Tävlingstråd för april

Sv: Tävlingstråd för april

KL

Gjorde vår och hästens första start i helgen, två st LB:1 på klubbnivå. Min polle är 6 år.
Som väntat blev han spänd i första klassen, läskiga läktare 'är ju inte att leka med ;) men jag är ändå nöjd, vi fick 58%. I andra starten var han mer avslappnad då fick vi 61,28. Här är en film

sm1.jpg

st2.JPG

Jag och min jättedam debuterade LB:2 i söndags på 60,3% och jag var jättenöjd med hästen (mindre imponerad över min egna ridning)

560768_10151004831554126_728464125_13251018_689859695_n.jpg

Jag ska prova att träna inför nästa start. ;)

Tävlade på hemmaklubben lokal LB:1 och LA:1. I LB'n gick det helt okej.Vi skrapade iallafall ihop 65,51% vilket var 4% mer än förra helgen. I LA'n däremot var han supertrött och det resulterade i sämre takt och form.Fick tre femmor vilket var en mer än förra helgen.Dock fick vi ändå 1% mer.Vi slutade där på 62,10%.

I LB'n knep vi förstaplaceringen.2an fick samma procent men en 7a mindre på allmänn intrycket. I la'n däremot blev vi första utanför då vann istället den som kom två i lb'n.:)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige måste bryta med gamla mönster och våga förändra, skriver Ridsports webbchef Lina Nydahl – och påpekar att såväl Danmark som...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: Gunnar
·
Hundträning Tänkte göra en tråd för dem som ska springa muddypaws nu kommande helg och sen nästa år. Om man vill styra upp en buketräff alt visa...
2
Svar
35
· Visningar
2 148
Senast: Acto
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världscupfinalen i ridsportens dressyr och hoppning avgörs i Riyadh, Saudiarabien, 17-20 april.
Svar
0
· Visningar
306
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Har du en 5-, 6- eller 7-årig lovande dressyrhäst registrerad i SWB? I april är det dags för inventeringar inför unghäst-VM i dressyr 2024.
Svar
0
· Visningar
148
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka