Ah, Jag uppfattade frågan som ett försök till provokation.
Såhär:
Jag uppfattar bilderna på väldigt olika sätt. Den "påklädda" bilden uppfattar jag som en vardagsbild. väldigt neutral presentation.
Inget att ha synpunkter på - framför allt inte gällande kroppsvikten.
De "avklädda" bilderna har ju en helt annan karaktär och ger intryck av att ha för avsikt att visa upp just kroppen. De ger intryck av att vara tagna (och eventuellt utlagda) med ett specifikt syfte.
Jag tycker fortfarande att man självklart får ta kort på både påklädda och nakna bilder. Men de "avklädda" ser som sagt ut att vara utlagda i syfte att just visa upp den överviktiga kroppen. (snygga studiofoton förresten). Och om man nu lägger ut bilder i syfte att visa upp kroppen så är det inte riktigt lika överraskande om det kommer kommentarer - både positiva och negativa.
Det syfte jag tolkar in i de avklädda bilderna är att visa den överviktiga kroppen som något positivt. Det ser jag ingen fördel med att göra.
Den påklädda kroppen har inte samma syfte, gör inte propaganda/ gör inget statement och är därmed inte ett uttalande om att övervikt är något positivt.
Om sådana bilder dök upp i något flöde jag såg, skulle jag rycka på axlarna och scrolla vidare. Inte kommentera i varken positiva eller negativa ordalag.
Vet inte om du förstår hur jag menar eller om svaret bara blev gallimatias?