Sytråden del 4

Jo, jag har en tång men gar insett att jag nog vill ha en press. Börjar få problem med artros i händerna så det börjar bli bökigt med tången.
Press kan du hitta lite överallt, sök på spindelpress eller kampress, och till 8mm ringar så är det de insatser jag postade, sista inlägget på förra sidan 😊 kan hända de finns på andra ställen också men det har jag dålig koll på.

@Trott (och alla andra förstås), du syr ju lite barnkläder. Jag ska ha barn i april och vill sy lite själv. Det här med babykläder är helt nytt för mig. Tips på bra mönster?

20231022_200835.webp

Finns det något enkelt sätt att laga detta på? 🤔

Har hängt i garderoben i flera år och använd 1 gång innan det släppte i sömmen. Dags att försöka ta tag i nu tänkte jag. 😅

@Trott (och alla andra förstås), du syr ju lite barnkläder. Jag ska ha barn i april och vill sy lite själv. Det här med babykläder är helt nytt för mig. Tips på bra mönster?
Jag gillar Lowland Kids mönster, dom är enkla, sömsmån ingår (6mm) och dom har bra projektor filer :)
annars är Ellie & Mac (sömsmån ingår 6mm), peek-a-boo (sömsmån ingår, men 1/2" på de flesta, nyare mönster verkar ha 1/4" vilket är typ 6 mm) såna jag använder.

Hallonsmula är populärt, men passar främst smala barn och hon har varken projektor eller A0 filer och hennes mönster är hopplösa att få till i pdf stitcher eller ink scape, Runi är väl okej men ingen sömsmån ingår och hennes projektor filer är kassa enligt mig.

Vet ju att du också har projektor därav mina åsikter om det 😅

Vill du ha pappersmönster vet jag att många gillar hensytt böckerna, och Nuppusin böckerna.

Då jag är evakuerad att bo i köket en stund så fick jag handsy i helgen för jag har ingenstans att sätta upp maskinen.

Blev ett par lunchlådepåsar. Här med ett härligt franskt tyg från ett utslitet påslakan.

Bifogade filer

• IMG_3044.webp
    IMG_3044.webp
    240,7 KB · Visningar: 56
Ja, jag tjuvläser lite här inne 😉 Började sy lite bebiskläder (med mina gamla, väldigt begränsade sykunskaper från grundskolan) när jag var gravid med dottern som snart blir 4 månader och har fortsatt sy lite sen hon föddes också (även om allt tar 100 ggr längre tid nu när det bara finns tid för typ 15 min här och där 😄) men jag får lite lätt scenskräck här i tråden så har inte vågat lägga upp någon bild 😅 Men det är en kul värld som öppnat upp sig, syvärlden! Och roligast är att köpa tyg :angel::D

Jag con-crunchar. Det ligger tyg och peruker exakt överallt :laugh: min stackars sambo!
IMG_6764.webp

Det här är sjukt nog två Gertie-mönster som mashats ihop och fått sömmar flyttade, capen har jag konstruerat själv. Ska bli Yor Forger från Spy x Family 😅 ska lappas lite i nederkant som synes, fållas, och dekoreras... Sen är det bara två kostymer kvar #9dagarkvar 🙃💀

Är det något på mässan till helgen som jag inte får missa? Kommer tyvärr inte ha möjlighet att gå på några workshops men det kanske finns något annat kul?

Är det något på mässan till helgen som jag inte får missa? Kommer tyvärr inte ha möjlighet att gå på några workshops men det kanske finns något annat kul?
Har för mig att jag gjorde några riktig bra fynd hos Gullemig förra året, tror hon hade en "100 kr/bit" låda och det var bitar som var ca 1-1,5 meter enligt mitt ögonmått. Köpte ett par fina mönstrade trikåer och ett par kabelstickade trikåer.

Jag kopte 4 bitar sweatshirt tyg harom dagen som alla ar 1.5 meter langa ungefar. Tanken ar att de ska bli tunikor men jag har glomt var "recepten" fanns.
@Trott jag vet att du sydde en trevlig tunika till din mamma ... vet du var jag kan hitta monstret? och kanske fler monster?

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
3 979
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 758
Senast: Enya
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 517
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 649

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka