Tävlingstråd för april

Sv: Tävlingstråd för april

Idag har vi debuterat på tävlingsbanan. Superfin på framridningen, sen lite spänd i LB:1 där vi fick 61% och var 2 utanför placering. I andra klassen LB:2 var hon superspänd och stod emot hela programmet. Blev 58%. Men är supernöjd med dagen ändå.

Hon var så duktig och det som är bra får vi ju bra betalt för, och det som är dåligt vet jag ju att det är dåligt, och det tränar vi på:)

untitled-100_199407322.jpg

Vad härligt Bräk!! Grattis!
Jag blir så inspirerad av lugnet som ligger över er som ekipage. Ni är verkligen ett Team! :)

KL

Startade säsongen lite lugnt med att rida två LA:1 varav den ena lagklass för div II. Första programmet var riktig mellanmjölk jag red för dåligt och mest gled igenom programmet utan att göra något katastrof men heller inget särskilt bra. Blev ett missförstånd efter ena avbrottet från galopp men galoppinslag i traven. Samt en katastrofal skänkelvikning - resultat 64% och 1 poäng ifrån placering (första utanför). Till andra klassen satte jag lite mer tryck och satte ihop honom lite mer. Inga direkt missar gav nästan 69% vilket räckte till en vinst :bump: Två fina 8 or på mellantraverna var trevligt :d Vårt lag kom tvåa slaget med några ynka poäng.

Nu fortsätter vi säsongen med att rida lite mer MSV C, kort bana passar inte min stora häst så värst bra egentligen.

Och här kommer film, bättre sent än aldrig...

http://www.youtube.com/watch?v=5LJ-Azawmx0

KL

Vi var ute på säsongspremiär idag! Hästen kändes seg som kola, och jag fick rida för kung och fosterland på framridningen. Red en LB:2 och en LA:3 I LB:2 kändes han seg och oengagerad, men jag lyckades faktiskt delvis komma över min mentala spärr och RIDA på en tävling. Det blev väldigt mellanmjölk, men bara 6or och 7or genomgående, vilket kändes som en seger. Hamnade på 62.33% vilket räckte till en andraplats! Fick kommentaren "jämn taktmäsigt. Drar sig ur ibland och blir lite lång. Sjunker vid något tillfälle. Väl ridet. Fin häst! Trevligt".

Sen kom LA:3... Första mellantraven kändes toppen, och vi fick bra betalt på halva travdelen. Sen red jag fel väg och tappade helt koncepten. Fick omslag i förvända galoppen (men gjorde ett skitsnyggt byte för att rätta, såg jag på filmen, men det fick man visst inte extrapoäng för ;)). Han blev lång och springig och procenten blev därefter. Jag kom iaf inte sist :angel: Toppenbra domare, även när hon gav mig 5or i LA så pekade hon på det som var både positivt och negativt i momentet. Tycker synd om domarsekreteraren bara, för mig protokoll är helt fullskrivet! Hon måste ha skrivkramp... Fick kommentaren "Väl kämpat, den blev lite stark och föll isär i galoppen, en det är bara att jobba vidare! Lycka till!".

Jättenöjd med dagen, så kul att jag kan bevisa för mig själv att jag kan plocka massor med procent på noggrann ridning även de dagarna han är seg och tråkigt.

Har varit på säsongspremiär idag. Mitt livs första LB3.
Trevlig guldgul (fjord)häst och väldigt nervös matte.
56,36% för en ritt med lite missar.

Jag är nöjd! :)

Aha, jag har alltid fått höra att man blir utesluten om man lämnar banan! Har dock aldrig haft anledning att kolla upp det förut ;)
Är det nytt eller har det alltid varit så?
Vad bra, nu vågar jag använda denna klassen som kval också då :banana:

Haha det känns inte lugnt men jag verkar kunna maskera hans busighet!
Han ger en härlig känsla på banan och jag känner att det verkligen bara är början, det finns så mycket att slipa på men på ett skönt sätt lixom :) Åh så kul det är att tävla :D

Tack allihopa!

Har också ridit en LB:2 och en LA:3 idag.

Hon kändes väldigt fin på framridningen men blev lite väl spänd på banan. Fick 62.33 i LB, kändes som en rättvis bedömning. Tyvärr så blev hästen otroligt spänd och laddad när vi red LA, n så riktigt dåliga poäng 54 komma något kommer inte ihåg. Hon älskar ju verkligen att tävla och det blir liksom lite mycket nerver ibland på gott och ont.
Annars var hon duktig och höll galoppen hela vägen i serpentinerna.

Eftersom det gick dåligt i LA:3 stryker jag mig från den på nästa tävling och rider två st LB: 2 istället.

Fast nu insåg jag att det innebär att jag isåfall tävlar både lördag och söndag.. får fundera lite.

Senast ändrad:

Grattis! Han ser jättefin ut :love:, verkligen dags att sluta fundera på om ni hör hemma i klassen :D

å jag tycker han är för hög och för kort i nacken , för avknäckt.. lång som ett tåg sänkt rygg och slapp bak typ graman indragen form. Sicken tur att smaken är som baken :rofl:

Men härligt att du är nöjd iallafall :D

Ja för jag tycker ju att det är perfekt, utan missar och precis så bra det kan bli, ksk lika bra att sluta nu medan vi är absolut bäst? :) hahahaha

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige måste bryta med gamla mönster och våga förändra, skriver Ridsports webbchef Lina Nydahl – och påpekar att såväl Danmark som...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: Gunnar
·
Hundträning Tänkte göra en tråd för dem som ska springa muddypaws nu kommande helg och sen nästa år. Om man vill styra upp en buketräff alt visa...
2
Svar
35
· Visningar
2 148
Senast: Acto
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världscupfinalen i ridsportens dressyr och hoppning avgörs i Riyadh, Saudiarabien, 17-20 april.
Svar
0
· Visningar
306
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Har du en 5-, 6- eller 7-årig lovande dressyrhäst registrerad i SWB? I april är det dags för inventeringar inför unghäst-VM i dressyr 2024.
Svar
0
· Visningar
148
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka