Tävlingstråd för april

Sv: Tävlingstråd för april

å jag tycker han är för hög och för kort i nacken , för avknäckt.. lång som ett tåg sänkt rygg och slapp bak typ graman indragen form. Sicken tur att smaken är som baken :rofl:

Men härligt att du är nöjd iallafall :D

Ja, jag håller faktiskt med men det verkar som den formen ofta premieras på tävling.
Spelar inte så stor roll att ryggen är sänkt och bakbenen slappa o raka bara nacken är hög o frambenen sprätter lite.:D

Jag tänker inte säga emot som så, jag får vara lika glad för en placering för det ;)
Men jag tycker han blir alldeles för kort i nacken, jag blir alldeles för statiskt passiv i handen på tävling och då blir hela rasket därefter. Sen tycker jag att han känns (även om det inte syns :)) till och från som en skållad råtta på tävling = blir ännu mer passiv och får helt enkelt inte till det, men det står jag för, jag tycker inte alls det här är vårt bästa eller att det här är helt korrekt, hade jag honom genomsläpplig hade jag inte fått byta och göra övergångar "på nåder" som det blir till och från :)

Vi kämpar hela tiden med att få en längre hals och mer självbärighet, mer bakben och mer av allt, på träning går det förhållandevis bra men på tävling kommer jag inte dit, delvis för att han inte ger samma känsla för fem öre hemma och på tävling, jag vill eg ha den energin han har på tävling men det är svårt att träna på att rida så som jag behöver på tävling på träning för han är inte likadan - hängde någon med? :D jag tror inte jag gjorde det.

men jag är glad ändå :)

Usch vad du är kass! Alla vi andra rider hela tiden i niomässig lösgjordhet och bakbensengagemang på tävling. ;)

Jag tänker inte säga emot som så, jag får vara lika glad för en placering för det ;)
Men jag tycker han blir alldeles för kort i nacken, jag blir alldeles för statiskt passiv i handen på tävling och då blir hela rasket därefter. Sen tycker jag att han känns (även om det inte syns :)) till och från som en skållad råtta på tävling = blir ännu mer passiv och får helt enkelt inte till det, men det står jag för, jag tycker inte alls det här är vårt bästa eller att det här är helt korrekt, hade jag honom genomsläpplig hade jag inte fått byta och göra övergångar "på nåder" som det blir till och från :)

Vi kämpar hela tiden med att få en längre hals och mer självbärighet, mer bakben och mer av allt, på träning går det förhållandevis bra men på tävling kommer jag inte dit, delvis för att han inte ger samma känsla för fem öre hemma och på tävling, jag vill eg ha den energin han har på tävling men det är svårt att träna på att rida så som jag behöver på tävling på träning för han är inte likadan - hängde någon med? :D jag tror inte jag gjorde det.

men jag är glad ändå :)

Ja klart du ska vara glad! Men vad jag menar som är det tråkiga är att du nog troligtvis inte kommer få bättre poäng eller märkbart bättre poäng när du har formen på plats.. Ibland känns det som det är skitsamma för en väldig massa domare.. Eller om dom ens ser?

Klart formen spelar ju roll sedan för annars kommer man ju inte vidare uppåt ovan St George.

Vi får väl se vad som händer helt enkelt! Jag är hyffsat medveten om vad jag har för typ av häst, han inte extraordinär och när jag får till formen även på tävling (för det funkar faktiskt för det mesta bra på träning nu, vilket känns skönt, men jag hakar upp mig något så överjävligt i handen att jag blir alldeles deprimerad på mig själv) kommer jag ju "ändå" (ni får fatta rätt) få kämpa satan för att få mina poäng för han har inte det där lilla extra på det viset, det finns inte i honom av sig självt... Alltså om det kommer in en häst med riktigt bra gång som automatiskt galopperar i uppförsbacke kanske den utgår från en 8-9 hos vissa domare men vi kan vara "glada" om vi utgår från en sjua typ.

Ah, näe jag fattar vad jag menar men det får ni också göra, haha! :D Vi tränar på helt enkelt!

men det är svårt att träna på att rida så som jag behöver på tävling på träning för han är inte likadan

Jag förstår PRECIS hur du menar, har samma problem jag. Hästen går kanon hemma men på tävling är det en annan häst...men till skillnad från din så blir min inte kort o sprättig utan lång o pryyyyydlig....:mad: Så jag får inga poäng för domare VILL ha kort hals o sprättiga ben??

Men såklart du ska vara glad över dina poäng o jobba vidare hemma, vad annars kan man göra? Huvudsaken måste ju ändå vara att man är medveten om vad som kan förbättras.

Tyvärr BLIR min inte kort - jag GÖR honom kort för jag älskar att ta i tyglarna för mycket! :p Däremot är jag sjukt mycket mer nöjd med den här ritten än hos Segersta, där körde han tungan över betten och sen var det bara hey baberiba :eek: 64%... sjukt skumt.
Så ja, jag är iaf medveten om problemen hahaha :D

Återkommer till tråden snart igen för att läsa o gratulera närmare när jag hunnit sova ut och återhämta mig från hela denna veckan :p!

Har legat sjuk i ngn typ av influensa plus en mindre magsjuka och en förkylning ovanpå det sedan i söndags, tappa i vikt. Ridningen har blivit därefter...

Därför fantastiskt glad för min älskade häst när vi bara går in i dagens St George och höjer vårt personbästa med ännu lite till, till 66,754% och hamnar första utanför placering på en tredjeplats bland mkt fina medtävlanden!

Älskade Forsythia :love:
419161_10150592912100951_717330950_9406026_1262196558_n.jpg

(Don Primero - Tip Top, (36))

Längtar tills jag ska få sitta upp på hennes lillasyster Fjärilsviol (e.Connaisseur) och är lika spänd på vad hennes nyfödda lillebror (e.Sir Donnerhall II) kan komma prestera när han är stor!

Personbästa eller ej men prestationen i Åstorp går fantamig inte av för hackor.. det hade jag värderat mkt mer än vad procenten blir.

Kl

Åh jag är så glad idag! :) Vi var till Österhaninge idag och red MSV C:1 idag, och vilken revansch vi fick sen sist! Katastrof-väg sista 3 km. och lervälling till framridning men sen en prins på banan! :love:

Fick 70,2% och kom tvåa! Den som vann var given, så vi känner oss som vinnare! :D Flera fina åttor och 77787 därnere.

33020853.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige måste bryta med gamla mönster och våga förändra, skriver Ridsports webbchef Lina Nydahl – och påpekar att såväl Danmark som...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: Gunnar
·
Hundträning Tänkte göra en tråd för dem som ska springa muddypaws nu kommande helg och sen nästa år. Om man vill styra upp en buketräff alt visa...
2
Svar
35
· Visningar
2 148
Senast: Acto
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världscupfinalen i ridsportens dressyr och hoppning avgörs i Riyadh, Saudiarabien, 17-20 april.
Svar
0
· Visningar
306
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Har du en 5-, 6- eller 7-årig lovande dressyrhäst registrerad i SWB? I april är det dags för inventeringar inför unghäst-VM i dressyr 2024.
Svar
0
· Visningar
148
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka