The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Nu har jag hämtat mig lite..

Det där var inlägg som själv tyckte var obegripliga - vilket jag också försökte fråga Cirkus om men inte fick något svar - men jag fattade det som att de var reaktioner på tankarna från mig och Hedinn om just "kopieringsframtidensgate"

Vad var så obegripligt med dem? Jag beskrev en situation i ett spel där just en sån "testamentegrej" inträffade. Som en liten förklaring allmänt till vad jag menade. Inte som en förklaring på att jag tänkte samma om framtiden, varför skulle jag förklara det?

Nu bara bollar tillbaka och låtsas att du inte förstår. Jag tror att du visst förstår. Och sen så får du nöjet att peka på nån annan som att den inte svarar på dina frågor. Hela det beteendet sticker i mina ögon. Försöka få fokus på allt och alla och hoppas att de är så upptagna med att kolla upp och dubbelkolla att du glöms bort i hastigheten

Vi tänker helt enkelt olika om hur man kan agera i lyan.
Jag tycker i allafall att det är skillnad på när man är ensam och när man är en grupp.
Visst *kan* Matmissbrukaren även vara en i lyan. Ingenting är som bekant onmöjligt i detta spel

Nu har jag hämtat mig lite..

Vad var så obegripligt med dem? Jag beskrev en situation i ett spel där just en sån "testamentegrej" inträffade. Som en liten förklaring allmänt till vad jag menade. Inte som en förklaring på att jag tänkte samma om framtiden, varför skulle jag förklara det?

Nu bara bollar tillbaka och låtsas att du inte förstår. Jag tror att du visst förstår. Och sen så får du nöjet att peka på nån annan som att den inte svarar på dina frågor. Hela det beteendet sticker i mina ögon. Försöka få fokus på allt och alla och hoppas att de är så upptagna med att kolla upp och dubbelkolla att du glöms bort i hastigheten

Eftersom jag har påpekat att och vad jag inte förstod dina svar i inlägg#58 fattar jag inte varför du menar att det här kommer ur left field nu.:cautious:

Och vad gäller "hoppas de är så upptagna med att kolla upp och dubbelkolla" så undrar jag om du tror att mina citat och länkar snyts fram ur näsan eller? Det är inte som att jag bara seglar omkring, skriver två rader emellanåt och förväntar mig 30 långa inlägg till svar för att slösa folks tid. Jag lägger rätt stor ansträngning på att själv kolla upp saker både en och två gånger innan jag skriver ett ifrågasättande, och det tror jag faktiskt framgår i det jag skriver.

Lite tankar från min sida.

Det är alltid kul med aktiva spelare med många tankar och frågor, Monstermom kommer som (för mig) ny spelare och är väldigt ivrig redan igår, idag något mer sansad framtoning, men jag uppfattar henne som rutinerad och det har hon ju också sagt vid tillfälle, det är jättekul och även Hedinn påpekar det att en röständring till henne var möjlig just pga det är kul att ha kvar aktiva spelare. Jag funderar lite på Myrtens röst på drama jämfört med om hon röstat på Monstermom. Detta skaver lite eftersom vi vet att drama var god. En god Myrten kan ha valt pga just hur hon misstänkte, en ond kan ha valt att inte lägga upp den som spelar frejdigast till lottning(under förutsättning att Monster också är god) eller så är de bägge onda. Myrten kan man aldrig underskatta. [...]

Funderar: du har läst Heddans resonemang om att ändra till drama, men du har tydligen missat mitt svar på detta där jag skriver varför jag valde drama igår:

Jag håller verkligen med om det här. Tycker ofta man ser att nya spelare med en mer aktiv spelstil faller offer för tidiga lyncher - helt enkelt för att de sticker ut och därför blir tacksamma offer. Det är därför jag brukar skrika om att man måste tänka på att hitta de onda, inte bara hitta något som sticker ut.

Vid DL igår var det MM och Drama som jag verkligen reagerat över. När jag skulle rösta tyckte jag att drama, som ändå spelat en hel del, var mer skum när hon gick på den nya spelaren Monster vars spelstil vi inte känner. Därför lade jag min röst på Drama. Detta betyder inte att jag godförklarar vare sig MM eller Monster, men jag är vaksam på nya spelare så att man inte tror att de är ulvar bara p g a att man inte känner dem. Det gagnar bara de onda.

Och hur menar du, jämfört med om jag röstat på Monstermom? Vi vet inte var Monstermom står till att börja med, så det är svårt att jämföra. Men jag misstänkte ju aldrig Monster igår, så varför jämföra min röst på hur det blivit om jag röstat på Monster? Jag tror det var hyfsat klart att jag valde mellan MM och drama (nämnde väl dem och bara dem i röstinlägget) och jag förklarade också i det citerade inlägget varför valet föll på drama.

*kl*

Röstar nu så jag har det gjort, kommer titta in mellan varven så det är möjligt att jag ändrar.

Matmissbrukaren är fortfarande den jag reagerar mest på. Dels hur hon förvrängde det jag skrev igår, för att sen delvis släppa det som "ett missförstånd". Trots att jag upprepade gånger skrev mycket tydligt att jag inte misstänkte henne för det hon påstod. Det försvaret hon satte upp kändes liksom inte ärligt.

Ett tag vände hon på det, att jag skulle ha misstänkt henne för att hon inte följde strömmen men inte skrivit ut att jag misstänkte henne pga det. När jag ifrågasätter svarar hon:
Matmissbrukaren skrev:
Jag tror att om du är ulv så är det lätt att peka på den som står ut lite. Men om du nu säger att du reagerade på mig redan i förra leken och nu igen så är det väl därför du misstänker mig som du själv säger.
Fortfarande pekade jag ju inte på något som stod ut.

Idag har hon fortsatt på obegripliga teorier, bland annat det som Hedinn bemötte om att jag skulle fortsätta och driva på mot henne för att jag är fåret :confused: och fler grejer som jag redan kommenterat.

Jag är långt ifrån övertygad, men eftersom jag ser samma ologiska resonemang som i förra leken och jag inte har någon annan jag misstänker mer:

Niyama röstar på Matmissbrukaren

Nu håller jag visserligen inte med cirkus i det här, vilket kanske påverkar också men jag upplever cirkus som betydligt mer hård i sitt sätt än hon brukar vara. Och det gäller inte bara det här inlägget. Jag blir faktiskt alltmer skeptisk till cirkus ju mer hon skriver.

Hedinn röstar på cirkus

Och det har ingenting med gårdagens röst att göra utan det hon skrivit efter jag la den rösten.

Jag känner att jag får allt svårare att greppa vem som kan ha sagt/gjort vad.

soffiproppi har jag knappt sett röken av, men det känns ändå tokigt att lägga rösten på någon som kanske bara har fullt upp på annat håll.

cirkus och Hedinn får jag knepiga vibbar ifrån, men jag kan inte sätta fingret på vad det är.

matmissbrukaren känns lika som innan, väldigt osäker om hon kan vara ond och försöker dölja det med att vara mycket i centrum?

Jag måste rösta nu, då stallet kallar. Kommer inte vara här innan natt-DL, så ovanstående får vara mina senaste (förhoppningsvis inte sista) tankar till dess.

Eftersom jag upplever henne som väldigt "fladdrig", med taggarna utåt och ett teoriande som förvisso omfattar alla men som mest förvirrar mig, så blir min röst så här.

Habina röstar på monstermom

Senast ändrad:

Nu håller jag visserligen inte med cirkus i det här, vilket kanske påverkar också men jag upplever cirkus som betydligt mer hård i sitt sätt än hon brukar vara. Och det gäller inte bara det här inlägget. Jag blir faktiskt alltmer skeptisk till cirkus ju mer hon skriver.[...]

Jag håller med dig. Speciellt när jag går tillbaka till det inlägg cirkus hänvisar till rörande sin motivering till rösten på Habina:

[...]Monstermom kommer med massor av frågor ffa till Habina dessa frågor har varit mycket relevanta och jag undrar väldigt mycket samma sak(även Hedinn har varit inne på samma banor). Habina har”känsla för” utan att komma med mer information angående tex Niyama, det är knepigt, varifrån kommer känslan?. Såsom även Monstermom påpekar angående resonemanget om MM och Niyama och a, b, c, d scenariot(inlägg #340), dvs brist på mer info gör att det är svårt att veta vad Habina tänker öht, varför är vissa scenarior tänkbarare. Reagerar också på att hon verkar tycka att Monstermom är en orutinerad spelare, jag upplever Monster som riktigt slipad. Samt att några hålls som goda utan någon mer motivering. Habina har dessutom missat motiveringen till Hedinns röst på mig. Jag tycker kort sagt att Habina drar lite snabba slutsatser utan nån vidare substans runt de,[...]

Som jag tolkar inlägget så reagerar cirkus mest på att Habina inte svarat tillräckligt bra på frågor som ställts av främst Monster samt delvis att Habina missbedömer Monster. Att Monsters frågor i det här fallet, när det gäller en annan spelare, är tillräckligt relevanta för cirkus att till viss del basera sin röst på är ju konstigt med tanke på att cirkus en stund senare skriver till Monster att hon missförstår med flit. Jag menar, om man tycker det borde man väl misstänka att Monster är ond och därmed vara mycket vaksam med att bygga sin röst på hennes frågor?

Jag tänker dock vänta med att rösta till Soffiproppi och Mumorsan har kommit in. Vill även se lite mer av en del andra spelare (främst Habina tror jag) samt ska fundera över Viras förtydligande.

I övrigt är jag fortsatt osäker på MM. Hon har gått lite åt samma håll som cirkus sen gårdagen, lite förvrängningar av vad folk skriver och tar upp saker från förra leken som enligt mig helt saknar relevans, så det förstår jag inte alls.

Samtidigt har jag börjat kika lite mer på Niyama, främst för att jag inte får något som helst grepp om henne. Hon har skrivit en hel del, men trots det tycker jag det är ganska dåligt med teorier och mer tankar om spelet, strategier och korta svar på reaktioner på henne själv och vissa andra. Något som visserligen kanske kan förklaras med tidsbrist, jag vet ju själv att det är lättare att hoppa in med sånt än att gå igenom leken och teoria när man har annat för sig, så det behöver självklart inte betyda något, men jag reagerar ändå lite på det.

Även Habina känner jag mig fundersam till, enligt tidigare teorier om att hon har svårt att förmedla varför hon misstänker folk.

Senast ändrad:

Samtidigt har jag börjat kika lite mer på Niyama, främst för att jag inte får något som helst grepp om henne. Hon har skrivit en hel del, men trots det tycker jag det är ganska dåligt med teorier och mer tankar om spelet, strategier och korta svar på reaktioner på henne själv och vissa andra. Något som visserligen kanske kan förklaras med tidsbrist, jag vet ju själv att det är lättare att hoppa in med sånt än att gå igenom leken och teoria när man har annat för sig, så det behöver självklart inte betyda något, men jag reagerar ändå lite på det.

Jag gick ju igenom hela leken och skrev om allt jag reagerade på :confused:

Jag gick ju igenom hela leken och skrev om allt jag reagerade på :confused:

Jo jag vet, men jag upplevde det ändå på något vis som ganska substanslösa inlägg... Men det är inget jag tänker lägga alltför mycket vikt vid nu oavsett, då jag känner att jag kastar lite sten i glashus, för jag har själv inte haft ork att fördjupa mig något extremt i nåt. Det var egentligen mest som en liten notering för jag har ingen aning om det har något samband med ondska.

Usch, jag har ont i huvudet. Jag ska teoria mer innan jag röstar, men så länge vill jag ha koll på rösterna eftersom det börjat ramla in några:

Vira röstar på cirkus
Cirkus röstar på Habina
Hedinn röstar på Cirkus
Habina röstar på Monstermom

Det är vad som hänt hittills tror jag. Kan vi kanske göra så att vi försöker hålla igång en lista eftersom vi röstar (alltså att lista tidigare röster när man lägger sin egen)? Eller blir det för komplicerat och riskerar att något strular om man missar någon röst eller någon ändrar sin? Jag kan ju tänka mig att det blir närmast omöjligt när man är nära DL och det händer rätt mycket rätt fort, men jag tänkte mer för att "hålla ihop fältet" innan vi är där?

Jo jag vet, men jag upplevde det ändå på något vis som ganska substanslösa inlägg... Men det är inget jag tänker lägga alltför mycket vikt vid nu oavsett, då jag känner att jag kastar lite sten i glashus, för jag har själv inte haft ork att fördjupa mig något extremt i nåt. Det var egentligen mest som en liten notering för jag har ingen aning om det har något samband med ondska.

Oj, då vet jag inte vad jag ska skriva för att det ska anses ha substans.

Vad är det för vurpa du menar?

Att hon skulle råka försäga sig och avslöja sin roll på ett mer uttalat sätt än "försvarstalet" hon gav efter att hon fått den första rösten. Jag ska utveckla min tanke lite mer sen, vill dock säga att detta har inte mitt största fokus just nu.

KL

Jag tror att jag chockar mig själv och röstar nu. Så finns det tid att ändra om något nytt skulle komma fram.

Jag fick ju redan i mitt teoriinlägg före natt-DL, när jag läste igenom leken, klart för mig att cirkus verkligen flöt med igår trots många inlägg. Vid stressen runt DL igår förstod jag inte alls Hedinns och Caisas röster, men när jag läste höll jag helt med f f a den sistnämnda.

Tycker nu det har varit en del skumma grejor idag, vilket jag lyft fram även senare. Det sista nu, när cirkus går ganska hårt på Monstermom och menar att hon missförstår med flit - efter att cirkus egen motivering till rösten på Habina till viss del bygger på Monsters i det sammanhanget relevanta frågor. Motsägelsefullt! Likaså reagerar jag på att cirkus tycks vilja kasta misstankar mot både mig och Monster när hon diskuterar min röst på dramatik. Jag hade redan kommenterat rösten på drama, vilket cirkus inte nämnde. Och varför ta upp Monster och diskutera henne som potentiellt ond i sammanhanget med min röst på drama? Hon var ju aldrig aktuell för röst från mig.

Myrten röstar på cirkus

Jag har inte hunnit läsa igenom allt men jag fick just en tanke!

Kan det här "rösta inte ut mig, då kommer ni att ångra er"-inlägget från MM ha varit riktat just till lyan? Jag menar, det är:

1. Inte smart att outa sig som en god specialroll så här tidigt i leken eftersom att ulvarna då går rakt på och käkar upp den personen.

2. Konstigt att inte ulvarna åt MM om hon outade sig som god specialroll.

Detta plus att hon "glömde"(?) Smaug när hon skrev om en annan spelare att hon kan vara en god specialroll eller ulv, tycker jag just nu pekar på att MM faktiskt är Smaug.

Listan, enligt MOMs instruktioner;):

Vira röstar på cirkus
Cirkus röstar på Habina
Hedinn röstar på Cirkus
Habina röstar på Monstermom
Myrten röstar på cirkus

Jag funderar lite på Myrtens röst på drama jämfört med om hon röstat på Monstermom. Detta skaver lite eftersom vi vet att drama var god. En god Myrten kan ha valt pga just hur hon misstänkte, en ond kan ha valt att inte lägga upp den som spelar frejdigast till lottning(under förutsättning att Monster också är god) eller så är de bägge onda. Myrten kan man aldrig underskatta.

Fast va? Misstänkte Myrten någonsin Monster? Rätta mig om jag har fel, men stod det inte mellan MM och Drama för Myrten? Om man kan välja mellan att spika för kistan på någon man misstänker och någon man INTE misstänker är väl valet ganska självklart...?

Ja, det skulle Myrten kunna göra utan tvekan. Min uppfattning är att Myrten som ond spelar som när hon är god: dvs röstar på den hon har mest teorier mot/misstänker mest. Att slå spiken i kistan för en god är väl inget en ulv "aldrig skulle göra"?! Dessutom kanske det stod mellan två goda.

Va? Vaddå "Kanske stod mellan två goda?" Menar du att det i det scenariot, om Myrten var ulv, att hon bara hade Drama och Monster att välja på? O_o Normalt sett tittar väl ett par spelare lite extra på den som lägger den avgörande rösten på en god, eller? Det tycker jag då vi gjort i tidigare spel. Märkligt uttalande. :crazy:

Hm, du fick väldigt bråttom en minut innan nattDL?

Jag tänkte att blir jag käkad är jag ju död och hinner inte lägga ut det jag skrivit dittills? Plus att min nästa lektion även började 10. ;)

Ok, då är det som jag misstänkt, att både du och Myrten är omöjliga att placera oavsett spelstil. :p
Men hittills tycker jag även hon skriver mycket vettigt, det finns liksom inget att gå på. Eller tycker DU Myrten är ulvig? Har du sett nåt jag missat? :s

Som jag frågade innan, tycker DU Myrten är ulvig? Jag har inte någonstans godförklarat henne, jag har bara sett mer misstänksamheter på andra håll. Att du ifrågasätter mig, och sen inte svarar på min följdfråga känns också lite skavande. Nu kan du lika gärna missat mitt inlägg antar jag, men ändå.

En mer allmän "tänka högt"-fråga: Varför reagerar både Cirkus och Niyama på att jag tycker andra är mer misstänkta än Myrten i dagsläget?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 401
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 718
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 546
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar