Sv: The hobbit [Ulvlek]
Lite snabba reflektioner:
Jag har uppenbarligen varit på helt fel spår gällande Cirkus. Jag måste nog omvärdera en del av vad jag tänkt innan:
Myrten och Niyama:
Gör mig paranoid. Har två goda råkat i luven på varandra? Är en god och den andra ond? Är båda onda? Är det ett par jag inte tror skulle dra sig för att spela höga ulvspel så är det ju dem två.
Myrten trycker väldigt hårt på att hon är ju god, och att Niyama kan ju omöjligt veta att hon är ond, kan omöjligt ha siat henne som ond. Fast ja, det vet ju ingen annan än just Myrten, kanske siaren också. Eller menar Myrten med sitt "Niyama kan omöjligt ha siat mig som ond" med att HON är Smaug? Tycker det skriker "JAG ÄR SMAUG!" lite av den meningen. Inte alls säker, men det är det Smaugigaste (
) jag sett hittills.
Niyama då? Är hon ulven som är ute efter Smaug? Som hon tror är god? Och därför vill vända de andra goda mot? Eller bara en god som är ute efter en ulv/Smaug? Eller en annan god?
Såhär känner jag angående er båda två:
MatMissbrukaren
Börjar skava, jag förstår inte alls hennes nya påfund med listan osv. Hennes teorier känns svaga och hennes röst på Habina var helt klart... konstig. Med tanke på hennes tidigare teorier.
Mumorsan
Jag har inte släppt mina tidigare misstankar mot Mumorsan, men hon har stärkt dem. Jag tycker hon verkar mer bitsk (?) än det spelat jag spelade med henne när hon var god. Tycker hon biter ifrån lite väl hårt och jag förstår inte alla hennes inlägg.
Habina:
Habina tycker jag själv mest verkar förvirrad, mer förvirrad än ond. Hon kan givetvis vara en förvirrad ond också, men det
känns inte som det. Men jag ska se över hennes inlägg lite noggrannare, eftersom vissa ser henne som misstänkt, för att se vad jag har missat där.
Hedinn
Jamen, Hedinn då? Vart är dina teorier? Tycker du verkar lite för neuteral, du har figurerat lite i diskussionen mellan Myrten och Niyama, men det känns som att du inte riktigt tar någon ställning där (säger inte att du måste, jag gör ju inte heller det), men jag... vill... ha MER av dig. Du är aktiv, men jag får inget grepp. Du har precis som jag hängt kvar vid röstandet på Cirkus, vem du röstar på idag kommer bli intressant. Fortsätter efterfråga teorier från dig.
Så, nu har jag styrt upp mina egna tankar lite. Får fortsätta nysta vidare senare.