Jag har nog använt fel ord.Finns det forskning som säger att barn till välutbildade föräldrar lyckas bättre med något annat än just utbildning? Lite som att barn till hästägare förmodligen rider oftare än genomsnittet. Jag rider, men jag skulle ju inte se det som att om barnen skaffar häst, då har de lyckats här i livet.
Att skaffa sig en utbildning är i min värld inte att lyckas. Jag förutsätter att de skaffar sig en utbildning, men jag hoppas som alla andra att de lyckas skaffa sig liv de trivs med. Mer än så kan väl ingen människa hoppas på? Och det har ju inte med utbildning att göra. Man kan vara duktig på sitt jobb och trivas utmärkt med sitt liv utan att nånsin satt en fot på universitetet.
Du likställer utbildning med att lyckas på ett sätt som jag inte riktigt förstår.
Och blir lätt luddig när jag går in i en allmän diskussion om något.
Att våga sätta lite högre mål i det man gör är egentligen vad jag är ute efter. Oavsett vad man gör så tycker jag vissa människor sätter otroligt höga mål men många gånger når dom oxå. Medans andra håller nere målen och ambitionen och ja- man kan såklart vara nöjd med det oxå men om man inte är det kan det frustrera att tänka att man säkert kan mer än man vågat tro.