Jag syftar på generell nivå, inte individuell.
Jag tänker att om man lägger ut en bild på en överviktig kropp på en blogg som handlar om att övervikt är bra, då uppmuntrar man till att normalisera övervikt.
Om man lägger upp en "normal" bild på sig själv på ett forum så är det mer neutralt.
Jag har inte instagram och liknande, och jag har ju - som de flesta andra - min "filterbubbla" på fb. I mitt fb dyker det normalt sett inte upp att folk lägger ut underklädesbilder i sitt flöde.
Om någon av mina vänner lade ut en underklädesbild på sig själv i en lite utmanande pose, skulle jag tycka att det var väldigt överraskande. Oavsett om det var någon av mina rundare eller smalare vänner.
Men jag ser det ju som rätt ovanligt att lägga ut den typ av bilder på sig själv, som @Saeta vågade bjuda på sig själv här.
Så ja, jag tycker nog att det är ett statement redan att lägga ut den typen av bild på sig själv faktiskt.
Jag tycker vi förbjuder bilder på mat. Om det inte är sallad. Eller vitkål. Mat är ju farligt.
Vi förbjuder även bilder på bilar. Bilar är farliga för miljön och farliga att köra om man krockar.
Vi förbjuder bilder på idrottsutövning. Man kan ju faktiskt skada sig. Och så kan man få orthorexi.
Och för allt i världen! Visa inga bilder på godis/snacks/läsk. Någon kan ju bli tjock!
Vi förbjuder även bilder på ledsna människor. Tänk om någon får för sig att bli ledsen.
Jag hoppas att du är ute efter att provocera och att du inte har så ledsam människosyn på riktigt.