The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Nä, jag fattade inte heller. Men jag börjar inse att jag kommer nog inte förstå hur jag än försöker :D

Bra. Då släpper jag det till hon förtydligar själv. Jag läste nog det korta inlägget tio gånger, men det var fortfarande... ja!:crazy:

Det där var faktiskt det närmaste en hint jag har sett av det Monster har skrivit. Dock så verkar det ju inte ha snappats upp i så fall vilket ju nästan skulle vara lite konstigt om Mumorsan var ulv och hade Smaug-radarn uppe - men visst, en anledning till det kan ju vara att lyan redan trodde sig ha hittat Smaug. Får kolla upp Mumorsan härnäst.

Nä men precis, eftersom så många var inne på MM som Smaug vore det ju inte omöjligt om ulvarna var det också (kan ju vara någon annan med, men de kan ju mycket väl ha trott sig hittat Smaug) och därför tog hon inte hintarna.

Sen även det att Mumorsan inte tyckte om alla röster på cirkus "som grundade sig på en dispyt i början av leken", vilket ju inte stämde alls gör att även det känns som ett möjligt försök att godförklara sig själv om hon visste att cirkus var god, eftersom hon uppenbarligen inte läste igenom vad vi diskuterat eller ens röstmotiveringarna ordentligt. Och det upplever jag lite skumt.

Vilken observation? Det skrivs ju så mycket :arghh:

Jag noterade att Myrten först följde mina misstankar mot Cirkus, och sen MMs misstankar mot mig (fast egna, som hon förklarat nu), menade då på att hon följde snarare än ledde och att hon (som jag hade uppfattat henne) som god snarare borde vara den som ledde... men ärligt talat blir jag bara ännu mer förvirrad hela tiden. :crazy:

MM skriver jättekonstiga saker som jag inte alls greppar hur jag än försöker. Jag trodde jag kanske var något på spåren med Myrten, Hedinn och kanske Mumorsan i lyan men jag blir bara än mer osäker.

Dig vet jag inte heller vart jag ska göra av, inte för att jag är speciellt misstänksam mot dig, men bara det är ju misstänksamt. :arghh:

Myrten: Det har du iofs en poäng i också (därav en del av min frustration i ovanstående text), en del av att jag blev misstänksam mot dig var ju också att du blev misstänksam mot Niyama som jag inte ser som jättemisstänkt, just nu. Tror jag... :cautious:

Dock så funderar jag över allt Mumorsan pratade om kring MM om att det skulle bli spännande att se om hon käkades osv. Jag förstår inte riktigt vad poängen skulle vara med det om Mumorsan var ulv och alltså styrde käkandet? Och sedan så käkades inte MM utan någon annan. Eller kan det ha varit så att lyan tänkte käka MM men ändrade sig? Typ att Mumorsan hade någon plan med att bevisa sin godhet med MM som Smaug men backade när hon insåg att det inte skulle ge henne en godförklaring utan nästan tvärtom?

Jag får faktiskt inte riktigt ihop det till att låta helt trovärdigt hur jag än gör, men samtidigt förstår jag inte heller vad snacket om MM som specialroll/Smaug skulle vara bra för om Mumorsan är god.

Och jag är tyvärr i tidspanik och måste iväg igen, men från klockan fem ska jag sitta klistrad vid datorn.

Jag noterade att Myrten först följde mina misstankar mot Cirkus, och sen MMs misstankar mot mig (fast egna, som hon förklarat nu), menade då på att hon följde snarare än ledde och att hon (som jag hade uppfattat henne) som god snarare borde vara den som ledde... men ärligt talat blir jag bara ännu mer förvirrad hela tiden. :crazy:

[...]

Myrten: Det har du iofs en poäng i också (därav en del av min frustration i ovanstående text), en del av att jag blev misstänksam mot dig var ju också att du blev misstänksam mot Niyama som jag inte ser som jättemisstänkt, just nu. Tror jag... :cautious:

För det första är det helt sant att jag (antar jag) skrev att jag höll med dig i din röstmotivering vid DL1 på Cirkus. Betyder det att man "följer"? Ofta kan något som någon annan skriver väcka tankar, men det resulterar vanligen i att man börjar göra sin egen undersökning. När jag röstade på cirkus vid DL2 gjorde jag det ju med andra fakta som jag tagit fram.

Sedan detta med att leda och följa - även om man har olika personligheter beror det ju helt på vilken roll man får som god och vilken information man får. Det här är ett svårt spel och det är inte självklart att det finns en utstakad väg hur man vinner, speciellt inte för goda sidan. Det är ofta lite enklare för onda.

Det var det som fick mig att tvivla också, faktiskt. Det känns ju inte som att det fanns nåt att vinna på det? Fast det, som sagt, oavsett roll. Men det är ju om hon tänkte att andra skulle haka på hennes resonemang, att om MM INTE käkades så vore hon "garanterat" Smaug, och därmed skulle hon röstas ut dagen efter och vore hon Smaug skulle Mu bli godförklarad. Eller så trodde lyan att någon annan var Smaug och såg därför chansen att få ut en god?

Nej jag vet inte, men det är ulvspel. Inget är omöjligt.

Nu minns jag inte, men kom inte Myrtens tankar (om Cirkus) först? Jag fick uppfattningen att hon liksom drog igång det lite och sen när andra var på så röstade hon på Cirkus.

Jag har ingen aning om var Myrten står. Problemet är att ni alla känns onda.

Deltagare:
2: Habina - ingen uppfattning
3: CaisaLundblad - osäker
5: Mumorsan - känns ond
6: Hedinn - känns ond
7: Myrten - känns ond
9: Vira - känns ond
10: SoffiProppi - ingen uppfattning
13: Matmissbrukaren - känns ond

Men så många kan ju inte vara onda :rofl:

Jovisst, men när jag ser till att du, Monster och jag (med reservation för att jag kan ha glömt någon) är de som skrivit matigast teorier blev jag lite förvånad när jag gick tillbaka och tittade på det. Självklart kan tankar väckas av andras teorier, men varför inte, så tidigt i leken, följa sina egna spår? Andra rösten på Cirkus tycker jag inte alls var konstig, för hon betedde sig bara konstigare innan DL2, men, när jag går tillbaka och tittar... Så kändes det ändå som något jag ville notera.

Sen vet jag inte vad det betyder, för jag känner inte dig som spelare, mer än efter hörsägen, och det kan lika gärna vara en ren tillfällighet som något annat. Men jag tror du kan vara väldigt lurig som ond, och därför noterar jag allt jag kan som skulle kunna ses som misstänkt. Detsamma gäller för övrigt Niyama, men även om hon skavt ibland har jag inte kunnat sätta fingret på det riktigt och därför inte kunnat teoria om det.

Jag behöver tyvärr rösta nu. Inte säkert att jag kommer kunna komma in alls mer idag, eventuellt inte imorgon heller (förrän framåt kvällen i så fall, och blir det så LOVAR jag att vara så aktiv jag bara kan då, om jag fortfarande lever).

Men baserat på att Monster skrev att hon hade personkemi med Mu samt Mus kommentar att hon inte gillade rösterna på cirkus pga det de, enligt henne, baserades på vilket inte stämde. Jag får lite känslan av att det är en ulv som försökt godförklara sig själv och hon visade ju även tydligt att hon inte förstod Monsters Smaughint (om det nu var en sån), vilket lyan uppenbarligen missat då Smaug käkades.

Hedinn röstar på Mumorsan

Jag funderade på om ulvarna trodde att jag var fåret :cautious: jag har levt länge senaste lekarna och man brukar ju försöka låta bli att käka folk som dött tidigt. Innan det så brukade jag käkas ganska tidigt, antagligen för att jag är svår att få lynchad :devil:

Det skulle innebära att de jag misstänkt inte alls är onda, att jag liksom jagat endast goda.

Nope, jag var först med misstankarna mot Cirkus, som jag tog upp i första röstningen mot henne. Efter första lynchen hakade Myrten på där. Men vad det här betyder vet jag inte! :yuck:

Jag funderade på om ulvarna trodde att jag var fåret :cautious: jag har levt länge senaste lekarna och man brukar ju försöka låta bli att käka folk som dött tidigt. Innan det så brukade jag käkas ganska tidigt, antagligen för att jag är svår att få lynchad :devil:

Det skulle innebära att de jag misstänkt inte alls är onda, att jag liksom jagat endast goda.

Och det är lite det jag börjat få för mig att du gör också! Att vi sitter här ett gäng goda och misstänker varandra som satan och så kan ulvarna bara luta sig tillbaka och titta på... Lite därför jag bara vill släppa er ett tag och fokusera på de som inte fått så mycket fokus redan. Det är ju så fruktansvärt lätt att fastna i en tanke när den väckts, fallet med cirkus demonstrerade ju det extremt bra.

Jag behöver tyvärr rösta nu. Inte säkert att jag kommer kunna komma in alls mer idag, eventuellt inte imorgon heller (förrän framåt kvällen i så fall, och blir det så LOVAR jag att vara så aktiv jag bara kan då, om jag fortfarande lever).

Men baserat på att Monster skrev att hon hade personkemi med Mu samt Mus kommentar att hon inte gillade rösterna på cirkus pga det de, enligt henne, baserades på vilket inte stämde. Jag får lite känslan av att det är en ulv som försökt godförklara sig själv och hon visade ju även tydligt att hon inte förstod Monsters Smaughint (om det nu var en sån), vilket lyan uppenbarligen missat då Smaug käkades.

Hedinn röstar på Mumorsan

Nuuuu får jag lite dåliga vibbar och jag vet inte ens varför!:nailbiting:

Jag vill på sätt och vis rösta nu, för att inte ulvarna ska kunna styra röstningen och jag kan ändra sen om det verkar vettigt. Problemet är att MM och Myrten känns ondast just nu, men jag kan vara heeeelt fel ute :arghh:

Jovisst, men när jag ser till att du, Monster och jag (med reservation för att jag kan ha glömt någon) är de som skrivit matigast teorier blev jag lite förvånad när jag gick tillbaka och tittade på det. Självklart kan tankar väckas av andras teorier, men varför inte, så tidigt i leken, följa sina egna spår? Andra rösten på Cirkus tycker jag inte alls var konstig, för hon betedde sig bara konstigare innan DL2, men, när jag går tillbaka och tittar... Så kändes det ändå som något jag ville notera.

Sen vet jag inte vad det betyder, för jag känner inte dig som spelare, mer än efter hörsägen, och det kan lika gärna vara en ren tillfällighet som något annat. Men jag tror du kan vara väldigt lurig som ond, och därför noterar jag allt jag kan som skulle kunna ses som misstänkt. Detsamma gäller för övrigt Niyama, men även om hon skavt ibland har jag inte kunnat sätta fingret på det riktigt och därför inte kunnat teoria om det.

Om man är god utreder man de spår man först och främst tror leder till en ond. Oavsett vem som först snokade rätt på dem. Men man måste ju göra det själv, eftersom man inte vet var övriga spelare står.

Kom på nu att i förra leken, innan jag stal från Hedinn så var hon den jag var säkrast på var god :D lovande...

Jag vill på sätt och vis rösta nu, för att inte ulvarna ska kunna styra röstningen och jag kan ändra sen om det verkar vettigt. Problemet är att MM och Myrten känns ondast just nu, men jag kan vara heeeelt fel ute :arghh:

Men vad är det du misstänker med mig egentligen?

Nu vet jag att det inte finns något jag kan säga för att övertyga dig, men ändå: det hela verkar baseras på röstningarna. Visst, att vara med och rösta ut två goda är inget jag skulle backa för som ond, men det känns långt ifrån som den smartaste vägen. Varför sätta sig i det onödiga rampljuset när man lika gärna kan lägga en alibiröst? Varför?

Dela uteslutningsmetoden av vilka goda roller du kan ha, dels att du verkar tycka MM är skum men undviker att rösta på henne, dels ditt lite "överdrivet goda" som jag upplever att du kör med som ond.

Kanske för att sätta sig i rampljuset är just oulvigt? :o (Niyama körde ju det själv när hon var ulv för nåt spel sen, lurade brallorna av Sasse som höll henne som tokgod hela tiden för att hon "aldrig gjort så om hon var ulv") :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 980
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 401
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 719
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 548
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar