Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Här var vi uppe tidigt både igår och idag, har mockat 4 boxar, lagt in 10 kärror nytt spån i den ena, fyllt vattenkaret i hagen med nytt vatten, lagt ut ny mat till pållarna i hagen. De har ännu inget att äta där, den ena hästen fick sandkolik förra lördagen. Därför ska det undvikas att det upprepas igen så jag lägger ut mer foder än de egentligen ska ha men vad gör man?

Igår var jag och maken ute och gick med stallägarens två hästar, jag gick med kolikhästen, maken med hennes dotter. Hon är till salu och maken är intresserad av att köpa henne. Kolikhästen ska sättas igång lite lätt efter ha stått väldigt länge, för att inte få mer kolik.

Du, Gubbe, skriver så roligt! Visst ska vi också ut i klorofyllen sedan, ska bara handla först, mannen vill också besöka "grönaskylten"-butiken... Och imorgon, äntligen, ska jag hämta min nya transport!!!!!!!!!!!!

Gubbtjyv :En liten undran bara...sover du på jobbet eller;)?..såg inte till någon vila i schemat för dagen:).

Själv har jag börjat dagen så sakteliga,ute och gått med hunden,det är lite lagom uppmjukning av stela ben.

För att ge hästarna lite omväxling och några gröna strån att knapra på släppte jag ut dom i en annan hage.

Blev väldigt uppskattat men deras rejs var mindre bra för den fortfarande mjuka marken:crazy:.

Hej alla morgonpigga.. :)

Har faktiskt varit uppe ett bra tag, långfrukost med tidningen, FB, Bukefalos och nu Djurpolisen på Animal Planet. Fasiken vad det är otäckt med dessa djursamlare. Denna kunde inte ens efter döden skiljas fr sina katter, de låg i frysen :eek:

Ska strax ge mig ut till denna vackra vårdag, pyssla med hästarna (går ute dygnet om) ta en hundpromenad, lite trädgårdskoll..:love:

Fick sällskap på ridningen igår, mkt trevligt för jag har ju två hästar som ska ridas.:banana:

Kl
Fnys. jag steg faktiskt upp vid sex som vanligt. Ögonen verkar igenmurade av något dummt pollen idag:o
Ena hästapållan skall groomas idag för imorgon är det tävling. Då får ni hålla tummarna.
har fått en del sparkar i aktern också så jag törs nog hoppa snart:d

Pytt var faktiskt uppe i ottan och släppte ut pållarna men sen var kudden inbjudande:o
Jajamen kom hit så ska vi se vem som orkar mest i ett gympass :D
Var ju ute i klorofyllen igår ,lite lerigt men skojigt.
Jaha sitta här o prata om vin när en annan måste göra 30 timmar i helgen ,inte snällt:cry:

Usch inget roligt när bilar börjar krångla hoppas att det inte blir alltför dyrt

Självklart hålls tummarna på ett vilkor dvs och det är att du lämnar rapport efteråt:D
Kom hit och ge mej lite sparkar oxå,har ju blivit feg med åren så allt över 70 näee över min döda kropp:eek:

Hi,hi Hoppa häst törs jag.
Det var ett annat slags hoppa jag behövde pepp för att våga:D

Du får ta med pålle och komma hit och hoppträna en vecka. Du kommer inte vilja sluta. Lovar;)

Ursäkta min tröghet,skyller på att jag är nyvaken,aha jobbet alltså,blunda ta fart o hoppa.Du kommer att fixa det:banana::banana:
Nja över 70 är ju rena självmordet,sånt får dottern syssla med:o

Har man en liten häst är det lättare med höga hinder.
Då kan man ta fart, ducka och rida UNDER:idea:

Nepp varken får eller finns tid för sova på jobbet....har ju ansvar för fosterlandet samt fostervattnet :)

Dessutom är de ju så att vi som har passerat livets sommarsolstånd har inte tid att sova ......vi går ju mot höstdagjämkningen o finns alldeles för mycket skoh med hästar o annat kvar o göra....så sova får man väl göra innan man ska 3 trappor ner i värmen :D

o där hinner man väl inte med de heller misstänker jag....ja skit samma allt har en ände men korvena har två...

:eek: Va..tokfia inte ska du väl stiga upp vid sex...:o funkar väl inte...då ska du ju vara i vågrätt ställning :o:devil:

Hur fasen blev jag inblandad i gympa:confused: ånäää de får du hålls med själv ..alldeles själv... men kan bistå med små glada tillrop o ett o annat swisch med piskan ifall du fuskar....:D

KL

Är ledig :D Börjar inte förrän på söndag! Så skönt. Sitter och funderar på om jag skulle försöka komma ut i kväll till något ställe där man kan ta en cider och prata lite skit ;) Men antagligen kommer jag inte att orka det, om jag känner mig själv.

Kastade mig upp ganska tidigt för att gå ut och ta stallet. Det kommer hit en ponny över helgen som ska tävla här brevid. Men när jag kom ut så hade dottern redan mockat och fixat så fint före sin praktik :love:
Så det blev en hästledig dag.

Har ätit en räkmacka till frukost, lunch eller vad det nu är när man går upp. Gott var det iallafall :D

Får se vad jag orkar, kanske ta en jogginrunda....

På väg att hämta en servad båtmotor. Nu blir det snart sommar å man hinner med både hästar å båtliv. Underbart!

Smart ide ska genast spana in 1,60 hoppningar,kommer ju alltid va nolla då min lilla busa är 1,46:D

Enligt TR så är det faktiskt bara översta bommen som måste ligga kvar. Helt sant.:D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 020
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka