Tävlingstråd för april

Sv: Tävlingstråd för april

kl
Idag har vi varit ute för första gången i år. Vi red en LC:2 på klubbtävlingen och skrapade ihop 63%. Att det inte blev mer är helt och hållet mitt fel. Jag felbedömde tiden det skulle ta innan start helt åt helskotta, och stackars pålle var helt slut när det väl var dags för programmet, även om jag mest skrittat för att fördriva tiden innan.
Så jag är mycket nöjd med min lilla ponny. Till nästa tävling tänker jag inte göra om mitt misstag:angel:

Nej se där :D Hur gick det då? Damen ville INTE fram till "plasten". såg att många hästar inte ville dit.

Tack :D

Härligt med så fina % ändå och... det finns väl alltid massor som kan bli bättre, tråkigt annars ;) :D

Första tävlingen med nya hästen skedde i lördags.
Kändes fin på framridningen men blev spänd när andra hästar kom nära så nu ska vi i väg på träning i grupp.
Men kändes överlag fin.
Inne på banan sen gick det inte alls, hon blev superrädd för dommarkortsidan där även läktaren var. Det var även dålig respekt från publiken som sprang upp och ner och smällde i dörrar.
Men på sidan bort från dommaren var hon fin och jag Statt bra för ovanlighetens skull.

Hon var dock så rädd vid dommarsidan att hon stannade till hela tiden och låste sig för mina hjälper vilket då gav inga poäng.
Fick 6&7 på det som inte var å dn kortsidan. Så med mer vana så blir det nog super bra.

Dommaren dömde jättebra och trots urdålig procent är jag nöjd med hästen som skötte sig underbart för att vara första starten någonsin!

kl

Jag var i Södertälje igår och red LA:3 och jag är så himla nöjd och stolt över min lilla häst :love:

Han var helt super på framridningen - omg vilken lyx det är att ha en häst som inte är rädd för andra hästar :idea:

Sen inne vid banan satt det ju en otäck hästätande domare vid ett litet bord (varför varför bad jag min gamle Kamel att lära den lille allt han kan?! Måste vara han som har berättat hårresande sagor om monsterdomare :p ) så det blev lite spänt i inledningen på programmet, med tex 2 på första travökningen :o Ryttaren var inte helt nöjd med detta och väste elaka saker tyst för sig själv, men sen - med mycket bestämd ridning - tog det sig verkligen med 8a på första skänkelvikningen och 7 på bägge galoppserpentinerna bland annat.

Det blev 65% och det räckte ända till en femteplacering! Så himla kul :)
"Mjukt och trevligt ridet på fin häst med god takt. Blev för dagen lite spänd, men annars många förtjänster"
Blir man glad eller? Fina fina häst :love:

Här är galopprogrammet: http://www.youtube.com/watch?v=u_7H5yFy3uw&feature=youtu.be

Knapplån

Var och debuterade min 5åring i Alingsås i söndags. Red en Lb2 och den lille rackarn skötte sig faktiskt bra. 60,3% får man vara nöjd med :)

Imorgon rider jag en LC:2 programridning på hemmaklubben.
På Söndag rider jag en LC:2 i staffanstorp
Nästa söndag igen rider jag en LC:1 på klubben igen men denna gång tävling.

Kommer bli kul

*kl*
Var iväg i lördags på en reg. tävling i Huddik med Ove. Red Msv:C2 (debut i klassen) och MsvB:2. Hade som mål att själv slappna av inne på banan och "låta honom göra jobbet" och ha roligt! MsvBn var mest bara "på kul" eftersom jag inte tycker att vi är riktigt redo ännu.
Hade en helt fantastisk ridkänsla i första klassen och vi hade faktiskt roligt inne på banan! :D Det slutade på 68% som räckte till en 2a av 5 placerade. "Väl visat! Harmonisk häst i stadig form."
Efter den känslan slappnade jag verkligen av och kände att nu får det gå som det går i nästa klass. Fick en fin känsla, med lite rutinmissar (eftersom vi inte ridit programmet speciellt mycket innan) men jag var verkligen nöjd då det var mycket bättre än jag vågat tro. Skulle precis lasta in honom då jag fick veta att vi knåpat ihop 64,42% och gick därmed upp i ledningen med 1 ryttare kvar :eek: Vi blev iaf 2a av 2 placerad, vilket jag är överlycklig med! Hade verkligen aldrig trott att vi ens skulle vara i närheten av att bli placerad i andra klassen. "Elegant och rörlig häst som du visar väl. Har lite jobbigt i galoppen ibland - laddade innan bytena, rättar nog till sig med lite erfarenhet".

Kram från oss

Tack :love:
Han är helt fantastiskt duktig, hittills har han aldrig sagt nej till något - så himla trevlig häst :love:
Och nu när vinterpälsen (snart) är borta ser han ut som en häst också :idea:

Idag har vi haft träningstävling här. Utomhus. Banan flöt i någon forma av snöblandad lervälling. Men men, tack och lov har jag världens bästa ponny som inte brydde sig varken om det eller att hon var innanför dressyrstaket för första gången. Så galet skönt att hon inte tittar på något:love:!

Fick ihop 70% och hade en fin känsla:). Fick nerslag på att hon kryper lite bakom handen och även blir lite för djup i formen i traven. Är ju sådant som jag vet om och vi jobbar på.

524024_3395669742426_1590181870_2584310_1887636565_n.jpg

Blev en vit rosett idag eftersom det bara var en clear round, annars hade vi fått en blågul till:p. (Jaaa, jag är lika mkt ponnyryttare när det gäller rosetter:D).

kl

Gjorde tävlingsdebut med min lilla 4-åring idag, red en LC:2 CR!
Är jättenöjd med honom, åkte dit med noll förväntingar, ville bara se hur han reagerade. Han var superduktig! Lite missförstånd vid utgången dock så vi lämnade banan. :angel:
Men domaren dömde bara felridning på det, så det blev 62,5% och rosett! :)

http://www.youtube.com/watch?v=HNAuhMAwawY

Var också på Färjestad, red LB1 på en häst som släppt brunsten dagen innan, så från att inte flyttat sig framåt på en vecka satt jag nu på något som trodde det var 4 år och anlände från Täby dagen innan..
Första 20 min gick inte att skritta, böya eller ngt.. Sen lossnade hon lite, och det gick att komma till lite ridning iaf, dog helt fel val av nosgrimma vilket förde till endel avdrag pga att hon har för vana att tjafsa lite i munn om man lägger 1g för mycket där när hon är på det humöret.. Är hon därimot fortfarande kvar i brunst är det den som fungerar bäst.
Och med min kraftigt påflugna förkylning den helgen så gjorde vi det bästa utav det, något som ledde till 55 och någonting i procent. Faktisk ganska nöjd ändå då vi nu kommit dit att vi kan komma till ridning även på en riktigt dålig dag för ADHD Picasso :p "Hjulet snurrar fort, men hamstern är stendöd..."

182.jpg

104.jpg

Framridningen

och detta var vad vi fick till innanför särgen

http://www.youtube.com/watch?v=ez4vMbHMjaA

Nästa blir Forshaga, men det får komma i Majtråden :)

Vad roligt att se! Han är jättetrevlig även på dressyrbanan, blir han bara lite starkare och stadigare kommer han att bli lika lovely som i terrängen :love:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige måste bryta med gamla mönster och våga förändra, skriver Ridsports webbchef Lina Nydahl – och påpekar att såväl Danmark som...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: Gunnar
·
Hundträning Tänkte göra en tråd för dem som ska springa muddypaws nu kommande helg och sen nästa år. Om man vill styra upp en buketräff alt visa...
2
Svar
35
· Visningar
2 148
Senast: Acto
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världscupfinalen i ridsportens dressyr och hoppning avgörs i Riyadh, Saudiarabien, 17-20 april.
Svar
0
· Visningar
306
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Har du en 5-, 6- eller 7-årig lovande dressyrhäst registrerad i SWB? I april är det dags för inventeringar inför unghäst-VM i dressyr 2024.
Svar
0
· Visningar
148
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka