Han har det inte knapert med sin ekonomi, han har dubbla jobb (ett heltidsjobb och ett helgjobb med bra betalt och lite utgifter), sparar pengar och tjänar mycket mer än vad jag gör. Däremot är det jag som har det knapert (har bara ett heltidsjobb och en hel del utgifter), men det är inte därför jag vill ha någon boendes hos mig och helt ärligt kommer det inte ske, kanske på sin höjd någon övernattning om ens det.
Jag har tänkt att skriva i tråden flera gånger men inte vetat hur jag ska formulera mig. Jag håller med de flesta här, han låter inte trevlig och du låter förvirrad och osäker.
Visst alla fungerar olika men hela ingången till tråden verkar märklig. Oavsett om det är vänskap, mer än vänskap (?) eller kärlek så blir jag lite orolig om man känner att man behöver fråga Buke om råd huruvida man ska tillbringa en vecka ihop eller inte.
För mig är det något som bör komma naturligt, där ingången snarare är att man inte kan låta bli att vilja träffas så mycket.
Speciellt om det är kärlek. Är man inte villig att offra tid och bekvämlighet tillräckligt mycket för träffas flera dagar och då bo hos varandra (eller inte) utan någon på förhand uppgjord överenskommelse om att "provbo för att testa om vi fungerar som par" så tycker JAG inte att man verkar vara speciellt intresserad.
Din tråd borde snarare ha varit "Shit jag har snittat på 4 timmar sömn per natt i vecka nu eftersom vi jobbar om lott och ändå vill hinna ses, jag har inte hunnit varit hemma på en vecka och fått köpa nya underkläder eftersom jag egentligen bara hade tänkt sova över tre dar.. Har ni några tips på hur man får schemat att gå ihop med tre jobb+djur och min dåliga lön och höga pendlingskostnader"
Eller "Vi umgås, har sex och är jättenöjda så, det är lite jobbigt när folk tror att vi är ett par, några tips på hur vi hanterar omgivningen"
Det vill säga att utgången är att du är glad över grundförutsättning om hur ni känner för varandra och vad du vill.
Det du beskriver i tråden låter mer som du nöjer dig med något för att passa in i en tvåsamhetsmall.