Men vilket härligt tyg! Jättefint!Jag slängde ihop 2 nya T-shirtar åt mig själv på förmiddagen. Visa bifogad fil 122503
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men vilket härligt tyg! Jättefint!Jag slängde ihop 2 nya T-shirtar åt mig själv på förmiddagen. Visa bifogad fil 122503
Visst är det! Köpt hos textilgrottanMen vilket härligt tyg! Jättefint!
Ett par leggings.
Visa bifogad fil 122710
Skulle egentligen varit det mönstrade utåt i linningen, men jag sydde på den på fel håll
Fint!Skulle haft en mer neutral bakgrund, men jag gillar själva biet, med ananastema. Visa bifogad fil 122778
Tack lite ojämn och hafsigt på sina håll, men jag är rätt nöjd.Fint!
Gör en infodring eller en fåll i stället då?Håller på med en Caroline omlott-topp. Den ska kantas med band och jag bara kräks på att sy snedslå! Funkar bandkantaren (4-viks) till vävt tyg?
Infodring blir för klumpigt och fåll ser lite halvfärdigt ut.Gör en infodring eller en fåll i stället då?
Fåll, då kan du variera underkjolen om du vill ha spets eller ej.Blev en klänning från Gerties ultimate dress book.
Visa bifogad fil 122925
På med en rejäl underkjol och we are ready to go!
Nu är frågan, fåll eller spets längst ner?
Det är en gigantisk cirkelkjol så det kommer gå åt mycket spets och/eller tålamod. Tycker cirklar är svåra att fålla..
Hade fållat. En idé är att köra med ollen, och höja diffen lite så det "rynkar" sig lite, det brukar bli lättare att fålla cirklar dåBlev en klänning från Gerties ultimate dress book.
Visa bifogad fil 122925
På med en rejäl underkjol och we are ready to go!
Nu är frågan, fåll eller spets längst ner?
Det är en gigantisk cirkelkjol så det kommer gå åt mycket spets och/eller tålamod. Tycker cirklar är svåra att fålla..
Hade fållat. En idé är att köra med ollen, och höja diffen lite så det "rynkar" sig lite, det brukar bli lättare att fålla cirklar då
Ollen = overlockenKan du oversatta det dar? Vad ar ollen? och vad rynkar sig? Jag behover lara mig sa jag inte behover gora en "lettuce hem" eller falla for hand.
Tack för tipset! Får prova mig fram och se hur det blirHade fållat. En idé är att köra med ollen, och höja diffen lite så det "rynkar" sig lite, det brukar bli lättare att fålla cirklar då