Tävlingstråd för april

Sv: Tävlingstråd för april

I går var vi i Vällingby. Lite kallt men sol och framridning inomhus gjorde det till en betydligt trevligare upplevelse än föra helgen. Samma program som sist (MsvC1) och men med en bättre framridning kändes det betydligt bättre. Slutade på 63.2% vilket för oss är bra, enda underbetygen i samband med travökningar i övrigt 6or och 7or. Galopprogrammet är jag riktigt nöjd med, kan ingen göra ett dressyrprogram med bara skritt och galopp? ;).

Han har verkligen blivit jättefin.. jag minns dom typ första filmerna :D

Vet inte om jag gör nått dumt nu men för en gångs skull blev jag filmad av en snäll kompis under tävlingen och efter lite ångest har jag bestämt mig för att våga visa den. Det bortklippta är för att ni ska slippa se en sargkant utan häst, läktaren var inte så filmvänlig.

http://www.youtube.com/watch?v=S53_L0vpXIQ

KL*

Skriver om förra tävlingen här också som var i mars i hässleholm. Då red vi en msv B:4 och det gick helt okej, det blev en miss då jag inte red ordentligt så han bytte galopp vilket gjorde att jag fick stanna och fatta ny galopp och då blev bytet som kom direkt efter inte så bra. Men annars låg vi på 7 genom hela galoppen. Framåtbjudningen var sådär men ändå bättre än förra året! Slutade på 63% och klarade iaf målet att ta ett kval till msv A. :)

Den här helgen var vi i tingsryd och red en msv B:4 till. Han hade gått sådär under veckan men taggade till på tävlingen! Fint flyt inne på banan och mycket bättre framåtbjudning! :) En 4a på ena skrittpiruetten och lite småmissar men på det stora hela var jag nöjd! 65% av en domare som inte brukar tycka om oss och färdig kvalad till msv A! Det finns fortfarande mycket att hämta och vi gör fortfarande för mycket småmissar men det känns som det går på rätt håll äntligen! :love:

561786_10150700629543046_694163045_8985242_1280450947_n.jpg

Vad roligt att få se er! Tycker inte alls att ni har något att skämmas för, väldigt trevlig och stadig ritt :)

Kl

Var oxå i Vällingby men red MSVB:4, säsongsdebuten och första starten på typ 8 månader.
Var rätt nervös innan men inte under ritten, han var så glad o positiv att jag satt och log flera gånger - han är ljuvlig att tävla :)
Är lite småmissar, något av bytena, för få skrittsteg i enkla (suck haha) och bakdelsvändningar är bara vår grej hemma.
Över lag är det väl lite lamt här och var men jag är oerhört nöjd, målet var att rida på 62% och vi fick 63,26% - hade jag skärpt mig hade vi fått våra 64% som är nästa mål ;)
Hamnade som första utanför placering och helt ärligt spelade det ingen roll, är bara så glad över att vara igång och allt.
Och för första gången bjuder jag er på ridfilm ;)
http://www.youtube.com/watch?v=MyEKxXerpGA&feature=youtube_gdata_player

Vet inte om jag gör nått dumt nu men för en gångs skull blev jag filmad av en snäll kompis under tävlingen och efter lite ångest har jag bestämt mig för att våga visa den. Det bortklippta är för att ni ska slippa se en sargkant utan häst, läktaren var inte så filmvänlig.

http://www.youtube.com/watch?v=S53_L0vpXIQ

Det där behöver du verkligen inte ha ångest för.. något som skulle göra stor skillnad dock är om du kunde få hästen lite mer ihop och lite mer över ryggen = mer lösgjord då blir inte traven och galoppen så hastig utan du får den att vila mer på steget och då kommer ni komma upp rejält i poäng! Alltså det krävs inte alls mkt förrän du är där sas.

Prydligt och trevligt! Är målet MSVA i år?

Kommer ni ner till oss på Öland och tävlar i år igen i slutet av sommaren? :)

Det där behöver du verkligen inte ha ångest för.. något som skulle göra stor skillnad dock är om du kunde få hästen lite mer ihop och lite mer över ryggen = mer lösgjord då blir inte traven och galoppen så hastig utan du får den att vila mer på steget och då kommer ni komma upp rejält i poäng! Alltså det krävs inte alls mkt förrän du är där sas.

Så lite och så mycket ;). Håller absolut med och det är väl det vi jobbar på. Svårast är det att få mig att komma ihåg att hela tiden rida för det, jag blir lätt nöjd och bekväm.

Tack :)
Nej bara MSVB ska försöka plocka placeringar och rida dressyrringens cup :)
Japp kommer till Öland, bästa tävlingen!

Tehe, här kommer jag med film från förra veckan.
http://youtu.be/eD7Xv9AjPYQ
Pållen i fråga brallar sig igenom halva programmet, så värst mycket dressyr är det kanske inte. ;)
Men men, man får väl vara glad ändå. ^^ Kom gärna med kritik på de delar där han håller sig i skinnet.cx Just här har han inte precis en vacker form, men det blev bättre i andra klassen. c: (Ni får ursäkta min okunnighet på tävlingsfronten, är riktigt grön jämfört men er. Något att sikta mot, att kliva upp några nivåer. c:)

KL

Ska iväg i morgon och rida en LB:0 och LB:1 vid färjestads RK :)
B:0an tror jag sitter nu. Hade svårt att komma ihåg galopp delerna men det återstår att se i morgon :)

Vilken buse, sånt brukar ju inte han hålla på med. Lycka till i morogn, har jag tur har bilen hunnit hem så att jag kan komma och titta. Ni startar ju rätt sent.

Och nu insåg jag att tävlingen visst var idag. Gick ju bra ju :). Synd att jag inte var och tittade

Nä så har han aldrig gjort förut! Men igår skötte han sig igen! :) tyvärr fick vår sista ryttare outgrundligt lågt, så det räckte ju inte till en lagplacering, men nästa omgång ska vi ta dom! ;)

För övrigt var ju tävlingsdagen igår katastrof, vilket väder! Jag var så arg! Vaknade till 15 cm snö och bytte till sommardäck i veckan, men det gick oväntat bra att köra på vinterväglag med sommardäcken, även med trailer. Körde max 40 hela vägen, tur att det var nära! Haha

KL

Startade säsongen lite lugnt med att rida två LA:1 varav den ena lagklass för div II. Första programmet var riktig mellanmjölk jag red för dåligt och mest gled igenom programmet utan att göra något katastrof men heller inget särskilt bra. Blev ett missförstånd efter ena avbrottet från galopp men galoppinslag i traven. Samt en katastrofal skänkelvikning - resultat 64% och 1 poäng ifrån placering (första utanför). Till andra klassen satte jag lite mer tryck och satte ihop honom lite mer. Inga direkt missar gav nästan 69% vilket räckte till en vinst :bump: Två fina 8 or på mellantraverna var trevligt :d Vårt lag kom tvåa slaget med några ynka poäng.

Nu fortsätter vi säsongen med att rida lite mer MSV C, kort bana passar inte min stora häst så värst bra egentligen.

Jo vädret var verkligen inget vidare. Tur att det var på em/kvällen du skulle iväg. Jag var och tränade på morgonen och även om själva vägen var ganska OK och mest blöt så tror jag aldrig att jag tagit mig ut från parkeringen eller från stallplan utan fyrhjulsdrift och vinterdäck.

Grattis till alla fina resultat, och Grattis Donnatello till vinsten, såg filmen och det såg riktigt stabilt och säkert ut, fint ridet!

Jag och Fröken Svart var iväg igår och red en LA3. Gick väl helt ok men det finns fortfarande väldigt mycket som kan bli bättre. Andra mellantraven galopperade vi bort totalt och hade lite spänning i andra skänkelvikningen men i övrigt så var ritten klart godkänt och resulterade i 66,13% och en fjärde plats blev det förstås då det bara var tre placerade. Hade vi inte strulat bort mellantraven så hade det blivit placering, men så är det och bedömningen var absolut rättvis. :laugh:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige måste bryta med gamla mönster och våga förändra, skriver Ridsports webbchef Lina Nydahl – och påpekar att såväl Danmark som...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: Gunnar
·
Hundträning Tänkte göra en tråd för dem som ska springa muddypaws nu kommande helg och sen nästa år. Om man vill styra upp en buketräff alt visa...
2
Svar
35
· Visningar
2 148
Senast: Acto
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världscupfinalen i ridsportens dressyr och hoppning avgörs i Riyadh, Saudiarabien, 17-20 april.
Svar
0
· Visningar
306
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Har du en 5-, 6- eller 7-årig lovande dressyrhäst registrerad i SWB? I april är det dags för inventeringar inför unghäst-VM i dressyr 2024.
Svar
0
· Visningar
148
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka