att det är den första rösten på henne. Även innan den vilda diskussionen så fick jag en konstig magkänsla av MM men det är inget jag kan sätta fingret på.

Niyama har fastnat väldigt mycket på MM. Inte bara i och med att hon röstade. Efter att MM blev upprörd så har hon fortsatt att pressa på henne, som för att få fram ett erkännande eller en slip-up. Varför vet jag inte. Jag funderar lite på om det kan vara så att hon försöker utreda om MM är Smaug eller har en viktig god roll? Om det är så så är nog Niyama vätte/ulv.

Monstermom (många MM's här förresten, Matmissbrukaren, MonsterMom och Mumorsan) har ju fått ganska mycket uppmärksamhet eftersom att hon har varit så aktiv så tidigt i leken, kommit med många resonemang och funderingar. Jag förstår verkligen inte vad (speciellt) dramatik tycker är så underligt med det. Jag tycker att det är jättebra att man, som god, skriver ut sina tankegångar rätt fritt just för att göra det till ett så bra teamarbete som möjligt för att finna vättarna.

dramatik är den person som helt klart hamnat i blickfånget hos mig just nu. Som det står ovan så tycker jag att en del tyder på att MonsterMom är god. Jag gillar inte den här ganska aggressiva rösten på någon som jag, personligen, håller för god än så länge.

Mumorsan röstar på dramatik

Har misstänkt henne ett tag:
(teori sen igår)
Mumorsan:
Lade en röst på goda Drama, en ganska ”säker” andra röst. Om jag ska gå efter mina tidigare reflektioner kring röstningarna och antar att det döljer sig en ulv bland de som röstade på drama (därav inte sagt att det måste vara så, kan såklart bara varit goda också), så tror jag ändå att det kanske faller på Mumorsan eller Vira. Har ännu inte varit sådär jätteaktiv och är svår att placera, utan att vara inaktiv. Det jag däremot tyckte var konstigt var just hennes teoriande och röst. Hon verkade misstänka MM mer än Drama, och valde att rösta på Drama för att Drama röstat på Monster? (visserligen med en konstig motivering) Men Mumorsans motivering till sin röst på Drama var bara att hon lagt en aggressiv röst på en spelare hon själv trodde var god. Det skaver lite, och när Drama visade sig vara god… ja, varför inte? En av de lite mer misstänkta, dels pga det och dels pga att jag inte fått några ”goda” vibbar därifrån heller, det finns för lite att bedöma, men det som FINNS ger mig dåliga vibbar.
-----

Därefter har hon uppträtt lite... bitskt, alltså lite aggressivt, när hon svarat olika spelar, som jag bara noterat i förbifarten och därför höjt mina misstankar. Även något jag hittade när jag kollade på Hedinn, är att hon hela tiden fortsatt trycka mot att MM skulle vara Smaug, visserligen kan hon självklart vara en god som helt enkelt haft fel, men då jag själv inte tycker MM är så jättemisstänkt skaver det lite.

"Ursprungligen postat av Mumorsan Visa inlägg
Därför att hon just skrev det där inlägget (som nu många säkert tycker att jag "hakat upp mig på" men jag tror att det är viktigt). Alltså "rösta inte ut mig, ni kommer att ångra er"-inlägget. Jag tror inte att man skriver så om man är dvärg. Antingen så är hon en mycket viktig god roll (då tror jag dock att vättarna skulle käka henne direkt) eller så är hon Smaug.

Om hon inte blir käkad så bekräftar det liksom mina tankar på att hon är Smaug, eftersom att ulvarna då tror att hon är Smaug. Då eftersom att de läser in mycket mer än vad goda gör för att hitta just Smaug tidigt så tror jag att de har hittat henne. Det tydligaste "Jag är Smaug-inlägget" jag sett hittills är just MAM's. Om hon blir käkad dock så kan man börja leta någon annanstans eftersom att hon uppenbart inte var Smaug då, eller så är hon Smaug men vättarna tror inte det och käkar henne ändå.

Varför hon skulle vara ett lämpligt nattkäk är för att om de har sett ut någon annan att vara Smaug så äter de nog henne eftersom att hon har påpekat (ja, med det inlägget) att hon har en viktig god roll."

Det kombinerat att hon 1. röstade på Dramatik, och 2. på någon jag inte tror är så misstänkt (MM) i en situation där hennes röst ändå inte tillförde något då cirkus redan var "dömd" i det läget så ja... hon känns ulvig.

Jag är inte övertygad om någonting alls. Tycker det är skitsvårt.

Jag håller inte med om att Mumorsans röst på dramatik var konstig eller att hon verkade misstänka MM mer. Förutom inlägget jag citerar kom Mumorsan sedan med flera motiveringar mot drama, och vi var många som i det läget tyckte att drama var skum. Som jag uppfattar det misstänkte hon båda och då dramatik starkast, vilket jag förstår att man gör i det läget om inte annat för att båda har skrivit konstiga saker men MM är ny och dramatik en gammal räv. Så just det vet jag inte om man kan se som en motivering mot Mumorsan - särskilt inte som hon sedan har tryckt massor på att MM är ond. Vad skulle då poängen vara att rösta på drama istället för MM, annat än att hon ansåg sig ha bäst motivering mot drama/såg drama som mest misstänkt?

De andra två delarna (Monsters hint och Mumorsans märkliga teorier om MM som Smaug) ser jag däremot som eventuella ulvtecken.

Kan du chilla lite? Jag skrev ju att det är i ett försök att reda ut mina tankar. Du försöker verkligen hårt för att starta ett drev mot mig nu.

KL

Jag är superstressad.

Jag tror ju i nuläget att både Hedinn och Matmissbrukaren är goda. Det logiska vore då kanske att följa dem och rösta på Mumorsan. Hedinns teori känns rimlig. MMs röst tycks dock mest vara byggd på att Mumorsan föreslagit MM som Smaug, d v s något som rör MM själv. Jag är generellt skeptisk till sådana teorier och vet att jag själv, när jag har röstat i affekt, ofta tagit fel för att jag inte kunnat ta ett steg tillbaka och se hela bilden.

Dessutom har vi det här med tvillingen. Mumorsan var ju den som före DL ifrågasatte rösterna på cirkus. Något som kan indikera att hon är tvillingen, även om det finns andra alternativ. Så jag vågar inte rösta på Mumorsan.

En som jag reagerade på redan igår för förstarösten på cirkus är Vira. Och jag tycker som sagt att hon flyger under radarn. Citerar ett av de senaste teoriinäggen:

Usch, det här känns som att leta efter en nål i en ENORM höstack. Det är så himla många inlägg, och jag vet inte riktigt var jag ska börja.

Matmissbrukaren har skrivit massor, och av det en hel del som har varit konstigt. Passagen där hon verkar veta att Caisa är god och skulle visas så om hon siades är allra märkligast. Å andra sidan var det det där med Niyama i början - skulle en ulv ha fått hjälp av kollegorna att tona ned det? Det är möjligt, kanske till och med troligt. Säkert är det dock inte. Skulle kollegorna ta risken? Var de alls inloggade vid tider där det skulle ha hjälpt?

Caisa vet jag inte om jag alls har kommenterat i tråden :crazy:. Det är lite samma som med MM - massor av inlägg som innehåller en hel del vettigt men också en hel del som jag verkligen inte håller med om. Jag har supersvårt att avgöra om det konstiga jag ser bara beror på spelstilen eller om det har ulviga inslag. Jag måste titta närmare på kopplingen Monster - Caisa som Myrten(?) nämnde tidigare.

Det flyter ovanpå. Text utan så mycket innehåll. Jag vet inte om Vira gjort något direkt grävande, verkligen sökt. Det känns som om hon flyter med och därför får hon min röst ikväll:

Myrten röstar på Vira

Och även om jag gärna skulle vilja tror jag inte att jag kan komma in mer ikväll. Jag önskar att jag haft mer tid, men nu vill gästerna att jag ska servera middagen. Kan ni tänka er!!!

Och sen lägger hon ut en lista där hon tror vissa är goda, och andra onda, utan någon motivering alls någonstans? O_o

Jag vet att jag är god, jag tror Soffi är tvilling på uteslutningsmetoden, Habina vet jag inte, Hedinn vet jag inte heller även om hon förvirrar mig så har hon ändå blivit lite mindre misstänkt än innan jag gick igenom alla hennes inlägg.

Vira, här är ännu en misstanke jag har mot Mumorsan: Inga teorier, bara lägga alla i goda/onda. :)

Kan du chilla lite? Jag skrev ju att det är i ett försök att reda ut mina tankar. Du försöker verkligen hårt för att starta ett drev mot mig nu.

Usch, ni förvirrar mig nu :crazy:.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 401
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 718
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 546
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar