Sv: Tävlingstråd för april
Flott häst och supertrevlig ridning! Det kan ju bli hur bra som helst det där!
Flott häst och supertrevlig ridning! Det kan ju bli hur bra som helst det där!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag håller till viss del med dig ang. formen hos många hästar men känner ändå at jag vill påpeka att Breccia fick 67% alltså någonstans mellan godkänt/ganska bra, inte 100% = allt är perfekt.
Uppenbarligen tycker domaren att det inte var perfekt utan att det fanns brister.
Vad tycker du själv Breccia skulle få? Vad tycker du krävs för att få en 6:a 7:a osv?
Ingen kritik, jag är bara nyfiken
Det här har ingenting med mig att göra men jag tycker att runt 70% faktiskt blir vanligare, nu gäller det främst våra professionella ryttare men det är inte så ovanligt längre, iaf inte om man jämför med för några år sen!
Jag tycker personligen att man inte ska kunna få en 7:a på en rörelse om formen inte är korrekt. Är formen korrekt ska man kunna få 7 och 8 om kvaliten oxå är bra. Det blir för lite skillnad annars på dom rider korrekt form med kvalite och dom som rider med fel form och har spänstiga hästar.
Jag har återigen inte sagt något om Breccias ritt, utan jag konstaterade att hon fick 67%, vilket så klart är asbra procent och något jag är sjukt avis på.
Hon kanske ska ha 75% med en bättre form då det kommer höja kvalitéen på alla rörelser vad vet jag. Det är ju omöjligt att spekulera i.
Går det ens att rida programmet på det sättet som i filmen om hästen inte är lösgjord eller går i en dålig form?
och jag som trodde att en domare bara fick dömma max 40 ekipage per dag... och du säger att hon dömde en tävling på annan klubb på fm?
----------------------------------------------------------