Tävlingstråd för april

Sv: Tävlingstråd för april

Oh My god! Galet!!!

Nu känner jag att jag vart off topic länge nog, lämnar er ödmjukast åt erat bukenäste och ber moderatorn om ursäkt, man blir tydligen till sig när man aldrig är inne här längre! Grattis till er alla & ha en fantastisk säsong!

Åh, vad fin hon är Forsythia :love: Och riktigt duktigt att göra ett sånt fint resultat med den uppladdningen!

Jag har också varit iväg idag, LB2 i Köping.

Lilla häst var så duktig :love: Trots att han rimligtvis borde vara sliten efter veckans träning kändes han bara supermjuk så fort jag tog tyglarna. Härligt. Jättefin inne på banan också, bara lite spänd vid läktaren, men han slappnade av mer och mer under programmet :)
Vi skulle kanske kunna göra lite bättre ökningar, det finns mer än vad vi kunde visa idag, men annars är jag helt nöjd med ritten.
Det var bevisligen domaren också för hon gav oss 72,7%, och lilla häst plockade hem sin första 9a :banana:
Det resultatet räckte till en andraplacering - mycket nöjd!

Bild från framridningen:
gobi_koping_liten.jpg

*kl*

Var iväg i lördags på vår andra tävling efter operationen förra sommaren, och första för i år. Första LAn också. Valde en LA3 i Partille och eftersom Battis var superfin och glad så valde jag att skita i MsvC-starten samma dag, vi är inte riktigt där än och ville inte riskera att tappa den bra känslan.

Gjorde en bra insats, Battis jättefin att rida och bästa känslan inne på en tävlingsbana någonsin. Tyvärr fel väg i mellantraven, ett byte efter mellangaloppen och ett avbrott till trav inför sista halten - samt en del andra mindre missar gjorde att procenten inte alls motsvarade känslan (60,97%) men knep en tredjeplats trots allt och kunde därför känna att placeringen bättre stämde med känslan än procenten. ;)

Några bilder:

Framridning:

img_1925_199578657.jpg

img_1933_199578738.jpg

img_1941_199578836.jpg

På banan:

img_1951_199578978.jpg

img_1959_199579163.jpg

img_1961_199579251.jpg

img_1967_199580042.jpg

Hemma i stallet igen, nöjda och glada:

img_3749_199336240.jpg

Tack! Vi fick 9 på sista halten, roligt för just halter är inte vår allra starkaste gren.

Nu kan jag se filmen :) Superfin ritt!!! Jag gillar verkligen formen på honom nu, det har hänt mycket sen jag såg er sist :)

Vilken prestation! Ni ser superflotta ut! Stort grattis.

KL
Själv red jag en msvB3 för första gången i helgen. Klurigt program men fick iaf ihop 64% lite drygt o hamnade i den övre hälften.

Du menar alltså att det är drygt att säga att många domare inte ser skillnad/bortser/ ser mellan fingrarna eller whatever på en bra form och en indragen form med sprättiga framben och bakbenen i Kina? Det är ett problem ända upp i GP och ämnet diskuteras hela tiden överallt i hela världen. Men om man råkar nämna något på buke så är man dryg?? , är det för att över halva filmtråden består av sådana ekipage? Jag ser det mer som ett allvarligt problem..

Du kanske inte såg att Jovius varken har kommenterat breccis ritt eller film utan bara höll med om formproblemet. Det kunde du tänkt på innan du kastade ur dig den där osmakliga beskyllningen, dessutom helt anonymt :grin:

Jag tycker det är rent åt helvete att man överhuvudtaget kan placera sig med en sådan form.. det är ren okunskap hos domarkåren. Det har nada med breccia att göra, det är dock trist att det är så vanligt ute på dressyrbanorna att folk har slutat reagera, det verkar som om du kanske ansåg att formen på filmen var optimal och att inte kritiken var befogad?

Jag har själv en yngre häst som f.n har rätt kass form emellanåt i programmen, särskilt när han tappar bjudning så det är inte det att jag är helt främmande för problemet.. Sen har jag väl haft andra hästar och ridit runt i diverse olika märkliga former genom åren. Men på stenåldern var domarna extremt mkt mer noggrannare med det i dessa klasser än idag därav tror jag att vi som är "äldre" reagerar starkare på detta än vad dom yngre gör.

Senast ändrad av en moderator:

Va kul! Känns också om man får högt på sista punkten sådär att domaren verkligen ville klämma in fina poäng, att han/hon gillade er!

Tack! Jaa, det har hänt mycket nu under vintern, och bara sista veckan nu har vi snäppat upp det ännu lite till. Tidigare har han ju gått typ såhär hemma men så har vi sjunkit en del på tävling, men det är kul nu när man vågar rida lite likadant på tävling som hemma! Förut hade vi inte riktigt styrkan för det och då fick vi massa missar istället om jag siktade för högt.

Massa missar :confused:

Har nog aldrig sett ett program från dig med massa missar, utan bara städat och prydligt jämt sen åratal tillbaka :D

jag håller till viss del med dig ang. formen hos många hästar men känner ändå at jag vill påpeka att Breccia fick 67% alltså någonstans mellan godkänt/ganska bra, inte 100% = allt är perfekt.
Uppenbarligen tycker domaren att det inte var perfekt utan att det fanns brister.

Vad tycker du själv Breccia skulle få? Vad tycker du krävs för att få en 6:a 7:a osv?
Ingen kritik, jag är bara nyfiken :D

Kl

Åh jag är så glad idag! :) Vi var till Österhaninge idag och red MSV C:1 idag, och vilken revansch vi fick sen sist! Katastrof-väg sista 3 km. och lervälling till framridning men sen en prins på banan! :love:

Fick 70,2% och kom tvåa! Den som vann var given, så vi känner oss som vinnare! :D Flera fina åttor och 77787 därnere.

33020853.jpg

Grattis!! Jättebra resultat ju! Ja den vägen kan vara hemsk och lång, jag vet:D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige måste bryta med gamla mönster och våga förändra, skriver Ridsports webbchef Lina Nydahl – och påpekar att såväl Danmark som...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: Gunnar
·
Hundträning Tänkte göra en tråd för dem som ska springa muddypaws nu kommande helg och sen nästa år. Om man vill styra upp en buketräff alt visa...
2
Svar
35
· Visningar
2 148
Senast: Acto
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världscupfinalen i ridsportens dressyr och hoppning avgörs i Riyadh, Saudiarabien, 17-20 april.
Svar
0
· Visningar
306
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Har du en 5-, 6- eller 7-årig lovande dressyrhäst registrerad i SWB? I april är det dags för inventeringar inför unghäst-VM i dressyr 2024.
Svar
0
· Visningar
148
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka