The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Menar du cirkus?

I så fall: du trodde att hon kunde vara siad som ond men röstade inte på henne? Förstår jag dig rätt?

Precis. Jag funderade på om det kunde vara så, men jag var inte tillräckligt säker på det för att rösta på henne eftersom jag inte tyckte någonting annat tydde på att hon var ond. Och jag tyckte inte det var ett bra läge att lufta mina tankar om saken.

Men va? Om jag skulle leka siare så skulle jag väl inte vara så dum så att jag började låtsas ha siat dig efter DAG-DL? :rofl:

Jag menar inte att du leker siare. Hittills har endast en person blivit siad (för jag har väl inte missat något skumt trolleri? Tror inte det). Jag menar detta att du förefaller så säker på att jag är ond. Jag tycker det är olikt dig att verka så säker på att någon är ond när du själv är god bara baserat på teori, inte på att veta.

Hittills har endast en person blivit siad. Jag tycker det är olikt dig som god att driva så pass som jag uppfattar att du gör mot någon du inte vet är ond. Och vem kan verkligen veta annat än siaren?

Ditt spelsätt nu känns mest bekant från Mammas lek där du röstades fram till borgmästare. Där var du ond.

Men va? Om jag skulle leka siare så skulle jag väl inte vara så dum så att jag började låtsas ha siat dig efter DAG-DL? :rofl:

Det var det som fick mig att avskriva dig som siare i det här fallet, men jag måste erkänna att jag undrade ditåt ett tag. Dina misstankar mot Myrten kom liksom så plötsligt, och du lät så väldigt säker.

Jag försöker att förstå dina teorier mot Myrten, men det går sådär. Var misstänker Myrten MM så våldsamt att hon borde ha röstat på henne i stället för cirkus? När jag bläddrade i sidorna före rösten kunde jag bara se (ganska tidiga) misstankar mot cirkus som i mitt tycke var hyfsat väl underbyggda. Nu var ju i och för sig cirkus god, men även jag tyckte ju att cirkus verkade misstänkt och röstade på henne så jag tror inte att jag kan klandra Myrten för det.

Alltså, vad är det som du misstänker mest med Myrten?

Precis. Jag funderade på om det kunde vara så, men jag var inte tillräckligt säker på det för att rösta på henne eftersom jag inte tyckte någonting annat tydde på att hon var ond. Och jag tyckte inte det var ett bra läge att lufta mina tankar om saken.

Du funderade på om cirkus siats som ond. Jag antar då att du hade en teori om vem som var siaren.

Om jag varit i situationen att jag misstänkte att någon siats som ond men inte riktigt vågade lita på det skulle jag (som god) ha ställt frågor till den jag trodde var siaren samt om det fanns fler misstankar även till andra som hade den potentiellt siade personen på sin misstänkta-lista.

Var gjorde du det? Du får gärna ta fram inläggen. Leken är lång och jag vill inte misstänka dig för att jag själv har missat dina frågor.

Du funderade på om cirkus siats som ond. Jag antar då att du hade en teori om vem som var siaren.

Om jag varit i situationen att jag misstänkte att någon siats som ond men inte riktigt vågade lita på det skulle jag (som god) ha ställt frågor till den jag trodde var siaren samt om det fanns fler misstankar även till andra som hade den potentiellt siade personen på sin misstänkta-lista.

Var gjorde du det? Du får gärna ta fram inläggen. Leken är lång och jag vill inte misstänka dig för att jag själv har missat dina frågor.

Problemet var ju att jag inte visste vem som i så fall var siaren.

Jag kan nog inte förklara bättre än jag gjort. Sen vet jag inte hur mycket man ska teoria om roller än, men om jag inte är helt ute och cyklar så finns det inte så många goda roller Myrten skulle kunna ha.

Problemet var ju att jag inte visste vem som i så fall var siaren.

Nehej? Så du bara gissade baserat på vad? Att cirkus siats som ond för att många verkade misstänka henne?

Jag kan nog inte förklara bättre än jag gjort. Sen vet jag inte hur mycket man ska teoria om roller än, men om jag inte är helt ute och cyklar så finns det inte så många goda roller Myrten skulle kunna ha.

Nej. Jag är förmodligen inte cirkus tvilling. Eller någon av de dvärgar som dött. Övriga goda roller har jag svårt att se att jag diskvalificerat mig från.

Nehej? Så du bara gissade baserat på vad? Att cirkus siats som ond för att många verkade misstänka henne?

Nej. Jag är förmodligen inte cirkus tvilling. Eller någon av de dvärgar som dött. Övriga goda roller har jag svårt att se att jag diskvalificerat mig från.

Ja, eftersom jag inte såg något misstänkt i Cirkus så tänkte jag att om hon blivit siad som ond verkar det ju rimligt att siaren misstänker henne, och att spionen hänger på. Sen kan säkert någon mer god hänga på + kanske nån ond.

(tog bort min spekulation om roller)

KL

Jag ska gå och lägga mig och tror inte att jag kommer att gå upp före natt-DL, så jag sammanfattar mina tankar.

Jag har av olika anledningar varit lite ovillig att se Niyama som ond hittills i leken. Jag tycker inte egentligen att hon gjort något konstigt och så är det den där magkänslan. Men när hon nu försökt få mig att framstå som ond efter DL - med de mest märkliga argument - har jag faktiskt svårt att se henne som god. Lite svårt att förklara. Egentligen behöver väl ingen som misstänker just mig vara ond? Nej, men det är en fråga om hur det görs. Niyama har sagt mot sig själv (jag hänger på samtidigt som jag får andra att hänga på) och hon misstänkte att cirkus var siad som ond - men gjorde inget för att reda ut det hela vidare. Man bör läsa diskussionen. Det här är en kortversion och den är färgad av mig. Men slutsatsen blir: jag tror att Niyama är ond. Jag vet inte, men jag tror.

Allt övrigt jag har att säga tror jag att de spelare som finns kvar efter natt-DL kan utläsa själva ur inläggen som har skrivits.

Nej, jag har inte sagt emot mig själv: jag har förklarat det du syftar på.

Jag är långt ifrån säker på din ondhet, men kände att jag behövde tänka i nya banor. En teori bland alla andra. Att du som ond inte skulle gjort något direkt misstänkt vore väl inte särskilt överraskande. Varför skulle jag spela som jag gör nu som ond?

Om du verkligen är god bör du tänka om.

:rofl:

Sovdags nu tror jag bestämt. :D

Men vaddå, jag lever ju? Så jag är inte någon död dvärg:rofl:. Och sannolikt inte cirkus tvilling, eftersom jag röstade på henne. Övriga goda roller ser jag inte att jag inte kan ha. Man måste vara übertydlig tror jag.

Myrten (och även Hedinn får gärna svara): vad är era tankar om mig nu?

Jag har redan svarat medan du skrev;). Jag har svårt att se någon annan lösning än att du är ond. För det känns så olikt dig att som god driva så pass mot någon du inte vet är ond. Och du kan inte veta det om mig, eftersom jag är god. Jag fattar att inte folk tror på det automatiskt (och det bör de inte göra). Men att misstänka att cirkus siats som ond men inte utreda det när man är god? Nääää. Att gå så hårt på mig när det är uppenbart att du inte siat mig? Nej, känns inte som en god Niyama.

Nej, jag har inte sagt emot mig själv: jag har förklarat det du syftar på.

Jag är långt ifrån säker på din ondhet, men kände att jag behövde tänka i nya banor. En teori bland alla andra. Att du som ond inte skulle gjort något direkt misstänkt vore väl inte särskilt överraskande. Varför skulle jag spela som jag gör nu som ond?

Om du verkligen är god bör du tänka om.

Varför skulle du spela som du nu gör som god?

Visst, jag är alltid öppen för att tänka om. Men nu håller jag med Hedinn - dags att gå till sängs!

After all, tomorrow is another day!

Ok, ja jag måste säga att jag inte riktigt förstår eller möjligen bara inte håller med, men jag får titta på det igen med piggare ögon imorgon. Så långt som till att räkna roller har jag inte heller kommit, men jag får ta tag i det också imorgon, för som du säger börjar det ju faktiskt ticka ned i och med att dvärgar har åkt ut och att cirkus tvilling knappast är en av dem som röstade ut henne.

Jag har redan svarat medan du skrev;). Jag har svårt att se någon annan lösning än att du är ond. För det känns så olikt dig att som god driva så pass mot någon du inte vet är ond. Och du kan inte veta det om mig, eftersom jag är god. Jag fattar att inte folk tror på det automatiskt (och det bör de inte göra). Men att misstänka att cirkus siats som ond men inte utreda det när man är god? Nääää. Att gå så hårt på mig när det är uppenbart att du inte siat mig? Nej, känns inte som en god Niyama.

Men jag är ju inte det minsta säker! Jag luftade en teori. Blir dock mer misstänksam när du skriver så här, för om du är god tror jag inte att du tror att jag är ond.

Men jag är ju inte det minsta säker! Jag luftade en teori. Blir dock mer misstänksam när du skriver så här, för om du är god tror jag inte att du tror att jag är ond.

För att? Du sitter i min hjärna? Jag tror jag är där själv. Men det var ju inte bara jag som uppfattade dig som säker. Tror att både Hedinn och Vira använt ordet.

Men att jag gör den eventuella tolkningen som jag inte är ensam om, uppfattar dig som säker, gör just mig till ond eftersom du blir mer misstänksam?

God natt!

Just nu lutar jag faktiskt åt att tro att ni är goda båda två. Inget jag är säker på, alls, men det känns helt klart som en möjlighet.

Från sängen:

Skulle vara väldigt nöjd med en god Niyama, men tror just nu inte på det. Framför allt inte om det även involverar en god Hedinn. Och Vira känns just nu god. Men i så fall - var är de onda???

Visa gärna på möjligheterna dock. Om ni alla var goda skulle mitt liv vara enklare:D.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 052
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 433
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 734
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 579
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023