Sytråden del 4

Börjar ju bli en del marknader på intågande, så sytt lite nya enkla småsaker :)
IMG_20230902_211111.webp

Har blivit helt hooked på The great Brittish sewing bee - och ser att många använder olika typer av vikter istället för att nåla när de klipper mönster. Någon som använt den tekniken? Ser att vissa ser ut att ha hemmasydda tunga typ ”ärtpåsar” men gissar att de är fyllda med något mycket tyngre.. Funderade på om jag skulle sy något sådant av styvbitar, men ingen idé om det inte är en smidig teknik 😅

Jag har sytt egna och fyllt med såna här kulor.

Bifogade filer

• Screenshot_20230903_081139_com.android.chrome.webp
    Screenshot_20230903_081139_com.android.chrome.webp
    36,3 KB · Visningar: 37
Beställning på Whippet täcke, faktiskt åt ett kullsyskon åt Tilda vilket gör det lite extra kul!
Jag har förresten beställt ny symaskin också 😂 en Veritas powerstitch pro. Den Ska vara gjord för att sy i tjocka material, till och med i läder 💪 den kommer nog tycka såna här jobb är betydligt enklare än vad min alfa smart gör, även om den gör jobbet någorlunda bra 😅
IMG_20230904_093616.webp

Beställning på Whippet täcke, faktiskt åt ett kullsyskon åt Tilda vilket gör det lite extra kul!
Jag har förresten beställt ny symaskin också 😂 en Veritas powerstitch pro. Den Ska vara gjord för att sy i tjocka material, till och med i läder 💪 den kommer nog tycka såna här jobb är betydligt enklare än vad min alfa smart gör, även om den gör jobbet någorlunda bra 😅
Visa bifogad fil 127311

Jag tänkte på dig igår! Hittade löptrosor till hund med vad som verkade vara med "inbyggd menstrosa" som till människor. Det kändes ju rätt smidigt! Du som syr egna menstrosor - kanske vore något för dig att sy hundmenstrosor 😁😁

Jag tänkte på dig igår! Hittade löptrosor till hund med vad som verkade vara med "inbyggd menstrosa" som till människor. Det kändes ju rätt smidigt! Du som syr egna menstrosor - kanske vore något för dig att sy hundmenstrosor 😁😁
Haha vad kul att du tänkte på mig! Jag har faktiskt sytt såna åt Tilda 😁 har tänkt att sy och sälja, just åt whippet, men behöver se om dom passar på fler än min, så det blir en "one size" på nått sätt 😂
Screenshot_2023-09-04-17-57-31-640_com.instagram.android-edit.webp

Ja, men beroende på hur mycket de löper kan de ju behöva mer eller mindre, tror Tilda på sitt första löp bara hade på sig sina när vi åkte bort ett par gånger. Annars var hon duktig att tvätta både sig själv och golvet 😅

Sant iofs! 😁 Ebba har inte heller på sina så ofta 😁

Har köpt ett tyg, vet inte material men inte så mjukt, mera stumt. Det är vitt och har tryck på sig. Skulle gissa bomull ändå.
Min fråga är, kan jag tvätta det i 60 grader tro? Hur vet man? Tänkte slänga det med vittvätten för att det är enklast 😅

(Ja, ni hör vad lite jag kan :bag: )

Har köpt ett tyg, vet inte material men inte så mjukt, mera stumt. Det är vitt och har tryck på sig. Skulle gissa bomull ändå.
Min fråga är, kan jag tvätta det i 60 grader tro? Hur vet man? Tänkte slänga det med vittvätten för att det är enklast 😅

Varför tvätta det i 60? Jag tvättar det mesta i 40, och tyget är ju inte smutsigt? :) Sen går det säkert ändå, men utan att ha sett och känt på det hade jag inte chansar 😅

Kommer du tvätta det du ska sy av det i 60 grader? Isåfall testa på 60, i värsta fall krymper det men hellre innan än efter du sytt upp det :) du kan göra ett brännprov på det, beroende på hur det beter sig kan du avgöra om det är bomull eller tex polyester, jag kommer dick inte ihåg hur de olika materialen beter sig, men googla brännprov tyg :)
Edit: jag förtvättar allt i 40 grader för det är vad jag brukar tvätta kläder i.

Kommer du tvätta det du ska sy av det i 60 grader? Isåfall testa på 60, i värsta fall krymper det men hellre innan än efter du sytt upp det :) du kan göra ett brännprov på det, beroende på hur det beter sig kan du avgöra om det är bomull eller tex polyester, jag kommer dick inte ihåg hur de olika materialen beter sig, men googla brännprov tyg :)
Tack för svar! Kanske en duk så det gör inget om det krymper om det bara är det som kan hända 😊

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
5 184
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 804
Senast: Enya
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 558
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 686

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka