The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Eftersom Soffiproppi inte visste att jag skulle ändra min röst så trodde hon väl att det gick att rädda henne. Men sen ändrade ju caisa sin röst och slog spiken i kistan och då var det för sent. hade jag ändrat min röst tidigare så hade Soffiproppi sett det och kunnat lägga sin röst någon annanstans för att inte utmärka sig. Men det ser ut som en räddningsröst.

Men utan röständringarna har väl Soffi satt spiken i kistan för Mu? Om vi utgår från att Mu är god så hade Soffi onekligen fått blickarna på sig.

Antar att det diskuterades i lyan, och Vira känns för rutinerad för att tycka att nåt sånt är en bra idé. Jag tyckte det EN gång, det var min första lek.

Tror lätt att Hedinn hade kunnat skriva nåt sånt som ond. Måste läsa hennes röstinlägg igen, men jag känner mig verkligen inte säker på Hedinns godhet.

Mumorsan känner jag mig inte heller säker på, även Soffi kan ju vara tvillingen. Att jag håller Mu som god beror endast på att hon kan vara tvilling.

MM känner jag mig också osäker på. Ena sekunden god, nästa hur skum som helst?! Visst, ny spelare vilket jag alltid brukar ha i åtanke men MM har gjort lite för mycket konstiga grejer?

Vad tänker du om Soffis eventuella räddningsröst, är det inte lite väl klantigt att röja sig så i det läget?

Kan glädja dig med att efter din röst igår tror jag att du är god :p

Här har vi inlägget som ska illustrera den långsökta förklaringen till varför Vira missade Smaug-hintarna som jag skrev om i mitt förra inlägg:

Vänta nu, visste Monster vilka som var ulvar?

Soffiproppi framställer det här som att hon inte vet att Smaug kände till ulvarna. Beror det på att Soffi:

1. Är god och inte läst rollistan ordentligt?
2. Kan ha vilken roll som helst och är tillfälligt förvirrad?
3. Är ond och försöker framstå som god på detta sätt?
4. Är ond, inte läst rollistan ordentligt och lyan inte haft så bra kontakt?
5. Är ond och hela lyan slarvat med att läsa rollistan och i så fall uppenbart leken också? (Det var min långsökta förklaring.)
6. Annan anledning som jag inte kommer på just nu.

Tror lätt att Hedinn hade kunnat skriva nåt sånt som ond. Måste läsa hennes röstinlägg igen, men jag känner mig verkligen inte säker på Hedinns godhet.

Mumorsan känner jag mig inte heller säker på, även Soffi kan ju vara tvillingen. Att jag håller Mu som god beror endast på att hon kan vara tvilling.

MM känner jag mig också osäker på. Ena sekunden god, nästa hur skum som helst?! Visst, ny spelare vilket jag alltid brukar ha i åtanke men MM har gjort lite för mycket konstiga grejer?

Vad tänker du om Soffis eventuella räddningsröst, är det inte lite väl klantigt att röja sig så i det läget?

Kan glädja dig med att efter din röst igår tror jag att du är god :p

Hedinn kan definitivt ha gjort något sådant som ond men jag lutar ändå åt att hon är god. Vi får se.

Matmissbrukaren tror jag är god. Jag kan inte argumentera bättre för det än jag gör nu, men hon är nog nästan den sista kandidaten att få min röst bortsett från mig själv. Vad har hon gjort som är så konstigt? Mest låst fast sig vid de som misstänker henne tycker jag, om man ska ta ett samlat grepp på det hela.

Mumorsan känner jag mig lite osäker på och likaså Soffiproppi. Men vårt uppdrag idag är att försöka få ut en vätte. Jag tänker alltid så - nu gäller det att hitta en ond. Jag har flera olika scenarior om hur saker kan hänga ihop. Men nu fokuserar jag på att hitta en ond. Om jag har rätt tar jag nästa steg och har jag fel blir det ett annat steg. Ja, förutsatt att jag lever:D.

Här har vi inlägget som ska illustrera den långsökta förklaringen till varför Vira missade Smaug-hintarna som jag skrev om i mitt förra inlägg:

Soffiproppi framställer det här som att hon inte vet att Smaug kände till ulvarna. Beror det på att Soffi:

1. Är god och inte läst rollistan ordentligt?
2. Kan ha vilken roll som helst och är tillfälligt förvirrad?
3. Är ond och försöker framstå som god på detta sätt?
4. Är ond, inte läst rollistan ordentligt och lyan inte haft så bra kontakt?
5. Är ond och hela lyan slarvat med att läsa rollistan och i så fall uppenbart leken också? (Det var min långsökta förklaring.)
6. Annan anledning som jag inte kommer på just nu.

Tror på 1 eller 3.

Att hela lyan skulle ha missat att det är ett får tror jag knappast. Ok om det bara var nya spelare i lyan men nä, inte nu. Lyan funderar väl mycket över en ond utanför lyan, och det viktigaste att tänka på då är väl om det är en ond spion, ond siare, svart får eller nåt annat. Lyan kan ju inte gärna trott att det var en ond bybo med.

Ja, jag försöker också hitta en vätte nu. Problemet är att jag inte får ihop det alls. Öh, ja jag är värdelös som god.

Det konstiga MM har gjort är väl mest att förvränga vad andra skrivit + rösten igår. Jag ser verkligen ingen anledning alls till det som god.

Tror på 1 eller 3.

Att hela lyan skulle ha missat att det är ett får tror jag knappast. Ok om det bara var nya spelare i lyan men nä, inte nu. Lyan funderar väl mycket över en ond utanför lyan, och det viktigaste att tänka på då är väl om det är en ond spion, ond siare, svart får eller nåt annat. Lyan kan ju inte gärna trott att det var en ond bybo med.

Kan det vara så att Soffi varit lika inaktiv i lyan som i spelet och därför inte visste?
Jag tycker ju det ligger något i vad någon (Mu? Eller?) sagt om Soffi: Varför är en så inaktiv spelare kvar och inte käkad om hon inte sitter i lyan?

Och mer om rösterna: Min röständring gjorde väl att det låg lika mellan Vira och Mumorsan, MMs röständring att Vira lynchades? (Det kanske är det ni sagt, jag snabbtittar bara mellan varven just nu, men snart klar med allt i stallet så kommer jag in och blir mer aktiv)

Ja, jag försöker också hitta en vätte nu. Problemet är att jag inte får ihop det alls. Öh, ja jag är värdelös som god.

Det konstiga MM har gjort är väl mest att förvränga vad andra skrivit + rösten igår. Jag ser verkligen ingen anledning alls till det som god.

Man behöver inte förstå allt. Så tänker jag ibland när jag inte får ihop logiken. Sedan lägger jag det jag funderar över åt sidan och går på annat ett tag. Och ibland fattar jag faktiskt det oförståeliga när det fått ligga till sig en stund. Ibland inte.

Caisa - jag tror det var jag som drog upp det här med icke-käkade inaktiva spelare och Mu har tryckt på det flera gånger. Och jag tycker fortfarande det är underligt, även om det är möjligt att lyan tänkt att ängeln kanske skyddar de inaktiva eftersom många ulvar gärna käkar dem av olika anledningar. Man kan se det på olika sätt, men... jag tycker det är lite märkligt.

Kan det vara så att Soffi varit lika inaktiv i lyan som i spelet och därför inte visste?
Jag tycker ju det ligger något i vad någon (Mu? Eller?) sagt om Soffi: Varför är en så inaktiv spelare kvar och inte käkad om hon inte sitter i lyan?

Och mer om rösterna: Min röständring gjorde väl att det låg lika mellan Vira och Mumorsan, MMs röständring att Vira lynchades? (Det kanske är det ni sagt, jag snabbtittar bara mellan varven just nu, men snart klar med allt i stallet så kommer jag in och blir mer aktiv)

Ja, var det inte så att med din röst på Vira hade lagt upp det för lottning mellan henne och Mumorsan, om jag inte hade ändrat? Varför skulle jag lyncha min kollega? Alibiröst men varför det när Mumorsan isf kunde åkt vid lottningen?

Man behöver inte förstå allt. Så tänker jag ibland när jag inte får ihop logiken. Sedan lägger jag det jag funderar över åt sidan och går på annat ett tag. Och ibland fattar jag faktiskt det oförståeliga när det fått ligga till sig en stund. Ibland inte.

Tyvärr förstår jag aldrig nånting förrän jag får facit :arghh:

Det enda som talar för att MM är god är att du verkar se godhet i henne, och jag tror att du är god.

Ja, var det inte så att med din röst på Vira hade lagt upp det för lottning mellan henne och Mumorsan, om jag inte hade ändrat? Varför skulle jag lyncha min kollega? Alibiröst men varför det när Mumorsan isf kunde åkt vid lottningen?

Ska man vara sådan så vet vi ju ingenting om Mumorsan. Hon kan hypotetiskt också vara vätte och din röständring ett sätt att godförklara dig själv i ett läge när en kollega ändå skulle bli lynchad;).

Nu tror inte jag att det är så.

Men för att ge lite perspektiv på alla möjligheter som finns i det här spelet (från som lynchat eller skickat upp sina kollegor till lottning ett antal gånger).:rofl:

Skulle vilja rösta nu för jag ska börja skriva på en grej och sen laga mat... tittar väl in här mellan varven men skönt att ha det gjort.

Problemet är bara att jag inte vet vem :arghh: Misstänker egentligen MM mest men tvekar pga Myrtens godförklaring av henne. Tror ju dock inte att Myrten är siare, trodde i alla fall inte tidigare, så då bör hon inte kunna vara säker på MMs godhet.

Habina känns väldigt lurig också, har inte kommit med mycket teorier och rösten på Hedinn igår känns skum.

Nu har jag läst igenom allt som skrivits sen jag la min röst igår. Hade tänkt sätta på en film, men efter det här känns det nästan överflödigt. :p

Att Mumorsans försök till räddning av cirkus hade jag inte en tanke på innan och det låter ju helt klart logiskt! Säker är jag inte på henne, men det känns ändå som att mycket hon gjort tyder på att hon inte är ond. Även Viras tidigare kommentarer om Mu där hon tvivlat på Mumorsans ondhet när Mu legat illa till känns ju mycket väl som att det kan ha varit för att själv bli godförklarad, snarare än att skydda en kollega. Jag skulle tro att Vira i ett sånt läge hellre hade gått in och offrat kollegan faktiskt, men jag kan ju ha fel. Oavsett så har Mu sjunkit rejält på min lista över misstänkta.

Habina har jag haft där tidigare och det blev inte mindre efter gårdagens röst, som helt baserades på Caisas inlägg. Nä, Habina har tack vare det seglat upp i toppen på listan.

Casia har jag varit extremt osäker på i princip hela leken (det är uppenbarligen ömsesidigt :p) men hennes ifrågasättande av Habinas röstmotivering gör ändå att hon lutar mer åt det goda hållet nu. Även röständringen påverkade det rejält. Och att hon i det läget som hon var la en röst på Habina först, som jag håller huvudmisstänkt nu, gör det hela ännu bättre. Om Habina är ond och de är kollegor, varför skulle hon då lagt den rösten och inte på en (vad jag antar är) god Mumorsan?

Matmissbrukaren får jag fortfarande inga onda vibbar ifrån, jag tror att det är en lite förvirrad och ovan spelare som gör så gott hon kan, även om jag inte alltid håller med om eller förstår strategierna, men jag upplever faktiskt inget ont från henne nu och det beror väl delvis även på att jag satt i lyan med henne förra leken och jag ser betydligt fler initiativ och försök till egna teorier i den här, vilket mycket väl kan betyda att hon är på egen hand och därmed måste. Hon verkar inte direkt förlita sig på någon annan.

Niyama kan såklart lura mig åt helvete, men jag tror inte det. Hon känns för ärlig i spelsättet och hon känns ändå, bakom en hel del drivande och "gå påighet" (vilket jag tolkar som att hon verkligen vill få fram information, inte som att hon vill anklaga någon) osäker på sin sak och rädd att det blir fel. Dvs allt som tyder på att hon skulle vara god.

När det gäller Myrten kan jag bara konstatera, efter att ha läst hennes senaste teoriinlägg (om hon inte kommit med mer under tiden jag skriver detta) sammanfattar mina tankar egentligen. Vi har samma tankar om de flesta, oavsett om de verkar mer onda, mer goda eller osäkra. Och eftersom jag kom och läste det efter jag själv bildat mig uppfattningen efter det senaste som hänt är det ju svårt att sätta Myrten som mer misstänkt efter det. ;) Nej, jag lutar helt klart åt att även Myrten är på den goda sidan.

Då återstår Soffiproppi. Hon har flutit med rätt bra utan att ha direkt verkar leta goda, rösten igår känns tveksam att komma från en god, men säker är jag inte. Men finns det två ulvar kvar är nog Soffi, främst grundat på uteslutningsmetoden och att hennes inlägg inte på något sätt talar emot det, den jag sätter som högst trolig misstänkt efter Habina.

Det lutar åt att Niyama, matmissbrukaren och mumorsan kan vara goda, någon av dem är tvilling. Det gör att jag blir misstänksam mot Hedinn och Caisa. Kan Myrten lagt en alibiröst på Vira? Känns konstigt, fick ingen känsla i inläggen att Vira lagt ned försöken att klara lynchen, så då borde lyan pratat ihop sig om att inte rösta på henne. Eller fungerar det kanske inte så? Kanske har de kommit överens och så har Myrten gått sin egen väg i alla fall? :nailbiting:

Vad tycker du tyder på att MM och Mu är goda?

Du tycker inte det sista är lite långsökt?

[...]Habina känns väldigt lurig också, har inte kommit med mycket teorier och rösten på Hedinn igår känns skum.

Den var väldigt skum. Och det som Caisa lyfte fram, att röstmotiveringen till stor del bestod av ett inlägg där Caisa tycker att Hedinn är mindre misstänkt (om jag nu inte minns fel, ska leta fram originalet) gör ju att man verkligen drar öronen åt sig.

Den var väldigt skum. Och det som Caisa lyfte fram, att röstmotiveringen till stor del bestod av ett inlägg där Caisa tycker att Hedinn är mindre misstänkt (om jag nu inte minns fel, ska leta fram originalet) gör ju att man verkligen drar öronen åt sig.

Tråkigt att jag blivit missförstådd/misstänkt.

När jag citerade Caisa var det för att hon lyckades beskriva känslan av hur Hedinn spelat, på ett mycket bra sätt. Sedan att vi kommer till olika slutsatser, hon att Hedinn känns god och jag att Hedinn känns ond, tycker jag inte är konstigt. Vi har samma känsla men olika människor har olika erfarenheter och tolkar därmed saker olika.

Jag har haft problem både i denna lek och min första med att få folk att förstå vad jag menar. Därför tänkte jag att det var lättare att citera Caisa som uttryckte sig så bra. Men det blev ändå fel. :(

Nu måste jag läsa och fundera lite, kommer behöva rösta ganska snart.

Baserat på att Habina flutit med väldigt, haft dåligt med egna teorier och i princip bara konstaterat att jag "flutit med" och att hon inte får nåt grepp om mig, genom hela leken, samt att hon igår röstade på mig efter en teori av Caisa där hon antydde att jag nog var åt det goda hållet. Caisa har inte heller greppat mig riktigt, men skillnaden är att Caisa har försökt. Habina verkar mest ha sett det som ett enkelt sätt att kunna lägga en röst på mig utan att det blir misstänkt, enkelt när det finns någon annan som har en liknande uppfattning åtminstone...

Hedinn röstar på Habina

KL

Jag röstar nu för att förhoppningsvis fokusera bättre på mitt föredrag. Är jag ensam om att sitta på nålar innan jag har röstat?:D Jag kommer dock att hänga med hela kvällen, men jag tvivlar starkt på att rösten kommer att ändras.

Jag har tidigare idag diskuterat vad jag tror om de kvarvarande spelarna. Just nu sätter jag starkt Matmissbrukaren, Hedinn och Niyama åt den goda sidan. Jag är aningen mer osäker på Mumorsan och ytterligare aningen mer osäker på Caisa. Men ingen av de nämnda kommer att få min röst idag. Kvarstår Soffiproppi och Habina.

Habina är den jag ändå känner mest säker som ond. Hennes inlägg är inte så många, men det har mindre betydelse. Däremot är teorierna fattiga. Någon enstaka rad, en hel del går ut på att hon inte vet. Jag får inget intryck att hon letat ulvar. Dock är det mest skumma i mina ögon gårdagens röst, där hon lånar Caisas inlägg och vrider på det så att det får en annan betydelse. Nu skriver hon att hon blivit missförstådd, men jag tror inte riktigt på det. Jag tror att hon är vätte!

Myrten röstar på Habina

Vad tycker du tyder på att MM och Mu är goda?

Du tycker inte det sista är lite långsökt?

MM för att hon spelat så förvirrat och väldigt försvarsbetonat jämfört med förra leken och Mu för att jag misstänker henne starkt för att vara tvilling.

Visst är det sista långsökt, men jag vet inte hur ulvarna tänker eller hur myrten spelar som ond.

Senast ändrad:

Jag måste iväg nu. Efter att ha funderat hit och dit och inte blivit särskilt mycket klokare så tycker jag ändå att Soffiproppis försök till räddning av Vira sticker ut mest.

habina röstar på Soffiproppi

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 401
Senast: Artline
·
Tjatter Välkommen till ännu en ulvlek! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek! - Hintar...
51 52 53
Svar
1 045
· Visningar
31 717
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 546
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar