Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Uppdatering!
Resesällskapet var mycket modfällt när de vandrade vidare mot Beorns hus, de hade nu förlorat tre av sina vänner och de kände sig mycket svaga. Finns det ens en chans att överleva detta uppdrag?
Nu såg de Beorns hus på andra sidan fältet, snart framme!
De ramlar in över tröskeln allihop, hungriga och svaga. Beorn visste att de var på väg och maten stod framdukad på det stora bordet i salen. Han hade goda nyheter! "Draken Smaug har blivit dräpt!" sade han med sin mörka stämma. Dvärgarna som huggit in på maten satte i halsen och stirrade chockat på honom. Sedan kände de en lättnad fylla deras kroppar. En ondskefull varelse mindre här i världen - det var en bättre nyhet än de kunnat hoppas på.
Monstermom var draken Smaug!
[...]Myrten och Niyama:
Gör mig paranoid. Har två goda råkat i luven på varandra? Är en god och den andra ond? Är båda onda? Är det ett par jag inte tror skulle dra sig för att spela höga ulvspel så är det ju dem två.
Myrten trycker väldigt hårt på att hon är ju god, och att Niyama kan ju omöjligt veta att hon är ond, kan omöjligt ha siat henne som ond. Fast ja, det vet ju ingen annan än just Myrten, kanske siaren också. Eller menar Myrten med sitt "Niyama kan omöjligt ha siat mig som ond" med att HON är Smaug? Tycker det skriker "JAG ÄR SMAUG!" lite av den meningen. Inte alls säker, men det är det Smaugigaste () jag sett hittills.
Niyama då? Är hon ulven som är ute efter Smaug? Som hon tror är god? Och därför vill vända de andra goda mot? Eller bara en god som är ute efter en ulv/Smaug? Eller en annan god?
Såhär känner jag angående er båda två: [...]
Wohoo!
Shit, hon lurade verkligen mig iaf! Nu kan jag släppa att Myrten kanske skulle vara Smaug i alla fall.
Dom är inte mindre misstänkta för att jag la dom på listan. Men högst troligt är det en tvilling bland dom och säkerligen minst en ond. Jag hade ju även rätt utifrån listan. Monstermom var ond och var på misstänktlistan. Finns minst en ulv till där, och det kan lika väl var du. Tycker du har flutit med lite väl mycket utan misstankar på dig. Du är dessutom inte lika skämtsam som du varit i dom andra trådarna när du varit god.[...]
Nu blir jag helt snurrig... Så jag frågar: den misstänktalista du talar om, det är en annan lista än den du lade ut här?
För annars får jag inte ihop det.
Kul! Tja, som nörd på hero's journey fantasy i allmänhet och lite Tolkien i synnerhet så är svaret uppenbart: De goda kommer att gå segrande ur striden, men med stora och tragiska förluster... De viktiga rollerna kommer att dö hjältedöden, och sannolikt även nobelt offra sig själva - speciellt som avgörande i sista striden. Fast en av tvillingarna lär vara kvar, det är mer tragiskt om det finns någon i livet som sörjer ju! Sista striden borde väl egentligen vara mot Smaug, men det funkar väl inte riktigt så i ulvspelet så det får väl vara Smaug + en vätte då? Avgörande blir en god som offrar sig själv för att ta de onda med sig. Och skatten och landet kommer att vara vunnen, men priset för högt för de överlevande. Typ.
Monstermom var ond och var på misstänktlistan. Finns minst en ulv till där, och det kan lika väl var du. Tycker du har flutit med lite väl mycket utan misstankar på dig. Du är dessutom inte lika skämtsam som du varit i dom andra trådarna när du varit god.
Du har röstat på cirkus två ggr och det är därför jag blivit misstänksam mot dig. Och sen satte Monstermom dig mer till den goda sidan och hon var ond. Dessutom går du under radarn viket är misstänksamt enligt mig.
Dina ord att jag inte varit misstänkt, inte mina. Det var en del av din motivering till att misstänka mig, därav att jag ifrågasatte det för det lät konstigt.
Jag misstänkte Cirkus för att jag tyckte hennes inlägg saknade substans ja, jag upplevde henne som en mycket mer aktiv och ställningstagande (försök till iaf) spelare när hon spelade som god. Och misstänkte ingen annan mer, därför föll mina röster på Cirkus. Hon brukade framförallt teoria mer. Hedinn har jag inte kunnat jämföra på samma sätt.
Och med tanke på att jag bara röstat på Cirkus har jag varit bra förvånad att hon inte misstänkt mig mer än vad hon gjorde, speciellt nu när jag vet att hon var god. Jag trodde ännu mer att hon var ond när hon bara noterade att jag hade vassare teorier än jag haft innan, men, som hon själv påpekade, lika gärna kunde bero på att jag fått mer rutin i spelet.
Fast Monstermom var ju med på den listan du lade upp, på personer som du för tillfället satte åt sidan. Därför blir i alla fall jag väldigt förvirrad när du skriver att hon var på misstänktalistan.
Jag bara undrar alltså.
Fast varför skulle en ond bara lägga andra onda "till den goda sidan"? Då skulle hon ju outa hela lyan?