Sv: Tanter och gubbe traden part 7
God morgon!
Trött,trött.... Skulle ha jobbat inatt men hamnade istället akut på djursjukhuset med min gamle vovve....
Var helt övertygad om att jag inte skulle få honom med mej hem igen,men så blev det inte.
kollad från topp till tå så visar det sej att hans inre organ är i gott skick men han har en allvarlig infektion som förmodligen kommer från urinvägarna och har gått upp i kroppen o påverkar hjärtat.
Då han inte var uttorkad så beslutades i samråd med veterinär att han skulle följa med hem igen,det skulle vara det bästa för hunden.Detta är verkligen mattes hund.....så det hade nog varit sämre att lämna honom.
Hon påpekade dock att denna infektion är allvarlig o att förloppet kan gå mycket snabbt och att det är alls inte säkert att han överlever helgen.....
Det kom så pang på....Han har varit pigg som en mört,har inte ens sett några som helst ålderskrämpor på honom.....
Men,visst tecknen har säkert funnits där,bara väldigt vaga o diffusa så att man inte tänkt på det.
Nåväl,vi har kamperat ihop hela natten,han å jag,och han verkade faktiskt lite piggare i morse. Han har vinglat ut för att kissa o "läsa morgontidningen" och han har druckit.Han har fått sin medicin o får nu vila en stund!
Dax för mej att släppa ut pållarna!!!
Ha en bra dag,alla