Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulle Myrten som ond slå spiken i kistan för Drama? Känns riskabelt, och jag hjar inte uppfattat några direkt onda vibbar från Myrten tidigare. Men som med Niyama tror jag inte Myrten drar sig för att göra något en ulv aldrig skulle göra för det skulle dra blickarna till sig. Men for now tror jag ändå inte det. Och jag, precis som Myrten, tror inte ritktigt på att Monster känns ond heller, som när Myrten röstade hade lika många röster som Drama...
Ligger det någon ulv därimellan? Vira eller Mumorsan? Ingen som känns direkt ulvig heller, egentligen. Men ja gska titta närmare på dem om jag är kvar efter käket.
HINNER INTE MER!
Jag går igenom leken nu och svarar vartefter, så det är möjligt att det redan är kommenterat. Ni har skrivit förbannat mycket
Ja, det skulle Myrten kunna göra utan tvekan. Min uppfattning är att Myrten som ond spelar som när hon är god: dvs röstar på den hon har mest teorier mot/misstänker mest. Att slå spiken i kistan för en god är väl inget en ulv "aldrig skulle göra"?! Dessutom kanske det stod mellan två goda.
Hm, du fick väldigt bråttom en minut innan nattDL?
Just rörande Niyama funderade jag också över det. Att hon inte ändrade. Det skaver en aning, men å andra sidan så kan det ha varit så att hon inte såg någon anledning att ändra för att det inte fanns någon hon misstänkte mer.
På samma sätt skaver Hedinns röst på cirkus, liksom att den kan förklaras med att det inte fanns någon hon kände sig säker på var ond. Men jag har funderat runt båda dessa röster.
Menade hon inte bara att hon inte hann lägga ut fler teorier innan DL? Så uppfattade jag det.
Åh... Det går åt dvärgar, hörni...
Å ena sidan är det väl positivt att det "bara" är dvärgar och vi har alla specialroller kvar, men lite tungt är det med två goda på raken. Känns som en viktig lynch ikväll!
Men det är ju inget teoriförbud bara för att DL har varit? Jag tolkade det lite som att "måste skynda mig nu så jag inte hinner bli käkad", lite överdrivet sätt att försöka verka god liksom.
Jag går igenom leken nu och svarar vartefter, så det är möjligt att det redan är kommenterat. Ni har skrivit förbannat mycket
Ja, det skulle Myrten kunna göra utan tvekan. Min uppfattning är att Myrten som ond spelar som när hon är god: dvs röstar på den hon har mest teorier mot/misstänker mest. Att slå spiken i kistan för en god är väl inget en ulv "aldrig skulle göra"?! Dessutom kanske det stod mellan två goda.
Hm, du fick väldigt bråttom en minut innan nattDL?
Det skrev jag innan också. Att precis om någon kan känna igen hennes spelsätt så kan hon känna igen någon annans, eller som vilken van spelare som helst. Eftersom du säger vanligtvis, är det något som utmärker sig denna gången då eller?
Det vet inte jag heller eftersom jag inte känner till hennes spelsätt. Jag skrev bara att vana spelare kan känna igen på hennes spel om hon är god eller ond eftersom det hänt förut. Antyder inget annat. Hon kan lika väl vara god. Jag vet inte.
(...) Dessutom vill jag titta närmare på TeamLundVers historia och se om det går att ana varför hon blev äten! Men det får bli senare, nu är det ju ett tag kvar till nästa DL så man kan ägna lite tid åt sitt riktiga liv också!
Nu knycker jag ett resonemang som jag lärde mig av Sasse i förrförra (tror jag) leken.
Jag tror att TLV åts just för att hon inte hade några blickar på sig alls, de som fått blickar på sig är chansen större att de blir lynchade, så att de onda liksom kan få bort två på en gång.
Jag skrev väl t.o.m att MM bara blev skummare och skummare i mina ögon? Orkar inte kolla, men har för mig att jag skrev det. Tänkte det i alla fall. Varför skulle jag ändra? Av dom som hade fått röster så var MM fortfarande den jag tyckte var skummast, skulle jag då försöka hitta något på någon som inte fått röst och lägga en udda bara för att?
Snabb kommentar om det: min erfarenhet säger mig att ulvarna såhär tidigt i leken ofta gäller någon som inte varit så aktiv, helt enkelt för att det ger bäst chanser att lyckas med käket. Ännu har vättarna sannolikt ingen koll på viktiga specialroller som de vill ha bort. Mindre aktiva spelare skyddas sällan av ängeln och kan därför vara bästa chansen till lyckade nattkäk. Naturligtvis kan en mindre aktiv spelare vara ängel och därmed skydda sig själv första natten (vilket är vanligt, speciellt i en lek med god spion) = misslyckat käk. Men det är vanligen (obs!) också den enda risken med att ta en mindre aktiv.
Dravlet betyder: jag tror inte att det behöver finnas någon avancerad anledning till att just TLV blev käkad.
Fungerar det bra med Natt-DL kl 8.00 i morgon bitti?
Nej, definitivt inte lägga en uddaröst. Men kanske som Hedinn funderade runt, om man tycker att någon av de som riskerar att åka inte är skum ge den en chans att stanna kvar.
Nu tycker inte jag att din röst på MAM (som jag nu döpte om henne till, vi har MAM, MOM och MUM) är skum. Jag tyckte själv att MAM och drama var skummast igår och att MOM inte var så skum, vilket i kombination med att MAM är ny gjorde att jag valde drama.
EDIT: LL - kl 8 går bra för min del!
Nu tycker jag diskussionen om varför TLV käkades är ganska ointressant, men måste kommentera detta också: oftast skyddar ju ängeln sig själv eller någon mindre aktiv, just eftersom de mindre aktiva brukar käkas.