@Grazing Själva känslan tycker jag är enkel, men omständigheterna är inte alltid det. Alltså vill jag vara med personen eller inte? Och vill den vara med mig eller inte? Blir jag glad av att vara med personen och vice versa? Ja eller nej?
Hittar personen ursäkter gång på gång för att inte ses och ibland verkar väldigt "på", eller samtidigt går på dejter med andre personer så är det enligt min mening inte ett ja! kör! För som jag fungerat när jag verkligen velat vara med en person, och hur jag sett personer i min närhet som sedan hamnat i djupa kärleksrelationer så har det inte funnits tveksamheter utan handlat om prioriteringar och lösningar för att kunna vara med varandra. Det har inte varit en lång tids "spel" där ingen vetat vart den haft den andra. Sedan har förälskelsefasen ofta en stor dos tvivel i sig, vilket verkar höra till innan det stabiliserar sig så att säga. Men den gemensamma nämnaren har varit att det inte varit så mycket bullshit eftersom det funnits ett starkt ömsesidigt intresse och engagemang för den andra personen.