The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Wohoo! :D
Shit, hon lurade verkligen mig iaf! Nu kan jag släppa att Myrten kanske skulle vara Smaug i alla fall.

Uppdatering!

Resesällskapet var mycket modfällt när de vandrade vidare mot Beorns hus, de hade nu förlorat tre av sina vänner och de kände sig mycket svaga. Finns det ens en chans att överleva detta uppdrag?

Nu såg de Beorns hus på andra sidan fältet, snart framme!

De ramlar in över tröskeln allihop, hungriga och svaga. Beorn visste att de var på väg och maten stod framdukad på det stora bordet i salen. Han hade goda nyheter! "Draken Smaug har blivit dräpt!" sade han med sin mörka stämma. Dvärgarna som huggit in på maten satte i halsen och stirrade chockat på honom. Sedan kände de en lättnad fylla deras kroppar. En ondskefull varelse mindre här i världen - det var en bättre nyhet än de kunnat hoppas på.

Monstermom var draken Smaug!

Yes!!

Så bra att hon åkte ut :)
Och där visade det att mitt desperata försvar inte är för att jag är Smaug!

Vad är det som skaver med min lista? Tycker inte det är något fel med den. Tog en granskning på rösterna och kom fram till detta.

Vad är det med Hedinns teorier som känns fel?
Hon är aktiv och skriver en del tycker jag.

[...]Myrten och Niyama:
Gör mig paranoid. Har två goda råkat i luven på varandra? Är en god och den andra ond? Är båda onda? Är det ett par jag inte tror skulle dra sig för att spela höga ulvspel så är det ju dem två.
Myrten trycker väldigt hårt på att hon är ju god, och att Niyama kan ju omöjligt veta att hon är ond, kan omöjligt ha siat henne som ond. Fast ja, det vet ju ingen annan än just Myrten, kanske siaren också. Eller menar Myrten med sitt "Niyama kan omöjligt ha siat mig som ond" med att HON är Smaug? Tycker det skriker "JAG ÄR SMAUG!" lite av den meningen. Inte alls säker, men det är det Smaugigaste (:p) jag sett hittills.

Niyama då? Är hon ulven som är ute efter Smaug? Som hon tror är god? Och därför vill vända de andra goda mot? Eller bara en god som är ute efter en ulv/Smaug? Eller en annan god?

Såhär känner jag angående er båda två: :arghh:[...]

Beträffande mitt tjat om sior: det jag reagerade på igår var att Niyama plötsligt verkade så säker. Jag tyckte (och tycker) att det känns väldigt olikt henne. Att hon misstänker mig är inget konstigt, jag skulle bli förvånad om så inte var fallet. Men att plötsligt förefalla så säker på att jag var ond var jättemärkligt. Hon brukar inte vara säker om hon inte är säker. Jag vet ju att hon inte kan vara det, men det vet ju inte andra. Därför lyfte jag frågan: hur skulle hon kunna vara säker på att jag var ond? Enda chansen är väl att man blivit siad som ond, men det kunde ju inte ske vid det tillfället.

Sedan har hon ju skrivit att hon inte är säker. Men då kändes det verkligen som att hon framställde sig som det.

Tyckte det var ett konstigt sätt att lägga personer åt sidan för tillfället, alltså att det kändes riskabelt. Åh andra sidan gör jag själv så ibland, men i mindre skala, och det beror mycket på huruvida jag tyckt någon känts misstänkt tidigare eller inte också. Du är i alla fall inte Smaug, vilket jag visserligen inte direkt trodde från början heller.

Hedinn är ju just det, aktiv. Men jag vet ändå inte vem hon misstänker/inte misstänker. Eller hur hon tänker. Det kanske är för att jag mest skummade tråden under gårdagen och därför missade något, ska som sagt läsa igenom hennes inlägg mer noggrant idag.

Dom är inte mindre misstänkta för att jag la dom på listan. Men högst troligt är det en tvilling bland dom och säkerligen minst en ond. Jag hade ju även rätt utifrån listan. Monstermom var ond och var på misstänktlistan. Finns minst en ulv till där, och det kan lika väl var du. Tycker du har flutit med lite väl mycket utan misstankar på dig. Du är dessutom inte lika skämtsam som du varit i dom andra trådarna när du varit god.

Tillägg.

Tycker dessutom det låter som att du anstränger dig för att hitta vettiga teorier som andra ska tro på. I dom förra lekarna var mycket av dina teorier ologiska. Kanske bara för att du var nybörjare, men du är definitivt annorlunda i denna leken.

Senast ändrad:

Jag håller ju med (Var det Hedinn eller Myrten som sa det) att skulle man råka rösta ut en till god är det ju en dvärg eller tvillingen som vore minst sorgligt att förlora. Jag förstår din tanke, jag har själv tänkt se om man kan luska ut vem som är tvilling av de som inte röstade på Cirkus, men jag skulle nog inte gå så långt som att lägga flera åt sidan, även om det var tillfälligt.

Så man är misstänkt om man inte är misstänkt? O_o "Flutit med" skulle jag ju heller inte kalla det jag gjort.

Tillägg:

Och klart jag anstränger mig? Att andra tror på mina teorier tyder väl i så fall mer att DE är ulviga än att JAG är det? Att en ulv hoppar på en gods teori om en annan god snarare än att en ulv försöker komma med nya teorier mot goda? Tycker ju jag iaf.

I övrigt tycker jag det är ganska ulvigt att du plötsligt riktar misstankar mot mig direkt efter att jag för första gången ens tänkt tanken om att misstänka dig?

Senast ändrad:

Wohoo! :D
Shit, hon lurade verkligen mig iaf! Nu kan jag släppa att Myrten kanske skulle vara Smaug i alla fall.

Jag känner mig också nöjd, dels för att Smaug rök, dels för att jag slipper skriva det långa inlägg där jag skulle argumentera för att jag inte är Smaug;).

Med lyckat ulv-käk var det här ju det bästa som kunde hända.

Lite snabbt: Jag har läst igenom min diskussion med Niyama igen. Igår i stundens hetta kände jag mig rätt säker på att hon var ond, men idag ser det hela annorlunda ut. Så... nja. Det här med den potentiella sian är fortfarande ett litet frågetecken, men jag vet å andra sidan att Niyama är mycket försiktig med att outa roller. Efter lite tänkande känner jag mig nog benägen att placera tillbaka henne där hon var före incidenten igår, nämligen att jag inte tycker hon känns ond.

Den jag nu ska titta närmare på (men det får bli lite senare) är Mumorsan. Sedan funderar jag över Hedinn och Vira - mest för att de känns neutrala och vettiga och sådant är ju skumt! (Underbart spel, eller hur?:rofl:).

Ja, alla spelare ska naturligtvis granskas, men dessutom måste Monstermoms inlägg granskas för att se om där finns någon ledtråd till lyan. Vättarna hade ju uppenbart inte fattat att Monstermom var Smaug, men kanske finns det ändå något att hämta.

Det var som f*n! Det var en spännande vändning på det hela, då har min teori om MAM som Smaug verkligen fallerat!

Jäkla skönt att de tog en av sina egna :D

Dom är inte mindre misstänkta för att jag la dom på listan. Men högst troligt är det en tvilling bland dom och säkerligen minst en ond. Jag hade ju även rätt utifrån listan. Monstermom var ond och var på misstänktlistan. Finns minst en ulv till där, och det kan lika väl var du. Tycker du har flutit med lite väl mycket utan misstankar på dig. Du är dessutom inte lika skämtsam som du varit i dom andra trådarna när du varit god.[...]

Nu blir jag helt snurrig...:crazy: Så jag frågar: den misstänktalista du talar om, det är en annan lista än den du lade ut här?

För annars får jag inte ihop det.

Vadå inte misstänkt? Du är i alla högsta grad misstänkt. Går igenom dina röstmotiverar just nu och eftersom cirkus var god så köper jag dom inte riktigt.
Du väljer att lägga en röst på henne för att hon inte säger så mycket i sina inlägg. Men det säger ju ingenting, för det gjorde inte direkt någon annan heller. Du väljer sedan att lägga rösten på henne för att hon inte postat ett teoriinlägg som hon skrev att hon skulle skriva.
En lite vag motivering enligt mig. Du jämförde henne med Hedinn men valde henne ändå. Även cirkus tycker du spelar annorlunda i detta spelet med rätt markant skillnad som hon skriver. Sedan röst nr två föll också på cirkus med samma motivering som första rösten. För att hon var dig på spåren? Första rösten säger inte så mycket men två röster på samma person tycker jag gör det, speciellt som den var god. Monstermom sätter dig även till den goda sidan och hon var ond.

Nu blir jag helt snurrig...:crazy: Så jag frågar: den misstänktalista du talar om, det är en annan lista än den du lade ut här?

För annars får jag inte ihop det.

Det stod tydligt att den listan jag la upp var på dom jag la till sidan så länge och dom som röstat på cirkus är dom jag lägger mer fokus på nu. Eftersom jag tror att det är minst en ulv till där som röstade på henne. Monstermom kan vi nu konstatera att hon var ond.

Kul! Tja, som nörd på hero's journey fantasy i allmänhet och lite Tolkien i synnerhet så är svaret uppenbart: De goda kommer att gå segrande ur striden, men med stora och tragiska förluster... De viktiga rollerna kommer att dö hjältedöden, och sannolikt även nobelt offra sig själva - speciellt som avgörande i sista striden. Fast en av tvillingarna lär vara kvar, det är mer tragiskt om det finns någon i livet som sörjer ju! Sista striden borde väl egentligen vara mot Smaug, men det funkar väl inte riktigt så i ulvspelet så det får väl vara Smaug + en vätte då? Avgörande blir en god som offrar sig själv för att ta de onda med sig. Och skatten och landet kommer att vara vunnen, men priset för högt för de överlevande. Typ. :p

Behövde inte leta så länge. Jag kan tänka mig att det här är signalen till lyan (som de tydligen inte uppfattade).

Du har röstat på cirkus två ggr och det är därför jag blivit misstänksam mot dig. Och sen satte Monstermom dig mer till den goda sidan och hon var ond. Dessutom går du under radarn viket är misstänksamt enligt mig.

Monstermom var ond och var på misstänktlistan. Finns minst en ulv till där, och det kan lika väl var du. Tycker du har flutit med lite väl mycket utan misstankar på dig. Du är dessutom inte lika skämtsam som du varit i dom andra trådarna när du varit god.

Dina ord att jag inte varit misstänkt, inte mina. Det var en del av din motivering till att misstänka mig, därav att jag ifrågasatte det för det lät konstigt.

Jag misstänkte Cirkus för att jag tyckte hennes inlägg saknade substans ja, jag upplevde henne som en mycket mer aktiv och ställningstagande (försök till iaf) spelare när hon spelade som god. Och misstänkte ingen annan mer, därför föll mina röster på Cirkus. Hon brukade framförallt teoria mer. Hedinn har jag inte kunnat jämföra på samma sätt.

Och med tanke på att jag bara röstat på Cirkus har jag varit bra förvånad att hon inte misstänkt mig mer än vad hon gjorde, speciellt nu när jag vet att hon var god. Jag trodde ännu mer att hon var ond när hon bara noterade att jag hade vassare teorier än jag haft innan, men, som hon själv påpekade, lika gärna kunde bero på att jag fått mer rutin i spelet.

Fast Monstermom var ju med på den listan du lade upp, på personer som du för tillfället satte åt sidan. Därför blir i alla fall jag väldigt förvirrad när du skriver att hon var på misstänktalistan.

Jag bara undrar alltså.

Du har röstat på cirkus två ggr och det är därför jag blivit misstänksam mot dig. Och sen satte Monstermom dig mer till den goda sidan och hon var ond. Dessutom går du under radarn viket är misstänksamt enligt mig.

Fast varför skulle en ond bara lägga andra onda "till den goda sidan"? O_o Då skulle hon ju outa hela lyan?

Dina ord att jag inte varit misstänkt, inte mina. Det var en del av din motivering till att misstänka mig, därav att jag ifrågasatte det för det lät konstigt.

Jag misstänkte Cirkus för att jag tyckte hennes inlägg saknade substans ja, jag upplevde henne som en mycket mer aktiv och ställningstagande (försök till iaf) spelare när hon spelade som god. Och misstänkte ingen annan mer, därför föll mina röster på Cirkus. Hon brukade framförallt teoria mer. Hedinn har jag inte kunnat jämföra på samma sätt.

Och med tanke på att jag bara röstat på Cirkus har jag varit bra förvånad att hon inte misstänkt mig mer än vad hon gjorde, speciellt nu när jag vet att hon var god. Jag trodde ännu mer att hon var ond när hon bara noterade att jag hade vassare teorier än jag haft innan, men, som hon själv påpekade, lika gärna kunde bero på att jag fått mer rutin i spelet.

På dig låter det som att jag har inget att misstänka dig för, och det snurrar till det ytterligare i mitt huvud.
Jag tycker inte hennes inlägg saknade substans. Det stod inget avvikande för att vara första dagen. Jag själv teoriade om henne men släppte den tanken rätt så fort då jag insåg att den var långsökt. Men du lade samma motivering vid båda rösterna utan att ha något mer att misstänka henne för.
Varför skulle hon misstänka dig? Hon skrev ju att hon tyckte att du teoriade bra och vettigt. Det jag sett av cirkus i trådarna så skriver hon i sina teorier om hon misstänker någon. Du hade uppenbarligen inte gjort något som fått henne att misstänka dig. Sedan så förstår jag att hon inte reagerade på första rösten från dig. Det behöver ju inte betyda någonting. Sedan skrev hon att hon inte riktigt hängde med under dagen och la ner teoriandet en stund. Så det är inte säkert hon reagerade på din andra röst. Och sen var hon ute ur leken och kunde inte skriva några motteorier om dig.

Fast Monstermom var ju med på den listan du lade upp, på personer som du för tillfället satte åt sidan. Därför blir i alla fall jag väldigt förvirrad när du skriver att hon var på misstänktalistan.

Jag bara undrar alltså.

Nej. Läser du vidare så ändrade jag henne till den andra efter att hon själv påpekat att hon röstat på cirkus. Jag hade missat det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 982
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 401
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 733
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 549
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar