Terrorattacker i Paris

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är i alla fall knappast "allahu akbar", som @axel påstår.
Hur var det nu med källkritiken?

De turkiska spelarna , ledare och tränare hade iallafall hyfs att respektera samt anamma den tysta minuten över Paris offer. Det var ren lögn att de inte förstår vad en tyst minut innebär. En martyr dör villligt för den goda sakens skull. Den kan hyllas ljudligt. Madonna var nog först här att hedra offren med den tysta minuten. Respekt. Hittills har över 26000 jihadistattentat har utförts världen över sen 11/9 2001. Oops det är nu över 27000. Källa
http://www.thereligionofpeace.com/attacks-2015.htm den synnerligen gedigna listan är bara för 2015.
Det har ni garanterat inte hört talas om. I länken finns även hela IS skriftliga statement efter Paris

Nu är har vi för första gången någonsin ett terrorhot på fyra i en femgradig skala i Sverige eller är
Säpo fel ute menar ni?
Säpo sätter inte terrorism nivån i EU.

Det är betydligt enklare att ta bort ISIS från källorna, än att stoppa massvis med fristående tankbilsförare som levererar rabatterad olja till höger och vänster i regionen.

Nu kan man ju tycka vad man vill om krigshandlingar, men det krig som sker i Irak mot ISIS handlar rätt mycket om att återta oljekällor. Det är här Frankrike kom in i bilden. Och nu i november går det mindre bra för ISIS.
Så läs på där, föreslår jag.

Och vad man än tycker om USA, så kan man tycka om dem lite just här.
Som kommentar till detta kommer det mkt sannolikt hända saker i närtid också med tankbileströmmen.

Leaflets dropped over IS area;
CUHm71-WEAAEnuX.jpg

Därför att människor som du ser dem som ett problem och inte som den tillgång de är. Det handlar om mental inställning!
Det är i själva verket du som ser "dom" som ett problem.
Jag ser möjligheter men jag blundar inte inför svårigheterna.
1 En normalperson behöver mellan 30 och 40 års yrkesverksamt liv för att gå +- 0 för samhället
Då räcker det hon betalt i i skatt till de kostnader som uppstår under ett liv.

Det innebär, hur jävligt det än låter, att vi inta har råd till att ta emot hur många som helst som inte når dessa 30/40 år.
Sedan får du ha vilken mental inställning du vill. Ta gärna ner det till en individuell nivå och försök övertyga fogden om att du minsann har en mental inställning att du vill behålla din kåk, den du inte har råd att finansiera längre.

Redan för ngt år sedan så flaggades det ju för att Migrationsverket behövde ytterligare resurser.
Sedan formligen exploderade inflödet av människor.
Förklara gärna för mig hur en 35;årig kvinna som kommer från ett arabisktalande land, utan nämnvärd utbildning utan internationella språkkunskaper ska lyckas skrapa ihop 30 yrkesverksamma år i Sverige.
Förmodligen kommer hon att gå diverse kurser för att sedan lyfta full garantipension.

Och vi ska ta emot ett visst antal hjälpsökande. men inte fler än vad vi har råd att försörja med svensk standard.

Att skapa flyktinggetton mod Mellanöstern är kontraproduktivt och leder bara till brottslighet o terrorism

1 En normalperson behöver mellan 30 och 40 års yrkesverksamt liv för att gå +- 0 för samhället

Det innebär, hur jävligt det än låter, att vi inta har råd till att ta emot hur många som helst som inte når dessa 30/40 år.
Sedan får du ha vilken mental inställning du vill. Ta gärna ner det till en individuell nivå och försök övertyga fogden om att du minsann har en mental inställning att du vill behålla din kåk, den du inte har råd att finansiera längre.

Redan för ngt år sedan så flaggades det ju för att Migrationsverket behövde ytterligare resurser.
Sedan formligen exploderade inflödet av människor.
Förklara gärna för mig hur en 35;årig kvinna som kommer från ett arabisktalande land, utan nämnvärd utbildning utan internationella språkkunskaper ska lyckas skrapa ihop 30 yrkesverksamma år i Sverige.
Förmodligen kommer hon att gå diverse kurser för att sedan lyfta full garantipension.

Och vi ska ta emot ett visst antal hjälpsökande. men inte fler än vad vi har råd att försörja med svensk standard.

Att skapa flyktinggetton mod Mellanöstern är kontraproduktivt och leder bara till brottslighet o terrorism
Till på köpet ser det riktigt illa ut med vår ekonomi. Fast han vet väl inte heller vad han talar om.

http://www.svd.se/ingves-laget-allt-farligare-for-var-dag-som-gar/om/riksbankens-minusranta

En person som föds i Sverige kostar ca 3,5 miljoner skattekronor fram till att hen är myndig. Majoriteten av flyktingarna är unga vuxna. De har inte kostat Sverige dessa pengar från start och behöver därför inte heller tjäna in lika mycket. Enkel grundläggande matematik, hemläxa!

Var håller svetsaren till? Hade ju varit bra med lite ledarskap när landet står under det största terrorhotet någonsin.

Björklund, akb och Sjöstedt har synts till och uttalat sig. Från högsta ort, statsministern, har det inte hörts ett pip.

Till på köpet ser det riktigt illa ut med vår ekonomi. Fast han vet väl inte heller vad han talar om.

http://www.svd.se/ingves-laget-allt-farligare-for-var-dag-som-gar/om/riksbankens-minusranta

inte alls

http://www.dn.se/ekonomi/stark-tillvaxt-i-ekonomin/

30/03/2015 - The Swedish economy has been among the most resilient in Europe, despite the slow global recovery and high uncertainty, but challenges remain if it is to maintain high growth and well-being and extend prosperity to all, according to the lates

Senast ändrad:
Var på Flyinge Indoor idag och det fanns 4-5 poliser som gick runt där hela tiden.... Det kommer närmare, nog bara en tidsfråga innan det smäller här också.

Var på Flyinge Indoor idag och det fanns 4-5 poliser som gick runt där hela tiden.... Det kommer närmare, nog bara en tidsfråga innan det smäller här också.
Terrorism har många ansikten, det vi sett hittills har varit den spektakulära delen, det dom allra flesta glömt eller förträngt är att terrorhandlingar kan ske obemärkt också men ha än större verkan. Dricksvattnet i kranen,,,,,fullt möjligt att kontaminera obemärkt, friskluftventilationen i valda byggnader, tja varför inte? Ingen vet vad som planterats på väl valda ställen och kan fjärrutlösas, bara fantasin sätter gränserna numera när det digitala och fjärrstyrda samhället körs fullt ut. En gång i mobilernas barndom användes ju Minicall till att fjärrstyra diverse skit med inom vissa kretsar men nu i det globala samhället kan någon på andra sidan jordklotet trycka på knappen och utlösa i princip vad som helst var som helst.

Tänk er Globen full med folk på nåt evenemang, fjärrlås dörrarna och släpp ut nåt skit i ventilationen,,,,,,,,,,,

Scenariot är fullt möjligt och definitivt ingen fiction.

En person som föds i Sverige kostar ca 3,5 miljoner skattekronor fram till att hen är myndig. Majoriteten av flyktingarna är unga vuxna. De har inte kostat Sverige dessa pengar från start och behöver därför inte heller tjäna in lika mycket. Enkel grundläggande matematik, hemläxa!
Barnen har då som regel två skattebetalande föräldrar som står för kostnaden om det inte bli fler än två barn. Givetvis inkomstrelaterat.

@golit. Den där artikeln var inte mer rätt när den kom i Mars.

TE="MacGyver, post: 17234426, member: 12135"]Terrorism har många ansikten, det vi sett hittills har varit den spektakulära delen, det dom allra flesta glömt eller förträngt är att terrorhandlingar kan ske obemärkt också men ha än större verkan. Dricksvattnet i kranen,,,,,fullt möjligt att kontaminera obemärkt, friskluftventilationen i valda byggnader, tja varför inte? Ingen vet vad som planterats på väl valda ställen och kan fjärrutlösas, bara fantasin sätter gränserna numera när det digitala och fjärrstyrda samhället körs fullt ut. En gång i mobilernas barndom användes ju Minicall till att fjärrstyra diverse skit med inom vissa kretsar men nu i det globala samhället kan någon på andra sidan jordklotet trycka på knappen och utlösa i princip vad som helst var som helst.

Tänk er Globen full med folk på nåt evenemang, fjärrlås dörrarna och släpp ut nåt skit i ventilationen,,,,,,,,,,,

Scenariot är fullt möjligt och definitivt ingen fiction.[/QUOTE]
De visste att Hollande var inne på arenan.
De har bombat skyskrapor med airliners, brittisk tunnelbana o buss, spanskt tåg, satirtecknare, restaurang gäster, konsert åhörare... misslyckat bombdåd på Drottninggatan. Fantasin är det inget fel på.

Terror innebär att skrämma folk, men svenskar skrämmer man inte så lätt.

Fransk polis means business. 5000 skott sköts idag mot parisattentatsmänhttp://shoebat.com/2015/11/18/french-police-officers-find-two-muslims-involved-with-the-paris-massacre-and-fire-5000-bullets-at-them-both-muslims-are-slaughtered/

Senast ändrad:
@axel Problemet är väl att svensken är för dum för att förstå att det kan hända även här.
Och jag tror det bara är en tidsfråga innan vi får ett Wake up call.

@axel Problemet är väl att svensken är för dum för att förstå att det kan hända även här.

Jag tror istället att de flesta svenskar är smarta nog för att förstå att det kan hända här. Vare sig innan eller efter en sådan hemsk händelse är det fruktbart att vara rädd, protektionist, rasist och främlingsfientlig.

Sverige står inte under ett större hot än andra europeiska länder och kontraterrorism är en polisiär fråga med starkt behov av internationellt samarbete. Jag är glad att Sverige har väldigt bra sådana genom den politik som förts sedan 90-talet, där vi blivit en mer integrerad del av Europa.

För övrigt är 80% av offren för IS dåd, muslimer i Mellanöstern. Det är lätt att glömma vilka som är hårdast drabbade av deras illgärningar.

En svensk kostar fram till 18 års ålder ca 3,5 miljoner.
Sedan tillkommer läkarutbildningen, vilket blir ytterligare de 3,5 miljoner jag nämnde.

Och under förutsättning att den som kommer omedelbart kn sättas i produktivt arbete så är det tvivelsutan en jättevinst för landet.
Men...
"Våldet på gatan har en skyhög prislapp. Ett år av våldsbrott i Södertälje har tio år senare kostat samhället drygt två miljarder. Varje barn som blir livsstilskriminell kan i 40-årsåldern ha orsakat kostnader på upp till 80 miljoner. ”Vi måste börja förstå vidden av det”, säger Patrick Ungsäter, polismästare i Södertälje."

Och ju högre arbetslöshet, ju högre utanförskap ju högre kriminalitet.

Men...
Efter 6 till 8 år så är fortfarande straxt under 30% öppet arbetslösa
Hur många som till detta befinner sig i åtgärder förtäljer inte historien.

Så hemläxan är gjord
Resultat = De invandrare som kommer i produktivt arbete inom ett par år ger samhället en stor vinst, men den andra gruppen, den som ej kommer i produktivt arbete, bokstavligen äter upp den vinsten med råge idag,

Till att börja med så struntar vi i att lyssna på SD eller andra politiker som klagar. Vi kan istället lyssna till företrädare för de olika myndighetens som direkt arbetar med problemet.
Socialtjänster = Resurser o personal börjar nå vägs ände
Sjukvården = Resurser o personal börjar nå vägs ände
Migrationsverket = Resurser o personal börjar nå vägs ände
Polis o tull = Resurser o personal börjar nå vägs ände

Så min läxa till dig blir väl att du kommenterar detta....sakligt och med fakta

Senast ändrad:

Det är klart att det kan hända här, det tror jag att de allra flesta är medvetna om och det tyder ju också Säpos agerande på? Däremot gynnar det bara terroristerna att splittra landet i vi och dem eller att prata om att vi inte har råd med de som flyr. Det är precis vad de vill.

Jag tror inte någon här är så naiv att tro att det inte finns ett problem (som verkar öka) med Daesh-sympatisörer som befinner i Europa eller är på väg hit.

Att från det se en terrortomte bakom varje träd är idioti och spär på en obefogad rädsla. Ska vi vara vaksamma och rapportera något misstänkt till polisen? Ja. Ska vi vara rädda för att gå utanför dörren? Nej.
Jag repeterar dessa ord, då de verkar behövas repeteras typ tre gånger om dagen just nu.

Jag repeterar dessa ord, då de verkar behövas repeteras typ tre gånger om dagen just nu.
Rädslan är ju det bränsle som gör att terrorgrupperna kostar på sig de nålstick som deras agerande faktiskt till största delen utgjort fram tills nu.

De kan störa, fördyra samhällsfunktioner, men de har knappast resurser för att sätta tillräckligt med folk i ex Sverige för att stoppa samhällsverksamheten.

Jag ska till Luxemburg nästa vecka.
Normalt sett hade jag tagit flyget.
Nu funderar jag på att ta bilen, för att kunna vara mer oberoende av strul vid ev. aktioner.
Försinkar, fördyrar Ja! men inte stoppar det mig ;)

Rädslan är ju det bränsle som gör att terrorgrupperna kostar på sig de nålstick som deras agerande faktiskt till största delen utgjort fram tills nu.

De kan störa, fördyra samhällsfunktioner, men de har knappast resurser för att sätta tillräckligt med folk i ex Sverige för att stoppa samhällsverksamheten.

Jag ska till Luxemburg nästa vecka.
Normalt sett hade jag tagit flyget.
Nu funderar jag på att ta bilen, för att kunna vara mer oberoende av strul vid ev. aktioner.
Försinkar, fördyrar Ja! men inte stoppar det mig ;)
Du skapar rädsla genom ditt extrema beteende när du ska "väcka upp " folk. När det brinner offentliga byggnader i Sverige skapar det rädsla. Det är inte bra någondera och inte ansvarsfullt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 401
Samhälle https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGXqp9/v-ku-anmaler-arbetsmarknadsministern...
Svar
12
· Visningar
900
Senast: tanten
·
Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 179
Senast: tanten
·
Ridning I stället för att kapa en annan tråd så startar jag en egen. Skillnaden är jag är betydligt äldre än den andra trådstartaren. Jag är 45...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
14 719
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar