Sytråden del 4

IMG_0232.webp

Sydde en tyllkjol till dottern! SÅ mycket tyll…

Fun facts kring mina grytlappar:
- 7000 meter tråd har gått åt
- 20 meter x 90 cm bredd värmetålig grillfoder har använts
- 5 flaskor spraylim är slut (använder temporärt spraylim för att sluppa nåla fast tyget på vadden innan jag syr)
- ca 40 meter lakansväv är tvättat, struket och utklippt till delar
- ca 10 meter dalahäst tyg är tvättat, struket och utklippt till delar
- runt 400 meter snedslå behövdes
- jag har fått städa i symaskinen ungefär varannan dag pga ansamlingen av damm som blivit

😅

Har blivit helt hooked på The great Brittish sewing bee - och ser att många använder olika typer av vikter istället för att nåla när de klipper mönster. Någon som använt den tekniken? Ser att vissa ser ut att ha hemmasydda tunga typ ”ärtpåsar” men gissar att de är fyllda med något mycket tyngre.. Funderade på om jag skulle sy något sådant av styvbitar, men ingen idé om det inte är en smidig teknik 😅

Har blivit helt hooked på The great Brittish sewing bee - och ser att många använder olika typer av vikter istället för att nåla när de klipper mönster. Någon som använt den tekniken? Ser att vissa ser ut att ha hemmasydda tunga typ ”ärtpåsar” men gissar att de är fyllda med något mycket tyngre.. Funderade på om jag skulle sy något sådant av styvbitar, men ingen idé om det inte är en smidig teknik 😅
Jag använder duktyngder. Supersmidigt!
Har även nån tung ljuslykta och en sten.

Jag använder både tyngder och nålar. Tyngder för att typ och papper ska ligga slätt och still, sen nålar jag sen klipper jag.

Jag använder duktyngder. Supersmidigt!
Har även nån tung ljuslykta och en sten.

Jag använder både tyngder och nålar. Tyngder för att typ och papper ska ligga slätt och still, sen nålar jag sen klipper jag.
Tack! Har lagt ut tunga grejer jag har haft hemma innan, men har också nålat utöver det. Men ska spana på lite på lite tyngder, antingen att köpa eller göra egna :)

Jag anvander ett par tape hallare, ett par staplers, och nagra magneter i metall hallare som jag fatt fran jobbet.
Duktyngder tillsammans med tape-hallare later mycket battre. Ska undersokas.
Jag använder också lite diverse, mobilen, någon vas som står i närheten en liten porslinsfigur osv. Har inte riktiga tyngder :).

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 859
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 741
Senast: Enya
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 506
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 640

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka