Tävlingstråd för april

Sv: Tävlingstråd för april

Vi fälttävlansryttare (ja, jag identifierar mig fortfarande som en sån) är helt enkelt lite skojigare människor. ;)
Eller så har jag hört för mycket Ö&B-reklam på radio. :crazy:

Vi fälttävlansryttare (ja, jag identifierar mig fortfarande som en sån) är helt enkelt lite skojigare människor. ;)
Eller så har jag hört för mycket Ö&B-reklam på radio. :crazy:

Eller så är det så att vi fälttävlansryttare är mer vana att hoppa över dressyrstaket än andra :rofl:

30161_395472841796_620031796_3778474_1534103_n.jpg

Det jag skyller på än också, även om vi brukar hålla oss innanför staketet så visar hon ofta tydligt att det finns bättre saker att göra än att gå prydligt inne på dressyrbanan.. Typ springa fort i skogen o hoppa ;)

Eller så är det så att vi fälttävlansryttare är mer vana att hoppa över dressyrstaket än andra :rofl:

30161_395472841796_620031796_3778474_1534103_n.jpg

:rofl::rofl:

Ett par av mina kompisar har också lämnat banan på detta sätt :angel: lätt hänt om man tex sladdar lite in mot hörnet -tjoff! så är man ute ;)

Jättetrevligt som tävlingsdebut :) Blir jättesugen på att ge mig ut med Calle bara för övningens skull. Kastade mig över klubbar här i nörhetens hemsidor men inte en enda hade någon klubb/lokaltävling förrän i typ september :(

Här finns massor av lokaltävlingar, vissa sammankopplade med regional.

Idag har vi tävlat Ninni, världens bästa häst och jag, inte lika lyckad ryttare.

LB:2 60, 33 % och LA:3 59, något %

I första klassen var hon seg tyckte jag och blev lite förvånad över det, men till La:n hade hon minsann vaknat :p

Min sits måste jag verkligen jobba med alltså.

33028094.jpg

33028093.jpg

33028095.jpg

Vilka härliga bilder!:bump: Snacka om att galoppera i uppförsbacke...:love:

KL

Det var ju jag som filmade när fio hoppade ut från banan...kan säga att jag har aldrig blivit så förvånad i hela mitt liv! :rofl::rofl::rofl:

Fin uppförsbacke i den galoppbilden där ja :)
Vad är det för stam på stoet?

*kl*
Nu så har jag fått tid nog för att konvertera och fixa med filmen från Forsythias och min start i St George förra helgen!
Som resulterade i 66,75% trots att jag legat sjuk under veckan inför :)
http://youtu.be/LxJ9GssAECM

Åh vad fina ni är!

Satt faktiskt dagarna innan och peppade mig själv inför La starten med att titta på en film när ni två red samma program för ett par år sen.

Mitt sto är efter Royal Olymp - Davignon 2- Görlitz.

Igår var det årets första lokala, vilket innebar första deltävlingen i Bphuscupen för häst. Min plan var att pusha på honom så mycket jag kunde i första klassen för att se vad som hände. Det gjorde att vi slutade på 58%, haha ^^ Jag var ändå sjukt nöjd med hur han svarad och missarna som skedde var för att jag pushade honom för mycket utan att alltid lyckas förvalta det. Var lite putt ett tag efteråt för jag gillade inte vad domaren skrev så jag kastade protokollet utom synhåll så jag slapp tänka på det mer.

Sen var det lagklass och då var det nya tag. Och där skramlade vi ihop nytt personbästa för oss, 63,70% och hamnade precis utanför placering! Missarna var inte stora (lite tidig halt, tappade stadigheten på en kortsida och vinglade lite på en volt) så jag är skitnöjd! Och alla i vårt lag red jätteduktigt och vi tog hem omgången med 8% över det laget som kom tvåa. Riktigt, riktigt roligt och jag var så glad över min lillplutt! Och fick så mycket go' feedback och glada tillrop efter ritten av alla de andra så jag blev alldeles tårögd. Det smakar så mycket bättre när man verkligen har kämpat :)

Snygg hon är din svarta tjej!

Stort Grattis också till er andra som gör så fina resultat!

Vår 05.a e.Florencio har varit ute och startat MsvC1, gjorde en ganska bra runda med några missar och tyvärr fick vi inte riktigt till skolorna men känslan var överlag ganska bra Resulterade till första utanför placering på nästan 64%.
Vår andra 05.a e.Dr Doolittle har också varit ute och startat och det med besked. Vann båda sina klasser, den sista LA:4an på hela 78%! :)

Tack så mkt!
Oj, nämen va kul! :) Känner mig lite hedrad :D
Vilken spännande stam! Fortsatt lycka till med henne :)

smulan87: Häftiga % med 05 e.DD!! Stort grattis!! :bump:

Nu har jag kikat på din film och ni ser precis som vanligt otroligt fina och harmoniska ut. Känns som om utvecklingskurvan går spikrakt uppåt för er och Forsythia ser väldigt ambitiös och rolig ut att arbeta med! Ska bli oerhört kul att följa din påläggskalv sedan också. Du verkar ju verkligen har förmågan att plocka fram det bästa ur hästarna och det ska du ha en stor eloge för. :bow:

Tack, ja det känns riktigt roligt att ha två så fina hästar (och dessutom två ston!). Det är min syster som rider den andra då hon fick ta henne när jag hade brutit benet.. och ja..jag har ju inte fått lov att ta tillbaka henne, men lika bra det för de är ett superfint team! :laugh:

Nu hoppar vi in här. Har gjort årets första start på en liten klubbtävling och vi red Lc:1 fick 67,77% och vann med det!
KlubbtvlingLjRK1maj014.jpg

KlubbtvlingLjRK1maj035.jpg

562813_3873220550335_1273314689_33753334_182151117_n1.jpg

kl

Var iväg i söndags och startade med div3 laget. Dock vill jag mest bara glömma den starten. Hon var helt som vanligt på framridningen ute och innan programmet började i ridhuset. Men så fort vi red upp så var det som om hon dog eller nått. Stannade i skrittövergången (LC:2) och sen efter första volten så stannade hon och ville inte gå alls:confused::confused: Fick kicka igång henne och göra en volt. Sen fick jag passa henne som attan så hon inte skulle stanna... Formen blev ju därefter... Inget flyt precis... Fick 58% och blev näst sist:angel: men men. På det som var ok fick hon även betalt för. Allt mellan 2 och 8 i protokollet:D Hoppas det var en engångsföreteelse av rampfeber. Hoppas på att kunna starta en tävling nu innan nästa lagtävling så får vi se då hur hon funkar i ridhuset. Vi rider ju nästan bara ute så energin försvinner lite när vi kommer in, men aldrig att det har varit såhär.

Domaren gillade dock hästen och skrev Framtidsekipage! längst ner:laugh:

33032841.jpg

33032843.jpg

Tack så väldigt! :bow: :)
Ja Forsythia är mkt ambitiös och vill, liksom hennes mor alltid försökte göra sitt bästa o lite till, längtar efter att få sitta upp o rida lillasyster Fjärilsviol!
Gud va kul att det är två ston! :banana:

oxo: Grattis till vinsten! :bump:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige måste bryta med gamla mönster och våga förändra, skriver Ridsports webbchef Lina Nydahl – och påpekar att såväl Danmark som...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: Gunnar
·
Hundträning Tänkte göra en tråd för dem som ska springa muddypaws nu kommande helg och sen nästa år. Om man vill styra upp en buketräff alt visa...
2
Svar
35
· Visningar
2 148
Senast: Acto
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världscupfinalen i ridsportens dressyr och hoppning avgörs i Riyadh, Saudiarabien, 17-20 april.
Svar
0
· Visningar
306
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Har du en 5-, 6- eller 7-årig lovande dressyrhäst registrerad i SWB? I april är det dags för inventeringar inför unghäst-VM i dressyr 2024.
Svar
0
· Visningar
148
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka