Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att återgå till MMs röst på Habina. Jag har skummat igenom hennes inlägg. Som vanligt kan jag ha missat något, men det här är vad jag hittar där misstankar riktas mot Habina:
Utöver detta har diskussionen från MMs sida mest rört Niyama, cirkus och Hedinn. Men ingen av dessa får hennes röst utan den faller på Habina.
Skumt, sa Bull!
Men du skrev ju att jag svarar på frågor nyss? Jag tycker inte att man behöver lösa en diskussion alltid utan man får helt enkelt tycka olika och det är okej.
Med mina "vi får se hur det går"-inlägg så menar jag verkligen det jag skriver. Jag tyckte att det var onödigt att cirkus skulle ryka för jag såg verkligen inte det onda som andra verkade se i henne. Annars så tycker jag, som sagt, att nätt-käkandet blir oerhört intressant för att se om MAM äts eller inte.
Men bemötte du det då?
Om du är god vill du väl inte att en annan god ska bli lynchad för att folk snurrar till det? Då går man väl in och försöker ge diskussionen fler perspektiv.
Som sagt var, jag har förståelse om du är paranoid rörande mig. Men att påstå att jag är ond för att jag vid två tillfällen missat och röstat på goda förefaller mycket märkligt. Visst har jag ibland lyckats hugga onda, men det sker vanligen efter att leken har pågått ett tag.
Jag tror inte att MM är Smaug. Är hon ond tror jag att hon är ulv i så fall, med tanke på röstningarna. Första dagen röstade hon som dramatik, andra som cirkus, två stycken vi vet var goda. Känns ju inte som ett smart drag av ett svart får som försöker visa sig för lyan.
Nej jag veeeet det! Jag orkar bara inte reda ut det här just nu. Och Niyama låter helt plötsligt läskigt säker på att både du och MM är onda ihop och det skrämmer mig egentligen ännu mer.
Efter väldigt snabb räkning i huvudet konstaterar jag att de onda bör vinna om det är så att de lyckad med käket, får ut en god och lyckas med nästa käk? Kanske till och med redan efter det här käket och får ut en god i nästa lynch, om jag inte tänker fel?
Vilket gör att en potentiellt ond Niyama skulle ha allt att vinna på att komma med en "fantastisk tanke" som denna och få med folk på att rösta ut t.ex Myrten, som hon då kanske listat ut är god. Nä jag vet inte, men Niyama låter lite väl säker på det här för att det ska kännas bra.
Du funderade på om cirkus siats som ond. Jag antar då att du hade en teori om vem som var siaren.
Om jag varit i situationen att jag misstänkte att någon siats som ond men inte riktigt vågade lita på det skulle jag (som god) ha ställt frågor till den jag trodde var siaren samt om det fanns fler misstankar även till andra som hade den potentiellt siade personen på sin misstänkta-lista.
Var gjorde du det? Du får gärna ta fram inläggen. Leken är lång och jag vill inte misstänka dig för att jag själv har missat dina frågor.
Nej. Jag är förmodligen inte cirkus tvilling. Eller någon av de dvärgar som dött. Övriga goda roller har jag svårt att se att jag diskvalificerat mig från.
Fortsätter man på det spåret har vi även Soffiproppi som röstat på Monster båda dagarna. Dag 1 var det efter dramatik (som vi vet var god) och Matmissbrukaren. Dag 2 var det efter Habina. Eftersom jag själv reagerat på både Habina och MM känns det inte som en omöjligt långsökt teori, men behöver självklart inte alls stämma heller! Men tänker mig i så fall möjligheten att Habina och MM är ulvar och Soffi fåret.
Jo, jag tänkte samma sak, plus med tanke på möjligheterna som finns så är det väl farligt att lägga för mycket vikt vid det. Men omöjligt tror jag inte det är att fåret följer en ulvs röster. Att budskapet gått fram till ulvarna vid det här laget tror jag också, annars hade jag inte skrivit de tankarna. Och ja, DL skulle vara vid åtta...
Nej, inget är omöjligt. Det är väl det enda som är säkert. Men för att ta den av dig diskuterade hypotesen (jag vet ju att den inte stämmer i fråga om mig, men man kan ju diskutera principiellt): skulle Smaug då följa samma vätte vid två DL? Varför inte olika?
Sedan blir jag ju nästan lite upprörd över hur det ens kan övervägas att jag är vätte med tanke på mina pissiga röstval. Visst, att slå spiken i kistan för en god en gång - inget konstigt. Men lägga en strömröst ett DL till när man har facit och lätt kan styra undan? Inte så smart. Jo, om cirkus varit ond, då hade jag förstått misstankarna. Men nu var hon god.
Men om budskapet redan gått fram, varför skulle Smaug följa vätteröster?
Jag har inte läst det som skrivits sen DL igår. La mig tidigt då jag hade utsläppet i stallet idag. Som jag skrev första dagen så har jag även lunchen och insläppet ikväll så kommer inte kunna vara aktiv då. Så eventuellt lägger jag en tidig röst för att vara säker på att hinna rösta - om jag inte blir uppäten nu. Vart är LL? Har hon försovit sig?
Jag har synat alla röster nu och kommit fram till att cirkus inte skulle rösta på sin tvilling, och varför skulle tvillingen rösta på henne?
Så just nu avskriver jag dessa från min misstänktlista,
Monstermom
Mumorsan
Niyama
Soffiproppi
Säger inte att någon av dom inte är ond för det är det garanterat, men jag tänker inte vara delaktig i att kanske rösta ut tvillingen så kommer därför koncentrera mig på dom andra för det finns ulvar där med, och Smaug.
Går tillbaka och läser lite men hade hoppats på att LL skulle komma in så vi får veta vem som äts upp.
Det spelar ju heller ingen roll om det är någon som äts från min lista ovan, listan blir ju mindre för att hitta den onda av dom.
Jag har inte läst det som skrivits sen DL igår. La mig tidigt då jag hade utsläppet i stallet idag. Som jag skrev första dagen så har jag även lunchen och insläppet ikväll så kommer inte kunna vara aktiv då. Så eventuellt lägger jag en tidig röst för att vara säker på att hinna rösta - om jag inte blir uppäten nu. Vart är LL? Har hon försovit sig?
Jag har synat alla röster nu och kommit fram till att cirkus inte skulle rösta på sin tvilling, och varför skulle tvillingen rösta på henne?
Så just nu avskriver jag dessa från min misstänktlista,
Monstermom
Mumorsan
Niyama
Soffiproppi
Säger inte att någon av dom inte är ond för det är det garanterat, men jag tänker inte vara delaktig i att kanske rösta ut tvillingen så kommer därför koncentrera mig på dom andra för det finns ulvar där med, och Smaug.
Går tillbaka och läser lite men hade hoppats på att LL skulle komma in så vi får veta vem som äts upp.
Det spelar ju heller ingen roll om det är någon som äts från min lista ovan, listan blir ju mindre för att hitta den onda av dom.
Om du inte hinner med att läsa och kommentera allt skulle jag gärna se att du tar en titt på vad Mu skrivit om dig och nattkäk (nånstans kring #500 eller så tror jag, det är flera inlägg där hon nämner det i alla fall), jag skulle gärna se vad du har att säga om det?
Tillägg: Och jag förstår inte riktigt din lista? I alla fall jag röstade på Cirkus en gång?