Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Lilly är bland de vackraste hästar jag vet..... Här kommer en lite orgie i Lillybilder..

14781444.jpg

15417461.jpg

17551081.jpg

19269108.jpg

21951195.jpg

Håller helt med både dig o Piraya, det finns ju så mkt onödig mat o onödigt foder med olika onödiga tillsattser! Just nu ratar min häst havren, gaa, att han ska vara en sån finsmakare. Vissa sorter funkar hur bra som helst o vissa går tvär bort- nu har de tydligen bytt leverantör där vi köpet....
Helst vill jag ju fodra med bara hö o havre, och extra protein vid päls sättning.
Själv hade vi gärna BARA köpt KRAV o ekologiskt om det inte var så dyrt.​

Mina får under inga omständigheter spannmål av någon sort då det retar tarmen. All stärkelse är bannlyst liksom socker i annan form än det som finns naturligt i höt. Den andra hästen jag har, Rocket, är halvpaint och de är också känsliga mot dylika ämnen...även om just Rockets pappa var av s.k. foundationtyp (ingen inblandning av fullblod). Jag har lärt mig via den "hårda" skolan vad som är bra mat för hästarna så nu är det liksom "back to nature" som gäller ;)
31911665.jpg

Senast ändrad:

:love:Jag är ju väldigt partisk så klart och älskar donnan oerhört!!! Trots att hon är en snorkfröken vissa dagar:angel:

Att hon är bland de absolut vackraste hästar jag sett har jag inga problem med att intyga....

Men eftersom jag känner damen i fråga så kan jag säga att hon och jag *klickar* inte.... Så snorkfröken kan hon verkligen vara....

När hon stod uppstallad här hade vi en överenskommelse hon och jag...
Vi *accepterade* varandra..... Det fick räcka...;)

slår mig för pannan , får ett svårt trauma.....:cry: Sådana där manar rör man inte basta..:mad:

Har Frk Llilly blivit begåvad med en sådan fin man....så ska den vara som den är ingen trimmning eller ryck ..fnyssssssssss

De där manarna har de fått för att de ska fladdra för vinden fritt....

hmpffff förstöra så vackra saker....helgerån ..borde vara minst 3 månader på vatten o bröd....

låt bli manen:devil:

Håller absolut med Gubben. Rör inte den vackra manen :eek: Finns väl inge vackrare än en lååång böljande man :love:

Nepp hon behöver inte stå inne och örterna göra att hon inte har ngr problem så det är bara att rida som vanligt.
Men innan man fick det klart så var det mkt prover för att utreda så attdet inte var ngt annat.
Nu går hon på underdosbehållning vinterhalvåret och under den känsliga perioden går hon på full dos.Och är precis som vanligt.

Hm...gubbe och brimmis...hm, säger jag bara...inser ni vilket jobb det är att försöka hålla den där manen i utrett skick????????????...nåja, ska ge sprayflaskan en chans och kanske fläta eländet då...:angel:

Snorkfröken räcker inte idag för att beskriva damen i fråga...herrejisses, vilket humör hon har ibland. Lite lagom het när vi red ner på vallarna, stissade upp när vi kom in i skogen. Till min glädje är det framkomligt nu :D . Lite djupsnö på traktorvägen men äntligen kunde vi klättra i lite backar. Skrittade (med jämna mellanrum rejält taktade) över till farbror K:s skogsbit där vi snodde runt träden lite och sen vände vi. Då hade hon eldat upp sig rejält och vart och vartannat steg blev en halvstegring, jämfota hopp rakt upp o.s.v. Jag ville att vi skulle skritta så jag fick jobba rätt mycket med henne...Kom ut på vallen igen och där for hon i luften rejält..."HEMÅT" drog ju...då styrde jag henne mot vår skog och snurrade där lite. Något mer dämpad blev hon så jag lät henne gå tillbaka till vallen...där stissade hon upp igen så det blev till att lägga lite volter tills hon insåg att vi kom inte någonstans om hon inte skrittade. Fanns lite snö kvar på nedersta vallen och där lät jag henne pulsa på. Följde sen kanten på vallen närmast hagen och så satt jag av, lite demonstrativt för att förtydliga att det ska vara lugnt. Sen gick vi hem.

Tänkte ta bilder på henne sen men hon dök ner i värsta dyngan/leran och rullade snabbt innan jag fick fram kameran:mad:

Tanke var också att Rocket skulle få lite jobb i och med att jag ändå var ute...men men men, jisses säger jag bara!!!!! Tror han roat sig med att leta upp den blötaste leran i hela hagen och där tagit sig ett helkroppsbad...måste låta honom torka lite först:cool:

Tar en fika så länge...

Hade gärna ställt upp som förste manutredare :) om de varit närmre bara du ger blanka tusan i trimmning o andra fula ord...

brukar vara värst första gången...men ta du sprayflaskan o harkel ähummm håll efter så går de fort...:p

Sicken liten goding Lilly....:p klart hon passa på ....äntligen efter en massa snö o tråkigt ....barmark o ska matte sitta o inte släppa av...vill ju ta en vårgalopp ju....:laugh:

ja de små liven.....sötnosar...

Hon ser ju läcker ut men måste erkänna att jag tycker att Rocket är ett strå vassare:)

Det värmer att du tycker det och visst är han också fin. Men jag tror att Lillys eldiga sätt är det som gör att folk ser henne på ett annat sätt. Herr Rocket är ju väldigt cool och inte lika flashig av sig...men han är snygg att se när han väl drar igång och stilar lite :)

Fröken får hålla sig till skritt och lite trav än så länge då hon inte jobbat så mycket i vinter...misstänker att skulle jag låta henne dra iväg på en vårgalopp svimmar hon väl, eller nåt...:crazy:

Nu ska jag ut och ordna med vatten åt dom där ute. Nu kan vi ställa dit badkaret igen och fylla det. Så slipper vi hinka som vi gjort hittills...gu'så skönt :D

Men håller med gubbtjuv låt bli hennes man,hmm säger jag som är lat o kör med en handflats lång man:o
Candy-1.jpg

Mja...får bli lite skärpning där också.....:D fasligt klippande o grejande med manar...mutter mutter..

är bara avundsjuk....travare har så taskiga manar...:cry:

Fast idag var pappas lilla totto prutt prutt...dyr...idag kostar han nog minst 5 kronor levande.....:D

Herr black and white....cool--:D ja ja vänta du bara....han är smart o lurar dig.....:angel:

Det bidde en Thule Prestige -11. Fick med bomskydd, transportgrimskaft och trailerkamera. Väldigt nöjd! Ska prova den nu...

S.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 020
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka