Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För jag tänkte tvätta det ihop med annan tvätt som går på 60 graderVarför tvätta det i 60? Jag tvättar det mesta i 40, och tyget är ju inte smutsigt? Sen går det säkert ändå, men utan att ha sett och känt på det hade jag inte chansar
Fast jag har lärt mig att om ett vitt tyg har mönster färgar det inte, för så skulle det ju färga sig självt… hm, känns så slösigt att tvätta det ensamt bara!Ett tillägg @cambodia om tyget har mörkare mönster, så kan det vara en idé att tvätta det för sig själv och framförallt INTE med vittvättmedel, det kan förstöra mönstret.
Tvättar det mesta på 40 grader av miljöskäl. Tyget kan dela krympa, som Tott säger. Och sen är det väl klart att ett tryck på vitt tyg kan färga av sig på det vita med?För jag tänkte tvätta det ihop med annan tvätt som går på 60 grader
(Tvättar nästan enbart på 60 grader)
Varför inte chansat? Vad kan hända? Det är en del av min fråga
Varför är det självklart? Då skulle man ju aldrig kunna tvätta det?Tvättar det mesta på 40 grader av miljöskäl. Tyget kan dela krympa, som Tott säger. Och sen är det väl klart att ett tryck på vitt tyg kan färga av sig på det vita med?
Tyvärr kan det ibland blöda, men det beror lite på färgerna. Till exempel ett randigt tyg i vitt och rött, det skulle jag tvätta för sig och vara noga att följa tvättrådet från åf, för rött blöder lätt (även lila har jag märkt blöder lätt).Varför är det självklart? Då skulle man ju aldrig kunna tvätta det?
Glöm inte att zickzacka kanten innan du tvättar så det inte repar upp sig.Fast jag har lärt mig att om ett vitt tyg har mönster färgar det inte, för så skulle det ju färga sig självt… hm, känns så slösigt att tvätta det ensamt bara!
(Har något som heter kulör- och vittvätt)
Förlåt, det att mitt svar ser rätt drygt ut. Men ja, tyvärr finns ju risken med flerfärgat tyg att det färgar av sig på sig själv. Är nog inte särskilt vanligt dock Beror nog på mycket på kvaliteten på ty/färg/tryck osv med. Lycka till!Varför är det självklart? Då skulle man ju aldrig kunna tvätta det?
Vad är det för mönster?Visa bifogad fil 128921
En klänning till mig själv Könner att jag börjar komma närmare i min jakt på det ”bästa” klänningsmönstret till mig!
Men vilken grej! Så cooltNu börjar mina 180 grytlappar hamna hos folk det det var alltså Leksands knäckebröd som gjorde beställningen av lilla mig, känns så sjukt kul! Har inte velat gå ut med företagsnamnet innan de började skicka ut dom.
Visa bifogad fil 128935
Är det du som valt mönster på tyget eller kom det med beställningen? Så perfekt för ändamålet.Nu börjar mina 180 grytlappar hamna hos folk det det var alltså Leksands knäckebröd som gjorde beställningen av lilla mig, känns så sjukt kul! Har inte velat gå ut med företagsnamnet innan de började skicka ut dom.
Visa bifogad fil 128935
+Så coolt @Trott !
Tack, visst är det coolt trodde knappt mina ögon när jag fick beställningenMen vilken grej! Så coolt
Nej dom hade googlat runt på dalahäst och grytlappar och hittat in till mig. Dom valde det blå tyget (jag har samma modell i andra färger också) för att deras logga har blå botten + att det är lite av deras signaturfärgÄr det du som valt mönster på tyget eller kom det med beställningen? Så perfekt för ändamålet.
Tack! Jag ska försöka komma ihåg att kolla mönstret imorgon Påminn mig gärna om jag glömmer!Vad är det för mönster?
Ser väldigt trevlig ut (även om jag tror en midjesöm över magen kan bli lite problematisk för mig )
+
Tack, visst är det coolt trodde knappt mina ögon när jag fick beställningen
Nej dom hade googlat runt på dalahäst och grytlappar och hittat in till mig. Dom valde det blå tyget (jag har samma modell i andra färger också) för att deras logga har blå botten + att det är lite av deras signaturfärg
Visst är detSåå coolt!