Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skrev tidigare om att jag skulle vara med på sylan som var förra helgenVad menas med, "Sydd pa lanet"?
Jag skrev tidigare om att jag skulle vara med på sylan som var förra helgen
Sylan är samma princip som "dator-lan". Man träffas ett gäng (vi var 19 st) och syr tillsammans under en viss tid, vi körde lördag 8.30-22.30 gick nog dom sista (jag och min vän åkte lite efter 9), på söndagen 8.30-18. Det kan jag var på är ordentligt ordnat, det bjuds på frukost, lunch och fika (kaffe + frukt + godis finns att ta av när man vill), på lördagen beställde vi pizza på kvällen och käkade de tre kvinnor som ordnat lanet hade också fått ihop en hel del sponsorer, 26 st, så det blev utlottning både lördag och söndag där alla fick en vinst + att dom på lördagen hade ett bingo där 9 st presentkort fanns att vinna (det blev alltså 9 vinnare). På lördagen hade dom även en bonusvinst, en provdocka (!) som det var lottdragning omeh ... da jag inte har en aning om vad "sylan" ar antog jag att det var nagon slags marknad dar man kan kopa och salja tyg och tillverkade grejor. Hade jag fel, eller?
Ja det är jättekul!Wow ... det later jatte kul. Jag kanske skulle borja titta mig omkring och se om det finns nagot liknande har...
Vill du sätta colorsnaps, metall eller typ jeansknappar? Det är ju lite olika tillbehör till allaJag fyller år om två veckor och tänkte önska mig ett startkit för att sätta tryckknappar.
Men vad behöver jag egentligen?
Tack! Då är det nog en prymtång jag behöver. Är främst color snaps jag tänker på i nuläget.Vill du sätta colorsnaps, metall eller typ jeansknappar? Det är ju lite olika tillbehör till alla
Vill du hålla det enkelt och billigt så en prym tång, vill du ha det dyrare och skonsammare för händerna så en kampress/spindelpress.
Till prym tången använder du olika insatser (vita) som du behöver byta beroende på vad för knappar du sätter men det kan följa med vissa förpackningar eller så köper man dom lösa. Funkar bra om man inte gör det så ofta. Till spindelpressen behöver du köpa olika insatser till olika knappar. Den är bra om man har ont i händerna och inte kan klämma tången eller om man gör många i taget.
Jag har klarat mig på prym tång i flera år men har köpt en spindelpress som jag använder när jag ska sätta snappar på typ 10+ spishanddukar på en gång.
Lättast kan då vara att köpa tång + ett kit typ som detta, https://nordisktextil.se/sv/products/color-snaps-boxTack! Då är det nog en prymtång jag behöver. Är främst color snaps jag tänker på i nuläget.
Har du något bra tips på press som funkar till pryms 8mm metallknappar? Satt precis och letade efter detta igår.Vill du sätta colorsnaps, metall eller typ jeansknappar? Det är ju lite olika tillbehör till alla
Vill du hålla det enkelt och billigt så en prym tång, vill du ha det dyrare och skonsammare för händerna så en kampress/spindelpress.
Till prym tången använder du olika insatser (vita) som du behöver byta beroende på vad för knappar du sätter men det kan följa med vissa förpackningar eller så köper man dom lösa. Funkar bra om man inte gör det så ofta. Till spindelpressen behöver du köpa olika insatser till olika knappar. Den är bra om man har ont i händerna och inte kan klämma tången eller om man gör många i taget.
Jag har klarat mig på prym tång i flera år men har köpt en spindelpress som jag använder när jag ska sätta snappar på typ 10+ spishanddukar på en gång.
Lättast är att köpa en sån här förpackning om man vill ha insatserna och sen en prym tångHar du något bra tips på press som funkar till pryms 8mm metallknappar? Satt precis och letade efter detta igår.
Och har du en spindelpress är det såna här insatser https://sewingheartdesign.com/produkt/8mm-tryckknapp/Har du något bra tips på press som funkar till pryms 8mm metallknappar? Satt precis och letade efter detta igår.