The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Alla MMs kanske är ulvar? ;)

Deltagare kvar:
1: Niyama
2: Habina
3: CaisaLundblad
5: Mumorsan
6: Hedinn
7: Myrten
9: Vira
10: SoffiProppi
12:Monstermom
13: Matmissbrukaren

*spök*

Förlåt alla goda för mitt genomusla spel. Särskilt min kära tvlling

HEJA GODA HEJA GODA

Jag kan inte låta bli att fundera lite över röstningar och Fårmöjligheter. Bara för att fortsätta Niyamas tanke om Myrten, vilket jag är ytterst osäker på, men omöjligt är det ju inte. Säg att Myrten är ond. Myrten har röstat på samma person som Vira i båda röstningarna. Skulle Myrten vara fåret känns det ju helt klart som att Vira bör vara ulv. Frågan är ju dock om Myrten skulle lägga såna uppenbara röster? Samtidigt är det väl inte omöjligt, man vill visa sig för lyan och lynchas/äts man är det väl kanske smartare att bara ha röjt en ulv än fler... Det kan ju även vara så att Myrten är ulv och medvetet röstat som Vira för att man ska dra slutsatsen? Eller god och röstat efter vad hon tror, det är ju trots allt inga konstiga röster sett till statistiken.

Fortsätter man på det spåret har vi även Soffiproppi som röstat på Monster båda dagarna. Dag 1 var det efter dramatik (som vi vet var god) och Matmissbrukaren. Dag 2 var det efter Habina. Eftersom jag själv reagerat på både Habina och MM känns det inte som en omöjligt långsökt teori, men behöver självklart inte alls stämma heller! Men tänker mig i så fall möjligheten att Habina och MM är ulvar och Soffi fåret.

Det finns fler såna möjligheter också om man går igenom röstningarna, samtidigt vet jag inte hur nyttig det är att lägga en massa vikt vid det? Ville bara dela med mig av lite tankar egentligen.

KL

Visst var väl DL vid 8? Har LL glömt oss?

Om får och ulvar, eller rättare sagt Smaug och vättar: jag tror nog generellt mer på att Smaug försöker hinta till lyan genom någon kommentar, än att följa en vätte i röstningen. Det känns både riskabelt och omständligt. Vid det här laget borde budskapet ha gått fram. Fast det är naturligtvis inte säkert.

Jo, jag tänkte samma sak, plus med tanke på möjligheterna som finns så är det väl farligt att lägga för mycket vikt vid det. Men omöjligt tror jag inte det är att fåret följer en ulvs röster. Att budskapet gått fram till ulvarna vid det här laget tror jag också, annars hade jag inte skrivit de tankarna. Och ja, DL skulle vara vid åtta...

Nej, inget är omöjligt. Det är väl det enda som är säkert. Men för att ta den av dig diskuterade hypotesen (jag vet ju att den inte stämmer i fråga om mig, men man kan ju diskutera principiellt): skulle Smaug då följa samma vätte vid två DL? Varför inte olika?

Sedan blir jag ju nästan lite upprörd över hur det ens kan övervägas att jag är vätte med tanke på mina pissiga röstval. Visst, att slå spiken i kistan för en god en gång - inget konstigt. Men lägga en strömröst ett DL till när man har facit och lätt kan styra undan? Inte så smart. Jo, om cirkus varit ond, då hade jag förstått misstankarna.:D Men nu var hon god.

Hm, trodde inte jag skulle hinna skriva något innan vi fick höra om vätteattacken, men hittills har inget hänt trots klockan... Jag börjar skriva så får vi se om jag får posta också.

För att återgå till MMs röst på Habina. Jag har skummat igenom hennes inlägg. Som vanligt kan jag ha missat något, men det här är vad jag hittar där misstankar riktas mot Habina:

Utöver detta har diskussionen från MMs sida mest rört Niyama, cirkus och Hedinn. Men ingen av dessa får hennes röst utan den faller på Habina.

Skumt, sa Bull!

Håller med, sa Bill! Det känns som en dåligt underbyggd röst, där grunden för en annan röst reda fanns....

Men du skrev ju att jag svarar på frågor nyss? Jag tycker inte att man behöver lösa en diskussion alltid utan man får helt enkelt tycka olika och det är okej.

Med mina "vi får se hur det går"-inlägg så menar jag verkligen det jag skriver. Jag tyckte att det var onödigt att cirkus skulle ryka för jag såg verkligen inte det onda som andra verkade se i henne. Annars så tycker jag, som sagt, att nätt-käkandet blir oerhört intressant för att se om MAM äts eller inte.

Ja, jag skrev det - när det var så jag uppfattat dig. Men mina intryck är inte låsta utan påverkas givetvis av senare beteenden också! Och om du tänker säga att jag gör något du tycker är fult/skumt så lär jag ju bemöta det, och om du påstår något som är helt uppåt väggarna så ber jag dig förstås förklara och förtydliga. Och om du då bara säger "jaha, då släpper vi det" så blir jag misstänksam. För att säger man att en spelare har gjort nåt skumt (pekat ut en annan utan grund) och sen inte backar upp det, tycker jag det är spelare nr 2 (alltså du i det här fallet) som faktiskt gör sig skyldig till anklagelsen...

Sen vet jag inte om det bara är jag som reagerar på det här eller inte (och varför, i så fall), men jag tycker det är jättemärkligt att du mer eller mindre hänger ut en annan spelare som vätte-åtel och sjunger "ta na om ni töö-öörs!"... Jag har ju en hel del misstankar mot henne också, men det här tycker jag som sagt är väldigt aggressiv spelstil på någon annans riskkonto...

Men bemötte du det då?

Om du är god vill du väl inte att en annan god ska bli lynchad för att folk snurrar till det? Då går man väl in och försöker ge diskussionen fler perspektiv.

Som sagt var, jag har förståelse om du är paranoid rörande mig. Men att påstå att jag är ond för att jag vid två tillfällen missat och röstat på goda förefaller mycket märkligt. Visst har jag ibland lyckats hugga onda, men det sker vanligen efter att leken har pågått ett tag.

Jag har väldigt svårt att hänga med i det plötsliga... spända läget mellan Myrten och Niyama, men det här reagerar jag också på. Hela grejen om att Cirkus kunde ha varit siad ond och att Niyama då valde att hålla tyst om det luktar gamla strumpor... Och när hon blir pressad av Niyama säger hon att hon inte kunde göra något med misstanken för hon hade ingen misstanke om vem som var siaren - var kom då misstanken om sian ifrån!?

Jag tror inte att MM är Smaug. Är hon ond tror jag att hon är ulv i så fall, med tanke på röstningarna. Första dagen röstade hon som dramatik, andra som cirkus, två stycken vi vet var goda. Känns ju inte som ett smart drag av ett svart får som försöker visa sig för lyan.

Jag hade börjat dras med lite i teorierna kring Matmissbrukaren som Smaug, men det här fick ner mig på jorden litegrann igen. Tycker det var en väldigt intressant poäng!

Nej jag veeeet det! Jag orkar bara inte reda ut det här just nu. :p Och Niyama låter helt plötsligt läskigt säker på att både du och MM är onda ihop och det skrämmer mig egentligen ännu mer.

Efter väldigt snabb räkning i huvudet konstaterar jag att de onda bör vinna om det är så att de lyckad med käket, får ut en god och lyckas med nästa käk? Kanske till och med redan efter det här käket och får ut en god i nästa lynch, om jag inte tänker fel?

Vilket gör att en potentiellt ond Niyama skulle ha allt att vinna på att komma med en "fantastisk tanke" som denna och få med folk på att rösta ut t.ex Myrten, som hon då kanske listat ut är god. Nä jag vet inte, men Niyama låter lite väl säker på det här för att det ska kännas bra.

Håller med om att det känns som "helt plötsligt fick Niyama en insikt från ovan om att Myrten var ond", vilket hon knappast kan ha fått så någon annan förklaring måste det finnas. Den här går ju onekligen ihop, men som sagt har jag svårt att alls greppa hela "bråket" så jag vill inte dra för stora växlar på det än...

Du funderade på om cirkus siats som ond. Jag antar då att du hade en teori om vem som var siaren.

Om jag varit i situationen att jag misstänkte att någon siats som ond men inte riktigt vågade lita på det skulle jag (som god) ha ställt frågor till den jag trodde var siaren samt om det fanns fler misstankar även till andra som hade den potentiellt siade personen på sin misstänkta-lista.

Var gjorde du det? Du får gärna ta fram inläggen. Leken är lång och jag vill inte misstänka dig för att jag själv har missat dina frågor.

Här hade jag tydligen klippt ut ännu ett citat om Cirkus-sian, jag har ju redan skrivit om det ovan men jag låter det stå kvar här för det säger så bra precis det jag håller med om.

Nej. Jag är förmodligen inte cirkus tvilling. Eller någon av de dvärgar som dött. Övriga goda roller har jag svårt att se att jag diskvalificerat mig från.

Och här är nästa sak som jag verkligen reagerade på: att det bara fanns några få roller som Myrten skulle kunna ha? Hur kan man avgöra det (förutom de undantag hon själv tar upp här)? Och om det är så så kanske Niyama borde dela med sig av sina insikter istället för att bara mumla i skägget?

Fortsätter man på det spåret har vi även Soffiproppi som röstat på Monster båda dagarna. Dag 1 var det efter dramatik (som vi vet var god) och Matmissbrukaren. Dag 2 var det efter Habina. Eftersom jag själv reagerat på både Habina och MM känns det inte som en omöjligt långsökt teori, men behöver självklart inte alls stämma heller! Men tänker mig i så fall möjligheten att Habina och MM är ulvar och Soffi fåret.

Här kan du kanske vara inne på något! Jag vet att det är fler än jag som reagerat på de konstiga motivationerna till rösterna på mig (som sagt, rösterna i sig har jag inget problem med - alla är misstänkta - men motivationerna har ofta varit minst sagt märkliga), men om det vill märkas att man "följer efter" någon så kan det ju kanske snarare vara en fördel?
(Å andra sidan har Soffi senast talat om att hon har influensa, och det får jag ju - som vi pratade om tidigt i tråden - köpa. Då kan det ju bli lite svårt att hänga med och tänka igenom motivationer... Men fortfarande en god tanke, skulle jag säga!)

Nu kollar jag en sista gång innan jag postar... Nä, ingen uppdatering än! Tog vättarna LL? :nailbiting:

Jo, jag tänkte samma sak, plus med tanke på möjligheterna som finns så är det väl farligt att lägga för mycket vikt vid det. Men omöjligt tror jag inte det är att fåret följer en ulvs röster. Att budskapet gått fram till ulvarna vid det här laget tror jag också, annars hade jag inte skrivit de tankarna. Och ja, DL skulle vara vid åtta...

Men om budskapet redan gått fram, varför skulle Smaug följa vätteröster?

Och är det förresten nån som vet varför DL skulle vara kl8 idag? Tänker om det var så att LL skulle iväg på nåt viktigt därefter och inte kunde gå in i leken förrän på eftermiddagen/kvällen igen så är det ju ingen idé att man sitter och trycker refresh hela tiden... :p

Nej, inget är omöjligt. Det är väl det enda som är säkert. Men för att ta den av dig diskuterade hypotesen (jag vet ju att den inte stämmer i fråga om mig, men man kan ju diskutera principiellt): skulle Smaug då följa samma vätte vid två DL? Varför inte olika?

Sedan blir jag ju nästan lite upprörd över hur det ens kan övervägas att jag är vätte med tanke på mina pissiga röstval. Visst, att slå spiken i kistan för en god en gång - inget konstigt. Men lägga en strömröst ett DL till när man har facit och lätt kan styra undan? Inte så smart. Jo, om cirkus varit ond, då hade jag förstått misstankarna.:D Men nu var hon god.

Alltså, efter hur du spelat så misstänker jag inte dig egentligen. Men jag måste ju hålla alla möjligheter öppna. ;) Som jag skrev igår kväll så misstänker jag egentligen varken dig eller Niyama i nuläget. Eftersom det andra exemplet jag gav dessutom innefattar två jag själv haft ögonen på ett tag så känner jag spontant att det i så fall är mer troligt, OM det nu går att läsa ut något av rösterna.

Men om budskapet redan gått fram, varför skulle Smaug följa vätteröster?

Fast jag tänkte ju i så fall att det gått fram nu efter två röstningar. ;) Om nu rösttaktiken används så är den ju inte tydlig efter enbart en röst som följer en ulv, utan det lär ju krävas åtminstone två. Beroende på hur övrigt sett ut, men Soffiproppi har väl inte skrivit så mycket alls (jag ska gå igenom hennes inlägg tänkte jag) och de motiveringar hon lagt har jag för mig har varit ganska svaga.

Jag har inte läst det som skrivits sen DL igår. La mig tidigt då jag hade utsläppet i stallet idag. Som jag skrev första dagen så har jag även lunchen och insläppet ikväll så kommer inte kunna vara aktiv då. Så eventuellt lägger jag en tidig röst för att vara säker på att hinna rösta - om jag inte blir uppäten nu. Vart är LL? Har hon försovit sig? :D

Jag har synat alla röster nu och kommit fram till att cirkus inte skulle rösta på sin tvilling, och varför skulle tvillingen rösta på henne?

Så just nu avskriver jag dessa från min misstänktlista,

Monstermom
Mumorsan
Niyama
Soffiproppi

Säger inte att någon av dom inte är ond för det är det garanterat, men jag tänker inte vara delaktig i att kanske rösta ut tvillingen så kommer därför koncentrera mig på dom andra för det finns ulvar där med, och Smaug.

Går tillbaka och läser lite men hade hoppats på att LL skulle komma in så vi får veta vem som äts upp.

Det spelar ju heller ingen roll om det är någon som äts från min lista ovan, listan blir ju mindre för att hitta den onda av dom.

Snabb input från sängen: jag är relativt säker på att Niyama ifrågasatt mig ang misstankarnamot cirkus. Ska kolla upp det senare, om ingen mer vaken person gör det innan dess. :p

Jag har inte läst det som skrivits sen DL igår. La mig tidigt då jag hade utsläppet i stallet idag. Som jag skrev första dagen så har jag även lunchen och insläppet ikväll så kommer inte kunna vara aktiv då. Så eventuellt lägger jag en tidig röst för att vara säker på att hinna rösta - om jag inte blir uppäten nu. Vart är LL? Har hon försovit sig? :D

Jag har synat alla röster nu och kommit fram till att cirkus inte skulle rösta på sin tvilling, och varför skulle tvillingen rösta på henne?

Monstermom
Mumorsan
Niyama
Soffiproppi

Säger inte att någon av dom inte är ond för det är det garanterat, men jag tänker inte vara delaktig i att kanske rösta ut tvillingen så kommer därför koncentrera mig på dom andra för det finns ulvar där med, och Smaug.

Går tillbaka och läser lite men hade hoppats på att LL skulle komma in så vi får veta vem som äts upp.

Det spelar ju heller ingen roll om det är någon som äts från min lista ovan, listan blir ju mindre för att hitta den onda av dom.

Om du inte hinner med att läsa och kommentera allt skulle jag gärna se att du tar en titt på vad Mu skrivit om dig och nattkäk (nånstans kring #500 eller så tror jag, det är flera inlägg där hon nämner det i alla fall), jag skulle gärna se vad du har att säga om det?

Tillägg: Och jag förstår inte riktigt din lista? I alla fall jag röstade på Cirkus en gång?

Senast ändrad:

Ska ta en titt direkt :)

Röstade du på Cirkus. I så fall är det ju bara tre som kan vara hennes tvilling. Lättare att lokalisera den onda av dom få som är kvar då!

Monstermom
Mumorsan
Niyama
Soffiproppi

Fast va? Varför avskriva de som inte röstat på cirkus för att du inte vill få ut tvillingen? Det är ju max EN av dem som är tvillingen och helt ärligt, som god borde tvillingen vara bättre att riskera att rösta ut än någon av de andra goda rollerna eftersom tvillingen nu inte har mer förmåga än en dvärg. Ytterst knepigt resonemang.

Dom är bara avskrivna för tillfället. Skrev ju att någon av dom garanterat är ond. Men tänker koncentrera mig mer på dom andra, och ni som röstade på cirkus är det minst en ond av, så kommer definitivt kolla extra på er.

Vi skulle väl hitta dom onda eller? Detta är min strategi som jag kommer gå efter just nu.

Om du inte hinner med att läsa och kommentera allt skulle jag gärna se att du tar en titt på vad Mu skrivit om dig och nattkäk (nånstans kring #500 eller så tror jag, det är flera inlägg där hon nämner det i alla fall), jag skulle gärna se vad du har att säga om det?

Tillägg: Och jag förstår inte riktigt din lista? I alla fall jag röstade på Cirkus en gång?

Jag förstår inte riktigt vad hon vill ha ut av det. Peka ut mig som Smaug? Låter snarare som att hon försöker få bort blickarna från sig själv genom att använda mitt försvar till att det skulle vara en desperat handling av mig om jag skulle vara Smaug för att få stanna kvar.
Vad skulle det bevisa om jag inte blir äten idag? Att jag är Smaug? Nej, det bevisar ingenting. Vad vi vet så kanske inte ens någon blir äten. Hur ska hon vända och vrida på det då?
Det finns en ängel där ute. Om ängeln valde att skydda mig inatt så vet ju inte hon det. Så hennes tolkning betyder inte ett skit. Detta uttalandet gör mig bara mer misstänksam mot henne och av min lista på dom tre som kan vara cirkus tvilling så är jag mest inne på att hon är den onda efter det här.
Att jag kanske inte blir äten visar absolut ingenting. Som sagt, det finns en ängel där ute.

Jag får säga att jag verkligen inte förstår din lista? En av de få är tvillingen, och ju fler det går att sortera bort desto lättare är det att hitta den onda av dem? :confused:

LL verkar inte synas till på ett tag... Jag hade hoppats att få se en uppdatering innan jag måste iväg en liten stund, men det är som det är! Får se det som att det blir mer spännande bara! :p

Vi är väl minst 5-6 goda kvar? Dom onda vinner om dom är fler än dom goda. Så vi är ju minst 5 goda. Om någon äts nu så vinner dom onda då eller ikväll då om ännu en god åker.
Därför låter det också troligt att det finns minst två onda bland dom som röstat på cirkus och några av dom har röstat flera ggr på henne och någon av dom är ond tror jag definitivt! Pekar inte ut någon. Jag vet inte. Men det är väldigt misstänksamt tycker jag. Dessutom var det väl värt att gå ihop och rösta för att få ut ännu en av oss.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 052
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 433
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 734
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 578
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar