Sytråden del 4

Forst trodde jag att det var felet, men det star tydligt i instructions boken att jag ska "sew forward" och om jag bara forsoker att sy star den och tuggar pa samma plats. Det verkar som om "the feed dogs" inte ar med pa att knuffa pa.
Har du provat att låta den stå där och tugga ett tag? Ibland gör dom ju första sammanfogningen på en gång och sedan går de bakåt (eller framåt) för att sedan göra nästa sammanfogning och sedan gå åt andra hållet.

Har du provat att låta den stå där och tugga ett tag? Ibland gör dom ju första sammanfogningen på en gång och sedan går de bakåt (eller framåt) för att sedan göra nästa sammanfogning och sedan gå åt andra hållet.

Jag behover andra pa ett vred for varje del av kanpphalet. Forst ar den forsta langa stapeln, sedan den undre sammanfogningen, sedan stapel nummer tva, och den sista ar sammanfogningen uppe.
Allt fungerar precis som det ska ... utom forsta stapeln.

Jag behover andra pa ett vred for varje del av kanpphalet. Forst ar den forsta langa stapeln, sedan den undre sammanfogningen, sedan stapel nummer tva, och den sista ar sammanfogningen uppe.
Allt fungerar precis som det ska ... utom forsta stapeln.
Aha... Maskin in på service då?

Jag hoppade over knapphalen sa lange och satte in typ "western knappar", tryckknappar med farglada stenar i stallet.:sneaky: Sa nu ar skjortan klar i dinosaur tyg. En stor anledning att det var sa besvarlig ar att botten ar svart och jag ser helt enkelt inte svart trad mot svart tyg sa efter att jag repat upp knapphal (mycket besvarligt nar man inte ser ordentligt) tva (2) ganger gav jag upp.

IMG_4117 3.webp

Jag ser pa skjortbilden att framstyckena ser olika langa ut, de ar inte alls olika, de ar lika langa. Jag hade ocksa tankt satta fickor pa, men det funkade inte med monstret, dinasourerna ar helt enkelt for stora for att det ska se bra ut. Jag tanker nu sy en ny skjorta i annat tyg och en smula modifierad. Armarna's avslutning blev inte riktigt bra, det tanker jag gora lite annorlunda (skjortan ar for liten for att man ska kunna vika flera ganger) och fickorna ska pa ... och jag behaller de "tabs" monstret hade vid sidsommarna. Jatte gulligt pa en skjorta utanpa byxor/shorts. :p

Bifogade filer

• IMG_4119.webp
    IMG_4119.webp
    182 KB · Visningar: 53
Lyckades sy mörkläggningsgardinerna under semestern och igår lyckades jag ta mig i kragen och sätta upp nya gardinstången i sovrummet. Det är numer kolsvart i det rummet med fördragna gardiner så får nog anse det lyckat.

Blev dock inte så mycket T-shirts sytt så ska se om jag orkar ta tag i det nu i helgen.

Den var superfin! Men jag fattade inte upplägget riktigt 😅 får man mönstret gratis, men måste köpa lektioner för att få instruktionerna?
Jag vet inte riktigt, läste nånstans att det inte finns instruktioner? Jag har laddat hem mönstret och tänkte testa mig fram.

Jag vet inte riktigt, läste nånstans att det inte finns instruktioner? Jag har laddat hem mönstret och tänkte testa mig fram.
Ja precis, men tolkar det som att det är hennes sett att sälja lektioner..

32E938F9-D73C-470D-B964-B10125BA42F9.webp

Men berätta gärna hur svårt det var att gissa själv, om du testar 😃

Behöver lite tips :)

Ska fålla en cirkelkljol i vävt bommulstyg. Tidigare när jag fållat vida kjolar så har fållen ofta blivit lite knölig då kjolens nedersta kant ju är lite vidare än den nya nederkanten på fållen. Någon som har ett bra hack för att slippa detta? :)

Ska fålla en cirkelkljol i vävt bommulstyg. Tidigare när jag fållat vida kjolar så har fållen ofta blivit lite knölig då kjolens nedersta kant ju är lite vidare än den nya nederkanten på fållen. Någon som har ett bra hack för att slippa detta? :)
Sy en så smal fåll som möjligt!
Sy på en sneslå för att fålla med.

Visa bifogad fil 125028
Ja jävlar, den blev klar :laugh: 100% handsydd! då är det bara lösärmar, huvudbonad, min blå cotehardie, en vikingatida kaftan, och sambons särk och kjortel kvar att fixa imorn då 🤪

Super snygg! och jag som beklagade mig over att sy for hand nar jag fallade en halslinning for hand. :p

Som @Petronilla sager, sa smal fall som mojligt och stryk den noga sa du lagger "overflodet" av tyg utan tydliga veck.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 811
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 736
Senast: Enya
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 506
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka