The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Jag vill på sätt och vis rösta nu, för att inte ulvarna ska kunna styra röstningen och jag kan ändra sen om det verkar vettigt. Problemet är att MM och Myrten känns ondast just nu, men jag kan vara heeeelt fel ute :arghh:

Tror du att MM är ulv, trots att Monster misstänkte henne såpass mycket som hon gjorde? Jag upplevde det som att hon verkligen tryckte på alla misstankar däråt och det är jag väldigt tveksam till att hon hade gjort om MM satt i lyan.

Uteslutningsmetoden baseras ju på att du i så fall tror dig veta hur jag skulle agera om jag hade en viss roll, eller hur? Och du kan kanske ha fel där? Bortsett från det finns det roller som inte ger någon specialkunskap som lämnar avtryck i leken.

Måste läsa Monsters inlägg igen. Men uppenbarligen missade ju ulvarna att Monster var får.

Uteslutningsmetoden baseras ju på att du i så fall tror dig veta hur jag skulle agera om jag hade en viss roll, eller hur? Och du kan kanske ha fel där? Bortsett från det finns det roller som inte ger någon specialkunskap som lämnar avtryck i leken.

Nja, nej.

Vad menar du med sista meningen?

Edit: jo, alltså jag kan ha fel men jag baserar det inte på hur jag tror att du skulle agera om du hade en viss roll.

Alltså, Hedinn - till dig och om dig. Du känns rätt god och det är ju skrämmande:rofl:. Dock funderar jag lite på rösterna. Förstadagsrösten på cirkus ifrågasatte jag och funderade över då. Andradagsrösten har jag inte så mycket att säga om. Dagens måste jag tänka över och analysera.

Men en sak jag funderar på (nu om Hedinn): jag har fått för mig att Hedinn är duktig på att uppfatta hintar. Därför - om nu Smaugomnämnandena var Monsters signal till lyan (vilket jag tror, hon skriver ju att Smaug inte vill bli uppäten), skulle en lya som involverar Hedinn ha missat den?

Aaaaaargh!

Suck :cautious:

Jag misstänker ju både dig och Mumorsan, varför måste du nödvändigtvis rösta på Mumorsan? ÄR du god trots allt? Vad sitter jag och copy-paste:ar dina inlägg in i ett word-dokument för att gå igenom under lupp för då?! :arghh:

Innan datorn stals hade jag fortfarande inte hittat några teoriinlägg från dig, hade visserligen inte kommit så jättelångt heller. Något vagt om nån då och då, annars mest att du frågat om andras inlägg, eller hängt med i någon diskussion utan att röja vilken sida du lutade åt.
Nu är jag inte klar, så jag kanske hittar vad jag letar efter så småningom. :p

Alibiröst på en ulvkollega kanske?

Alltså, Myrten och Niyama, bara för att dela med mig av lite visdomstankar (förhoppningsvis) då jag, utan att vara det minsta säker på var någon av er står, för jag litar inte på er, ändå får känslan av att det är en stor chans att ni är två goda som kastar misstankar mot varandra. Ni misstänker väl främst varandra enbart grundat på att ni har svårt att läsa av den andra personen? Se det såhär: Även om den andra sitter i lyan, så bör det finnas åtminstone två ulvar till, det skadar väl inte att fokusera på dem först?

För jag ser lite skräckscenariot framför mig att misstankarna mot en av er blir större, den röstas ut, visar sig vara god och vips dras alla misstankar till den andra av er och så röstas den ut och så kanske den OCKSÅ är god. Det är något jag tycker låter EXTREMT onödigt och i mina ögon en på tok för stor chansning i det här läget. Som sagt, det finns fler att titta på.

Att alla goda roller inte behöver märkas i leken.

Rent generellt, visst baserar man väl sina kvalificerade gissningar på hur man tror att individuella spelare skulle agera i rollerna? Det gör man väl alltid? Typ:

Hm, X teoriar mot Y. Kan X ha siat Y? Ja, X misstänkte...
Käket misslyckades, X skulle kunna skydda... blabla

Alltså, Myrten och Niyama, bara för att dela med mig av lite visdomstankar (förhoppningsvis) då jag, utan att vara det minsta säker på var någon av er står, för jag litar inte på er, ändå får känslan av att det är en stor chans att ni är två goda som kastar misstankar mot varandra. Ni misstänker väl främst varandra enbart grundat på att ni har svårt att läsa av den andra personen? Se det såhär: Även om den andra sitter i lyan, så bör det finnas åtminstone två ulvar till, det skadar väl inte att fokusera på dem först?

För jag ser lite skräckscenariot framför mig att misstankarna mot en av er blir större, den röstas ut, visar sig vara god och vips dras alla misstankar till den andra av er och så röstas den ut och så kanske den OCKSÅ är god. Det är något jag tycker låter EXTREMT onödigt och i mina ögon en på tok för stor chansning i det här läget. Som sagt, det finns fler att titta på.

Du har helt rätt! Men jag misstänker inte Niyama, jag trodde jag varit tydlig med att jag läst igenom alla hennes inlägg två dj... gånger och funderat i kubik. Och därefter lagt henne åt sidan.

TILLÄGG: Nu försöker jag att reda ut misstankarna mot mig. Men egentligen borde jag fortsätta leta i Monsters alla inlägg.

Senast ändrad:

Att alla goda roller inte behöver märkas i leken.

Nej, det vet jag. Men jag tror inte du har en viktig god roll i alla fall. Sen är det ju möjligt att du är t.ex. bybo (bör väl finnas en kvar?). Men eftersom det finns fler saker som tyder på att du är ond, väger det liksom över mot ond och inte mot oviktig god roll.

Du har helt rätt! Men jag misstänker inte Niyama, jag trodde jag varit tydlig med att jag läst igenom alla hennes inlägg två dj... gånger och funderat i kubik. Och därefter lagt henne åt sidan.

Vad är det som tyder på att jag är god nu? När jag började misstänka dig trodde du plötsligt att jag var ond?

Tillägg: Jag misstänker dig inte för att du röstat på två goda, det är ju lätt hänt även som god. Men rösten på Cirkus var skum, jag har svårt att se att du på riktigt tyckte att hon var så misstänkt.

Senast ändrad:

Vad är det som tyder på att jag är god nu? När jag började misstänka dig trodde du plötsligt att jag var ond?

Som sagt, jag har gått igenom alla dina inlägg på förmiddagen:

Tror det är helt legitimt att inte svara på frågor från döda onda:).

Hur som helst har jag läst igenom alla dina jäkla inlägg, inte en utan två gånger nu på förmiddagen och i nuläget tror jag faktiskt inte att du är ond. Sedan kan saker ändra sig, men jag tar spelet dag för dag och just nu känns det som att nattens diskussion var vad du skrev på slutet, ett sätt att tänka nytt. Även om jag funderar på vissa detaljer fortfarande.

Och du kommer att hitta minst ett ställe i leken där Niyama säger att jag spelar likadan ond som god. Det där med spelstil är delvis en personlig upplevelse och därmed svårt att använda som argument om man inte har just erfarenhet. Att jag blev så misstänksam mot Niyama i natt berodde på att det jag uppfattade som säkerhet kändes olikt henne som god. Hade det varit en annan spelare, med en annan spelstil hade jag inte blivit lika misstänksam. Personlig upplevelse.

När jag plöjt allt och hade lite distans så kändes du inte lika ulvig längre. Jag hade ju inte heller några tidigare misstankar mot dig utan de kom för att jag tyckte att du verkade så säker inatt, vilket kändes urkonstigt. Att jag ändrat inställning beror helt enkelt på att jag har gått igenom all info och vägt den.

Tillägg: Jag misstänker dig inte för att du röstat på två goda, det är ju lätt hänt även som god. Men rösten på Cirkus var skum, jag har svårt att se att du på riktigt tyckte att hon var så misstänkt.

Vi ser olika på saker (och jag förvånas lite över att du tror du vet vad jag tycker;)).

Cirkus var det mest misstänkta jag såg i går natt. Jag förstår att du misstänkte och kanske misstänker MM, men jag är långt ifrån övertygad om att hon är ond. Hon har gjort en del uppseendeväckande saker, men i mina ögon kan de lika gärna bero på spelstil. Ska jag rösta på henne då?

Jag har begränsat med tid idag. Nu kan jag tyvärr inte fortsätta att bedyra min godhet. Måste försöka läsa leken igen.

En spelare som jag definitivt måste se mer av är Soffiproppi!

Jag hoppas verkligen att hon kommer in och levererar några rejäla teoriinlägg som övriga spelare kan och hinner ta ställning till.

Det kommer! Jag har varit genomusel denna gång, men lovar att hosta upp mig!

Oj, den var otippad!! :D Jag trodde att hon på sin höjd var vätte, trodde också att Matmissbrukaren var Smaug...

Alla utom jag verkade tro det... Kanske är det därför jag inte blivit uppäten. Säger inte att dom sparat mig med flit, men dom kanske inte har vågat chansa just bara för att jag tydligen sänt ut vibbar om att jag skulle varit smaug. Kul om dom gick på den niten i så fall :p

Jag vet inte om det här är något MM bara gör oavsett roll (inte lunchar och matar hästar alltså), men jag har noterat att hon fler gånger uppdaterar leken "bara för att". Att hon ska läsa igenom, att hon ska bli borta ett tag. Jag förstår att man varnar för dålig aktivitet om det gäller en dag, men två timmar?! Känns väldigt nojigt?

Min gissning är att hon, eftersom hon är väldigt aktiv i övrigt, faktiskt gör det oavsett roll för att markera att hon nu inte kommer att vara lika megaaktiv.

Vira har rätt. Jag sa det eftersom jag var rätt aktiv just då med och diskuterade med Caisa, så ville bara meddela att jag försvann av en orsak och inte för att smita undan diskussionen.

Fast jo, det kan jag ju? Om jag är god, Smaug är borta och du var siaren så kan jag med all säkerhet veta att du inte siat mig eftersom att du misstänker mig? O_o

Öh, nu fattar jag absolut ingenting.

Nä, jag fattade inte heller. Men jag börjar inse att jag kommer nog inte förstå hur jag än försöker :D

Jag menade så klart om jag siat henne som god. Missade att skriva med det. Då hade jag ju uppenbarligen inte haft den diskussionen med henne. Har jag inte siat henne så vet jag ju inget om henne och då är diskussionen på sin plats eftersom jag misstänker alla utom mig själv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 980
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 401
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 719
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 548
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar