Terrorattacker i Paris

Status
Stängd för vidare inlägg.
Undrar vad Lickety säger om det? ;)

Jamen, duh… :banghead:
Om andel förvärvsarbetande i % står still i gruppen som helhet, medan vi under lång tid ökat antalet invandrare varje år så betyder det att oddsen att få arbete tidigt är mycket bättre nu än förr. Förstås.
Många av de som kom i arbetsför ålder för trettio år sedan går i pension. Ändå står siffrorna still.
På en för låg nivå - ja, absolut. Men försök att förstå hur det hänger ihop.

Hur var det nu med källkritiken?
Helt ok här. Jag tror inte på allt som finns på youtube. De enda som jag har sett påstå att supportrarna skanderade "allahu akbar" är du och extremhöger-sidor som nordfront och fria tider. Väldigt uppenbart var du väljer att söka "information" (tips: det är påhittad och vriden propaganda du läser).

De turkiska spelarna , ledare och tränare hade iallafall hyfs att respektera samt anamma den tysta minuten över Paris offer. Det var ren lögn att de inte förstår vad en tyst minut innebär. En martyr dör villligt för den goda sakens skull. Den kan hyllas ljudligt. Madonna var nog först här att hedra offren med den tysta minuten. Respekt. Hittills har över 26000 jihadistattentat har utförts världen över sen 11/9 2001. Oops det är nu över 27000. Källa
http://www.thereligionofpeace.com/attacks-2015.htm den synnerligen gedigna listan är bara för 2015.
Det har ni garanterat inte hört talas om. I länken finns även hela IS skriftliga statement efter Paris

Nu är har vi för första gången någonsin ett terrorhot på fyra i en femgradig skala i Sverige eller är
Säpo fel ute menar ni?
Säpo sätter inte terrorism nivån i EU.
Vad har Säpos hotbedömning och Madonna att göra med vad turkiska fotbollssupportrar skanderar? :confused:

Jamen, duh… :banghead:
Om andel förvärvsarbetande i % står still i gruppen som helhet, medan vi under lång tid ökat antalet invandrare varje år så betyder det att oddsen att få arbete tidigt är mycket bättre nu än förr. Förstås.
Många av de som kom i arbetsför ålder för trettio år sedan går i pension. Ändå står siffrorna still.
På en för låg nivå - ja, absolut. Men försök att förstå hur det hänger ihop.
Om den här gruppen har en så mycket lägre förvärvsinkomst tyder det på 2 saker, antingen att de tjänar så mycket sämre eller att de jobbar så mycket mindre Eller en kombination av dessa.. Kan vi vara överens om det i alla fall?

Vilket betyder att de måste jobba dubbelt så många år som den etniskt svenska gruppen för att nå en jämförbar pension, eller har jag fattat fel?

Vad som händer nu är att den grupp bland invandrarna som har haft svårast att få jobb, att integreras ökar kraftigt i antal.
Stämmer det?

Och vad betyder det för gruppens förmåga att finansiera sitt eget uppehälle och omsorg via inbetalade skattemedel?:confused:

Om den här gruppen har en så mycket lägre förvärvsinkomst tyder det på 2 saker, antingen att de tjänar så mycket sämre eller att de jobbar så mycket mindre Eller en kombination av dessa.. Kan vi vara överens om det i alla fall?

Vilket betyder att de måste jobba dubbelt så många år som den etniskt svenska gruppen för att nå en jämförbar pension, eller har jag fattat fel?

Vad som händer nu är att den grupp bland invandrarna som har haft svårast att få jobb, att integreras ökar kraftigt i antal.
Stämmer det?

Och vad betyder det för gruppens förmåga att finansiera sitt eget uppehälle och omsorg via inbetalade skattemedel?:confused:

Vad har detta m fl inlägg att göra med terrorattentat?

Inkomster från sjuk- och aktivitetsersättning är pensionsgrundande men de räknas inte som förvärvsinkomster, så det går inte riktigt att räkna så.

Radikaliseringen har ofta med utanförskap att göra. Utanförskap har ofta med arbete o social situation att göra, så visst har integrationsproblem och deras orsaker i tråden att göra...

Är det säkerställt att det är så? En intresserad fråga bara alltså. Jag har för mig att jag läste nånstans att det inte var så, men jag vet inte riktigt i vilket sammanhang jag läste det. Har själv annars tänkt att det är de som inte kommer in i samhället som är i riskzonen.

Inkomster från sjuk- och aktivitetsersättning är pensionsgrundande men de räknas inte som förvärvsinkomster, så det går inte riktigt att räkna så.
Jo men visst, men om man diskuterar en grupps medfinansiering av välfärden då kan man väl knappast räkna ]Inkomster från sjuk- och aktivitetsersättning som bidrag till samhället utan förmer bidrag från samhället ?

Dålig stil att prata om "vi"
Han sa "Sverige" och syftade på tidigare hantering av lagstiftning mot terrorism.

"Det är helt oacceptabelt att människor kan resa, delta i terrorism och komma tillbaka utan att ställas till svars för sina handlingar och dessutom kosta samhället stora resurser. Regeringen har tagit fram en nationell strategi emot terrorism som innehåller tjugo konkreta åtgärder för hur vi ska förebygga, förhindra och försvåra terrorism. Just nu förstärker vi också insatserna för terrorismbekämpning; Säkerhetspolisen förstärks med ytterligare tvåhundratjugofem miljoner kronor fram till 2018.

Jag måste tyvärr ändå säga att Sverige nog har varit naiva i det här avseendet. Kanske har det varit svårt för oss att acceptera att det i vårt öppna samhälle, mitt ibland oss finns människor, svenska medborgare, som sympatiserar med mördarna i ISIL. Precis som det är svårt för oss att acceptera att sjuttio år efter Förintelsen finns det fortfarande nazister och andra extremistgrupper som med utgångspunkt i sin egen politiska uppfattning tycker sig ha rätten att hota, skada och mörda andra människor.

Direkt när vår regering tillträdde påbörjade vi ett arbete mot terrorism och nu är lagstiftningsarbetet på väg ikapp den verklighet vi lever i. Regeringen kommer att göra det kriminellt att delta i terroristutbildning, resa för att begå eller förbereda terroristbrott, resa i avsikt att delta i terroristträning samt att finansiera sådana resor. Som Inrikesminister Anders Ygeman berättade igår, så påskyndar Regeringen nu den här lagstiftningen tillsammans med den skärpta vapenlagstiftningen.

Så budskapet till den som reser ifrån Sverige för att begå brott mot mänskligheten i andra länder är att om de återvänder hit, så möts de av Polis. De ska ställas inför rätta och de ska straffas. Vårt samhälle erbjuder ingen frizon för den som inte ställer upp på de grundläggande värderingarna om alla människors lika värde. Sverige ska aldrig bli en fristad för terrorism och terrorister."

Tre nya åtgärder presenterades också; hemlig dataavlyssning, kameraövervakning och kontroll av biometri i pass.

http://www.dn.se/webb-tv/klipp/nyheter/sverige-har-varit-naiva/

Han sa "Sverige" och syftade på tidigare hantering av lagstiftning mot terrorism.

"Det är helt oacceptabelt att människor kan resa, delta i terrorism och komma tillbaka utan att ställas till svars för sina handlingar och dessutom kosta samhället stora resurser. Regeringen har tagit fram en nationell strategi emot terrorism som innehåller tjugo konkreta åtgärder för hur vi ska förebygga, förhindra och försvåra terrorism. Just nu förstärker vi också insatserna för terrorismbekämpning; Säkerhetspolisen förstärks med ytterligare tvåhundratjugofem miljoner kronor fram till 2018.

Jag måste tyvärr ändå säga att Sverige nog har varit naiva i det här avseendet. Kanske har det varit svårt för oss att acceptera att det i vårt öppna samhälle, mitt ibland oss finns människor, svenska medborgare, som sympatiserar med mördarna i ISIL. Precis som det är svårt för oss att acceptera att sjuttio år efter Förintelsen finns det fortfarande nazister och andra extremistgrupper som med utgångspunkt i sin egen politiska uppfattning tycker sig ha rätten att hota, skada och mörda andra människor.

Direkt när vår regering tillträdde påbörjade vi ett arbete mot terrorism och nu är lagstiftningsarbetet på väg ikapp den verklighet vi lever i. Regeringen kommer att göra det kriminellt att delta i terroristutbildning, resa för att begå eller förbereda terroristbrott, resa i avsikt att delta i terroristträning samt att finansiera sådana resor. Som Inrikesminister Anders Ygeman berättade igår, så påskyndar Regeringen nu den här lagstiftningen tillsammans med den skärpta vapenlagstiftningen.

Så budskapet till den som reser ifrån Sverige för att begå brott mot mänskligheten i andra länder är att om de återvänder hit, så möts de av Polis. De ska ställas inför rätta och de ska straffas. Vårt samhälle erbjuder ingen frizon för den som inte ställer upp på de grundläggande värderingarna om alla människors lika värde. Sverige ska aldrig bli en fristad för terrorism och terrorister."

Tre nya åtgärder presenterades också; hemlig dataavlyssning, kameraövervakning och kontroll av biometri i pass.

http://www.dn.se/webb-tv/klipp/nyheter/sverige-har-varit-naiva/
Han skyllde ifrån sig. Reportrarna ifrågasatte honom verkligen på den punkten!
Den av regeringen utsedda nationella samordnare mot terrorism Mona Sahlin har oxå medgett att hon varit naiv, men ändå tagit väl hand om de återvändande IS"resenärerna". Tel. linjen som tillkom häromdagen för jihadisternas föräldrar är väl allt hon åstadkom?

Om folk inte har pass hur ska han då göra.
Biometripassen är ju för att det har utfärdats stora mängder pass med samma identitet under många år. Folk har kunnat söka hur många nya pass som helst tills nu. Du vet oxå att passen säljs eftersom de är åtråvärda i flyktingsmugglingen. Ibland om o om igen.

Senast ändrad:
Han skyllde ifrån sig. Reportrarna ifrågasatte honom verkligen på den punkten!
Den av regeringen utsedda nationella samordnare mot terrorism Mona Sahlin har oxå medgett att hon varit naiv, men ändå tagit väl hand om de återvändande IS"resenärerna". Tel. linjen som tillkom häromdagen för jihadisternas föräldrar är väl allt hon åstadkom?

Om folk inte har pass hur ska han då göra.
Biometripassen är ju för att det har utfärdats stora mängder pass med samma identitet under många år. Folk har kunnat söka hur många nya pass som helst tills nu. Du vet oxå att passen säljs eftersom de är åtråvärda i flyktingsmugglingen. Ibland om o om igen.

Så du menar att de förtvivlade föräldrarna ska stigmatiseras och helst utvisas ur landet? Vad är felet i att försöka förebygga dessa resor?

Om jag inte visste bättre skulle jag tro att Sveriges statsminister hette Anders Ygeman. Vilket nog skulle vara bättre om så var fallet. Han verkar vara den enda i regeringen som står stadigt när det blåser..

Så du menar att de förtvivlade föräldrarna ska stigmatiseras och helst utvisas ur landet? Vad är felet i att försöka förebygga dessa resor?
Naturligtvis ska man försöka förebygga så att inte folk åker.
Men när en vuxen individ valt så anser jag att lagt kort ligger.
Man har valt att bekämpa väst, då ska man inte komma tillbaka till väst för att få vård, vare sig det är för psykiska eller fysiska skador.

Då nu Sverige står bakom Frankrike i kampen mot IS så innebär varje anslutning till IS i praktiken ett landsförräderi = förlorat medborgarskap...

Ingen som helst reaktion att vi får in terrorister i landet via flyktingströmmen, falska pass och vidöppna gränser! Ibland måste man använda förnuftet istället för bara hjärtat.
Ja din idé är nog effektiv.
Hade det varit.min avkomma hade jag ringt polis o Säpo o låst den för sitt eget och andras bästa. LVU hem eller häkte. Jag skulle ALDRIG acceptera att min son åkte till en terrororganisation för att döda o våldta oskyldiga vuxna och barn, men du och jag är väldigt olika.
Troligen hade jag fått flytta till Finland för att rädda honom i o m här var det helt Ok fram till nu.

Nu helt plötsligt är det oacceptabelt. SD politik, det också?

Det första man skulle göra är förbjuda all preventiv medicinering i stallarna* för att sedan ta bort medicinering av djur i livsmedelsproduktion helt och hållet.

*svin/kyckling/kalkon stallarna
I Sverige får man inte behandla förebyggande.
Håller med om att det är en skrämmande utveckling.

Ingen som helst reaktion att vi får in terrorister i landet via flyktingströmmen, falska pass och vidöppna gränser! Ibland måste man använda förnuftet istället för bara hjärtat.
Ja din idé är nog effektiv.
Hade det varit.min avkomma hade jag ringt polis o Säpo o låst den för sitt eget och andras bästa. LVU hem eller häkte. Jag skulle ALDRIG acceptera att min son åkte till en terrororganisation för att döda o våldta oskyldiga vuxna och barn, men du och jag är väldigt olika.
Troligen hade jag fått flytta till Finland för att rädda honom i o m här var det helt Ok fram till nu.

Nu helt plötsligt är det oacceptabelt. SD politik, det också?

Vilket jäkla skitsnack. Precis som att föräldrarna låter dem eller uppmuntrar dem. Du är fan inte sann.

(Jag minns ett förslag om nyanserad debatt men uppenbarligen var det inte allvarligt menat från din sida.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 401
Samhälle https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGXqp9/v-ku-anmaler-arbetsmarknadsministern...
Svar
12
· Visningar
900
Senast: tanten
·
Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 179
Senast: tanten
·
Ridning I stället för att kapa en annan tråd så startar jag en egen. Skillnaden är jag är betydligt äldre än den andra trådstartaren. Jag är 45...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
14 719
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar