The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Du behöver inte förstå dig på min lista. Det finns minst en ond på den listan. Säg att någon av dom äts nu. Då finns det två kvar att välja på och lättare för mig leta reda på den onda av dom. Sen behöver du inte förstå min strategi. Eftersom du ifrågasätter den, och även Hedinn, så kommer jag kolla extra på er för ni har ju dessutom röstat på cirkus.

Dom är bara avskrivna för tillfället. Skrev ju att någon av dom garanterat är ond. Men tänker koncentrera mig mer på dom andra, och ni som röstade på cirkus är det minst en ond av, så kommer definitivt kolla extra på er.

Vi skulle väl hitta dom onda eller? Detta är min strategi som jag kommer gå efter just nu.

Det är väldigt bra att du kollar på oss som var med och röstade på cirkus. Och att du inte avskriver dem som inte gjorde det helt. Men visst kan man komma framåt genom att titta på cirkus-lynchen.

Ja, det vore kanske bra om fler tog den ingången? Tja, i mina ögon kan det mycket väl finnas en dold agenda i att lyfta fram möjligheten och tillfälligt sätta vissa spelare åt sidan: du styr smidigt undan från dig själv eftersom du inte röstade på cirkus.

Jag måste säga att ditt spel och din röst igår väcker stora frågor hos mig. Under hela dagen gjorde du egentligen inga mer omfattande teoriinlägg men talade som jag uppfattade det när jag läste igenom inläggen mest om Hedinn, Niyama och cirkus. Habina nämns kort i ett inlägg där du sår lite misstankar - utan gedigen grund. Så BOM kommer rösten på Habina.

Bra att du går in för att leta onda, men jag kan ju säga att ditt inlägg inte gjorde mig mindre misstänksam mot dig. Och inte heller mot Niyama som ju finns på din lista över de du inte tänker kolla på just nu. Men det är klart, eftersom du pekat ut Niyama som ulv tidigt så är jag knappast den enda som blir förvånad över att du inte röstar på henne. Nu skapade du en anledning att inte göra det.

Men jag är fortfarande inte säker på att någon av er är ond.

Senast ändrad:

Skulle MM som ulv skriva en lista över de andra ulvarna tror du? Hade ju såklart varit hemskt snällt, men minst en god finns det där i, annars hade väl goda redan förlorat om jag förstått det rätt? :p

Det är väldigt bra att du kollar på oss som var med och röstade på cirkus. Och att du inte avskriver dem som inte gjorde det helt. Men visst kan man komma framåt genom att titta på cirkus-lynchen.

Ja, det vore kanske bra om fler tog den ingången? Tja, i mina ögon kan det mycket väl finnas en dold agenda i att lyfta fram möjligheten och tillfälligt sätta vissa spelare åt sidan: du styr smidigt undan från dig själv eftersom du inte röstade på cirkus.

Jag måste säga att ditt spel och din röst igår väcker stora frågor hos mig. Under hela dagen gjorde du egentligen inga mer omfattande teoriinlägg men talade som jag uppfattade det när jag läste igenom inläggen mest om Hedinn, Niyama och cirkus. Habina nämns kort i ett inlägg där du sår lite misstankar - utan gedigen grund. Så BOM kommer rösten på Habina.

Bra att du går in för att leta onda, men jag kan ju säga att ditt inlägg inte gjorde mig mindre misstänksam mot dig. Och inte heller mot Niyama som ju finns på din lista över de du inte tänker kolla på just nu. Men det är klart, eftersom du pekat ut Niyama som ulv tidigt så är jag knappast den enda som blir förvånad över att du inte röstar på henne. Nu skapade du en anledning att inte göra det.

Men jag är fortfarande inte säker på att någon av er är ond.

Varför skulle jag misstänka mig själv? Klart jag styr det från mig. Jag är inte ond.
Niyama var misstänkt från början. Går du tillbaka och kollar så stod det inget om henne i mitt teoriinlägg där jag skrev flyktigt att jag misstänkte Habina. Hon hade då inte skrivit något jag hade att misstänka. Sedan var det andra som tog upp frågor om mitt försvar och Niyama igen, jag svarade bara med vad jag trodde just då. Hade inget nytt att gå på. Inte heller nu.

Det finns en anledning till att jag inte var så aktiv igår kväll. Jag skrev i anmälningtråden att mitt mående skiftar (bipolär sjukdom) och igår hade jag en väldigt dålig dag. Fick ta ångestdämpande och en sömntablett för att kunna varva ner och kunna slappna av och somna. Leken kändes inte så aktuell då.

En spelare som jag definitivt måste se mer av är Soffiproppi!

Jag hoppas verkligen att hon kommer in och levererar några rejäla teoriinlägg som övriga spelare kan och hinner ta ställning till.

Skulle MM som ulv skriva en lista över de andra ulvarna tror du? Hade ju såklart varit hemskt snällt, men minst en god finns det där i, annars hade väl goda redan förlorat om jag förstått det rätt? :p

Ja, det vore väl hemskt smidigt om jag outade hela lyan. Verkligen smart...

Nej, jag tror verkligen inte hon har skrivit en lista över ulvarna. Jag tror att det är precis vad hon säger, en lista över de som inte var involverade i cirkus-lynchen. Men att det kan finnas dubbla bottnar i en sådan lista.

Varför skulle jag misstänka mig själv? Klart jag styr det från mig. Jag är inte ond.
Niyama var misstänkt från början. Går du tillbaka och kollar så stod det inget om henne i mitt teoriinlägg där jag skrev flyktigt att jag misstänkte Habina. Hon hade då inte skrivit något jag hade att misstänka. Sedan var det andra som tog upp frågor om mitt försvar och Niyama igen, jag svarade bara med vad jag trodde just då. Hade inget nytt att gå på. Inte heller nu.

Det finns en anledning till att jag inte var så aktiv igår kväll. Jag skrev i anmälningtråden att mitt mående skiftar (bipolär sjukdom) och igår hade jag en väldigt dålig dag. Fick ta ångestdämpande och en sömntablett för att kunna varva ner och kunna slappna av och somna. Leken kändes inte så aktuell då.

Jag förstår definitivt att du har annat att tänka i sådana lägen. Men du måste också förstå att man blir fundersam när du flera gånger talat om Niyama som ulv, under dagen mest diskuterar runt andra spelare och sedan röstar oväntat på en spelare du endast har nämnt flyktigt.

Att du inte misstänker dig själv förstår jag också, men att skriva "vi skulle väl hitta de onda eller?" och så fokusera så hårt gör att det känns lite som att signalera: Och vi gör det på det här sättet, d v s ska fokusera på cirkus-lynchen. Det kan vara en väg, men definitivt inte den enda.

Självklart är det inte enda sättet. Jag säger inte hur någon annan ska göra, alla får tänka precis hur dom vill. Sedan tror jag ändå att det är någon ond som röstat udda, förmodligen vid varje röstning, men inte samma person. Vore väl lite vågat att hela lyan röstar på cirkus.

Ja, det vore väl hemskt smidigt om jag outade hela lyan. Verkligen smart...

Alltså, jag tror inte jag har skrivit att alla på listan var ulvar? I så fall uttryckte jag mig dåligt.

Jag menar att eftersom jag (tror inte jag var ensam) uttryckte förvåning över MMs röst på Habina som kändes out of the blue när hon varit rätt fokuserad på Niyama (hennes spelstil mm) hela dagen eller till och med en större del av spelet, så kan en sådan lista som ju alltså inte bygger på något annat än att spelarna inte röstat på/blivit röstade på av cirkus vara en form av alibi att styra undan från frågor om varför inte rösten faller på Niyama. Eller på någon annan spelare.

Självklart är det inte enda sättet. Jag säger inte hur någon annan ska göra, alla får tänka precis hur dom vill. Sedan tror jag ändå att det är någon ond som röstat udda, förmodligen vid varje röstning, men inte samma person. Vore väl lite vågat att hela lyan röstar på cirkus.

Jag tror absolut inte att hela lyan röstade på cirkus i senaste lynch och mycket väl att någon har röstat udda.

Det beror lite på vilka som sitter i lyan hur pass uppstyrd röstningen är. Ibland väldigt styrt och mycket diskussion, ibland mer att folk röstar utan att diskutera.

KL

Men hörni, vad göra? LL lyser med sin frånvaro tre timmar efter DL. Hoppas hon är ok!

Jag ska bort ikväll och kommer att ha svårt att vara aktiv efter 16-17-tiden.

Lite snabba reflektioner:

Jag har uppenbarligen varit på helt fel spår gällande Cirkus. Jag måste nog omvärdera en del av vad jag tänkt innan:

Myrten och Niyama:
Gör mig paranoid. Har två goda råkat i luven på varandra? Är en god och den andra ond? Är båda onda? Är det ett par jag inte tror skulle dra sig för att spela höga ulvspel så är det ju dem två.
Myrten trycker väldigt hårt på att hon är ju god, och att Niyama kan ju omöjligt veta att hon är ond, kan omöjligt ha siat henne som ond. Fast ja, det vet ju ingen annan än just Myrten, kanske siaren också. Eller menar Myrten med sitt "Niyama kan omöjligt ha siat mig som ond" med att HON är Smaug? Tycker det skriker "JAG ÄR SMAUG!" lite av den meningen. Inte alls säker, men det är det Smaugigaste (:p) jag sett hittills.

Niyama då? Är hon ulven som är ute efter Smaug? Som hon tror är god? Och därför vill vända de andra goda mot? Eller bara en god som är ute efter en ulv/Smaug? Eller en annan god?

Såhär känner jag angående er båda två: :arghh:

MatMissbrukaren
Börjar skava, jag förstår inte alls hennes nya påfund med listan osv. Hennes teorier känns svaga och hennes röst på Habina var helt klart... konstig. Med tanke på hennes tidigare teorier.

Mumorsan
Jag har inte släppt mina tidigare misstankar mot Mumorsan, men hon har stärkt dem. Jag tycker hon verkar mer bitsk (?) än det spelat jag spelade med henne när hon var god. Tycker hon biter ifrån lite väl hårt och jag förstår inte alla hennes inlägg.

Habina:
Habina tycker jag själv mest verkar förvirrad, mer förvirrad än ond. Hon kan givetvis vara en förvirrad ond också, men det känns inte som det. Men jag ska se över hennes inlägg lite noggrannare, eftersom vissa ser henne som misstänkt, för att se vad jag har missat där.

Hedinn
Jamen, Hedinn då? Vart är dina teorier? Tycker du verkar lite för neuteral, du har figurerat lite i diskussionen mellan Myrten och Niyama, men det känns som att du inte riktigt tar någon ställning där (säger inte att du måste, jag gör ju inte heller det), men jag... vill... ha MER av dig. Du är aktiv, men jag får inget grepp. Du har precis som jag hängt kvar vid röstandet på Cirkus, vem du röstar på idag kommer bli intressant. Fortsätter efterfråga teorier från dig.

Så, nu har jag styrt upp mina egna tankar lite. Får fortsätta nysta vidare senare.

KL

Men hörni, vad göra? LL lyser med sin frånvaro tre timmar efter DL. Hoppas hon är ok!

Jag ska bort ikväll och kommer att ha svårt att vara aktiv efter 16-17-tiden.

Ja, vad har hänt?
Hoppas hon bara sovit lite väl gott nu på lördagsmorgonen så det inte hänt något. Eller att hon varit glömsk.

Förlåt förlåt! Jag är hos min mor och hon har värdelöst internet och det är som att leva i en grotta för det finns ingen mottagning på telefonen heller :banghead:

Men ni kan räkna med uppdatering inom kort för nu funkar det igen!

Var är Vira? Skulle inte hon vara mer aktiv nu under helgen.?
Samma med Soffiproppi som lovade mer aktivitet. Vill se mer från er.

Hedinn
Jamen, Hedinn då? Vart är dina teorier? Tycker du verkar lite för neuteral, du har figurerat lite i diskussionen mellan Myrten och Niyama, men det känns som att du inte riktigt tar någon ställning där (säger inte att du måste, jag gör ju inte heller det), men jag... vill... ha MER av dig. Du är aktiv, men jag får inget grepp. Du har precis som jag hängt kvar vid röstandet på Cirkus, vem du röstar på idag kommer bli intressant. Fortsätter efterfråga teorier från dig.

Förlåt, men jag förstår inte vad du vill att jag ska skriva? Jag anser att jag har teoriat, jag anser att jag har tagit ställning, till MÖJLIGA scenarion, jag kan väl inte sitta och anse att en av dem har rätt och att den andra måste vara ond när jag inte har någon aning om det? Jag förstår verkligen inte vad det är du saknar och börjar fundera lite på hur du läser mina inlägg faktiskt.

Uppdatering!

Resesällskapet var mycket modfällt när de vandrade vidare mot Beorns hus, de hade nu förlorat tre av sina vänner och de kände sig mycket svaga. Finns det ens en chans att överleva detta uppdrag?

Nu såg de Beorns hus på andra sidan fältet, snart framme!

De ramlar in över tröskeln allihop, hungriga och svaga. Beorn visste att de var på väg och maten stod framdukad på det stora bordet i salen. Han hade goda nyheter! "Draken Smaug har blivit dräpt!" sade han med sin mörka stämma. Dvärgarna som huggit in på maten satte i halsen och stirrade chockat på honom. Sedan kände de en lättnad fylla deras kroppar. En ondskefull varelse mindre här i världen - det var en bättre nyhet än de kunnat hoppas på.

Monstermom var draken Smaug!

Jag kommer gå igenom dina inlägg ordentligt om jag överlever käket, jag har helt enkelt inte den blekaste om vem du misstänker eller inte. Det är det jag menar med att du känns "neutral", inte att du måste ta ställning till Myrten/Niyama, för det klarar inte jag heller. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 052
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 433
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 733
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 572
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar