Nej men då kan ju de gå och undra om de har gjort något fel eller om det är på grund av dem (familjen) som Inhale inte vill komma. Kanske okej för er familj, men sorry, faktiskt inte okej för mig. Om det sedan beror på social fobi, att man inte firar jul eller vad det nu är för mig inte lika viktigt, men en anledning i sambandet familjehögtid, tycker jag faktiskt man kan klämma ur sig.Gud vad jag inte håller med dig. Jag kan ha olika skäl till att jag inte vill umgås med min partners släkt ibland och jag behöver verkligen inte redogöra för dem varför. För mig och min partner räcker det med att vi vet hur den andra känner och sen så får våra familjer helt enkelt anpassa sig efter det. Varken mina föräldrar eller svärföräldrarna skulle någonsin drömma om att avkräva oss på ett SKÄL till att vi inte vill komma och skulle min partner på nåt vis signalera att han kände att han var tvungen att förklara sig skulle mina föräldrar känna sig gräsliga och obekväma.
Jag gick inte på min äldsta brors bröllop av anledningen att ett annat bröllop gick före (var aviserat tidigare). Hade jag inte talat om varför, hur juste skulle det vara? Obekväm situation för mig? Ja, det var det, men det hade verkligen inte gjort saken bättre av att jag inte hade talat om anledningen.
Nej, du behöver inte hålla med alls.
Ibland står det mig upp i halsen att man ska må så jäkla bra och tänka så förbannat mycket på sig själv hela tiden att man inte kan förmå sig att ens tala om varför man inte vill komma på en bjudning man är inbjuden till.