The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Sant, sant. Ja alltså jag är faktiskt väldigt lur på samma saker som du klurar på; Myrten som vätte och MAM som Smaug.

Jag tror inte att MM är Smaug. Är hon ond tror jag att hon är ulv i så fall, med tanke på röstningarna. Första dagen röstade hon som dramatik, andra som cirkus, två stycken vi vet var goda. Känns ju inte som ett smart drag av ett svart får som försöker visa sig för lyan.

Men bemötte du det då?

Om du är god vill du väl inte att en annan god ska bli lynchad för att folk snurrar till det? Då går man väl in och försöker ge diskussionen fler perspektiv.

Som sagt var, jag har förståelse om du är paranoid rörande mig. Men att påstå att jag är ond för att jag vid två tillfällen missat och röstat på goda förefaller mycket märkligt. Visst har jag ibland lyckats hugga onda, men det sker vanligen efter att leken har pågått ett tag.

Nej, det gjorde jag inte eftersom jag då fick för mig att hon kunde vara siad som ond. Jag ville inte outa en eventuell siare. Det var hon uppenbarligen inte.

Därför att hon just skrev det där inlägget (som nu många säkert tycker att jag "hakat upp mig på" men jag tror att det är viktigt). Alltså "rösta inte ut mig, ni kommer att ångra er"-inlägget. Jag tror inte att man skriver så om man är dvärg. Antingen så är hon en mycket viktig god roll (då tror jag dock att vättarna skulle käka henne direkt) eller så är hon Smaug.

Om hon inte blir käkad så bekräftar det liksom mina tankar på att hon är Smaug, eftersom att ulvarna då tror att hon är Smaug. Då eftersom att de läser in mycket mer än vad goda gör för att hitta just Smaug tidigt så tror jag att de har hittat henne. Det tydligaste "Jag är Smaug-inlägget" jag sett hittills är just MAM's. Om hon blir käkad dock så kan man börja leta någon annanstans eftersom att hon uppenbart inte var Smaug då, eller så är hon Smaug men vättarna tror inte det och käkar henne ändå.

Varför hon skulle vara ett lämpligt nattkäk är för att om de har sett ut någon annan att vara Smaug så äter de nog henne eftersom att hon har påpekat (ja, med det inlägget) att hon har en viktig god roll.

Mycket svammel, hoppas du fattar :p

Öh, var har jag fått med mig andra?

Först menar du att jag hänger på hur vinden blåser. När jag motbevisar det och påpekar att jag misstänkte cirkus i dagens första teoriinlägg så fick jag med mig andra.

Mot Cirkus. Alltså du drog upp en del misstankar, andra hängde på -> vinden blåste mot cirkus -> du röstade på henne.

Jag tror inte att MM är Smaug. Är hon ond tror jag att hon är ulv i så fall, med tanke på röstningarna. Första dagen röstade hon som dramatik, andra som cirkus, två stycken vi vet var goda. Känns ju inte som ett smart drag av ett svart får som försöker visa sig för lyan.

Du får tro precis som du vill, fler teorier är alltid bra! Jag tror dock inte att en ulv skulle utsätta sig för ett sånt tryck.

Jag känner att jag blandar ihop uttrycken vätte/ulv hela tiden. Hojta om ni inte förstår det jag skriver :p

Därför att hon just skrev det där inlägget (som nu många säkert tycker att jag "hakat upp mig på" men jag tror att det är viktigt). Alltså "rösta inte ut mig, ni kommer att ångra er"-inlägget. Jag tror inte att man skriver så om man är dvärg. Antingen så är hon en mycket viktig god roll (då tror jag dock att vättarna skulle käka henne direkt) eller så är hon Smaug.

Om hon inte blir käkad så bekräftar det liksom mina tankar på att hon är Smaug, eftersom att ulvarna då tror att hon är Smaug. Då eftersom att de läser in mycket mer än vad goda gör för att hitta just Smaug tidigt så tror jag att de har hittat henne. Det tydligaste "Jag är Smaug-inlägget" jag sett hittills är just MAM's. Om hon blir käkad dock så kan man börja leta någon annanstans eftersom att hon uppenbart inte var Smaug då, eller så är hon Smaug men vättarna tror inte det och käkar henne ändå.

Varför hon skulle vara ett lämpligt nattkäk är för att om de har sett ut någon annan att vara Smaug så äter de nog henne eftersom att hon har påpekat (ja, med det inlägget) att hon har en viktig god roll.

Mycket svammel, hoppas du fattar :p

Jag förstår, men jag håller inte med. Det har hänt att folk utan specialroller skrivit den typen av inlägg också. Ulvar med. Så jag ser inte det som något sätt att meddela sin roll utan snarare en spelstil. Om hon inte är i lyan kan ju ulvarna lika gärna låta bli att äta henne av den anledningen att hon har mycket misstankar mot sig? Det om nåt brukar ju vara en anledning till att spara en spelare... Så jag håller inte med att det skulle tyda på att hon är Smaug om hon överlever natten, för min del kan hon lika gärna vara god eller ulv.

*kl*

Puh, jag har äntligen kommit hem och lyckats ta mig igenom tråden. Det här med cirkus var ju inte så lyckat nej - fast tur i oturen att vi fortfarande har de viktigaste specialrollerna kvar.

I alla fall så har det hänt en massa och jag har en massa jag vill kommentera. Börjar nog så smått idag, men resten av helgen kommer jag verkligen att ha tid med leken till skillnad från idag, så bara jag överlever kommer det att komma betydligt mer teorier från min sida från och med imorgon :).

Hm, Myrten som får och MM som ulv? Myrten noterar att MM beter sig skumt, men röstar inte på henne för att hon vet att hon är ulv?

Men hon fick ju med sig andra? Drog upp lite misstankar, det blev fler som hängde på, liksom "okej, cirkus får ryka idag".

Ah, så du tittade på röstningen alltså. Jag håller med, till viss del. Dock så kan man ju inte frångå teorier (som jag gjorde misstaget att göra förra röstningen).

Edit:

Sant, sant. Ja alltså jag är faktiskt väldigt lur på samma saker som du klurar på; Myrten som vätte och MAM som Smaug.

Angående att få med sig andra:

Jag teoriade om cirkus tidigt. Har sedan vänt och vridit på saker men slutsatsen blev ändå att cirkus var den jag misstänkte mest. Nya saker tillkom, bl a hennes hårdhet mot Monstermom i kombination med hennes röst på Habina. Visst, jag hade fel. Men jag har knappast försökt att övertyga någon annan om cirkus ondhet, för jag var inte säkert.

Nu håller Niyama på att övertyga andra om min ondhet. Hon har också fel (jag funderar på om hon vet om det, men jag är långt ifrån övertygad). Baserat på? Att jag tog fel på spelare med motiveringen att jag brukar vara bra på att pricka onda. Det är sant ibland, men man kan faktiskt inte räkna med att folk ska klara av det. Mammas är bra på att ta onda. Har hon fel ibland? Ja. Har hon röstat på goda två lyncher efter varandra? Garanterat ja. Och jag tror att Niyama vet det.

Jag känner att även om jag som sagt inte är säker på något sätt att Niyama är ond, ändå måste ifrågasätta syftet med att utmåla att jag dels följt vinden, dels fått med mig andra. De två versionerna känns rätt oförenliga.

Sen att jag ser vad som är fel med MM - ingen god spelare vet vad som(eventuellt) är fel med MM. Om nu något är fel. Det är ju lätt att påstå det om en spelare vars ställning fortfarande är okänd.

TILLÄGG: För att kommentera det fetstilta - jo, siaren kan veta. Men var MM står är inte en generell kunskap hos de goda spelarna.

Senast ändrad:

Nu håller Niyama på att övertyga andra om min ondhet. Hon har också fel (jag funderar på om hon vet om det, men jag är långt ifrån övertygad). Baserat på? Att jag tog fel på spelare med motiveringen att jag brukar vara bra på att pricka onda. Det är sant ibland, men man kan faktiskt inte räkna med att folk ska klara av det. Mammas är bra på att ta onda. Har hon fel ibland? Ja. Har hon röstat på goda två lyncher efter varandra? Garanterat ja. Och jag tror att Niyama vet det.

Jag blir än mer misstänksam nu. Det är ju liksom inte bara därför jag misstänker dig.

Jag känner att även om jag som sagt inte är säker på något sätt att Niyama är ond, ändå måste ifrågasätta syftet med att utmåla att jag dels följt vinden, dels fått med mig andra. De två versionerna känns rätt oförenliga.
Det har jag förklarat.

Sen att jag ser vad som är fel med MM - ingen god spelare vet vad som(eventuellt) är fel med MM. Om nu något är fel. Det är ju lätt att påstå det om en spelare vars ställning fortfarande är okänd.
Vad som är fel? Fattar inte. Hur vet du att ingen god spelare kan veta nåt om MM?

Jag förstår, men jag håller inte med. Det har hänt att folk utan specialroller skrivit den typen av inlägg också. Ulvar med. Så jag ser inte det som något sätt att meddela sin roll utan snarare en spelstil. Om hon inte är i lyan kan ju ulvarna lika gärna låta bli att äta henne av den anledningen att hon har mycket misstankar mot sig? Det om nåt brukar ju vara en anledning till att spara en spelare... Så jag håller inte med att det skulle tyda på att hon är Smaug om hon överlever natten, för min del kan hon lika gärna vara god eller ulv.

Jag tror som du här. MM:s kommentar om att vi skulle ångra oss om vi röstade ut henne tror jag inte hade så mycket med hennes roll att göra som med att hon inte ville åka ut. Jag har själv reagerat liknande i en av mina första lekar, och då var jag bybo om jag inte minns fel. Ångra sig kan man ju göra även om man råkar rösta på en bybo i stället för en ulv liksom.

Jag blir också väldigt osäker nu. Visserligen för att jag också tyckte cirkus var väldigt skum och röstat på henne, plus tyckt MM varit skum men inte röstat på henne, men det skrämmer mig att Myrten håller med mig när jag har fel! :p Och som du säger har hon väl inte drivit några av teorierna utan hängt på andra ganska mycket på det?

Återigen, jag har väl gjort det själv jag med. Och för allt jag vet kan det lika gärna vara du som sitter och lurar mig nu, men det du skriver är tänkvärt och gjorde mig helt plötsligt betydligt mer osäker på Myrten.

Nu tar vi det här: jag är inget orakel:D.

Jag tycker vare sig jag drivit på eller hängt på. Jag teoriade först idag (detta dygn) om cirkus. Min röstmotivering innehöll väl inkonsekvenser som ingen annan tagit upp? D v s, den var inte en kopia av någon annans teori.

Nu tar vi det här: jag är inget orakel:D.

Jag tycker vare sig jag drivit på eller hängt på. Jag teoriade först idag (detta dygn) om cirkus. Min röstmotivering innehöll väl inkonsekvenser som ingen annan tagit upp? D v s, den var inte en kopia av någon annans teori.

Nej jag veeeet det! Jag orkar bara inte reda ut det här just nu. :p Och Niyama låter helt plötsligt läskigt säker på att både du och MM är onda ihop och det skrämmer mig egentligen ännu mer.

Efter väldigt snabb räkning i huvudet konstaterar jag att de onda bör vinna om det är så att de lyckad med käket, får ut en god och lyckas med nästa käk? Kanske till och med redan efter det här käket och får ut en god i nästa lynch, om jag inte tänker fel?

Vilket gör att en potentiellt ond Niyama skulle ha allt att vinna på att komma med en "fantastisk tanke" som denna och få med folk på att rösta ut t.ex Myrten, som hon då kanske listat ut är god. Nä jag vet inte, men Niyama låter lite väl säker på det här för att det ska kännas bra.

[...]Vad som är fel? Fattar inte. Hur vet du att ingen god spelare kan veta nåt om MM?

Nej, du har rätt så jag gjorde ett förtydligande men du hann posta före. Vad jag menar är att det inte är allmän kunskap.

För övrigt ska jag se över det hela imorgon. Om jag lever. Dock kan man se det goda med hela den här diskussionen - det lär vara betydligt mindre risk att jag blir käkad:D. Och förhoppningsvis större chans att jag blir siad (om jag inte redan är det, men just nu tror jag inte det).

KL

Funderar jag fortfarande över MMs kommentar. Det är inte omöjligt att den var någon form av signal, men jag vet inte... Måste fundera. Jag tycker att MMs röst var skum, främst för att den kom lite från det blå efter att hon, som jag uppfattar det, under dagen varit mest inriktad på andra spelare. Men jag tror jag väntar och ser vad hon själv har att säga om det hela.

Nä, jag är verkligen inte säker!

Tycker att vi är så pass få goda kvar nu, varav flera specialroller så det bör snart gå att identifiera varandra.

Nej jag veeeet det! Jag orkar bara inte reda ut det här just nu. :p Och Niyama låter helt plötsligt läskigt säker på att både du och MM är onda ihop och det skrämmer mig egentligen ännu mer.
Efter väldigt snabb räkning i huvudet konstaterar jag att de onda bör vinna om det är så att de lyckad med käket, får ut en god och lyckas med nästa käk? Kanske till och med redan efter det här käket och får ut en god i nästa lynch, om jag inte tänker fel?

Vilket gör att en potentiellt ond Niyama skulle ha allt att vinna på att komma med en "fantastisk tanke" som denna och få med folk på att rösta ut t.ex Myrten, som hon då kanske listat ut är god. Nä jag vet inte, men Niyama låter lite väl säker på det här för att det ska kännas bra.

Ja. Visst, jag talar i egen sak. Men hur kan någon som inte röstat på mig vara så bombsäker som jag uppfattar att Niyama är på att jag är ond när DL2 just passerat? Ok om hon siat mig, men då skulle hon väl ändå ha röstat på mig?

Till DL hade jag inte sett några ulvtendenser hos Niyama. Att hon röstade på MM, som faktiskt förvred hennes misstankar och sedan haft en del logiska vurpor förvånade mig inte. Men det här drivet mot mig känns märkligt. Och lite olikt en god Niyama som sällan brukar driva så om hon inte vet att någon är ond. Vilket jag vet att hon inte kan veta och den logiska slutsatsen för övriga också bör bli att hon inte vet, eftersom hon inte röstade på mig.

(Sedan misstänker Myrten Paranoia naturligtvis att du egentligen vet det här och att du och Niyama kör good cop, bad cop:rofl: Men det vore väl inte ett ulvspel annars?;))

Men va? Om jag skulle leka siare så skulle jag väl inte vara så dum så att jag började låtsas ha siat dig efter DAG-DL? :rofl:

Nej, det gjorde jag inte eftersom jag då fick för mig att hon kunde vara siad som ond. Jag ville inte outa en eventuell siare. Det var hon uppenbarligen inte.

Menar du cirkus?

I så fall: du trodde att hon kunde vara siad som ond men röstade inte på henne? Förstår jag dig rätt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 237
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 495
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 825
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 752
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka