Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet inte det. har väl knappast "målat Faan på väggen"Du skapar rädsla genom ditt extrema beteende när du ska "väcka upp " folk. När det brinner offentliga byggnader i Sverige skapar det rädsla. Det är inte bra någondera och inte ansvarsfullt.
Källa på det?Det är i själva verket du som ser "dom" som ett problem.
läs nr 363.Källa på det?
Terrorismen gör mig inte rädd å samhällets sida, men detta skrämmer skiten ur migDu skapar rädsla genom ditt extrema beteende när du ska "väcka upp " folk. När det brinner offentliga byggnader i Sverige skapar det rädsla. Det är inte bra någondera och inte ansvarsfullt.
Ja, då kan ju du mer korrekta siffror - kom då inte dragandes med felaktiga påståenden, som att invandrare måste arbeta i 40 år och är en belastning för att de inte hinner arbeta så länge.Men...
Efter 6 till 8 år så är fortfarande straxt under 30% öppet arbetslösa
Hur många som till detta befinner sig i åtgärder förtäljer inte historien.
Så min läxa till dig blir väl att du kommenterar detta....sakligt och med fakta
Jag har läst inlägg 363 men det är ju dina åsikter och inte mina. Var läser du in att jag ser dem som ett problem och inte en tillgång? Fakta och inte fiktion för att citera...läs nr 363.
Ja, då kan ju du mer korrekta siffror - kom då inte dragandes med felaktiga påståenden, som att invandrare måste arbeta i 40 år och är en belastning för att de inte hinner arbeta så länge.
"Break even" för gruppen ligger på ca 71 % sysselsättningsgrad i form av arbete. Vi blir bättre för varje år på att närma oss detta. Än är vi inte framme vi målet (för dina 70 % inkluderar andra åtgärder än arbete) - men det blir bättre.
Jag förespråkar i nuläget minskad invandring för systemet klarar inte såhär mycket. Det gör de flesta idag. Men, vi klarar mer än vi tror. Världen är tyvärr i en krissituation, och _orsaken_ måste bekämpas. Det är mycket viktigare än att diskutera folket som flyr som om de vore svarte petter.
För övrigt, det bästa en enskild person kan göra i nuläget är att hjälpa till med integrationen på valfritt sätt. Politikerna bestämmer över vårt huvud i nuläget. Alla borde ta sig en rejäl funderare på vad de själva kan göra, speciellt de som oroar sig mest över landets ekonomi.
Själv försöker jag stötta syriska flyktingar inom mitt yrkesskrå för att hjälpa dem till arbete. Det är en väldigt kostnadseffektiv åtgärd.
Agree.Terrorismen gör mig inte rädd å samhällets sida, men detta skrämmer skiten ur mig
http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.2901118-ny-resistens-skrammer-forskarna
Förr var du tvungen att bo i Sverige, ha svenskt personnummer i 40 för att få full garantipension.Ja, då kan ju du mer korrekta siffror - kom då inte dragandes med felaktiga påståenden, som att invandrare måste arbeta i 40 år och är en belastning för att de inte hinner arbeta så länge.
"Break even" för gruppen ligger på ca 71 % sysselsättningsgrad i form av arbete. Vi blir bättre för varje år på att närma oss detta. Än är vi inte framme vi målet (för dina 70 % inkluderar andra åtgärder än arbete) - men det blir bättre.
Jag förespråkar i nuläget minskad invandring för systemet klarar inte såhär mycket. Det gör de flesta idag. Men, vi klarar mer än vi tror. Världen är tyvärr i en krissituation, och _orsaken_ måste bekämpas. Det är mycket viktigare än att diskutera folket som flyr som om de vore svarte petter.
För övrigt, det bästa en enskild person kan göra i nuläget är att hjälpa till med integrationen på valfritt sätt. Politikerna bestämmer över vårt huvud i nuläget. Alla borde ta sig en rejäl funderare på vad de själva kan göra, speciellt de som oroar sig mest över landets ekonomi.
Själv försöker jag stötta syriska flyktingar inom mitt yrkesskrå för att hjälpa dem till arbete. Det är en väldigt kostnadseffektiv åtgärd.
Det första man skulle göra är förbjuda all preventiv medicinering i stallarna* för att sedan ta bort medicinering av djur i livsmedelsproduktion helt och hållet.Agree.
Du säger att jag ser "dom" som ett problem, det är din åsikt.Jag har läst inlägg 363 men det är ju dina åsikter och inte mina. Var läser du in att jag ser dem som ett problem och inte en tillgång? Fakta och inte fiktion för att citera...
Det råder nu inga tvivel att nästan allt materiel till IS kommit in via Turkiet. Vilka köpte oljan?Menar du att någon i Turkiet officiellt skulle heja på IS efter vad som hände i Ankara i oktober?
Det där lät ju inte så roligtTerrorismen gör mig inte rädd å samhällets sida, men detta skrämmer skiten ur mig
http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.2901118-ny-resistens-skrammer-forskarna
Det råder nu inga tvivel att nästan allt materiel till IS kommit in via Turkiet. Vilka köpte oljan?
Kriget började kort efter att Syrien sa nej till att låta pipelinen från Qatar gå via deras territorium.
Syrien är ett strategiskt viktigt land i regionen. Ryssland har en av totalt två utländska baser i landet.
Vilka är det som ständigt går in i länder för att störta ledarna som inte passar? Utan rättegång och utan krigsförklaring.
Det finns nu även film bevis på när al-nusra skjuter in sarinbehållare på torg marknader i Syrien.
Läs historia! Se vad som händer idag.
1400 brittiska flickor har sålts som sexslavar mellan pakistanska män i UK.
http://www.veteranstoday.com/2015/0...-threatens-war-over-erdogans-support-of-isis/
Edit Det var inte två norrmän som IS dödade igår utan en norsk och en kines.
Därav att Kina idag deklarerar att man nu går med i Rysslands och Frankrikes hämndaktion
Det råder nu inga tvivel att nästan allt materiel till IS kommit in via Turkiet. Vilka köpte oljan?
Kriget började kort efter att Syrien sa nej till att låta pipelinen från Qatar gå via deras territorium.
Syrien är ett strategiskt viktigt land i regionen. Ryssland har en av totalt två utländska baser i landet.
Vilka är det som ständigt går in i länder för att störta ledarna som inte passar? Utan rättegång och utan krigsförklaring.
Det finns nu även film bevis på när al-nusra skjuter in sarinbehållare på torg marknader i Syrien.
Läs historia! Se vad som händer idag.
1400 brittiska flickor har sålts som sexslavar mellan pakistanska män i UK.
http://www.veteranstoday.com/2015/0...-threatens-war-over-erdogans-support-of-isis/
Edit Det var inte två norrmän som IS dödade igår utan en norsk och en kines.
Därav att Kina idag deklarerar att man nu går med i Rysslands och Frankrikes hämndaktion
Rysslands och Turkiets förhållande har väl varit komplicerat i århundraden.Turkiet har definitivt haft ett problematiskt förhållande till IS dels eftersom man vill att Assad ska störtas, dels eftersom man genom att förhålla sig passiva kunnat låta den i huvudsak kurdiska befolkningen vid gränsen till Syrien ta smällen. Nu, när YPG/YPJ, Peshmerga och andra kurdiska grupper framgångsrikt strider mot IS blir det mer problematiskt, inte minst när Turkiet försöker få det till att PKK och IS skulle ha något slags samröre. När IS dessutom utfört flertalet terrordåd i Turkiet är det inte konstigt att landet äntligen tar sitt ansvar.
http://www.theguardian.com/world/2015/aug/29/turkey-air-strikes-anti-isis-us-coalition
Att Putin och Erdogan inte drar jämt har mer djupgående skäl än att Putin är en hyvens kille som ogillar terrorism.
http://www.huffingtonpost.com/behlal-azkan/turkey-russia-syria_b_8265848.html
(Och Veterans Today är inte en källa jag skulle använda mig av.)
Då tar det alltså nästan 80 år innan den genomsnittlige invandraren har 2,5 miljoner på sitt pensionskonto då?Vi närmar oss faktiskt inte utan vi står i bästa fall still. Den vanliga missuppfattningen är att förvärvsintensitet blandas ihop med sysselsättningsgrad. Eftersom utrikes födda i allt större usträckning sätts in i arbetsmarknadspolitiska program o.s.v så har sysselsättningsgraden hos gruppen ökat men andelen med förvärvsarbete (måttet som Jan Ekberg använde för att räkna ut en "break even" på 72%) står still på runt 57%. Förvärvsinkomster för utomeuropeiska invandrare i relation till inrikes födda ger samma bild:
1990 51%
2000 48%
2006 49%
2013 51%
Då tar det alltså nästan 80 år innan den genomsnittlige invandraren har 2,5 miljoner på sitt pensionskonto då?
Undrar vad Lickety säger om det?