The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

:banghead:

3 goda på raken... Nästan hälften av spelarna röstade på Cirkus. Någon ulv läre gömma sig där.

Stallet väntar, överlever jag natten ska jag gå igenom hela leken igen.

KL

Alltså, Matmissbrukaren... Igår pekade hon ut Niyama som ulv. Sedan röstade hon på Monster.

Idag har hon väl snackat en del om Niyama, om hur Hedinn klippte hennes spelsätt i förra leken och kunde se direkt att hon var ond. Men hon röstar inte på Niyama.

När började Matmissbrukaren misstänka Habina egentligen? Hur kommer det sig att fokus (som jag uppfattar det, men jag har inte läst om) är på Niyama men att rösterna två gånger faller på andra spelare?

Myrten, nu tror jag att du håller på att lura mig igen :crazy: men i så fall blir du ju typ alltid ond!

Myrten, nu tror jag att du håller på att lura mig igen :crazy: men i så fall blir du ju typ alltid ond!

:rofl::rofl::rofl:

Förresten insåg jag precis när jag skickat mitt förra inlägg att det där var ett ganska ulvigt inlägg - av dig.;)

Återkommer snart, läser inlägg.

Ooof... Är det läge att bli bekymrad nu då? (om det var för tidigt efter kl10-DL)

Å andra sidan står väl min (lilla) optimism i den frågan kvar sen i morse också - det finns en del roller för vättarna att bryta tänderna på...

Caisa, du har säkert rätt i att det finns ulvar med i rösterna på Cirkus (och det känns som ett ganska tryggt "utpekande" om du själv är en, eftersom det är så uppenbart). Jag vet dock inte hur man ska skilja ut dem... I ett annat läge hade jag kanske undrat över om det var någon som varit med i båda god-lyncherna hittills, men med tanke på att jag själv är den enda jag på rak arm kan peka ut som röstat på både Drama och Cirkus, så...

Mu, jag kan gå med på att släppa fingerpekandet (i betydelsen inte diskutera det mer), men jag upplever det dock som att du undviker att förklara dig när du blivit ifrågasatt.
Undrar också över dina svävande "vi får se hur det går"-inlägg osv, med tanke på att det diskuterats en del i tråden om värdet av att lägga ut sina funderingar så alla får se dem (något du själv sagt är bra) och att man som god bör försöka få saker sagt medan man kan. Med ät-DL coming up tycker jag du är väl avslappnad och förväntansfull...

Myrten, intressanta tankar om att Matmissbrukaren säger en sak och gör en annan!

Och Myrten-Niyama, jag hänger inte med alls i vad ni snackar med varandra om just nu... Förhoppningsvis inget viktigt? (alltså OT) Tror det är paus igen för mig, allt det här tänkandet tär på hjärnan!

Dels Myrtens supergoda upprepande om att hitta dom onda, inte låta sig luras och akta sig för att godförklara. Det var lite för mycket. Sen hennes röster. Framför allt den idag. Jaha, nu blåser vinden mot cirkus så då tar vi henne då. Alltså, jag fattade aldrig vad cirkus gjorde som var SÅ skumt, och jag har svårt att tro att Myrten egentligen tyckte det. Hon brukar vara duktig på att hitta onda.

Sen det hon skrivit om MM, att hon fattar liksom vad som är skumt med MM men undviker att rösta på henne. Nej, Myrten brukar inte skydda sina ulvkollegor men hon brukar ju inte lyncha dom i onödan heller.

Skulle inte bli förvånad om du och MM fanns i lyan, eller en av er som får :p

Jag blir sällan förvånad i ulvspel, men att dig och MM i lyan tillsammans... låt oss säga att det vore otippat. Och ett mycket bra skådespeleri. Jag undrar, är ni paret som skulle satsa på det? Jag känner mig tveksam, men utesluter ingenting.

Utöver dina senaste inlägg om min potentiella ondhet har jag inte haft några direkta ulvvibbar av dig tidigare. Att du (och vissa andra) inte litar på mig anser jag själv inte vara speciellt märkligt. Jag skulle inte heller lita på mig. Men, du tycks vara... på lite väl gott humör för tillfället. Med tanke på vad som just hände. Inget som behöver betyda något, men jag reagerar.

För att återgå till MMs röst på Habina. Jag har skummat igenom hennes inlägg. Som vanligt kan jag ha missat något, men det här är vad jag hittar där misstankar riktas mot Habina:

Niyama

Väntar på mer aktivitet. Hon har väl inte varit inne än idag?

Habina

känns lite lurig för tillfället. Ska läsa igenom hennes inlägg bättre.

SoffiProppi

Inväntar mer aktivitet. Omöjligt att säga något just nu.

Monstermom

Har jag börjat omvärdera lite. Måste läsa igenom hennes inlägg igen men känns inte lika ond längre. En ny spelare med mycket teorier. Påminner om Caisa i hennes första lek.

Får kika på övriga först.

Utöver detta har diskussionen från MMs sida mest rört Niyama, cirkus och Hedinn. Men ingen av dessa får hennes röst utan den faller på Habina.

Skumt, sa Bull!

Jag blir också väldigt osäker nu. Visserligen för att jag också tyckte cirkus var väldigt skum och röstat på henne, plus tyckt MM varit skum men inte röstat på henne, men det skrämmer mig att Myrten håller med mig när jag har fel! :p Och som du säger har hon väl inte drivit några av teorierna utan hängt på andra ganska mycket på det?

Återigen, jag har väl gjort det själv jag med. Och för allt jag vet kan det lika gärna vara du som sitter och lurar mig nu, men det du skriver är tänkvärt och gjorde mig helt plötsligt betydligt mer osäker på Myrten.

Dels Myrtens supergoda upprepande om att hitta dom onda, inte låta sig luras och akta sig för att godförklara. Det var lite för mycket. Sen hennes röster. Framför allt den idag. Jaha, nu blåser vinden mot cirkus så då tar vi henne då. Alltså, jag fattade aldrig vad cirkus gjorde som var SÅ skumt, och jag har svårt att tro att Myrten egentligen tyckte det. Hon brukar vara duktig på att hitta onda.

Sen det hon skrivit om MM, att hon fattar liksom vad som är skumt med MM men undviker att rösta på henne. Nej, Myrten brukar inte skydda sina ulvkollegor men hon brukar ju inte lyncha dom i onödan heller.

När började vinden blåsa mot cirkus? Nedan från mitt teoriinlägg som jag gjorde före natt-DL och som var det första inlägget det här dygnet (alltså dygnet IRL):

*KL*

1,5 timme till DL (när jag börjar skriva) och äter frukost på jobbet. Jag hinner med ett teoriinlägg:)! De brukar resultera i att jag misstänker typ alla.

Niyama: Finner inget konstigt i Niyamas röst eller när den lades. Hittills har jag inte sett något som gör att jag kan sätta henne åt någon av sidorna - vilket jag inte väntade mig såhär tidigt i leken heller.

Habina: För liten aktivitet för att kunna dra några slutsatser ännu. Med tanke på att hon inte hann läsa igenom leken innan hon röstade är rösten verkligen inte konstig på något sätt.

CaisaLundblad: Jag förstår Caisas röst på cirkus. Den baseras på vad jag själv reagerade på nu, vid genomgång i lugn och ro. Missförståndet med att Hedinn var godare som god (typ) har retts ut och jag tycker Caisas långa teoriinlägg var vettigt. Inga direkta misstankar just nu, fortsatt neutral med andra ord.

Mumorsan: Känns i nuläget neutral. Reagerade på ungefär samma saker som jag och röstade därför på Drama. Det säger varken bu (mu?:p) eller bä. Vi får se vad som händer.

Hedinn: Reagerar på att Hedinn röstar lite lagom diskret på cirkus efter något som hände på typ första sidan, efter att så mycket annat har hänt sedan. Å andra sidan var det inte lätt att rösta igår och Hedinn fann kanske att inget av det andra som hänt tydde på ondska. Vi får se vad som händer idag, men jag känner mig lite misstänksam.

cirkus: Efter att ha gått igenom inläggen - inga jättebra vibbar. Skrivit en hel del, men det handlar mest om spelet i allmänhet. Jag hittar ett enda teoriinlägg där andra spelare diskuteras. Fyra minuter efter det röstar cirkus på Hedinn för att Hedinn röstade på cirkus. Jag känner mig lite misstänksam.

Vira: Är alltid svår att placera. I nuläget känns hon neutral. Röstade på drama och det gjorde ju jag med, så det är ju inte så konstigt att jag tycker att Viras röst inte är underlig, trots att drama visade sig vara god.

SoffiProppi: För liten aktivitet för att kunna säga något. Det jag reagerar på är hennes röstmotivering. Uppenbart kan man som god tycka att Monstermom är ulvig (drama gjorde det ju), men om Soffi tycker att Monster skriver i en faslig fart och pekar finger åt alla möjliga håll förundras jag över att hon inte tycker detsamma om Matmissbrukaren som verkligen pekade ut två personer som ulvar. Soffi verkar haft dåligt med tid igår och var kanske tvungen att rösta i all hast. Vi får se vad som händer idag.

TeamLundVer: Märkligt att hon redan nu håller en spelare som Hedinn, som är skitsvår att placera, åt den goda sidan. Det noterade jag redan igår. Dessutom en diskret röst på Vira. Annars för liten aktivitet ännu för att kunna säga något.

Monstermom: Håller med Mumorsan som igår skrev att en spelstil där man kastar fram alla möjliga teorier i ljuset och sedan backar ofta tyder på en god spelare. Notera: ofta, det behöver inte göra det. Men ännu har jag inga direkta misstankar mot Monster, utan håller henne neutral.

Matmissbrukaren: Skrev jag om en del igår. Även om den förändrade spelstilen kan förklaras med att hon nu är god är det en hel del konstiga saker, bl a utpekande av ulvar och vad jag tycker är en förvrängning av Niyamas misstankar. Det häftiga försvaret med diverse misstankar kan tydda på godhet, men behöver inte göra det. Jag har sett samma spelstil från onda, orutinerade spelare satta under press. Jag tror just att den plötsliga pressen är en minst lika trolig förklaring till den ändrade spelstilen som att hon hamnat på andra sidan. I förra leken fick väl MM inga misstankar eller röster?

Efter denna genomgång drar jag själv slutsatsen att jag just nu har sämst vibbar av cirkus. Jag är fortsatt tveksam till MM, tycker att TLV och Soffi har vissa inkonsekvenser i sina resonemang och behöver se mycket mer av dem. Jag funderar över Hedinns röst, men jag är ju av gammal vana alltid extra fundersam över Hedinn och Niyama. Och Vira, förresten. Mumorsan kan vara lurig och har ännu inte skrivit så mycket.

Vi får se vad som händer. Nu har jag i alla fall skrivit ner mina tankar om jag skulle dö om fyrtio minuter. Så nu ska jag hugga i med jobbet!

Som synes hade jag inga jättebra vibbar av cirkus redan där. Så att påstå att jag hängt med vinden som blåste är felaktigt och jag måste fråga mig vilka syften du har med det. Är du bara paranoid i fråga om mig på vanligt sätt, eller finns det något mer?

Beträffande att hitta onda har jag bemött det. Jag vet inte om jag skrivit det mer än två eller tre gånger och jag har förklarat varför.

Men du skrev ju att jag svarar på frågor nyss? Jag tycker inte att man behöver lösa en diskussion alltid utan man får helt enkelt tycka olika och det är okej.

Med mina "vi får se hur det går"-inlägg så menar jag verkligen det jag skriver. Jag tyckte att det var onödigt att cirkus skulle ryka för jag såg verkligen inte det onda som andra verkade se i henne. Annars så tycker jag, som sagt, att nätt-käkandet blir oerhört intressant för att se om MAM äts eller inte.

När du röstade syftade jag på.

Ja, jag vet att du bemött det, men det gör mig knappast övertygad :p

Det om MAM håller jag helt med om men Myrten var väl en av de första att misstänka cirkus "ordentligt" och hängde därmed inte med på något drev?

Men hon fick ju med sig andra? Drog upp lite misstankar, det blev fler som hängde på, liksom "okej, cirkus får ryka idag".

Ah, så du tittade på röstningen alltså. Jag håller med, till viss del. Dock så kan man ju inte frångå teorier (som jag gjorde misstaget att göra förra röstningen).

Edit:
Men hon fick ju med sig andra? Drog upp lite misstankar, det blev fler som hängde på, liksom "okej, cirkus får ryka idag".

Sant, sant. Ja alltså jag är faktiskt väldigt lur på samma saker som du klurar på; Myrten som vätte och MAM som Smaug.

Men du skrev ju att jag svarar på frågor nyss? Jag tycker inte att man behöver lösa en diskussion alltid utan man får helt enkelt tycka olika och det är okej.

Med mina "vi får se hur det går"-inlägg så menar jag verkligen det jag skriver. Jag tyckte att det var onödigt att cirkus skulle ryka för jag såg verkligen inte det onda som andra verkade se i henne. Annars så tycker jag, som sagt, att nätt-käkandet blir oerhört intressant för att se om MAM äts eller inte.

Varför blir det intressant, tycker du? Vad skulle du dra för slutsats om hon inte blev käkad? Och varför tror du att ulvarna skulle se henne som ett lämpligt nattkäk?

Dels Myrtens supergoda upprepande om att hitta dom onda, inte låta sig luras och akta sig för att godförklara. Det var lite för mycket. Sen hennes röster. Framför allt den idag. Jaha, nu blåser vinden mot cirkus så då tar vi henne då. Alltså, jag fattade aldrig vad cirkus gjorde som var SÅ skumt, och jag har svårt att tro att Myrten egentligen tyckte det. Hon brukar vara duktig på att hitta onda.[...]

Men bemötte du det då?

Om du är god vill du väl inte att en annan god ska bli lynchad för att folk snurrar till det? Då går man väl in och försöker ge diskussionen fler perspektiv.

Som sagt var, jag har förståelse om du är paranoid rörande mig. Men att påstå att jag är ond för att jag vid två tillfällen missat och röstat på goda förefaller mycket märkligt. Visst har jag ibland lyckats hugga onda, men det sker vanligen efter att leken har pågått ett tag.

Öh, var har jag fått med mig andra?

Först menar du att jag hänger på hur vinden blåser. När jag motbevisar det och påpekar att jag misstänkte cirkus i dagens första teoriinlägg så fick jag med mig andra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 237
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 495
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 825
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 752
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka