Sytråden del 4

Och jag har igår blivit klar med 2 whippet täcken som var på beställning. Ligger efter som sjutton med beställningar 🤦🏼‍♀️ marknader tar mer tid än man tänker sig...
IMG_20231128_163613.webp

Byxorna blev lite för tighta men vad gör det när jag kunde ge dem till en kollega.
Istället sydde jag dom här i ett tyg jag hittade på skyddsvärnet. Fick precis ut allt i det. Så nu vet jag vilket mönster som funkar

Bifogade filer

• IMG_3312.webp
    IMG_3312.webp
    79,3 KB · Visningar: 64
Jag köpte ett par byxor för ett tag sedan som är jättesnygga tills jag sätter dem på mig för då ser de ut som arbetsbyxor 😑 Så nu har jag fått hem lite patchar med band jag gillar, men det finns ännu fler band jag gillar där jag antingen inte hittar någon patch eller så är de för dyra. Så jag har fått för mig att jag ska försöka brodera egna med hjälp av knapphålsinställningen på min vanliga symaskin 😅 Första problemet är att ens lyckas få ihop en mall till bokstäverna så inte alla ser totalt olika ut och sedan ska jag på något sätt lyckas följa den mallen med maskinen. Jag vet inte om det blir lättast att göra hela namnet på samma patch eller göra bokstav för bokstav 🤔 tänker att om jag gör bokstav för bokstav så kan jag bara börja om när det blir fel, men jag tror att det blir snyggare att ha allt ihopsatt redan från början. Oavsett så lär det bli en utmaning 😬

Det går bättre och bättre och nu är maskinen helt förlåten för hur mycket den strulade när jag sydde selar för ett tag sedan. Fortfarande långt ifrån perfekt, men snart tillräckligt bra! De ska sitta på baksidan av byxbenet så det behöver inte vara helt perfekt
IMG_0559.webp

Åh jag har inspirerat en sybutik med rabatt, tävling och sånt♥️ så nu har jag köpt tyg och kommer sy mera! Det är ju så kul. Här är mina senaste byxor. Jag får väl inte länka. Den antar jag. Väntar med spänning på mina paket!

Bifogade filer

• IMG_3388.webp
    IMG_3388.webp
    49,1 KB · Visningar: 50
Jag blir galen! Jag har försökt att brodera ett g i två dagar nu och jag får inte skiten tillräckligt jämnt hur mycket jag än försöker 😫 vid det här laget hade jag nog hunnit brodera hela namnet för hand istället för att sitta och älta samma bokstav om och om igen med maskinen 😑

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 110
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 768
Senast: Enya
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 517
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 655

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka