The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Nu är det fasligt nära DL (igen :banghead:, måste se till att avsätta tid för ulvleken!!) men har funderat fram och tillbaka.

Jag tycker fortfarande att Monstermom är den som sticker ut mest, och min röst kommer därför att gå till henne.

saxar direkt ur mina anteckningar -> Hedinn blir "godförklarad" av Monstermom, vilket såklart sticker i ögonen, speciellt eftersom jag redan har mina misstankar mot Monstermom. Det känns iof udda, ifall det visar sig att Monstermom är ulv så riktas ju ögonen direkt mot Hedinn (vättkompis?) vilket är ett osmart drag om de bägge är ulvar. ELLER, har de redan räknat ut detta och Monstermom försöker få med sig en god i fallet (om hon skulle lynchas som ond alltså)?

Soffiproppi röstar på Monsermom

Jag har lite svårt att släppa en sak med Caisa. Igår skrev hon följande om mig:

Hedinn
Har jag lite svårt att placera. Hon känns vare sig speciellt ond eller god, vilket jag tycker lutar åt att hon är ond, för hon kändes godare som god? :p haha, nämen, jag känner att jag inte har något alls att gå på på Hedinn, inget som är misstänksamt just nu, hyffsat aktiv, får avvakta med att bedömma henne. :)

Vilket vi konstaterade var något slags missförstånd, eftersom Caisa tänkte leken som jag var LL i som att jag var god, hon har nämligen aldrig varit med i en lek där jag varit god.

Hahaha! Ojrå... Först funderade jag på "Vem har jag blandat ihop henne med nu då?" men insåg till slut att det var när du var LL som jag uppfattade dig som "god" såhär i efterhand. Fel av mig, du är ju aldrig annat än ond så du är nog genomond nu med. :angel: ;)

Vilket gör att jag blir väldigt fundersam till följande (fetmarkerad) kommentar idag:

Hedinn:
Varit okej aktiv, hon lade sin röst på Cirkus som jag visserligen också misstänker men tyckte Hedinns teori var lite vag. Men som förstadagsröst kanske man inte kan vänta sig mer? Nu vet jag ju ( ;) ) att Hedinn skulle kunna rösta på en ulvkollega för alibi. Men något jag tycker verkligen skaver är avsaknade av teorier från Hedinn. Hon lade en röst men en vag teori (som hon visserligen försöker försvara sig för nu, med att hon tänkt skriva dit Cirkus medglidande men inte vågade för att hon inte orkade gå igenom leken igen), har ifrågasatt lite saker MM skrev när hon försvarade sig mot Niyama, har försvarat Niyama lite vagt, och är rädd för att lägga en avgörande röst första dagen? Det förstår jag visserligen, för jag känner igen rädslan att råka rösta på en god, men jag försöker alltid ändå hitta en bra teori att rösta efter i alla fall, och går på den oavsett om det blir en avgörande röst. Så tycker uttalandet att hon röstade på Cirkus för att Cirkus inte hade några röster på sig känns konstig…

Hon tycker att det skaver att det saknas teorier från mig. Vilket jag ju då antar att hon jämför med mitt teoriande i lekar där jag varit ond... Så jag har svårt att förstå hur det kan skava? Att hon upplever mig teoria mindre nu än när jag varit ond borde ju, om nåt, ses som positivt? Just att det här kommer ett tag efter vi klarat upp gårdagens missförstånd får mig att fundera på om det bara är lite otur i tankeverksamheten (för jag reagerar inte direkt på något annat från Caisa) eller om det är nåt desperat försök att hitta saker att se som misstänkta...

Jag trodde att vättar var elaka småputtar på något vis, medan orcher är just ... orcher.

Jag var helt säker på att vättar var snälla :o Har i hela mitt 20-åriga liv trott att när man refererar till vättar och smånissar är det snälla små gubbar man pratar om. Fick en Ah-upplevelse av denna lek, var tvungen att googla "vättar" i trådstarten :D

Men alltså nu får du nog förklara. Vad har jag gjort som skrämmer dig så mycket? Samma att du verkar gå runt och har en dålig magkänsla om mig hela tiden (vad jag kan läsa från det här inlägget). Varför känns det helt plötsligt som att du försöker peka ett långt pekfinger på mig genom att skriva såna här "små misstankar"?

Nu får det bli så att jag hoppar över en massa intressanta inlägg som kommit innan och svarar bara på det här (i alla fall sålänge), för att det är en specifik fråga mot mig.

Poängen är ju att jag inte har något särskilt att peka på när det gäller dig, men att jag typ hör "deathstar-musiken" i bakhuvudet när jag läser dina inlägg. Jag tyckte det var helt enkelt ärligt att nämna att jag har något slags pavlovsk reflex mot dig som kanske inte är helt rimlig - i och med att jag lagt de korten på bordet kan andra spelare ta med det i en värdering av vad jag säger om dig framöver. Varför du känner att jag pekat något långt finger mot dig i och med det här kan jag inte riktigt förstå? Ja, jag misstänker dig. Jag misstänker alla! Jag skriver också saker som jag tycker är orsaker att lita lite på dig (i den utsträckning det funkar att göra det i en ulvlek), som att du svarar tydligt på frågor och resonerar öppet tex. Men att jag har en reflexreaktion på dig som jag inte kommer ifrån (om jag inte minns fel var du siare förra gången jag spelade med dig, så det fanns ju ingen anledning till min reaktion då i alla fall) och som andra spelare bör vara medvetna om eftersom det finns en risk att jag (omedvetet) låter det färga mitt tänk kring dig.

KL

Om någon råkar ha en färdig lista får ni gärna lägga upp den, har så dåligt internet ikväll så det tar sån tid att bläddra fram och tillbaka :)

Nu är det fasligt nära DL (igen :banghead:, måste se till att avsätta tid för ulvleken!!) men har funderat fram och tillbaka.

Jag tycker fortfarande att Monstermom är den som sticker ut mest, och min röst kommer därför att gå till henne.

saxar direkt ur mina anteckningar -> Hedinn blir "godförklarad" av Monstermom, vilket såklart sticker i ögonen, speciellt eftersom jag redan har mina misstankar mot Monstermom. Det känns iof udda, ifall det visar sig att Monstermom är ulv så riktas ju ögonen direkt mot Hedinn (vättkompis?) vilket är ett osmart drag om de bägge är ulvar. ELLER, har de redan räknat ut detta och Monstermom försöker få med sig en god i fallet (om hon skulle lynchas som ond alltså)?

Soffiproppi röstar på Monsermom

Var har Monster godförklarat mig? Hon skrev ju för en liten stund sen att hon tycker jag är mer ulvig än igår och känner sig extremt osäker på mig? Det känns ju då konstigt att basera rösten på att hon skulle godförklarat mig när det är något hon verkligen inte gjort...

KL

Om någon råkar ha en färdig lista får ni gärna lägga upp den, har så dåligt internet ikväll så det tar sån tid att bläddra fram och tillbaka :)

Vira röstar på cirkus
Cirkus röstar på Habina
Niyama röstar på Matmissbrukaren
Hedinn röstar på Cirkus
Habina röstar på Monstermom
Myrten röstar på cirkus
Monstermom röstar på Cirkus
Mumorsan röstar på Matmissbrukaren
Caisa röstar på cirkus
Matmissbrukaren röstar på Habina
Soffiproppi röstar på Monstermom

Tror det stämmer?

Vill förresten nämna också något jag tänkt ta upp flera gånger men det faller mig ur tankarna hela tiden!

En del av andra spelares teorier och diskussioner utgår från erfarenhet av speldeltagare sen tidigare, då jag inte kan följa med i de diskussionerna och bilda mig någon egen uppfattning så blir det helt enkelt att sådant inte tas med i mina avgöranden och teorier.
(Ifall någon tycker jag struntar i något.)

Just det ja, det där hade jag tänkt svara på när jag skummade tråden tidigare under dagen när jag var upptagen med annat men glömt bort helt nu!

Det jag kommer ihåg specifikt om dig från den leken vi spelade (när du var ond) är att du röstade på en ulvkollega i första lynchen, och denne resulterades i att lynchas så du hade ett fint alibi (jag som ängellärling skyddade tillohcmed dig den natten. :p , samt att du spelade mig i händerna när du käkade Sasse sista natten istället för Zassoo. Det därimellan minns jag inte så jättenoga, vet bara att jag ända fram till sista käket trodde att du var god.

Jag SAKNAR teorier från dig, dvs, jag vill HA teorier, hittar inga eller få, funderar på varför, eftersom du ändå är aktiv, kommer fram till att det skaver lite, påpekar det. Det var ju lika mycket uppmaning till att be om teorier från dig som en reell misstanke, i nuläget.

Att du var godare som god var helt och hållet en tankevurpa från min sida. :p

Förstår inte varför dina avsaknaden av teorier skulle vara jämfört med hur du varit i tidigare lekar? Tycker alla som inte teoriar är misstänkta.

Aight, jag förstår din tanke. Jag gillar det inte, du har inget att misstänka mig för men ändå så pekar du fingrar på mig. Det är så jag ser det iaf.

Mumorsan röstar på Matmissbrukaren

Därför att jag verkligen tror att hon är Smaug, outade sig för ulvarna i och med sitt försvarsinlägg samt att ulvarna då inte mördade henne brutalt, tycker jag indikerar på att hon har en ond specialroll istället för en god.

Fast ulvarna kan väl inte veta vilken specialroll hon har, om hon nu outat att hon har en? (Tror jag missat nåt i den biten, ska gå tillbaka och kolla.) Alltså, även om hon tydliggjort att hon har en specialroll kan väl inte ulvarnas val att inte äta henne baseras på att den rollen är Smaug, eftersom de inte vet mer om Smaug än någon annan? Eller?

Mumorsan tycker jag låter lite konstig nu, tycker inte någon av rösterna på Cirkus baseras på det hon hävdar, och hon verkar lite väl kall inför lynch och nattkäk. :cautious:

Nej, jag skrev ju att jag hade läst fel, jag hade som läst 10 sidor innan jag kom till deras teorier. Kall? Nä, jag känner mig ganska spänd och förväntansfull på att vi kanske får utpekat vår Smaug.

Ursäkta om jag låter syrlig angående det första stycket, jag blir bara liite trött på att du (och andra) inte lyssnar på förklaringar ;)

Jag tror att vättarna kan läsa mer av det uttalandet (och andra också för den delen) eftersom att de letar efter Smaug (de vill ju såklart inte äta henne). Det där är det tydligaste utropet för "döda mig inte" som jag sett hittills iaf.

Förlåt, jag såg inte det inlägget alls faktiskt. :o

Nu har jag visserligen haft andra teorier mot dig (dock inga jag följt helhjärtat såhär långt då jag velat se mer av dig) så jag noterar gärna avvikande beteende från dig. ;)

Aight, jag förstår din tanke. Jag gillar det inte, du har inget att misstänka mig för men ändå så pekar du fingrar på mig. Det är så jag ser det iaf.

Ja du säger det, men jag förstår som sagt inte det där pekfingret? Jag går igenom listan på alla deltagare, och skriver vad jag tänkt, tycker och känner om dem. Allihop. Inte bara dig. Du är långt ifrån den jag går hårdast åt, och ingen säger jag är icke-misstänkt. Så hur kan du känna dig utpekad?

Jag tror att vättarna kan läsa mer av det uttalandet (och andra också för den delen) eftersom att de letar efter Smaug (de vill ju såklart inte äta henne). Det där är det tydligaste utropet för "döda mig inte" som jag sett hittills iaf.

OK, ja det kan jag nog förstå och hålla med om. Och jag har själv reagerat på "döda mig inte"-inläggen.

Uppdatering!

Dvärgarna hade tagit sig förbi den förrädiska skogen där de förlorat två av sina kära vänner. Lite modfällda och sorgsna lunkade de på och långt bort i fjärran såg de en rök stiga mot skyn. De började närma sig Beorns hus!

När de insåg detta fick de lite nytt mod och raskade på i lite hastigare takt. Detta kunde betyda mat och vid det här laget var alla mycket hungriga!

Men de hinner inte långt innan deras färd hindras ännu en gång. En ravin stoppar deras framfart och de sätter sig på varsin sten för att fundera på hur de ska ta sig över den. Plötsligt ropar Oín att han ser någonting lite längre bort - en gammal bro! Den ser mycket sliten och instabil ut, men efter att ha undersökt den noga bestämmer de sig för att den nog håller för att gå över - om de är snabba och går en och en. Kort sagt, de skickar över Bilbo först - han är liten och lätt. Bilbo kommer över utan problem, så de skickar över Oín, Gloín och Torin en efter en. Bron börjar knaka och knarra och dvärgarna skyndar sig över så fort de kan. Sist kommer Fíli och Kíli. Plötsligt lossnar repet på ena sidan bron! Kíli som var sist kvar hinner inte över utan blir hängande! Fíli skriker i panik över sin tvilling och kastar sig fram - han kan inte låta sin bror och bästa vän gå förlorad i stupet! Med ett krafttag lyckas han svinga Kíli mot branten där dvärgarna tar emot. Kíli överlever - men i sista stund rasar även det sista repet och Fíli går förlorad i djupet. Kílis nyvunna lättnad över att ha överlevt går om intet och i stället fylls han avgrundsdjup sorg. Han har förlorat sin tvilling - och bästa vän.

cirkus var Fíli - tvilling till Kíli.

Ja, teoria på du men jag kommer att säga till när någon missat något om denne teoriar mot mig. ;)

Var har Monster godförklarat mig? Hon skrev ju för en liten stund sen att hon tycker jag är mer ulvig än igår och känner sig extremt osäker på mig? Det känns ju då konstigt att basera rösten på att hon skulle godförklarat mig när det är något hon verkligen inte gjort...

Jag kom nog inte så långt i mitt läsande (jag refererade till inlägg #198), kände bara att det spädde på min misstanke om ulvaktivitet. Har åkt på halsfluss och influensa så känner att jag inte riktigt kan uttrycka mig i skrift just nu, och är allmänt bränd i huvudet så blev lite väl entusiastisk över att "känna något". Inser nu i efterhand att jag kan ha gått för fort fram.

Right.. This sucks. Jag hoppas verkligen att mina teorier blir bekräftade eller totalt dementerade under natten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 237
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 495
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 825
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 752
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka