Tävlingstråd för april

Sv: Tävlingstråd för april

Aha, jag har alltid fått höra att man blir utesluten om man lämnar banan! Har dock aldrig haft anledning att kolla upp det förut ;)
Är det nytt eller har det alltid varit så?

Ja, du blir utesluten om du lämnar banan på så sätt att din häst med alla 4 ben kommer över staketet, nu smet ju din ut i öppningen :D, och då räknas det som felridning om du nu pallrar dig in igen inom 20 sek,och det gjorde du ju med marginal.

Jag tycker det är rent åt helvete att man överhuvudtaget kan placera sig med en sådan form.. det är ren okunskap hos domarkåren. Det har nada med breccia att göra, det är dock trist att det är så vanligt ute på dressyrbanorna att folk har slutat reagera, det verkar som om du kanske ansåg att formen på filmen var optimal och att inte kritiken var befogad?

Jag håller med dig i ditt resonemang så, men man måste ju se till klassen som helhet-vilka som startar o hur de lyckas/misslyckas, inte till vad som man tycker ska krävas för en placering.

Jag som har sett dig live på tävling kan intyga att hästen går lägre i formen på framridningen. Och att det är underbart att se en ordinär brun häst förvandlas till en superstar ( iaf i hans ögon) på banan!. Hela han växer en dm och sprätter med framfötterna lite extra. :love:

Att han släpper ryggen tycker jag dock är hårt uttryckt, med en släppt rygg hade han inte varit så följsam och mjuk och lydig som han är i programmen.

Sorry, blandade ihop dagarna. Hon var hos oss på söndagen. Fick för mig att det var samma dag men ni red ju på lördagen.

Jag håller med dig i ditt resonemang så, men man måste ju se till klassen som helhet-vilka som startar o hur de lyckas/misslyckas, inte till vad som man tycker ska krävas för en placering.

Ja,jag vet inget om dom andra i klassen men nu förutsatte inte jag att 38 st andra misslyckades eller hade mkt sämre form.. jag utgick bara från trenden som breder ut sig där korta halsar och frambenssprattel lite flashigt i högre tempo premieras framför en mer korrekt form utan sprattel.

Jag har själv en sprattelhäst så jag vet precis, har fått mängder med extra poäng som vi inte skulle haft för han blivit för het och studsat och missat alla byten osv osv men ändå varit placerade i MsvB men det är ju inte mer rätt för det??? ... men han är iallafall fortfarande bra bak och ihop trots sina 20 år och vid tillfället ganska så ogymnastiserad dressyrmässigt eftersom han bara går i skogen. Nu hade jag nere honom på banan för att han skulle bli lite mer gymnastiserad så man kan få ut halsen lite till (han kortar gärna in sig om han blir lite för slapp bak) och för att rida igenom programmet som vi red på tävling igår .. ja för att bli lite On Topic då igen i tävlingtråden så var vi faktiskt och tävlade igår :D i en MsvC:1 på 65.9 % några dyra misstag i koff 2 grejer.

Dock har jag ingen film från tävlingen utan bara från dagen innan men jag kan inte tänka mig att någon skulle vara intresserad av att se den filmen efter denna debatten :D

Personbästa eller ej men prestationen i Åstorp går fantamig inte av för hackor.. det hade jag värderat mkt mer än vad procenten blir.
Jag instämmer i att den inte gick av för hackor! Och jag jämför inte de 2 tävlingarna emellan - gårdagens St George var en regional i jämförelse mot Åstorps nationella med tuffare bedömning, och jag var bara glad att jag överhuvudtaget var i form för att starta med tanke på hur jag mådde i början på veckan :). Åt i princip inget på flera dagar (även om man försökte tvinga i sig för att få i sig energi o bli frisk), återfick aptiten först till stora delar på lördagen, och fullt ut på söndagen. Tappat ett par kg på den tiden. Hatar att känna sig så utslagen att man inte ens orkade sitta upp längre stunder. Hästen vilade och longerades under veckan, jag klarade av att rida 20min i låg rund form 2 dagar, och känna igenom lite på dagen innan.
Därför gläds jag åt att trots omständigheterna kunna knapra ihop dom 66,754% med min underbara tös :).

Bra resultat på dom misstagen fio! :bump:

PathofClovers: Tack så mkt detsamma! ;) :love: Grymma % du fick ihop!

SaraMara: Snyggt ekipage :)

Tack så mkt allihopa! :bow:

Dock har jag ingen film från tävlingen utan bara från dagen innan men jag kan inte tänka mig att någon skulle vara intresserad av att se den filmen efter denna debatten :D

Jodå, ännu mer intresserade :devil:

Tycker gott du kan visa den :D

Haha, jag skriver som Svea uttryckte så bra.. Att lägga upp en film på buke är lika lockande som att först skära sig med en kniv och sedan stoppa ner handen i ett akvarium med pirayor .. eller nåt sådant :p

Jag kommer lägga filmen i min blogspot blogg.. snart! Ska ändå uppdatera veckans bravader. Du får se den där helt enkelt!

Det var nog inte så hon menade.. nej :cool:

Inte heller jag, jag kunde inte bry mig mindre om det.. jag har lagt ut säkert 5-7 filmer dom senaste månaderna så feel free..

Just denna filmen är jag inte så sugen att lägga här.. känns inte helt rättvist mot min 20 åriga häst som till 99% bara går i skogen numer att bli pirayahuggen på.. Särskilt inte eftersom jag enbart rider honom 1-2 dgr i veckan och en skogsmulle resten av dagarna förutom en dag då han vilar.

Ha ha jag som sett filmen kan bara säga att det är ytterst få buke hästar som det visats film på här som ens är i närheten av din 20-åring när det kommer till form, schvung i balans!! :love:

Där har du förvaltat ditt pund väl...:bow:

Det var nog inte så hon menade.. nej :cool:

Inte heller jag, jag kunde inte bry mig mindre om det.. jag har lagt ut säkert 5-7 filmer dom senaste månaderna så feel free..

Just denna filmen är jag inte så sugen att lägga här.. känns inte helt rättvist mot min 20 åriga häst som till 99% bara går i skogen numer att bli pirayahuggen på.. Särskilt inte eftersom jag enbart rider honom 1-2 dgr i veckan och en skogsmulle resten av dagarna förutom en dag då han vilar.

Men alltså allvarligt fio? Om du känner att du inte kan lägga ut film för att "piayorna" här hugger så hårt, varför kan du inte sätta in dig i den situationen när du själv hugger? För ärligt talat är du ju en av de som hugger allra mest och verkligen inte skräder orden om du inte gillar vad du ser:/. ...och vi som hängt här länge VET ju att du är duktig och kan vad du pratar om-men mild är du inte.

Men alltså allvarligt fio? Om du känner att du inte kan lägga ut film för att "piayorna" här hugger så hårt, varför kan du inte sätta in dig i den situationen när du själv hugger? För ärligt talat är du ju en av de som hugger allra mest och verkligen i skräder orden om du inte gillar vad du ser:/.

Det var knappast det jag skrev och om du läser en gång till kanske du fattar det. Jag har lagt ut massor med filmer så hugg på bara!

Det var knappast det jag skrev och om du läser en gång till kanske du fattar det. Jag har lagt ut massor med filmer så hugg på bara!

Har läst det rätt många gänger nu och kan bara tolka det som att du inte tycker det är rättvist mot Hille att lägga ut film på honom för att han bara skogsmullas mest och har kommit till åren. Mao är han inte i perfekt trim. Naturligtvis kan jag har tolkat helt fel, jag brukar nog tolka dig fel. Men detta stycket kan jag inte läsa på något annat sätt:
Ursprungligen postat av fio

Är definitivt inte ute efter att hugga, känns som jag lagt den tiden rätt långt bakom mig:p.

Men alltså allvarligt fio? Om du känner att du inte kan lägga ut film för att "piayorna" här hugger så hårt, varför kan du inte sätta in dig i den situationen när du själv hugger? För ärligt talat är du ju en av de som hugger allra mest och verkligen inte skräder orden om du inte gillar vad du ser:/. ...och vi som hängt här länge VET ju att du är duktig och kan vad du pratar om-men mild är du inte.

Såg att du hade redigerat..

Det var längelängelängesedan jag kommenterade någon enskild här, jag kommenterar bara på ryttare och hästar där jag tycker det är lönt och där det är tillräckligt bra för att kunna bli väldigt väldigt bra... I breccias fall handlade det mer om hur domaren dömde egentligen, men hade hon inte fallit in under ovanstående kategori bra ryttare hade jag aldrig bemödat mig..

ja för att då ännu mer spä på dryghetsryktet :rofl:

Ja men eller hur, ser dig hugga rätt friskt omkring dig i div. trådar.. :rofl:

Håller jag verkligen inte med om. Gjorde det förr helt klart, men jag kommenterar knappt ens i filmtråden och säger inget negativt om någons ridning i bildtråden heller. Jag vill ha en BRA stämning här på dressyr så att folk inte försvinner härifrån.

(Dessutom har jag aldrig på alla dessa år varken fått en varning eller blivit bannad pga något jag skrivit.)

Håller jag verkligen inte med om. Gjorde det förr helt klart, men jag kommenterar knappt ens i filmtråden och säger inget negativt om någons ridning i bildtråden heller. Jag vill ha en BRA stämning här på dressyr så att folk inte försvinner härifrån.

(Dessutom har jag aldrig på alla dessa år varken fått en varning eller blivit bannad pga något jag skrivit.)

Nej du hugger mer på sådana som inte kan försvara sig.. som typ barn i ponnyakuten osv :angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige måste bryta med gamla mönster och våga förändra, skriver Ridsports webbchef Lina Nydahl – och påpekar att såväl Danmark som...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: Gunnar
·
Hundträning Tänkte göra en tråd för dem som ska springa muddypaws nu kommande helg och sen nästa år. Om man vill styra upp en buketräff alt visa...
2
Svar
35
· Visningar
2 148
Senast: Acto
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världscupfinalen i ridsportens dressyr och hoppning avgörs i Riyadh, Saudiarabien, 17-20 april.
Svar
0
· Visningar
306
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Har du en 5-, 6- eller 7-årig lovande dressyrhäst registrerad i SWB? I april är det dags för inventeringar inför unghäst-VM i dressyr 2024.
Svar
0
· Visningar
148
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka