Sv: The hobbit [Ulvlek]
Hm, du fick väldigt bråttom en minut innan nattDL?
[riktat mot Caisa]
Fast jag försökte också få så mycket funderingar med innan DL även om jag inte skrev ut det lika tydligt, och även Myrten verkade vilja hinna teoria innan kl 10. Som redan diskuterats är det väl bra att försöka vara så öppen med sina tankar som möjligt, för att ge andra något att bena vidare på? Och
nån skulle ju bli äten (om inte vättarna misslyckades).
Det är väl så som det ofta är, att en god blir lynchad dag ett och ulvarna lyckas med käket?
Är det så det brukar vara? Jag hade känslan av att det visserligen ofta är svårt att lyncha en ulv första DL, men å andra sidan är det svårt för ulvarna att lyckas till sin första DL också... Men jag gick faktiskt tillbaka till den senaste leken jag läste (blotet), och där är det som du säger två goda på raken. Jag bryr mig inte om att leta reda på de gamla lekar jag varit med i (jag har tillräckligt att hinna läsa ändå!), utan accepterar att det är som du säger. Jag kände mig även rätt hoppfull med tanke på att det fanns ganska gott om "missar" i den här leken: de kunde försökt äta den Gwaihir skyddade, de kunde försökt äta Tórin, de kunde ätit Smaug... Men hur som helst, det gick ju som det gick.
Varför detta fokus på Niyama? Förutom att hon röstade på dig, vilka andra indikationer menar du tyder på att hon är ond?
Intressant fråga! Jag låter den stå kvar här så länge eftersom även jag skulle vilja ha svar på det här, men eftersom jag läser eftersom så kanske det dyker upp ett svar också.
Okej, vad var då syftet med att dra upp det exemplet? Eller exemplet om att vi inte käkade spionen i förra leken, det måste ju ha någon relevans? Drar man exempel från tidigare lekar brukar det ju vara för att man vill ge exempel på möjliga scenarion eller motbevisa någon som säger att "det aldrig händer" eller att påvisa hur en spelare spelat tidigare i en roll... Så jag antar att det hade ett syfte att du tog upp de exemplen? Jag förstår inte alls vad de har att göra med det här spelet nu nämligen, så du får gärna förklara det.
Också intressanta frågor! Samma som ovan...
Monstermom[/B] kommer som (för mig) ny spelare och är väldigt ivrig redan igår, idag något mer sansad framtoning, men jag uppfattar henne som rutinerad och det har hon ju också sagt vid tillfälle
Har jag det? Det kanske beror på vad man menar med rutinerad? Som jag skrivit tidigare har jag spelat i två eller tre lekar tidigare, tror jag. Själv ser jag mig som ganska ny än.
Jag funderar lite på Myrtens röst på drama jämfört med om hon röstat på Monstermom. Detta skaver lite eftersom vi vet att drama var god. En god Myrten kan ha valt pga just hur hon misstänkte, en ond kan ha valt att inte lägga upp den som spelar frejdigast till lottning(under förutsättning att Monster också är god) eller så är de bägge onda. Myrten kan man aldrig underskatta.
Jag hänger inte med här. Varför skulle det rösten skava bara för att vi nu vet att Dramatik var god? Som nämnts flera gånger i tråden är det ju lätt hänt att goda röstar på varandra, särskilt i början. Och varför skulle det vara just en
ond spelare som väljer att inte lägga upp en "frejdig spelare" (
) till lottning?
som jag nu döpte om henne till, vi har MAM, MOM och MUM
Åh, gud... Inte ens jag som är en av dem kan hålla skillnad på det här! Till råga på är de ju allihop varianter av mamma på engelska!
Vore det inte väldigt korkat? Jag skulle i alla fall aldrig göra så.
[angående mina funderingar på Niyama som Smaug]
Nja, det här var ju i första hand en kontring till uppställningen av möjliga scenarion, där Matmissbrukaren presenterades som en möjlig Smaug. Av er två och hur ni betedde er så tyckte jag det vore minst lika möjligt att du var Smaug och försökte bli sedd, men det var som sagt (och som jag trodde jag var tydlig med men tydligen inte) mer en fundering kring funderingarna än en allvarlig teori. Isolerad till uppställningen kan man säga, alltså förutsättande att en av er
var Smaug.
MAMJag tycker ju att hon uppträtt ganska så underligt, väldigt tufft försvar av sig själv igår. Lite lugnare idag, men jag tycker ändå att gårdagen lyser igenom. Jag tänker ju fortfarande att om hon varit i lyan hade hon nog fått lite hjälp att inte vara så på. Ensam ond dvs Smaug då gör hon allt hon kan för att rädda sitt skinn. Samma som om hon vore god. Gör/gjorde allt för att rädda sig kvar. Jag vet inte.
Jag fattar fortfarande inte varför inte en vätte skulle kunna försvara sig som Matmissbrukaren gjorde?
Alla är väl osäkra på alla?
Jag måste dock säga att jag fortsätter misstänka dig, för i mina ögon skriver du hela ologiska saker. Varför skulle ulvarna satsa på att få ut just dig?
Eller hur?