Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

kan man undra:) steg upp från köksbordet o såg inte att den inneboende lagt ett jaktbyte just där :laugh: splaaash

vilket renderade mig ett mycket förolämpat ögonkast samt ett ilsket knyckande svans medans damen ifråga med bestämda steg gick ut ,,,:laugh:

får se när hon behagara tjura färdigt o förlåter mig med att komma hem igen...

aha..ded där är den enda stölden som är laglig...förringar ju inte hennes insats...:laugh:

Fullt lagligt och bra insatts helt klart,

Måhända distans skulle vara något som passar herrskapet själva?

Här har också varit en härlig dag.Jag kunde sluta redan 12:30 p.g.a inlagda vårdtagare,fanns inget jobb till mig på em:).

En kompis kom hit och vi gick ut med hundarna,Mika skulle som vanligt visa sin kompis sina badplatser och han prövade alla:).

När hon åkt blev det snabb borstning av H.och iväg på en tur.Även här blåser det men när vinden är varm blir jag inte alls lika störd så det gick utan missöden.

Vad allt är mycket lättare!Går att stå ute och borsta hästar och alla grejer finns i stallet nu så jag slipper släpandet,så skönt.

Saknar bara boots nu,det är så krångligt att ta bort brodden från de gamla så de får sitta kvar och jag har beställt nya,lite förbättrad modell som det verkar.

Idag gick jag och letade på ett känt ställe och mycket riktigt!Där låg ett par huggormar.Ser nästan aldrig till några utom nu på våren när de inte rör på sig så mycket.Just att de är så slöa gör att jag blir orolig att något av djuren ska komma åt dom.

Idag gick dotera och jag skogrundan med Tage, ca 4-4,5 km och han var helt lugn hela tiden. Inget snörp med underläppen, Karin;) Hyfsat väder, men inte så varmt som de hade lovat...Fast jag var lite svettig efter promenaden iaf:)
Det är ett tecken på att han börjar akseptera er som ledare( jag vet inte om det är du eller dottarn som har den ära). Om du går för mycket ned i vikt av träningen kan jag rekomendera olja i maten!:p:D

skulle de mycket väl kunna vara....men ska inte tävla..:)

Springaren har kanske viss chans ...för en månad sedan var de 1 veterinär + 4 sista års vet kandidater som tog hans vilopuls...låg på 28...så de är väl rätt skapligt...

Tack Karin, men jag tror inte risken är överhängande, här är ju lite till att ta av:) Tar oljan för utvärtes istället, och har bokat en oljemassage tills på torsdag. Bra sätt att inleda påskhelgen:)

Tror inte du behöver vara särskilt orolig...här finns rätt gott om orm o har ju haft en massa djur förutom hundar o katter o hästar ....men har aldrig fått något ormbitet....

sen är de ju endast om hunden skulle bli biten i tungan eller nosen som de är riktigt farligt.....katter tål orm bra....så med sannolikhetsberäkning blir ju risken nästan obefintlig....så oroa dig för de...:)

det verkar ha varit en händelserik och blåsig helg i landet. Det har det varit i den här delen också. Jag och lillan har påskpyntat både här och där, och jag har hunnit vara iväg och prova en mc igen. Det är den här eller ingen... Jesses så perfekt den är. Men ska jag eller ska jag inte? Varför hittar jag på så mycket för? Tack och lov blir det en kortvecka med mycket häst. Jag behöver landa och andas och var gör man det bättre än i stallet? :bump: på er. :)

Go kväll....

Kroknade med feber i fredags eftermiddag... Alltså har större delen av helgen gått åt till att kurera mig...

Lördagen tillbringades på soffan... Gick endast ut för att titta till damerna i hagen... Ge dem morgon och kvällsmål....

Idag har jag varit lite piggare... tillbringade ett par timmar ute i slyhagen och fortsatte mitt evighetsarbete med att röja... Lilla Loppan gjorde sitt bästa för att vara i vägen. Bäcka passade på att lämna över vakten till mig och la sig och sov medan jag var där ute...

Bäcka växer så det knakar i henne... Att jag inte haft ork och tid till henne denna vecka har inte spelat någon roll... Hon har haft fullt upp med att växa...

Husse förbarmade sig över att jag ligger efter med alla utejobb... Han hjälpte mig att stolpa upp den nya hagen... Att han är en bonnason märks tydligt... Det som skulle tagit mig minst en dag att stolpa tog honom ett par timmar...:cool: ... Bara att erkänna... där ligger man i lää...

Nåja... Alla stolpar till nya hagen är satta,.... 0.6 hektar skall anslutas till de befintliga 1 hektaren som damerna går på för tillfället... I morgon får jag köra till T-ryd och inhandla isolatorer, elrep, och eltråd för då tänkte jag tillbringa dagen med att fortsätta göra hagen klar...

Kommande vecka är min första treskiftsvecka på nästan 10 år... Jag börjar med ett nattpass på tisdag... Vilket innebär att jag har ytterligare ett antal timmar ledigt innan jag påbörjar nästa veckas arbete...

Oj,det här är ju inte acceptabelt....
Så här långt nere får vi ju inte vara!!!

Idag UL av vovves hjärta kl 1300,då får vi domen.........
Han mår iaf bättre än väntat,lite feber kvar,ff lite vinglig o dämpad förstås,men han är ju allvarligt sjuk så det får väl ta den tid det tar!
Han äter inte sin vanliga mat men små små portioner av kokt ris o köttfärs går ner och han börjar intressera sej för godis igen......!!

Stallet väntar som vanligt,ska försöka hinna så mkt som möjligt innan jag ska iväg.
Sen hem o göra det sista o sen jobb!
Dagen är räddad!!!!!! Fullt upp....

Håller tummarna så hårt jag bara kan för gammelman i dag!

Kl.

Ännu en underbart solig dag med värme! När vi åt frukost jag och gubben så satt vi och tittade på när den sista isen här i våran vik bar i väg. Häftigt :laugh: Och skönt för nu blir det varmare här på gården, så länge isen ligger drar det kallt från sjön.

Har haft hästfix och bökat av mina flickor några kilo lera så snart ligger dom väl och gonar sej i nån lerpöl igen, de små asen :devil:

Hade en dust med fröken Ina som har fått för sej att det är hon som bestämmer när hovarna ska lyftas. Hon gjorde så förut men när vi lyft fötter i tid och otid och nästan jämt så var det inga problem längre men nu har hon börjat igen.

Så det blev till att hämta repgrimman och på med den då kunde hon minsann lyfta så fint så :mad: Passade på att göra lite övningar när grimman ändå satt på och hon är makalöst uppmärksam den damen :love: Och lättlärd!

KL*

15 + och lite lite vind, vilket är skönt då jag höll på att svettas ihjäl efter mockning och släpande av 3 st 25-liters dunkar.
Ridning när sambon kommer, sen hämta de små och åka och handla och kika på Hööks efter deras vattensäck till skottkärran.

Verkar som om större delen av Sverige har super-vår-väder idag! Härligt! Jag och Tage ska ut och gå så klart, men i morgon ska dottern ta den första uppsuttna rundan på länge:) Ska bli kul att se hur han tar det. Sen blir det långa skrittrundor ett tag framöver.

Cho- hoppas det är bra med vovven, och att han hänger med ett tag till. Man vet ju när de är gamla att det kommer en dag, men bara liiite till:)

KL*

Ja här skiner solen verkligen! 15 + och lite lagom vind så man inte svettas ihjäl.

Har varit en bra dag.
Sambon kom hem vid 11 och vi gav oss iväg på åkern. Hästarna var snälla och vi stannade till uppe på en kulle och beundrade utsikten över den glittrande sjön och hästarna fick äta gräs.
Ett sånt där ögonblick då man vet varför man fryser och mockar hela vintern.

Och sambon tog t.om kort!
Jah och trullan ser båda högravida ut :o
Jag skyller på bylsig tröja och Trullan på taskig vinkel :)

Efteråt hämtade vi skruttar, handlade och tog med hämt-pasta hem.

32313140.jpg

32313138.jpg

32313136.jpg

32313137.jpg

Äsch då, ni ser inte ett skvatt gravida ut. Och skulle ni det så är det alla gånger fotografens fel :D

Det är härligt nu när alla vårbilder kommer. Som vi har längtat hela vintern! Det här är verkligen bästa tiden på året.

Jag har varit på Hööks en sväng idag. Dottern skulle shoppa jeans så då passade vi på att besöka lite andra butiker också. Hööks förstås (där det blev ett nytt bett till Leo), Glada Hästen måste man alltid ta en titt in på, där blev det bara magnesium idag. Och så åkte vi och tog en kik på det nyöppnade Citygross. Där fanns det hästprylar till bra priser. Dottern kärade ner sig i ett träns, men det får anstå lite.

Hm, verkar som att jag är på det enda City-Gross som inte har hästprylar :mad:
Tur att Hööks öppnade precis bredvid då. :D

Äsch... lite trivselhull har ingen dött av....

Jag tillhör själv de som ständigt går och drar på en massa extrakilon...
Jag har lärt mig att försöka strunta i det....

Ni är jättefina i hop du och Trullan så det så...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 020
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka