Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Kat - Aj då, inte skönt när näsan rinner, du är inte allergisk? Pollen börjar komma igång...sommardäck blir det för mig (eller min bil) också i morgon, och ny startmotor...den har börjat krångla, bara klickar när jag vrider på nyckeln, jobbigt när man måste leta efter parkering i nerförsbacke hela tiden:crazy:

Samlar mig efter jobbet, satte mig med maken:love: i uterummet och tog ett glas rosé, oj, vad trött man blev av det då...

Ska ut och fixa stallet och gå en runda med vildhästen. Får se hur det går:crazy:

oj så skönt det låter, :love: make, uterum och rosé.

Själv sitter jag med sambon och tv:n, kaffe och datorn.Inte så tokigt heller. Jag borde gå ut och plocka in lite björkris också...

Kl

Försöker baka upp en kartong med ägg. De blir för gamla annars:p
babblat öronen av stackars Cho3. nu måste jag hänga upp tvätten, plocka ur diksmaskinen, laga mat och sedan ut och rida lite.:D

För att inte tala om stackars älgen!!
Cho3 kan oxå babbla.......:D

Du får ju inte bara säga att ni ska ut och gå,misstänker att alla vill ha rapport om han höll sej på mattan

Hej hopp! Åter en lång dag på jobbet till ända...ja, hela dagen är faktiskt till ända. Hinner ingenting här hemma:mad:...lagade middag på rekordfart och snodde ihop en bröddeg för vi var utan bröd. Maken fixade med hö och vatten till hästarna under tiden (vi jobbade lika länge idag). Har käkat nu och brödet jäser på plåten...så fort det är gräddat dyker jag i säng för det är tidig start i morgon...åker hemifrån kl 5.45:cool: ...MEN, jag är ledig i helgen och inga långpass nästa vecka...+ att jag fick semester påskafton och påskdagen vilket med fridagarna ger 5 dagar ledigt i rad:banana: ...ser verkligen fram mot det :D

En liten fråga från mig som knappt hinner se en dator...hur går det med Brimmis föl/mask/luft ???

enl. fb så är hon sur och irreterad ikväll(pållen alltså:D) Brimmis ska ut o kolla lite senare.

Oh...det har jag missat...kan vara så att det börjar hända nåt nu då, eller så är ungen lite stökig...ska kolla fb genast :)

Sitter i min ensamhet och tittar på SM-slutspelet i hockey. Dottern med sambo är där nere i Karlstad och tittar, kan tro att det är tryck värre :laugh: Blir väl ett herrans firande efter FBKs SMvinst!

När gubben kommer hem ska jag ut och kolla till Ina, bökigt värre i kväll.

Ja hon är bökig, så jag hoppas och håller alla tummar för at det är nåt på gång.

Du får ju inte bara säga att ni ska ut och gå,misstänker att alla vill ha rapport om han höll sej på mattan

Ja du, vet inte vad jag ska kalla det...höll mig hemma runt gården, men han får sina spel ibland:crazy: Rätt vad det är bara ställer han sig och sparkar rakt ut, småstegrar lite framför mig, och är allmänt brötig. Men ber jag honom backa t ex så gör han det, och när vi går till och från stallet/hagen är han hyfsat lugn. Men jag har kollat med grannen om jag kan testa hans skrittmaskin, så vi får se på söndag, hästen ska ju skrittas upp till en timme:eek: Inte kul med en hoppande, sparkande och småstegrande pålle...

Jag har lovat bort mig som hästskötare på hopptävling på lördag:) En kompis efterlyste på Fb, och det är ju jättelängesen jag var på hopptävling, så det kan ju vara kul:)

Näee är de så laddade är det inte skoj.
Vara med på tävlingar är skoj så länge man inte behöver tävla själv:)

Nästa vecka får vi skritta uppsuttet. Man kan ju hoppas att det blir lite bättre då. Men jag ska ev låna grannens skrittmaskin på söndag och se hur det fungerar. Då kan han få gå lite längre. Nu har jag precis släppt ut dem, och då är han hur snäll som helst. Jag säger ju det, Dr Jekyll och Mr Hyde...

Här är lite dimmigt ännu, men jag tror det blir en härlig dag. Ska lämna in min bil nu, den har börjat krångla med startmotorn, och det är ju inte alltid man hittar en nerförsbacke att parkera i...

Här bjuder min dag på en klarblå himmel och jag tror minsann det blir en kanondag. Funderar lite på hur jag ska lägg upp dagen. Jag är gräsänka till i morgon kväll, så jag ska försöka hitta på lite mysmat till mig och barnen. Måste alltså in och handla och det är bästa att passa på tidigt innan det blir knökfullt i affärerna.

Ska försöka övertala dottern att rida med mossiga mamman en stund. Hon slutar tidigt idag så jag hoppas hon vill offra lite av sin tid på mig :grin: Jag hoppas herr tjurig häst är på bättre humör idag än häromdagen.

En sak jag absolut ska göra är att sätta mig på trappen en stund med nosen mot solen. Det är inte klokt vad jag längtat efter en dag med sol och ledighet :)

Är de bara du o jag som de är lite drag i Tajger:laugh:

Opp o hoppa nu tanter...upp med fönstret o så knäna böj o armar upp o sträck , spring på stället . så kör vi lite bålrullningar o sit ups...:laugh:

Är en strålande dag....solen gassar , vindstilla....9 grader varmt....fåglarna har fått tuppjuck , gräset växar.....kaffet är drucket efter ett par nätter på jobbet....nyss hemkommen...

Boxarna skottade o nu sista muggen av livets smärjmedel innan de är dags o rykta Springaren för en tur i klorofyllen....seadan är de dags o fara till handelsboden i stor byn o fylla på förråden till folk o fä...... till min fasa upptäckte jag att även ett besök på gröna skylten är av nöden.....vissa gluggar i vinförrådet behöver täppas till....

Ska även föröska hinna med ett besök hos en bekant o närskåda senaste inköpet ..en quarter valack...

seså sätt fart nu på speleverket o ta vara på dagen.....

ha de gott ..nu dags o sadla upp o galoppera mot horisonten....yihaaaaaaa

vinkar från skogsbrynet mot slätten...:laugh:

tycker du defintivt ska vända upp hela fejset mot solen o njuta av värmen o de livgivande strålarna....de är du värde efter arbetsveckan....

Lille Leo är bara lite sur mot matte för de blivit för lite ridande i hans tycke ju...idag får du ta en lite längre sträcka så han får sträcka ut lite , så blir han go mot mamma igen....

ha en mysig tur bägge två i vårsolen.....tjillevippen..

Men de vet du väl att en kommunalare o statens tjänstemän jobbar i den eviga vilan ju..:D

Har du ine fått in de värdiga skridandet än....:laugh:

KL

God morgon!
Här skiner solen, är runt +9 nu. Så idag åker vinterkallingar av:laugh:

Ska iväg till GG och köpa Miner till gubben. Bäst att passa på nu när de har 10% rabatt på hästfoder där;)
Sen iväg till stallet för det vanliga där: Mock, fixa käk och vatten. Ta in gammelman, borsta av lite päls. Ta en promenad i solen.

Sen hem och käka middag - tacos:d

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 020
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2