Tävlingstråd för april

Sv: Tävlingstråd för april

Nej du hugger mer på sådana som inte kan försvara sig.. som typ barn i ponnyakuten osv :angel:

Nu tycker ju inte jag det är att hugga när jag gnäller för att en unge skyllde på sin ponny. Men uppenbarligen var jag rätt ensam om att tycka det. Men trots att många inte höll med mig var jag knappast ELAK mot ungen-hade det varit personangrepp hade jag varit bannad för längesen;).

Men men, jag behöver iaf inte oroa mig för att du ska hugga på mina filmer då eftersom jag ändå inte är en bevärdigad ryttare som varken är bra eller kommer bli bra. So all is well.

(Fattar inte ens att jag började diskussionen. Blev bara så förvånad att fio (som jag ALDRIG har sett fått någon negativ kritik om sin ridning) inte "vågade" lägga ut film.)

Och FÖRLÅT alla för off-topic!

Tänkte skriva nåt här men ångrade mig!:D

In topic: I helgen rider jag sista dressyrtävlingen för våren, FT-säsongen är ÄNTLIGEN här!!:banana:

(Fattar inte ens att jag började diskussionen. Blev bara så förvånad att fio (som jag ALDRIG har sett fått någon negativ kritik om sin ridning) inte "vågade" lägga ut film.)

Nä jag fattade inte heller att du började diskussionen, det hade du kunnat undvika om du läst mitt första svar, gått tillbaka och läst och förstått innebörden och insett att det inte handlade om det. Men jag förstår nu att nej det gjorde du ju inte... ;)

Nu har du ju även lyckats trissa upp spänningen till olidlig för alla stackare som har folkstormat till min blogg i hopp att få se något som fio inte vågar visa upp offentligt :rofl:

Jag får väl be om ursäkt då i förhand till alla intresserade för ni kommer bli SÅ besvikna för det är bara en vanlig meningslös film på ett par minuter som inte säger ett skit ;)
Jag kommer inte hinna publicera något inlägg förrän vid 21-tiden ikväll så det är ingen idé att storma in där innan dess.. :D

Men trots att många inte höll med mig var jag knappast ELAK mot ungen-hade det varit personangrepp hade jag varit bannad för längesen;).

Nej då det hade du inte ;) Här krävs att man ifrågasätter moderatorer och moderering, och då går det fort kan jag lova dej av egen erfarenhet. Personangrepp av ganska grova slag har jag sett passera utan att angriparen (trots upprepade angrepp) tycks ha bannats en minut en gång.

OK ännu mer OT men rätt ska vara rätt. Det är inte därför du klarat dej undan:angel:

Nu har du ju även lyckats trissa upp spänningen till olidlig för alla stackare som har folkstormat till min blogg i hopp att få se något som fio inte vågar visa upp offentligt :rofl:

Jag får väl be om ursäkt då i förhand till alla intresserade för ni kommer bli SÅ besvikna för det är bara en vanlig meningslös film på ett par minuter som inte säger ett skit ;)
Jag kommer inte hinna publicera något inlägg förrän vid 21-tiden ikväll så det är ingen idé att storma in där innan dess.. :D

Ja ja, nu har du utmanat alla här, så många tangentbord står vässade ha ha ha!:rofl:

KL tycker för övrigt att Breccia själv tog diskussionen bättre än flera andra som inte ens varit nämnda i sammanhanget. :bow:

Den här moderatorn tycker att insinuationer och småstick är rätt trista och tycker att ni kan hålla er on topic istället.

Jag har inget att säga om din ridning men din ton mot Breccia var inte trevlig.

Du kanske ska starta en tråd om bedömning istället?
Jag håller inte med om att Breccia inte är värd sina poäng.
Du skriver själv att ni gör dyrbara missar, såna gör inte Breccia. Hennes häst sätter varje fot rätt, den precisionen hon rider med är fantastisk!

Senast ändrad:

Ptja vad ska man göra? :D haha, jag är väl medveten om vart mycket hos oss brister på tävling och det är formen, det går inte att sticka under stol med! Däremot måste jag ju tävla för att lyckas komma till hemmaridning på banan och det lyckas jag inte med - än! ;)

On topic har jag tre starter nästa vecka, två MSVB:4 och en MSVB:2, ska bli riktigt roligt! Funderar på att ta lite halvhalter då också :)

Nä jag fattade inte heller att du började diskussionen, det hade du kunnat undvika om du läst mitt första svar, gått tillbaka och läst och förstått innebörden och insett att det inte handlade om det. Men jag förstår nu att nej det gjorde du ju inte... ;)

Men mitt trögfattade ego fattar fortfarande inte varför filmen inte kunde visas bara för att det inte är perfekt? Det är ju knappast så att alla andra hela tiden lägger in filmer som är perfekta-för det finns ju ingen som rider perfekt. Vi alla gör väl bara så gott vi kan utifrån de förutsättningar vi har. Och det är väl okej?

Men det är ju kul att du får många läsare på din blogg:D! Jag kan möjligen vara den enda här som inte har den blekaste om vad du heter och jag orkar sällan läsa bloggar och har således inte varit med i den stormen.

Ettie: Vad det gäller banning osv så har jag också kritiserat moderatorer. Att fio och gänget blev bannade i "det stora vinterkriget" handlade i mitt tycke solklart om personangrepp. Riktigt ordentligt dessutom.

Ptja vad ska man göra? :D haha, jag är väl medveten om vart mycket hos oss brister på tävling och det är formen, det går inte att sticka under stol med! Däremot måste jag ju tävla för att lyckas komma till hemmaridning på banan och det lyckas jag inte med - än! ;)

Att rida hemma och att rida på tävling är verkligen två helt vitt skilda saker och den som inte tävlar själv kan aldrig förstå hur svårt det faktiskt är. Du verkar ju väl medveten om vilka problem du får på tävlingsbanan och också mån om att fortsätta jobba med att förbättra form och bakbensengagemang. Problemen jag har med min häst blir också mycket tydligare när jag tävlar och visst kan det vara frustrerande när hästen går som en dröm hemma och sen bara visar en bråkdel av kapaciteten på tävlingsbanan. Men som du själv säger så är det bara att fortsätta träna och tävla för att kunna komma vidare och förhoppningsvis förbi problematiken.

Lycka till med fortsatt tävlande under våren!

Jag har inget att säga om din ridning men din ton mot Breccia var inte trevlig.

Du kanske ska starta en tråd om bedömning istället?
Jag håller inte med om att Breccia inte är värd sina poäng.
Du skriver själv att ni gör dyrbara missar, såna gör inte Breccia. Hennes häst sätter varje fot rätt, den precisionen hon rider med är fantastisk!

Ja verkligen, visst gör hon det! Nej mina hästar är inga dressyrhästar.. dom är hopp och fälttävlanshästar, dom sätter inte en fot fel i terrängen men dressyren är alldeles för trist för att dom ska hålla sig på mattan så dom vill gärna förekomma eftersom dom är avlade för att verkligen ta egna beslut och tänka själva! Det kan man säkert träna bort men då blir det farligt i hoppningen och speciellt i terrängen.

Men mitt trögfattade ego fattar fortfarande inte varför filmen inte kunde visas bara för att det inte är perfekt?
.

Men vad har du fått det ifrån :rofl:

Det finns massa filmer på mig utlagda, dom är allt annat än perfekta. Jag tror väl inte att alla lägger ut alla sina filmer här? Just den här filmen har jag valt att inte lägga ut här då den inte gör honom rättvisa. Jag filmade det ridpasset för att se vad jag skulle ändra på till nästa dag.

Dom andra filmerna på dom yngre hästarna som ligger ute är ju där vi befinner oss just nu varken mer eller mindre inklusive alla brister och fel.

å jag tycker han är för hög och för kort i nacken , för avknäckt.. lång som ett tåg sänkt rygg och slapp bak typ graman indragen form. Sicken tur att smaken är som baken :rofl:

Men härligt att du är nöjd iallafall :D

Är det i detta inlägg som du har en otrevlig ton heller?;) Det är väl aldrig roligt när någon brutalt pekar ut alla brister och svagheter men samtidigt kan det ju vara en bra "wake up call" för att förhindra att man nöjer sig eller slår sig till ro med det man presterar för stunden.

Nu verkar det som att breccia är ganska väl medveten om vari hennes hästs problem ligger och verkar inte heller ta illa upp när någon slänger sanningen i ansiktet på henne.:D Sånt blir jag lite imponerad av faktiskt.

Sen måste det vara jättesvårt för någon som inte har kunskap eller förmåga att se att formen inte är så lysande och att hästen egentligen latar sig genom att knäppa av i nacken o släppa ryggen att förstå din kritik. Tävlingsresultaten är ju bra o det ser ju lite flashigt ut i traven när den sprätter med frambenen så då är det väl egentligen skitsamma om hästen inte är ärligt genom kroppen och på tygeln.

On topic har jag tre starter nästa vecka, två MSVB:4 och en MSVB:2, ska bli riktigt roligt! Funderar på att ta lite halvhalter då också :)

Jag blir imponerad av hur bra du tar kritiken och visar att du har distans till dej själv och det gillar jag:bow::bow:.

Man måste ha självdistans när det gäller hästar & ridning, tror inte man kommer någon vart om man inte kan plocka sig själv & sina känslor lite ut ur vissa situationer om ni förstår hur jag menar?
Jag drömmer om den dagen då jag kan kontrollera den positiva energi han får på tävling och plocka fram allt, jag menar: vem har sagt att hästar som dör på banan är ett större problem än dom som ger för mycket? ;)
Huu nu måste jag sova, öhhh off topic as usual! :D

?
Och Breccias häst är en ny, hårt framavlad dressyrhäst??
Har du ens nån koll på vad den hästen gjorde före Breccia?

Hade du det, hade du gett henne mer cred och insett att precisionen
sitter i ridningen, inte i aveln.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige måste bryta med gamla mönster och våga förändra, skriver Ridsports webbchef Lina Nydahl – och påpekar att såväl Danmark som...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: Gunnar
·
Hundträning Tänkte göra en tråd för dem som ska springa muddypaws nu kommande helg och sen nästa år. Om man vill styra upp en buketräff alt visa...
2
Svar
35
· Visningar
2 148
Senast: Acto
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världscupfinalen i ridsportens dressyr och hoppning avgörs i Riyadh, Saudiarabien, 17-20 april.
Svar
0
· Visningar
306
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Har du en 5-, 6- eller 7-årig lovande dressyrhäst registrerad i SWB? I april är det dags för inventeringar inför unghäst-VM i dressyr 2024.
Svar
0
· Visningar
148
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka