Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag förvränger inget.
Varför skulle vi inte ha den här diskussionen om jag var siare? Vad säger dig att jag skulle siat dig isf?
Tror det är helt legitimt att inte svara på frågor från döda onda.
Hur som helst har jag läst igenom alla dina jäkla inlägg, inte en utan två gånger nu på förmiddagen och i nuläget tror jag faktiskt inte att du är ond. Sedan kan saker ändra sig, men jag tar spelet dag för dag och just nu känns det som att nattens diskussion var vad du skrev på slutet, ett sätt att tänka nytt. Även om jag funderar på vissa detaljer fortfarande.
Ja, uppenbart förvirrade det vättarna. Monster verkade ju inte helt... låt oss säga nöjd med sina f d kollegor i sitt spök-inlägg.
Nej, men att bara nämna Smaug kan vara signalen, en ordlek: Tom Marvolo Riddle - I am Lord Voldemort fast lite enklare. Och misstanken, som kom tidigt långt före DL och var lätt att avfärda genom att konstatera att hon gjort samma sak själv, kan varit vad hon trodde var kontakt mellan er. När man misstänker någon kommer man ju ofta i direkt diskussion, vilket kanske var precis vad hon eftersträvade.
Jag är långt ifrån säker på att du är ond, men tycker att det här är ett möjligt scenario där Monster försöker ta kontakt med lyan och tror att hon har den. Men jag måste läsa mer, men vet inte riktigt när jag ska hinna.
Jag förvränger inget.
Varför skulle vi inte ha den här diskussionen om jag var siare? Vad säger dig att jag skulle siat dig isf?
Nej, är jag ängel så vet jag inget extra.
Varför skulle du lynchas pga mig? Myrten har som sagt hittat egna teorier mot dig.
Men visst, misstänksamt att dom kom precis efter jag nämnt mina mot dig.
Men Caisa skriver ju:
"OM du var siare och siat mig "
Tyckte du kändes mindre skum ett tag men nu blir du ungefär lika skum som i början av leken.
Nu försvinner jag i typ två timmar. Ska luncha både mig själv och hästarna, så återkommer.
[...]Myrten däremot, andra gången hon hoppar på någon annans misstankar. Förs mina mot cirkus och nu dina mot mig, hon har visserligen hittat "egna" teorier mot mig, men som jag inte tycker stämmer eftersom hon inte ser till hela bilden utan plockar delar för att det ska passa.
Som Niyama beskriit Myrten ska hon vara en väldigt skärpt spelare, så jag förstår inte varför hon följer istället för leder om hon nu var god?
KL
Nä, nu får jag så lov att ta tag i det här om jag ska hinna nån vart innan DL!
1: Niyama
Har mycket förnuftigt att säga, jag håller med om mycket. Framförallt förklarar hon sig bra, lugnt och tydligt, om jag (eller någon annan) ifrågasätter något. Kan eventuellt hålla med Hedinn (eller var det Myrten?) om att hon kanske haft störst fokus på Matmissbrukaren och att det därför inte blivit lika mycket funderande om andra, men å andra sidan är det ju inte negativt i sig att fokusera på något, vilja reda ut det och följa ett eventuellt spår. Det är heller inte så att jag anser att hon helt struntar i alla andra spelare. Kan inte placera henne helt klart (förstås), men ger som sagt ett förnuftigt intryck. Ingen specifik anledning till misstanke.
2: Habina
Frustrerande svår att förstå sig på. Jag tänkte skriva att hon inte sagt så mycket om någon, men efter en extra koll inser jag att det mer handlar om att jag inte riktigt kan greppa vad hon säger. Det verkar dock vara mer ett kommunikationsfel än något definitivt misstänkt? Hon röstar på mig, med motivation som... Tja, är lite liknande vad jag har att klaga på henne: hon förstår mig inte. Den biten köper jag, men delen om att jag har taggarna utåt förvånar mig dock. Misstänkt, men inte på särskilt specifika grunder. Typ...
3: CaisaLundblad
Har inte synts till så jättemycket idag, men jag har ungefär samma intryck som igår. Jag håller med om mycket hon säger, hon verkar öppen och ifrågasättande vilket jag uppskattar, osv. En av dem jag inte är jättemisstänksam mot. Just nu. Vilket inte är detsamma som att jag är övertygad om att hon är god.
4: Dramatik
Sorry, Drama.
5: Mumorsan
Som jag redan nämnt: orimligt skrämmande! Nä, men hon har även idag haft en lite låg profil, men det hon sagt har varit väsentligt och tydligt, hennes resonerande har känts rimligt och förståndigt, hon svarar på ifrågasättanden, mm. Någonting är det jag reagerar på, men det skulle kunna vara ren personkemi eller något (särskilt eftersom jag minns samma reaktion från förr). Just nu säger jag nog att hon är mindre misstänkt än vad det egentligen känns som hon borde vara...
6: Hedinn
Hedinn vet jag inte riktigt var jag har längre... För all del visste jag inte så mycket igår heller såklart, men hon kändes lite åt det godare hållet ändå. Idag tycker jag en del har kommit med intressanta iakttagelser mot henne vilket har fått mig att ifrågasätta mer och dra öronen åt mig litegrann, men jag kan inte påstå att jag har något specifikt att invända mot henne just nu. Och det mesta hon säger finner jag mig liksom nicka med i... Inte särskilt misstänkt, men lite mer än igår. (Och med "inte särskilt misstänkt" menar jag inte avsaknad av misstanke, utan att misstankenivån inte skiljer sig särskilt från allmängraden av misstanke. Skyldig tills motsatsen bevisats, remember.)
7: Myrten
Även Myrten är en spelare som skriver förnuftigt, och ger mig nya sätt att tänka på saker vilket är värdefullt! Å andra sidan är det verkligen inte en bra idé att förlita sig för mycket på hur en annan spelare tänker, på så vis kan man snabbt bli ledd till skogs... Myrten är en spelare jag håller ögonen på, kanske man kan säga, men hon är inte högst på listan. Normalgraden av misstanke.
8: cirkus
Cirkus tyckte jag var suspekt redan igår, och det har sannerligen inte blivit mindre så idag... Vad jag reagerat på är tex att det verkar vara fokusflyttande och rökridåer i en hel del av (de felaktiga) anklagelserna/ifrågasättandena. Rejält misstänkt.
9: Vira
Vira la en tidig röst (på Cirkus, som jag som sagt också misstänker), har inte varit med så mycket idag men dök sen upp igen och förklarade sin Cirkusröst lite närmare. Jag tyckte visserligen inte att det egentligen gjorde motiveringen särskilt mycket klarare, och hade gärna sett att hon även ville titta på andra spelare utöver Cirkus, men det är ändå en röst jag kan förstå (och att hon inte kan hänga med så bra från tåget och div annat irl är ju också förklarat). Helt klart misstänkt, men inte särskilt mycket och framförallt för att jag inte sett henne så jättemycket.
10: SoffiProppi
Här har vi ju en spelare jag knappt sett till alls, och har väldigt svag uppfattning om... Men med tanke på vad jag skrivit tidigt i leken ska jag ju inte döma bara för det! Det lilla jag sett av henne har jag inte hållit med i mycket, men kan inte heller säga att något är direkt jätteulvigt. Klart misstänkt, men normalgrad. (Men blir hon inte aktivare lär det ändras, faktiskt.)
11: TeamLundVer
Tråkigt, TLV!
12:Monstermom
That's me!
13: Matmissbrukaren
Matmissbrukaren är den jag svänger mest kring. Ibland köper jag helt de observationer andra gör, att det är en orutinerad spelare som överreagerar, ibland skriver hon något som bara får mig att känna "Nä! Jättekonstigt!"... Ingen annan spelare vajar jag så här mycket på, fram och tillbaka, men när push comes to shove så är det nog mina egna reaktioner jag går efter mest (än andras beskrivna reaktioner): En av de mest misstänkta.
Och klockan blev så pass att det här får bli mitt röstinlägg också...
Pga ovanstående motivation, såväl som flertalet tidigare inlägg där jag förklarat hur jag tänker så blir det att Monstermom röstar på Cirkus, eftersom jag tycker hon kastar rökridåer och istället för att förklara och försvara sig själv försöker hon flytta fokus till andra.
(Det senare är också avgörande i mitt val mellan mina två huvudmisstänkta.)
Men alltså nu får du nog förklara. Vad har jag gjort som skrämmer dig så mycket? Samma att du verkar gå runt och har en dålig magkänsla om mig hela tiden (vad jag kan läsa från det här inlägget). Varför känns det helt plötsligt som att du försöker peka ett långt pekfinger på mig genom att skriva såna här "små misstankar"?
Jag vet inte om det här är något MM bara gör oavsett roll (inte lunchar och matar hästar alltså), men jag har noterat att hon fler gånger uppdaterar leken "bara för att". Att hon ska läsa igenom, att hon ska bli borta ett tag. Jag förstår att man varnar för dålig aktivitet om det gäller en dag, men två timmar?! Känns väldigt nojigt?
Jag började helt enkelt leta efter Monsters hint till lyan. Jag hittade det jag har lyft upp i inlägget med citaten om Smaug. Mitt fokus var på Monster, inte på dig. Jag har inte läst MMs teorier mot dig ännu eftersom jag varit upptagen med annat, så jag har definitivt inte "hoppat på" dem.
Du har ju aldrig spelat med mig tidigare, så det är konstigt att du utifrån hur jag spelar kan ha åsikter om huruvida jag är god eller ond? Det är ju fullt möjligt att det finns spelare som är duktiga som goda för att de kan hitta det där avgörande beviset på att någon är ond, eller hur? Att vara skärpt (om jag nu är det) behöver per definition inte betyda att man står längst fram på barrikaderna.
Det är väl uppenbart att jag inte skulle misstänka henne om jag siat henne. Men nu vet inte hon ifall jag gjort det eller inte.
Jag funderar lite kring Mumorsan. Här är Monsters teoriinlägg från igår:
Hon påpekar att Mumorsan är skrämmande, men även att de har personkemi. Ett sätt att försöka tala om att de är på samma sida? Funderar även lite på sidan av om det har någon grund i att hon konstaterar att Habina inte förstår henne... I alla fall, Mumorsan röstar sen på MM med motiveringen att hon tror att hon är Smaug. Det är ju inte omöjligt att hon ansåg att det lutade åt det hållet och (om nu lyan trodde, som flera andra, att MM var Smaug) ville godförklara sig själv genom den rösten.
Senare svarar hon på Monsters teori om henne, där det är uppenbart att hon inte förstår hinten (om det är en) och reagerar på alla "små misstankar" som det inte blir något av.
Och jag var ärligt nyfiken på vad Niyama skulle säga om den observationen, men jag fick ingen reaktion alls därifrån.
Ok, det ser dock lite konstigt ut för dem som följer i realtid.
Nej precis, jag HAR inte spelat med dig tidigare. Jag har heller inte ondförklarat dig för hur du spelar, men jag har noterat att Niyama som HAR spelat med dig tidigare inte tycker du spelat riktigt som om du var god. Eller är osäker i frågan i alla fall. Nu är jag inte ett dugg säker på Niyama heller, det kan lika gärna vara ett ulvspel från hennes sida, men eftersom jag inte har några egna erfarenheter kan jag bara gå på vad jag hört om dig i tidigare lekar och i denna, samt dra egna slutsatser. Jag har inte hittat mycket misstänkt mot dig, men jag har aldrig vare sig god- eller ondförklarat dig heller. Nu funderar jag över scenarion där du är ulv. Men det är ju inte bara dig jag funderar över heller.
Och jag var ärligt nyfiken på vad Niyama skulle säga om den observationen, men jag fick ingen reaktion alls därifrån.
Det är väl uppenbart att jag inte skulle misstänka henne om jag siat henne. Men nu vet inte hon ifall jag gjort det eller inte.